אני קצת עייף מתרגילי היח"צ יוצרי השערוריות שמונפקים אצלנו בקביעות לצורכי מינוף סדרה או סרט חדשים. אבל, הנה זה בא שוב. הפעם בתפריט: "מחוברים", סדרה חדשה של הוט ובה חמישה גברים המתעדים עצמם למוות ובאופן ממכר לחלוטין. חוץ משי גולדן הבלתי נסבל, מדובר בחבורה מעניינת למדי. את תשומת ליבי גנבו התסריטאי רן שריג והסופר דודו בוסי. שריג הוא יוצר טורבו ואדם שגם מחוץ למסך חי, להבנתי והיכרותי הראשונית מאד עימו, בהוויה אינטנסיבית, דחוסה ונטולת פאוזות נשימה. בוסי, אותו אני מכיר אך ורק דרך היצירה והכתובים, מתגלה כרודף נשים, שתיין, הגגן כישרוני ודמות שכמעט נכחדה בעולם ההיי טק האוליגרכי הספרותי של היום. כששני אלה מהווים את החוליה החזקה שלך, אני לא בטוח שליוצרים ואנשי הוט צריכות להיות דאגות (חוץ מהקטעים המתארכים ממש של שי גולדן. אפשר לקצר. אפשר גם לחתוך. את הסחורה הוא כבר נתן במאה פאנלים, חמישים סרטי דוקו על דיכאונות למיניהם ואין סוף טורים משמימים). אבל השבוע התבשרנו בכותרת מסעירה שנטלי עטייה דורשת הסרת קטעים נועזים שלה ביצירה, שתועדו בזמן שהיתה בקשר רומנטי עם בוסי.

 

הידיעה הזו זכתה לעטר את השער האחורי של "ידיעות אחרונות". בשלב מתקדם יותר פרסמו חלק מאמצעי התקשורת אפילו קריאת הרגעה ובה נאמר שהצדדים הגיעו להסכם חשוב מאין כמוהו ובו נקבע שעטייה מסכימה לשידור הקטעים בעקבות דיונים משפטיים קדחתניים.  ברכתי מייד: תודה לבורא עולם על הפשרה! הללויה! אחרי שנרגעתי, חשבתי לעצמי הו גיבס אה פאק? למה זה שווה שער אחורי? אני מניח שאם לא היה קשר מסתורי ומיוחד בין "ידיעות אחרונות" להוט לא היינו זוכים לכותרת הזו ומקומה היה אולי בקצה המבזק של גיא פינס וכידיעה מוקטנת במדורי התרבות. בטח לא כשער אחורי בידיעות ששוויו הכלכלי-פרסומי אדיר.

 

בינינו, כמה עניין יש לציבור בסיפר הזו? לא הרבה. ספק אם רבים יודעים מי זו עטייה ומה היא הסדרה הזו ומאיפה צץ דודו בוסי לחיינו. אבל, במשחק הזה, כמעט כולם מרוויחים. הוט זוכה לחשיפה נאה והזנקה גדולה משהייתה לה בכול הקמפיין האחרון לסדרה. דודו בוסי יוצא אכבר גבר, בכול זאת, נטלי עטייה, לא רע! ורק עטייה המסכנה לא ממש גוזרת קופון. העיתון מציג אותה כמופקרת ואולי גם כגברת שחלשה מעט בתחום התבונה הבסיסית. הרי היפיפייה הזו ודאי ראתה את המצלמה של בן זוגה דאז עובדת, ידעה שהוא מצלם לסדרה והחליטה שיש מקום להוללות פומבית. מה הניע אותה למסקנה שקטעים נועזים, בסדרה אינטימית מאוד, עם נערת זוהר בדימוס, ייגנזו? אחד מהשניים: הערכה עצמית מאוד נמוכה או בלבול עמוק במיוחד בכל הקשור לתפיסה מדויקת של עולם התקשורת.