לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של סניה

פוסטים שרציתי לשמור


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


2/2019

המס הורוד - מה זה?


לפני כמה ימים פרסמה מירב מיכאלי פוסט זועם על ה"מס הורוד".
שיעור קטן וחשוב בכלכלה וצרכנות, שלכולכם כדאי לקרוא.
ה"מס הורוד" נקרא כך על שם המחיר הגבוה יותר שנשים משלמות על מוצרים לנשים, גם אם הם לגמרי זהים למוצרים לגברים.
הטענה היא שאם תקנו אוזניות כחולות במחיר 10$, אז אוזניות ורודות (ממותגות לנשים) זהות לחלוטין, יעלו 15$. 
בביטחון מלא, טענה מירב מיכאלי שכל מוצר לנשים עולה 30% יותר, ולכן היא רוצה לחוקק חוק שיאסור על התופעה, ולהשוות את המחירים. 
ככה שגברים ידעו שטמפונים יעלו להם בדיוק כמו טמפונים לנשים.
היא חיזקה את הטענה שלה בכך שבקליפורניה כבר יש חוק כזה.
כאשר ראיתי את הסרטון שלה, הופתעתי שקליפורניה חוקקה חוק מטופש כזה, מפני שארה"ב זו מדינה קפיטליסטית שמבינה עד כמה סוציאליזם זה מסוכן. 
אז בקליפורניה?! המדינה הכי עשירה בארה"ב?!
מצד שני, מירב מיכאלי מעולם לא היתה מקור אמין לשום דבר שקשור בעסקים וכלכלה, ולכן הייתי חייב לבדוק לבד.
מהר מאוד גיליתי מדוע מירב מיכאלי לא פירטה על החוק. מפני שהוא לא דומה אפילו קצת למה שהיא דיברה עליו בישראל.
הסתייגות קטנה:
יש מצב שהיא לא פירטה על החוק בקליפורניה לא מזדון או נסיון להטעות את הקהל, אלא כי היא פשוט לא מבינה את ההבדל.
החוק בקליפורניה אומר שאסור לגבות מנשים וגברים מחיר שונה על שירות זהה. כלומר אם אני רוצה לקבל מסאז', אסור לגבות ממני יותר מאשר מאישתי, והפוך.
החוק לא נוגע במוצרי צריכה על המדף, מפני שחוק כזה יכול להיות בעל השפעות הרסניות על כל עסקי הקמונעות ובכללי על השוק החופשי.
בתור איש שיווק, אני אסביר קצת על המס הורוד ולמה זה קורה.
קודם כל, נתחיל בעובדה פשוטה: 
לכל מוצר לנשים יש גם תחליפים זולים. את לא חייבת לקנות אוזניות ורודות או אפילו בושם ממותג לנשים. אף אחד לא מפריע לך לקנות בושם לגברים או אוזניות לבנות. 
חיפוש קל על כל מוצר שמירב התבכיינה עליו, מראה שיש מוצרים זולים גם עבור נשים. עובדה נוספת שמירב שכחה לציין היא שלנשים יש מגוון רחב יותר לבחור ממנו.
לכו לסופרפארם, ותעשו השוואה בין כמות הבשמים לגברים ולנשים. 
הכוח הוא לא בידיים של היצרנים אלא הצרכנים. תפסיקו לקנות, והמחירים ירדו.
הסיבה למחיר הגבוה יותר היא הרגלי הצריכה של נשים והעובדה שהן באופן טבעי עושות יותר שופינג. אף יצרן לא עושה דווקא לנשים. 
השוק גרם לזה, מפני שיצרנים שהתמקדו רק בגברים פשטו את הרגל בכמות גדולה יותר, ואילו יצרנים שהתמקדו בנשים הצליחו יותר. 
ככה עובד שוק חופשי בכל תחום. הצרכנים מכתיבים אותו.
בואו נתקדם:
לצורך ההסבר, אני הולך להמציא מושג חדש: "מס הארלי דייוידסון". אני יודע. נשמע פחות קליט ממס ורוד.
מה זה "מס הארלי דייוידסון?"
אחד המותגים החזקים ביותר בעולם, כלומר מותג שכל מי שרואה אותו ישר יודע מה לחשוב ולהרגיש לגביו, הוא מותג האופנועים הארלי דייוידסון. המותג כל כך חזק, שאופנוענים שיש להם הארלי, נוסעים יחדיו על הכביש בארה"ב סתם בשביל הכיף. אף אופנוע אחר לא מתקבל לחבורה!
כולם לובשים מעילי עור עם המותג מודפס עליהם, קסדות עם המותג מודפס עליהם ויש להם אפילו בנדנות, חולצות, שרשראות וכו'.
עכשיו שאלת טריוויה:
כמה יעלה אותו מעיל עור בדיוק ללא הסימן של הארלי דייוידסון עליו, למרות שמחיר הייצור שלו זהה לחלוטין?
1) אותו דבר
2) יותר
3) פחות
4) הרבה פחות
בהנחה שאתם לא מירב מיכאלי, שלי יחימוביץ' או תמר זנדברג, עניתם תשובה 4 וצדקתם. 
את אותו ניסוי בדיוק אפשר לעשות עם גופיית כדורסל שעליה כתוב לברון ג'יימס, לעומת גופיה שעליה כתוב "ליאור שליין אל תעשה לי ילדים". 
האם נגיד שעל הגופיה היקרה יותר אתם משלמים "מס לברון ג'יימס"?
לא. מפני שזאת המטרה של מיתוג: אתם מוכנים לשלם יותר על משהו מקורי, שגורם לכם להרגיש טוב יותר.
הרי כל הרכישות שלנו בסופו של דבר רגשיות. מי שלא מאמין, תקראו את הספרים של דן אריאלי על כלכלה התנהגותית – "לא רציונאלי ולא במקרה". 
באמת מירב. תקראי. 
אין שום סיבה לקנות פרארי, כאשר יש רכבים זולים יותר שמגיעים לאותם הביצועים. מצד שני, אתם לא באמת קונים פרארי, אלא את האפקט של "מה
אחי, יש לך פרארי?!"
זה נקרא "מס מותג". לא "מס ורוד".
לא ראיתי אף גבר מתבכיין על זה שהוא צריך לשלם פי 2 יותר על רכב ספורט לגברים, למרות שמחיר הייצור שלו לא באמת יותר גבוה ממיני קופר. 
זה שאנשי שיווק גילו שיותר קל למתג מוצרים לנשים מאשר לגברים, כי הפלא ופלא, נשים מבצעות יותר רכישות רגשיות... לא הופך את ה"מס הורוד" למשהו מיוחד. 
ברגע שלצרכן שלך יש רגש כלפי המותג, אתה תעלה את המחיר. כי אתה יכול! אם אתה לא עושה את זה, אתה איש עסקים גרוע.
מותג עולה יותר בכל תחום:
אייפון, מרצדס, נעלי לואי ויטון, חתולי רגדול, תמונות מקוריות של אמנים, תיקי פראדה, גריי-גוס, דורקס וכו'...
לא רוצה לשלם מס ורוד? אל תקני מוצר בצבע ורוד.
לא רוצה לשלם "מס מותג"? אל תקני מותגים.
זה פשוט.
נכון שיש מותגים שיש להם גם הבדלים באיכות ובשירות, אבל זה התפקיד שלך - הצרכן החכם, להבין כמה את\ה מוכן\ה לשלם על זה. 
בסרטון שלה, טענה מירב מיכאלי שעל מנת לצלם אותו, היא ביקשה מ"מרכז המחקר והמידע של הכנסת" לעשות חודשים של מחקר. כלומר היא גם בזבזה כספי ציבור על השטות המפגרת הזאת.
אגב, אם היתה טורחת לקרוא קצת מחקרים בגוגל היא היתה מגלה שכבר עשו את זה לפניה. אולי על הדרך היא היתה לומדת קצת צרכנות וכלכלה, והיתה מבינה שככה העולם פשוט עובד.
סליחה. לא כל העולם עובד ככה. רק העולם החופשי והקפיטליסטי עובד ככה. בצפון קוריאה אין מס ורוד. 
מי שינסה לעשות רגולציית מחירים על בסיס מיתוג, יהרוג את השוק מפני שהוא יוציא ליזמים את החשק לעשות עבודה טובה ולהרים מותג. הרי מס ורוד זו התחלה יפה. מהר מאוד זה יתדרדר למס הארלי דייוידסון, מס לברון ג'יימס, מס ג'ילט, מס קוקה קולה וכו'...
בקיצור חברים, אתם מבינים כמה סוציאליזם זה מסוכן. במיוחד כאשר הוא מעורבב באג'נדה נוספת שנקראת פמיניזם רדיקלי. הרי מירב מיכאלי היא זו שרצתה להגיד להורים איך לגדל את הילדים שלהם, למרות שהיא לא אמא והדבר היחיד שהיא מבינה בילדים זה איך להימנע מהם.
בדיוק כמו שהיא אומרת ליצרנים איך לנהל את העסק שלהם, למרות שיותר קשה להסביר לה כלכלה מאשר להסביר לבת שלי שאסור למשוך לחתולים בזנב.
אולי צריך להושיב את מירב בפינה כמה דקות עם ספרים על כלכלה.
זה בדיוק הרעיון הסוציאליסטי. המדינה (מירב מיכאלי) חכמה יותר מהאזרחים הטיפשים שצריך להגיד להם מה לעשות. כלומר פקיד ממשלתי צריך להחליט לכם על החיים.
מירב, ושאר סוציאליסטים. צאו לנו מהחיים! תפסיקו להגיד לנו מה לעשות עם הכסף שלנו, הגוף שלנו, הבריאות שלנו והרגלי הצריכה שלנו. 
אנחנו יודעים יותר טוב ממך מה טוב לנו.
בעוד יומיים יתקיימו הפריימריז במפלגת העבודה. אם יש כאן מתפקדים, אנא מכם: שתפו את זה לחברים. כדי שכולם יבינו למי לא להצביע ומי מסכן עוד יותר את הכלכלה הגם ככה חלשה של ישראל.
עד כאן חברים. בבחירות הקרובות תצביעו למפלגה הקפיטליסטית היחידה שיש כאן כרגע, עד שעוד יצטרפו.
אני אישית מצביע זהות. אבל תחליטו אתם מה אתם חושבים.
נכתב על ידי , 10/2/2019 18:17  
קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 33




הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לסניה ולדברג אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על סניה ולדברג ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2019 © נענע 10 בע"מ