תירוצים

תגובות לקטע: בור(ות) פיננסי(ת)  הוספת תגובה חדשה


משתמש מאומת (האתר שלי) , 10:31 25/10/2017:
זה פוסט כל כך חשוב!!!!!!!!!!!!!! אנשים לא יודעים - ולא רוצים לדעת - מה באמת קורה בחשבון הבנק שלהם, כמה הם באמת מוציאים לעומת ההכנסה, וכמה מתוך זה זו בעצם ריבית. מתנה עטופה בצלופן לבנקים.  indeed! ואיך החברה הצרכנית מאלפת אנשים לחשוב שלקנות=להיות שמח. ועכשיו שמעתי שעומדים לפתוח בלימודי התנהלות כלכלית בבתי הספר, אבל מי שילמד יהיו: עובדי בנק! הייתי בהלם. איך עובדים של מוסד עם אינטרסים משלו, ילמד באמת ילדים בבית הספר איך להתנהל נכון כלכלית??????

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

משתמש מאומת (האתר שלי) , 10:38 25/10/2017:
תודה. זה נושא או מחלה של העולם המערבי. ההשכלה חייבת להיות בגיל צעיר ועל ידי מורים מקצועיים, עדיף בפורמט משחקי כדי לעודד אותם להשתתף ולהטמיע. היו  ב עבר נסיונות כושלים ללמד בבית הספר על ידי מורים. באמת לא רציני שהבנק מעביר את זה אבל יכול היה להיות יותר מצחיק אם חברות האשראי היו מתנדבות...

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

משתמש מאומת (האתר שלי) , 10:46 25/10/2017:
לא יודעת אם מצחיק או עצוב...........
בחדשות הציגו זאת כאילו הבחירה היא בין עובדי הבנקים לבין סטודנטים לכלכלה. סליחה? אלה האפשרויות היחידות? מה עם...למשל, רואי חשבון??? מה עם להכשיר מורים במסלול ייעודי לעניין הכל כך חשוב הזה?

א פרו פו עולם מערבי - דווקא ביפן יש תרבות צריכה/קניות מטורפת. הם כל הזמן קונים ולפעמים מייד זורקים. או די מהר קונים חדש. לא ראיתי דבר כזה.


הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

משתמש מאומת (האתר שלי) , 10:51 25/10/2017:
יפנים מאוד מבולבלים לטעמי. קרועים בין התרבות הישנה לעולם החדש. מחפשים דרך... לא?

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

, 10:48 25/10/2017:

אני מודה שאותי הורגת המשוואה לחיות=לקנות.


והמשוואה הזו מתודלקת ומפומפמת באוזנינו ללא הרף בפרסומות שבהן קניות שוות לאושר. או שאנחנו חייבים את הדגם הכי חדש כי (ופה נכנסים דימויים של כוח, זוהר, אושר, יופי, נעורים וכו’ וכו’..)


המתאמנת שלך גם מדגימה את זה - "
שלא אקנה את הארנק שהתכוונתי לקנות אחרי האימון? (כלומר עבדתי כל כך קשה, עכשיו מגיע לי פיצוי.


וכן, רוב האנשים לא מבינים את ההשלכות של מה שהם עושים ומתדרדרים מדחי כלכלי ולדחי כלכלי.


 


אני נמצאת עכשיו בתקופה קשה כלכלית, היתה לי הוצאה עצומה ונשארתי בלי שום רזרבות, שום רשת בטחון. לא במינוס, אבל עם הלוואות של כמה עשרות אלפי שקלים. החזרים שאוכל לעמוד בהם. אבל החשבון על אפס ובלי רזרבות ואני מבועתת. יעבורחיוך



הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

משתמש מאומת (האתר שלי) , 10:55 25/10/2017:
זו תרבות צרכנית של שטיפת מוח כוחנית כל חמש דקות בפרסומות. 
לגבי המצב האישי, אם יורשה לי, הבית או הדירה שלך? או שיש עליו משכנתא? אם שלך זו רזרבה.


הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

, 11:21 25/10/2017:

ההוצאה היא בגלל הביתחיוך סוף סוף יש לי בית שלי. נכון שהוא נחשב בשורת ההון, אבל הוא לא נזיל ואין לי כוונה להפוך אותו לנזיל.


 


בתכלס, אני סופר בסדר. המאזו השנתי שלי הוא חיובי ואני מצליחה לחסוך סכומים לא גדולים של כסף כל חודש, מתוך החסכונות האלה שילמתי את רוב העלויות ונזקקתי להלוואות קטנות יחסית להשלמת הקניה. אני יודעת שבעוד כמה חודשים יתאספו לי כמה אלפי שקלים בחשבון החסכון (למרות החזר ההלוואות) ושוב תהיה לי גמישות ורשת בטחון. אני לא רגילה להיות במצב כזה של אפס בעובר ושב וללא חסכונות ומפה תחושת הבהלה. בכל מקרה חמותי מוכנה לתת לי הלוואה אם רק אבקש וכך גם הגמל. כך שזו בעיקר תחושה ולא מצב אמיתי.



הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

משתמש מאומת (האתר שלי) , 11:59 25/10/2017:
חס ושלום לא הצעתי להפוך את הבית לנזיל. אבל הבית הוא נכס ולכן הוא רשת בטחון בפני עצמו. כלומר לרחוב לא תגיעי. אפשר למנף הלוואות לטווח קצר או ארוך בזכות הנכס הזה. אבל בעיקר ההבט של החרדתי נעלם שמבינים שיש לך נכס שהוא רשת בטחון בשווי של מיליון+ שקלים. זה מכניס פרופורציות אחרות להלוואה בשווי של עשרות אלפים. פסיכולוגית קודם כל ואפילו פיננסית. המון בהצלחה והיות שאת אדם יצירתי - אז בטוח שגם יהיה בסדר.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

גהה (האתר שלי) , 11:04 25/10/2017:
באמת מדהים אותי שאין לימודים שכאלה בבית הספר. דבר כל כך יומיומי ונחוץ.
לדעתי חוסר המצאותם של בישול/ השכלה תזונתית והשכלה פיננסית בבתי הספר רק מדגיש כמה בתי הספר היום חסרים ולא מכינים את הנוער לחייהם הבוגרים.


הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

משתמש מאומת (האתר שלי) , 11:08 25/10/2017:
את צודקת לגבי התוספת של בורות תזונתית והייתי מוסיף גם זוגיות, הורות, קריירה ועוד סדרה של דברים כהכנה ראויה. נוותר על מחצית השעות של חפיפת משולשים, תורה שבעל פה, שירת ימי הביניים - ונפנה מקום למקצועות דרושים ליצירת אזרחים מאוזנים ובריאים יותר.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

הבהיר (האתר שלי) , 11:29 25/10/2017:
שילוב של תרבות צריכה מהנדסת-חשיבה, ושל ריקנות פנימית שנובעת ממותן של האידיאולוגיות הגדולות. אני די פסימי לגבי היכולת לשנות את זה באמת, אבל אפשר להשיג נצחונות קטנים, ובעניין הזה אתה עושה עבודה חשובה.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

משתמש מאומת (האתר שלי) , 11:54 25/10/2017:
תודה על המחמאה. אבל אני חושב שאם היינו מצליחים לחנך בגיל צעיר, בעיקר מדוגמא אישית, וגם בשילוב עם השכלה פורמלית בבית הספר - היה סיכוי להצליח ליצור חברה בריאה יותר.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

משתמש מאומת (האתר שלי) , 12:28 25/10/2017:
אין טעם לצפות מבתי הספר ללמד מה שבאמת חשוב. זה התפקיד של ההורים. הם צריכים ללמד את הילדים איך להתנהל בזוגיות ואיך לנהל כלכלת בית, איך להתנהל עם בנקים ואיך לנקות ולבשל ולטפל ברכב והכי חשוב - להבין שכל מה שהם רואים בטלוויזיה נועד לפתות אותם לרכוש חפצים מיותרים ולגרום להם לבזבז כסף. למרבה הצער רוב ההורים לא מבינים את זה בעצמם ומנחילים את הטפשות הזו לילדים שלהם אוף

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

משתמש מאומת (האתר שלי) , 13:02 25/10/2017:
את צודקת: מרבית ההורים בישראל (לפי הסטטיסטיקה מעל 60% עם חובות לבנק, מעבר למשכנתא!, וכ-40% משפחות במינוס) הרי שאין מי שילמד את הדור הבא צרכנות נבונה. להיפך! רוב המכריע של ההורים מלמדים את הילדים, בדוגמא אישית איך להיות עוד פחות אחראים... אז אם לא ההורים ולא בית הספר. מי כן??אוף

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

משתמש מאומת (האתר שלי) , 12:43 25/10/2017:
אני עם צופה: זה תפקיד ההורים, הבעיה היא שרוב ההורים בעצמם מתנהגים כמו המטופלת שלך, לא רואים לא שומעים לא יודעים (ואין בי טיפת שיפוטיות. גם אני קצת כזו, כי זה תחום שמעורר בי בעתה של ממש. חרדה). ופעמונים היא עמותה סופר חשובה שעושה עבודת קודש ממש.  

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

משתמש מאומת (האתר שלי) , 13:05 25/10/2017:
כמו שעניתי לצופה - זה מילכוד 22: מרבית ההורים אינם בשליטה או הבנה פיננסית בסיסית, לא ניתן לצפות מהם לחינוך. נהפוך הוא - חינוך הילדים להשכלה כלכלית בסיסית תתקל בחומה מתנגדת של ההורים שלהם!
לא הבנתי ממה יש לך חרדה?

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

משתמש מאומת (האתר שלי) , 13:44 25/10/2017:
בהחלט פוסט חשוב.
אני חושב שאפשר שהסיבה שמגיעים למצב הזה מתחלק לשתיים:

1. חינוך פיננסי לקוי (או חוסר חינוך פיננסי בכלל)

2. דרך חיים לקויה. אנשים חסרי סיפוק בחיים ומחפשים כל פעם סיפוק רגעי. לכן כל קניה נהיית יותר גדולה (כי אחרת לא תהווה סיפוק). בין אם זה קנית בגד פשוט (סיפוק רגעי וקל ביותר) ובין אם זה נסיעה למלון בארץ, או טיסה לחו״ל (סיפוק ארוך יותר, אפשר לברבר על זה חודשים לפני ואחרי הנסיעה).


לסיכום,

אם יהיה מאמץ קולקטיבי גם לחנך פיננסית וגם לתת לאנשים אימון אישי כלשהו, שיעזור להם למצוא מה מספק אותם באמת אזי המצב יהיה טוב יותר, ונכון יותר. (לאותם אנשים, לא לבעלי הבנקים)


הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

משתמש מאומת (האתר שלי) , 16:17 25/10/2017:
אני מנסה לא לשפוט דרך חיים של מתאמן. מצד שני אני מוכן לשים לו מראה ולשאול למה הוא עושה מה שעושה ובמקרה זה היא התרגלה לחשוב ש’ככה זה לחיות’. מנסיון שלי סיוע של גוף כמו ’פעמונים’ בחינוך פיננסי ביחד עם אימון או ליווי של פסיכולוג מביא לתוצאות מיטביות.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

JRBמשתמש מאומת (האתר שלי) , 18:59 25/10/2017:
מתחיל לדפוק לי הלב רק מהמחשבה על המינוס והריביות אמלההה!
בשנה האחרונה גיליתי שצריכה לא שווה אושר או רוגע ולכן הפסקתי, אני מניחה שכל אחד מגיע לזה בשלב זה או אחר.. אצלינו בבית אבא שלי מתנהל בצורה אחראית ביותר ותמיד ראיתי את הדוג’ שלו לנגד עיני, המוטו הוא לחיות ממה שיש (וכמובן לנסות לחסוך גם) אבל בטח שלא לחיות ממה שאין... טפו טפו טפו משתדלת להיות בשליטה ולהתנהל לפחות ככה אבל זה בהחלט נושא חשוב ולא פשוט שחייבים ללמד ולחנך אליו מגיל צעיר. 

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

משתמש מאומת (האתר שלי) , 19:11 25/10/2017:
נפלא שגילית את התובנה בגיל צעיר. עם התובנה הזו מגיעה לרוב תובנה מה באמת עושה אותנו מאושרים...

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

LillySמשתמש מאומת (האתר שלי) , 21:27 25/10/2017:
בבתי ספר ובאוניברסיטאות אין באמת שום כלים להכנה כלכלית. הדור של ההורים שלנו לא כל כך מוכן לקבל את זה אבל הקשר בין השכלה באקדמיה להצלחה פיננסית הוא מקרי בהחלט. אני לא אומרת שלימודים זה חשוב זה חשוב מאוד אבל לא מבטיח הרבה מאוד היום באקדמיה בעיקר לא יינתן שום ידע על ניהול פיננסי. בארץ אנשים אוהבים לבזבז הרבה ואז לבכות. 
מאמר מעולה. אשמח לעוד מאמרים על נכסים חיוך


הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

משתמש מאומת (האתר שלי) , 22:51 25/10/2017:
לימודים באוניברסיטה זה חשוב אם זה חלק מהתוכנית שלך ללכת לאנשהו. אבל לא בכל מצב. השכלה במה שחשוב לך היא חיונית.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

הוספת תגובה חדשה:

סוג תגובה:

 שם:
 email:
 
(או מספר הבלוג)   האתר שלי:
  מצב רוח: ריק                           בחר: ריק קול סבבי אה? סטנדרטי אוף עצוב עצבני
קוד אבטחה:
במשלוח התגובה אני מאשר/ת כי ידוע לי שהאחריות לתוכן התגובה היא עליי ולא על האתר ישרא-בלוג ומנהליו.  
שלח