לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אוכל ועוד כל מיני דברים


כותב על דברים שמעניינים אותי

Avatarכינוי:  Bulish

מין: זכר



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2018    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

8/2018

מחקר ענק טוען שדיאטה דלת פחמימות עשויה לקצר לנו את החיים


כבר שנים רבות שהמומחים מתווכחים ביניהם מהי הדיאטה הטובה ביותר, מה לא יזיק לבריאות שלנו והאם פחמימות טובות לנו או לא? על פי מחקר חדש שהתפרסם בכתב העת Lancet Public Health, דיאטה דלת פחמימות עשויה לקצר לנו את החיים ב-4 שנים ביחס למי שאוכל פחמימות באופן מאוזן. המחקר עקב במשך 25 שנים אחרי 15 אלף איש והציג בפניהם שאלונים שבדקו את הרגלי הצריכה והאכילה שלהם. החידוש במחקר הוא הטענה כי מעט מדי פחמימות זה לא טוב לנו כמו שגם יותר מדי פחמימות לא טוב לנו.


ירקות

על פי המחקר, אכילה מעטה מדי כמו גם אכילה מוגברת של פחמימות, עלולה לקצר לנו את החיים. המספרים המדויקים הם: מי שאוכל מתחת ל-40% או מעל 75% פחמימות נמצא בקבוצת הסיכון. זאת אומרת שכל מי שנמצא בטווח שבין 40%-75% נחשב בטווח המאוזן וזוהי כמות הפחמימות שעלינו לצרוך ביום. מעבר לכך שדיאטה דלה בפחמימות עשויה לקצר לנו את החיים, גם בטווח הקצר היא מזיקה לנו.


פחמימות מייצרות חיידקים במעי הגס והרבה דיאטות מציגות זאת כדבר רע ובעצם אומרות לנו להימנע מהחיידקים הללו, אך האמת היא שהחיידקים במעי הגס חשובים לבריאות שלנו. הפחמימות מייצרות אותם ואם נאכל פחמימות במידה מאוזנת, אנחנו יכולים להבטיח כמות טובה של חיידקים "רעים" במעי הגס שלנו ובמקרה כזה אנחנו לא צריכים לפחד מהחיידקים האלה.


המחקר הזה מגיע אחרי שנים רבות של טרנד המוביל דיאטות דלות פחמימות, ביניהן הפליאו. בדיאטת הפליאו נמנעים לחלוטין מפחמימות וצורכים בעיקר מזון מהחי בטענה שזה מה שמתאים לגופנו וזה מה שאנו צריכים לאכול מה שיוביל להפחתה במשקל ולעלייה בבריאות. המחקר הנוכחי טוען כי דיאטה שלא מספקת לנו מספיק פחמימות, כמו הפליאו, היא מסוכנת ומזיקה.


בנוסף, כאשר אנו בוחרים דיאטה במטרה לירידה במשקל, אנו חייבים לבדוק האם במקביל היא גם בריאה לנו. אם נבחר דיאטה שכל תפקידה הוא ירידה במשקל, אך בזמן שנבצע אותה נפגע בבריאות שלנו, לא נוכל להתמיד בה כי מהר מאוד נתחיל להרגיש לא טוב. מה גם שזה פשוט לא משתלם... תמיד כדאי לבחור דיאטה שמשלבת את שני הכוחות הללו.


התזונה הטובה ביותר היא תזונה על בסיס צמחי לא מעובד, אך מילת המפתח היא איזון. אין מספר מדויק לצריכת פחמימות שיבטיח לנו הארכת החיים, מה גם שזה עניין אינדוודואלי וכל אחד מאיתנו צריך כמות שונה של פחמימות. בשביל להבטיח לעצמנו דיאטה מאוזנת ובריאה כדאי להתייעץ עם איש מקצוע שלעיתים אף יבקש מאיתנו לבצע בדיקות דם או בדיקות נוספות על מנת להבין את גופנו ואת אורח חיינו.


נקודה חשובה אחרונה היא שגם כאשר אנו אוכלים פחמימות, עלינו להבדיל בין סוגי הפחמימות. יש הבדל בין בטטה לבין לחם לבן כמו שיש הבדל בין אורז לבן לבין אורז מלא. את כמות הפחמימות המותרת שלנו כדאי שננצל על מאכלים טובים ובריאים ולא מוצרים מעובדים.


אם יש הסכמה ברורה לגבי תזונה נכונה מהי, אז היא כמה שיותר קרוב לטבע, הטבע מאוזן בצורה מושלמת. הרבה יותר טוב ממה שאנחנו מבינים.

נכתב על ידי Bulish , 24/8/2018 03:32   בקטגוריות אוכל, פעילות גופנית, כושר, דיאטה, ירידה במשקל, תזונה נכונה, חיות מחמד, טבעונות  
קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




הבלוג משוייך לקטגוריות: מדע בדיוני ופנטזיה , קולנוע , בישול
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לBulish אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Bulish ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2019 © נענע 10 בע"מ