לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

רונן מרדכי גרין הבלוג

הבלוג של רונן מרדכי גרין בישראבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


2/2019

רונן מרדכי גרין על מודל היהלום


רונן מרדכי גרין מציג את הקשר בין חברות Born Global  למודל היהלום, הוא בשאלה: למה למדינה מסוימת או למס' מדינות שנמצאות גיאוגרפית אחת ליד השנייה יש כושר תחרות בינ"ל במגזר מסוים? לפי פורטר, כאמור, רק התקיימות כלל ההיבטים תביא למסקנה כי אזור גיאוגרפי מסוים נהנה מכושר תחרות בינלאומי.  למעשה ברמה התיאורטית, מסבירים מודלי השלבים, כמו מודל היהלום של פורטר, כי על המיזם לכלול מספר מרכיבים ולעבור מספר שלבים בדרכו להפוך למיזם גלובלי. המודל של פורטר בא בעצם להסביר מדוע תעשייה מסוימת התפתחה באזור גיאוגרפי נתון ולא באזור אחר (ומכאן ניתן יהיה להשליך על אזורים וזירות בינלאומיים). במצב בו אזור מסוים לא מקיים את כלל המרכיבים, אין הוא נהנה מכושר תחרות בינלאומי. הקשר בין Born Global Firms לנושא היזמות עשוי להיות מוסבר במחקר הבא:  מחקר הבוחן את המידה שבה חברות גלובליות מבוגרות מבוססות טכנולוגיה שרדו וצמחו באמצעות מיזוגים ורכישות, נאספו נתונים לשנים 2000-2009 מחברות ש-הוקמו כחברות גלובליות, היו חלק ממגזר המידע התקשורת והטכנולוגיה (ICT) בשנת 1999ומקורן בישראל. המאמר הנוכחי מתמקד בחברות שתמשכנה להתקיים באופן עצמאי בעשור השני של חייהם הארגוניים ולהסתמך על מיזוגים ורכישות להישרדותם. הממצאים מראים: חברות שהוקמו כחברות גלובליות המתבססות על טכנולוגיות מתבגרות יכולות להגדיל את סיכויי הישרדות שלהם באמצעות רכישת חברות אחרות. למרות שרכישות כאלו אינן מגדילות את הרווחים, הן מאפשרות לחברות שהוקמו כחברות גלובליות להמשיך ולהגדיל את המכירות שלהם, להרחיב ולשדרג את קו המוצרים שלהם, ולהגביר את סיכוייהם להישאר עצמאים. הנתונים גם מראים שאם החברות מעדיפות להתמזג עם חברה אחרת, הן נמצאות בעמדה טובה יותר אם הן לא ירכשו חברות אחרות לפני כן. כמו כן הנתונים מראים כי למרות שרוב החברות שהוקמו כחברות גלובליות יכולות להמשיך בפעילות אם הן ישרדו את העשור הראשון, הן אינן מוצלחות ביותר במדדים של צמיחה ושל עושר לבעלי המניות. אחת ההמלצות של מחקר זה הוא כי להתבגרות, מבוססת טכנולוגיה, כדי שחברות שהוקמו כחברות גלובליות יישארו מוצלחות, הן חייבות להיות יותר אגרסיביות באסטרטגית המיזוגים והרכישות ממה שהן כרגע.

נכתב על ידי , 11/2/2019 12:13   בקטגוריות רונן מרדכי גרין  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





כינוי: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , 40 פלוס , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לרונן מרדכי גרין אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על רונן מרדכי גרין ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2019 © נענע 10 בע"מ