לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

רונן מרדכי גרין הבלוג

הבלוג של רונן מרדכי גרין בישראבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


7/2019

רונן מרדכי גרין (מוטי גרין) - מיזוגים


רונן מרדכי גרין (מוטי גרין) מספק מידע על מיזוגים עסקיים:

מיזוג היא אסטרטגיה כדאית כאשר ניתן ליצור סינרגיה (שלם שווה יותר מסך חלקיו) בין החברות.

סינרגיה יכולה לקרות כאשר:

  • העלות השולית של המוצרים קטנה כיוון שהעלויות היצור, הניהול, השיווק ההפצה קטנות כיוון שיש שיתוף משאבים.
  • שיפור בהוצאות המס. חברה אחת שיש בה הרבה הוצאות אך מעט הכנסות יכולה לנצל את החזרי המס עם קיזוז בחברה אחרת שהיחס בה הפוך.
  • משאבים משלימים. חברה יכולה לרכוש חברה אחרת אם היא חושקת בטכנולוגיה שלה במקום לנסות ולפתח את הטכנולוגיה בעצמה.

קשה לדעת מראש האם המיזוג כדאי כיוון שקיימים המון משתנים המקשים על ההערכה כמו משתנים חשבונאיים, חוקתיים, אנושיים וכו.

סינרגיה תבוא לידי ביטוי בצורה מקסימלית כאשר שתי החברות פועלות באותו ענף או בענפים קשורים והן בעלי תהליך טכנולוגי או ייצור דומה או הספקים או הלקוחות דומים.






סוגי מיזוגים:

  • מיזוג אופקי: צירוף של שתי חברות מסחריות לפחות הפועלות באותו שוק גיאוגרפי.
  • מיזוג אנכי: צירוף מינימלי של שתי חברות מסחריות משלבים שונים בשרשרת הערך המקיימות בינהן יחסי ספק-לקוח. בכך, החברה מקטינה אי וודאות על ידי שליטה על יותר גורמים בשרשרת הערך.
  • מיזוג הרחבת מוצר: צירוף של שתי חברות מסחריות שמוצריהן קשורים זה בזה אך אינם מתחרים זה בזה. לדוגמא: בירה וסיגריות, ספרי ילדים וצעצועים...
  • מיזוג הרחבת שוק: צירוף מינימלי של שתי חברות מסחריות המייצרים מוצרים דומים בשני שווקים גיאוגרפיים שונים. הייתרון: שיפור כישורים ניהוליים, שיווק והפצה.
  • מיזוג פעילות מגוונת: צירוף מינימלי של שתי חברות מסחריות מתחומי פעילות שונים.
נכתב על ידי , 19/7/2019 07:13   בקטגוריות מוטי גרין, רונן מרדכי גרין, יזמות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



רונן מרדכי גרין: מה חשוב לדעת על יזמות פנים ארגונית?


ייסוד יזמות פנים ארגונית בארגון

לפי רונן מרדכי גרין ארגון המעוניין לייסד סביבה פנים ארגונית חייב ליישם נוהל מסודר. למרות שזה יכול להעשות בתוך הארגון, לעתים קרובות הרבה יותר קל להשתמש במישהו חיצוני על מנת להקל על התהליך. זה בדר"כ נכון כאשר הסביבה הארגונית היא מסורתית ומקובעת, בעלת רקע של מעט שינויים ומוצרים חדשים. הצעד הראשון בתהליך הוא להבטיח התחייבות ליזמות פנים בארגון בכל רמות ההנהלה השונות. בלעדי תמיכת ההנהלה תהליך זה לעולם לא יוכל לעבור דרך כל השינויים התרבותיים הנדרשים ליישום. ברגע שההנהלה הבכירה התחייבה למהלך לתקופת זמן מספקת  (לפחות 3 שנים) הקונספט הוא להכיר את המהלך לשאר הארגון (בדר"כ באמצעות סמינרים שבהם מסבירים מהי יזמות פנים ומהן האסטרטגיות שעוצבו על מנת להפוך את התרבות הארגונית לתרבות יזמית). ברגע שהקונספט והתשתיות נבנו יש צורך להציג את היזמים הפנים ארגוניים ולאמן אותם.

הצעד השני בתהליך הוא זיהוי הרעיונות והתחומים שבהם מוכנה ההנהלה הבכירה לתמוך ביחד עם התקציב הנדרש לפרויקטים הללו. יש צורך להציג תוכנית עבודה כוללת למיזם. לצד החניכה של היזם יש גם לייסד מערכת של ספונסרים/תומכים, בלי ספונסרים וצ'מפיונים יש סיכוי קטן שתרבות הארגון תהפוך ליזמית.

בצעד השלישי, החברה צריכה להשתמש בטכנולוגיה על מנת להפוך עצמה ליותר גמישה (מערכת מחשוב, גישה למאגרי מידע גדולים ועוד).

בצעד הרביעי, הארגון חייב להיות מורכב מקבוצה של מנהלים בעלי עניין לאמן ולהדריך עובדים באמצעות הניסיון שלהם בנושאי יזמות פנים ארגונית, התמחויות הארגון, רעיונות לגבי מוצרים ושירותים חדשים ועוד. זה יאלץ את צוות היזמים הפנים ארגוניים לפתח תוכנית עסקית, לחזות התנהגות צרכנים וללמוד כיצד לעבוד עם המבנה הארגוני הקיים.

בצעד החמישי, הארגון חייב לפתח דרכים להתקרב ללקוחות.

בצעד השישי, ארגון שרוצה להפך ליותר יזמי חייב ללמוד כיצד להיות פרודוקטיבי עם מעט משאבים.

בצעד השביעי, הארגון חייב ליצור מבנה תמיכה חזק ליזמים הפנים ארגוניים. זה חשוב מאוד בייחוד לאוד העובדה שבדר"כ היזמות הפנים ארגוני נמצאת במקום השני בפעילות הארגון.

בצעד השמיני, מערכת תמיכה חייבת לכלול גם תגמול על ביצועים של יזמים פנים ארגוניים.

לבסוף, הארגון חייב להפעיל מערכת להערכת ביצועים על מנת שיחידות יזמיות מוצלחות יתרחבו ולא מוצלחות יסגרו.


נכתב על ידי , 11/7/2019 08:55   בקטגוריות רונן מרדכי גרין, יזמות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





כינוי: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , 40 פלוס , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לרונן מרדכי גרין אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על רונן מרדכי גרין ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2019 © נענע 10 בע"מ