תירוצים

תגובות לקטע: מדע מדוייק  הוספת תגובה חדשה


משתמש מאומת (האתר שלי) , 01:14 21/6/2017:
למרות שאני כבר מספר שנים נעזרת בהומאופטיה עדיין אני מרגישה חוסר נוחות כשמדובר ברפואה לא קונבנציונלית. חוסר נוחות והרגשה שאני לא לגמרי בטוחה שזה עוזר. אני חושבת שרצוי להטיל ספק  ולהיות צנועים כי זה נושא מאד רגיש ועדין. בטחון גמור לא מתאים פה. למעשה גם לרפואה קונבנציונלית אבל עדיין ההבדל גדול. 


הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

משתמש מאומת (האתר שלי) , 01:39 21/6/2017:
הבטחון הוא לא ברפואה. לא בקונבנציונלית ולא באחרת. הבטחון הוא במטפלת שרואה את המטופל כולו, מרגישה אותו ואכפתית. מסורה לעזור לו.


הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

משתמש מאומת (האתר שלי) , 04:03 21/6/2017:
קורדליה, לדעתי את פספסת את המסר. 
אמנם הטקסט מדבר על רפואה לא-קונבנציונלית, אבל התוכן הוא הרבה מעבר לכך. מדובר פה בביטחון אישי של אדם, שיסיע לו לפרוח ולהגשים את עצמו במלוא העוצמה. 

למעשה בלי הביטחון, והאמונה העצמית הגמורה, יהיה קשה להעביר טיפול כזה או אחר, בין אם קונבנציונלי או לא קונבנציונלי (שוב, לא רלוונטי למשוואה).


ואגב, הערת שוליים קטנה, קונבציונלי על פי הגדרה מילונית: ״שגרתי, נעשה לפי הכללים״. והרי כל כלל מתחיל כהמצאה של מישהו. 

לדוגמא, תיאוריות הפיזיקה הישנות שהופרכו היו קונבנציונליות לזמן מה. מה שמוכיח שהמילה הזאת היא די חסרת משמעות. אם היית משתמשת במונח ׳רפואה אלטרנטיבית׳ זה היה נשמע יותר נעים, לא?





הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

משתמש מאומת (האתר שלי) , 09:49 21/6/2017:
למה פספסתי? כתבתי את דעתי. אמנם ברפואה הקונבנציונלית עושים שגיאות ויש מגבלויות ועדיין היא מבוססת על שיטות ראציונליות אובייקטיביות מה שאין כן הרפואה הלא קונבנציונאלית. אני כן נעזרת ברפואה מסוג זה, אבל אני לא חושבת שהמילה בטחון מתאימה כאן. כנראה שגוף האדם מורכב ומסובך והידע האנושי עדיין קטן ביחס אליו. לכן רצוי שתהיה לנו מידה של ספק. צריך לבדוק כל דבר לגופו. לא להאמין למטפל רק כי הוא נשמע משכנע. צריך לבדוק אם אכן הטפול עוזר. כמובן שכך צריך להתייחס גם לכל טפול של רופא.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

משתמש מאומת (האתר שלי) , 10:08 21/6/2017:
אני חושב שאת צודקת שחייבים להטיל ספק בכל רופא, מטפל או בעל מקצוע. לוודא שהוא טוב לך.
אני חושב שמה שיוני התכוון הוא שהדיון באימון היה לא היה על ההשוואה בין סוגי רפואה אלא על הבטחון העצמי של המתאמן. לא היתה מטרה לפסול סוג כזה או אחר של טיפול כמו שמטרתי כמאמן לחזק ולהעצים אותה כבעלת מקצוע מעולה ולהדגיש בפניה שהחסמים שלה אסור שימנעו ממנה להיות במיטבה.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

משתמש מאומת (האתר שלי) , 08:43 21/6/2017:
אהבתי את ה’תרופה’ המדעית לחוסר הביטחון בתקפות המדעית של מה שהיא עושה. אלא שלדעתי אין כאן עניין של שכנוע. בלי קשר לשאלה המדעית שמטרידה אותה, ובלי להשוות לרפואה קונוונציונלית, היא צריכה להעריך את העזרה שלה לאלה שפונים אליה - ועובדה שפונים, וזה לכשעצמו מעיד שהיא טובה, כי מרפאים אלטרנטיביים יש המון, אבל כמה מהם מצליחים להחזיק קליינטורה כפי שאני מבינה שהיא עושה? - ולשים בצד את הסוגייה הרציונלית של ’מדעי/לא מדעי’. גם לא להשוות לרפואה קונוונציונלית. אדרבה, יש דברים שהיא לא יכולה לעשות (לרפא סרטן), ויש דברים שהרפואה הקונוונציונלית אובדת עצות לגביהם, כמו כאבים מסויימים. היא משהו אחר. לא מדעי, אבל עובד. 

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

משתמש מאומת (האתר שלי) , 09:42 21/6/2017:
אני מסכים מאוד. אלא שנושא המדעיות מפריע לבטחון העצמי שלה ולכן ניסיתי להקטין מחשיבותו. להסביר בדיוק שמה שיש לה מיוחד ובעיקר עובד.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

משתמש מאומת (האתר שלי) , 12:38 21/6/2017:
באמת להרגשתי זה לא קשור לעובדה שמה שהיא עושה הוא לא "רשמי", "מדעי", "קונבנציונלי" או בעל "הסמכה" רשמית כלשהי. אני מכירה את התחושה הזאת של חוסר הבטחון. למרות שהעובדות מוכיחות אחרת, התחושה הפנימית שלה היא שמה שהיא עושה "לא נחשב" והיא חוששת לדבר עליו. זה גם הוזן כנראה על ידי תגובות שהיא קיבלה. אבל זה גם משהו שנובע מבפנים. ועל זה כרגע אתה עובד איתה. 

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

משתמש מאומת (האתר שלי) , 12:44 21/6/2017:
את צודקת. זה הכל סובב סביב בטחון עצמי. התגובות מלקוחות מדהימות. הסביבה היא זו שמטילה ספק.... :(

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

, 10:14 22/6/2017:

סוגסטיה ואוטוסוגסטיה דווקא נבדקו מחקרית, אם אני לא טועה.


אני לא יודעת למגבי המדעיות של שיטות הטיפול הלא קונבנציונליות, בעיקר סוגי העברת אנרגיות כזו או אחרת, אבל מוכח שסוגסטיה ואוטוסוגטיה עובדים לפעמים יותר טוב מטיפול רפואי קונבנציונלי.


כלומר, כל זמן שהיא נראית משכנעת ובטוחה בעצמה, סיכויי ההצלחה שלה ישתפרו.



הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

משתמש מאומת (האתר שלי) , 15:41 22/6/2017:
בשורה התחתונה את צודקת. ככל שהיא תאמין בעצמה הטיפולים יהיו עוד יותר מדהימים מאשר כיום. גם אם זה סוגסטיה חיצונית או עצמית, וגם אם אנחנו לא מבינים הכל בייקום וזה העברת אנרגיות (קטונתי) במבחן התוצאה היא מצליחה וזה ה"מדעיות" שהיא חיפשה על מנת להאמין בעצמה.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

שלי ב (האתר שלי) , 12:04 1/7/2017:
מי מאיתנו חף מחוסר בטחון? כולנו כמעט חסרי בטחון וזה מה שעושה אותנו אנושיים.
אדם צריך לבחון את עצמו שוב ושוב, להטיל ספק ביכולותיו ורק כך יוכל להתפתח.



הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

משתמש מאומת (האתר שלי) , 13:46 1/7/2017:
אין אדם שחף מחוסר בטחון. אבל כמו כל מנעד של תכונה - השאלה מתי חוסר הבטחון מונע מאיתנו לתפקד או להתקדם. בחינה מחדש של עשיה היא נפלאה, אך לא הטלת הספק בכשרונותיך. נהפוך הוא - תאמיני ביכולותיך וחפשי דרכים חדשות להפיק מהם תועלת או למצוא כשרונות נוספים.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

הוספת תגובה חדשה:

סוג תגובה:

 שם:
 email:
 
(או מספר הבלוג)   האתר שלי:
  מצב רוח: ריק                           בחר: ריק קול סבבי אה? סטנדרטי אוף עצוב עצבני
קוד אבטחה:
במשלוח התגובה אני מאשר/ת כי ידוע לי שהאחריות לתוכן התגובה היא עליי ולא על האתר ישרא-בלוג ומנהליו.  
שלח