תירוצים

תגובות לקטע: פתרון'לֶס  הוספת תגובה חדשה


הבהיר (האתר שלי) , 15:59 18/11/2017:
אני יודע שעניין החניה כאן הוא לא העיקר, אלא הגישה היא העיקר, אבל בכל זאת במקרה הזה יש אולי פתרון טכני: עמוד חנייה (חפש בגוגל). 

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

משתמש מאומת (האתר שלי) , 16:30 18/11/2017:
חרעיון מעניין. למרות שהעניין הוא איך לפעמים לא לפתור. אני רואה שגם לך קשה ללא לפתור...חח

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

הבהיר (האתר שלי) , 16:38 18/11/2017:
אני חושב שעם השנים כולנו לומדים שלא הכל פתיר. החוכמה היא לדעת מה לא ומה כן, כמו ב"תפילת השלווה" המפורסמת.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

משתמש מאומת (האתר שלי) , 16:55 18/11/2017:
אהבתי את הייחוס לתפילת השלווה.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

י. בע"ממשתמש מאומת (האתר שלי) , 21:33 18/11/2017:
גם לי זה הדבר הראשון שקפץ: ״למדני לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנות״.
קשה להרגיש לפעמים חסר אונים אבל לפעמים לקבל את הבעיה כמו שהיא זה גם פתרון


הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

משתמש מאומת (האתר שלי) , 15:12 19/11/2017:
ממש ככה. כמו שאומרים על פחד - לפעמים אי אפשר לפתור אותו אז להתיידד איתו ולהכיר בקיומו כבר מקטין אותו קצת. בכלל באימון אנחנו מנסים, בניגוד לטיפול פסיכולוגי, להכיר ול"חבב" את החסרונות שלו בכללותם ולאו דווקא לנסות לפתור אותם. להשקיע בכשרונות ובשאיפות שלנו.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

משתמש מאומת (האתר שלי) , 17:47 18/11/2017:
נגעת כאן במשהו מאד אוניברסלי - הצורך שלכל מצב ולכל בעייה יהיה פתרון. בספר "גברים ממאדים נשים מנגה" זה הוזכר אגב כתכונה גברית (אני לא ממש חשובת שהספר הזה משובח במיוחד או רלוונטי היום אבל נזכרתי בזה). למשל ביחסים בין נשים וגברים, הרבה פעמים נשים פשוט רוצות שמישהו יקשיב להן, בעוד הגבר מייד מנסה למצוא להן פתרון. וכמו שאמרת בחוכמה רבה: יש מצבים שאין להם פתרון. או שהפתרון לא באחריותך. וזו הזדמנות מצוינת עבור החבר/לקוח שלך לתרגל את אי הפתרון. יש כאלה שאצלם זה עוד יותר קיצוני. אמא שלי אומרת על אבא שלי שהוא "פתרון בחיפוש אחר בעייה...."

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

משתמש מאומת (האתר שלי) , 18:08 18/11/2017:
אהבתי את ההגדרה של אמא שלך: "פתרון מחפש בעיה..." אנשים שהם "פותרי בעיות" לפעמים מחפשים בכוח בעיה לפתור. גם כשאין. 
אני לא משוכנע כמה זו בעיה "גברית", אולי יותר תכונה של אנשים דומיננטיים / מנהיגים באופים. אולי לפעמים גברים חושבים שזה "תפקידם" למצוא פתרון גם אם זה לא חלק דימיננטי באישיות שלהם.


הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

משתמש מאומת (האתר שלי) , 21:04 18/11/2017:
אהבתי שההכרות שלך איתו הובילה להצבת הבעיה האקוטית בתוך מסגרת רחבה הרבה יותר: חוסר יכולת להשאיר בעיה בלי למצוא לה פתרון. נשמע שזה תרגיל מצוין עבורו, ולחשוב שהכל מתחיל משכן שחונה בחניה לא לו. 

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

משתמש מאומת (האתר שלי) , 21:09 18/11/2017:
כן. ההכרות איתו אפשרה לי לתת לו זוית הסתכלות אחרת על הבעיה. הוא כל כך להוט תמיד למצוא פתרון והתסכול מה’כשלון’ של מציאת פתרון גרם לו לאבד פוקוס על שאר חייו ולהנעל על הנושא הזה באובססיביות.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 08:56 19/11/2017:
מזכיר לי שליד הבית שלי היה שטח פנוי ואחד השכנים הזמניים ביקש רשות לחנות שם עד שיעבור לגור במקום אחר. בגלל שביקש בצורה נעימה ומתחשבת, אמרתי כן.
הוא חנה וכשנגמרה התקופה והוא עבר בית התחילה לחנות שם גיסתו שגרה לא רחוק. מאחר ולא ביקשה וגם כבר די נמאס לי שחונים לי על השטח, ביקשתי ממנו שידבר איתה ויסביר לה שזו לא חניה ציבורית. אחרי שלא קרה כלום שבועיים, ביקשתי ממישהו שיביא שני סלעים ויחסום את האפשרות לחנות.


רוצה לומר - יש דברים מעצבנים שקשה לשחרר וחייבים למצוא להם פתרוןחיוך


הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

משתמש מאומת (האתר שלי) , 09:16 19/11/2017:
אהבתי את שני הסלעים ויפה מצידך שלא שמת אותם על המכונית...חחח
מצד שני יש דברים שכדאי לשחרר, אחרת אנחנו נענשים פעמיים - פעם אחת בחוסר הצדק שאנחנו חשים תקופה ארוכה ופעם שניה אנחנו מענישים את עצמנו בהתעסקות ובסטרס מהנושא...


הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

נ*גהמשתמש מאומת (האתר שלי) , 23:39 23/11/2017:
"לא כל בעיה חייבים לפתור"...
אבל אם זאת בעיה ? !
אולי פשוט אי אפשר לפתור כמו בשיר שהוזכר לעיל , ועלינו רק להבין זאת        ( למרות הקושי)


הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

משתמש מאומת (האתר שלי) , 01:47 24/11/2017:
לא בטוח שירדתי לסוף דעתך... אשמח להבהרה.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

נ*גהמשתמש מאומת (האתר שלי) , 17:23 24/11/2017:
ברגע שאנו מגדירים מצב כלשהו כבעיה
ואנו לא יכולים לפתור אותה, הרי זאת עדיין בעיה וכמה קשה לנו להחליט לא לפתור וללמוד שאי אפשר כל דבר לפתור ( ולהשאר שלווים בכל זאת)

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

משתמש מאומת (האתר שלי) , 17:26 24/11/2017:
כן. בהחלט צודקת. מצד שני אפשר לפי מה שאת אומרת לנסות ולהשתכנע שזו לא באמת בעיה. כלומר הבעיה בהגדרה. מומלץ לקרוא: http://www.thework.co.il/Principles


הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

נ*גהמשתמש מאומת (האתר שלי) , 20:42 24/11/2017:
תודה לקישור

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

הוספת תגובה חדשה:

סוג תגובה:

 שם:
 email:
 
(או מספר הבלוג)   האתר שלי:
  מצב רוח: ריק                           בחר: ריק קול סבבי אה? סטנדרטי אוף עצוב עצבני
קוד אבטחה:
במשלוח התגובה אני מאשר/ת כי ידוע לי שהאחריות לתוכן התגובה היא עליי ולא על האתר ישרא-בלוג ומנהליו.  
שלח