לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


שופינג אונליין - טיפים והמלצות


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


4/2018

ההבדל בין שיווק עסקי ופרטי


כאשר מדברים על שיווק חשוב מאוד להבדיל בין עסקאות המתקיימות בין עסק ללקוח פרטי (B2C) ובים עסקאות שמתקיימות בין עסק לעסק אחר (B2B).

כל ההתייחסות לשיטת השיווק נגזרת למעשה מסוג העסקה הנרקמת בגלל שמדובר בקהל מטרה שונה לחלוטין.

כמות הלקוחות הפוטנציאליים בכל קהל היא שונה לחלוטין. לקוחות עסקיים בתחום מסוים הם בדרך כלל קהל מצומצם יחסית שניצן לחקור ולאבחן אותו בצורה מדויקת יחסית. לקוחות פרטיים בנישה מסוימת הם קהל  הרבה יותר גדול שקשה יותר לאפיין אותו ברמת דיוק גבוהה.

פילוח קהל המטרה הוא נקודת המפתח בכל תהליך שיווקי. חברות העוסקות בשיווק כמו מיילוג למשל, צריכות להכיר היטב את חוקי המשחק ולהעסיק אנשי שיווק מומחים שעוברים הכשרה לכל תחום בנפרד, שידעו לבצע עסקאות מורכבות בהתאם.

שיווק לקהל פרטי מתאים למדינה להמונים בה נמצאים אנשים רבים בו זמנית, בעוד שבשיווק לקהל עסקי יש להתמקד ברמה מדויקת באנשים הרלוונטיים למוצר ספציפי. לכן הפילוח צריך להיות מעמיק הרבה יותר ולכלול לא רק מאפיינים כללים כמו גיל, מין ומיקום גאוגרפי, אלא גם סוגי החברות, הגודל שלהן, בעלי התפקידים הרלוונטיים ועוד.


ההבדל במוצר


מוצרים לצרכנים פרטיים בדרך כלל מתאימים למספר קהלים במקביל ועונים על יותר מצורך אחד. זו גם אחת הסיבות לכך שהשיווק במקרה כזה יכול להיות כללי יותר ופחות ממוקד. מוצרים לצרכנים עסקיים לעומת זאת הם בדרך כלל מורכבים יותר ומותאמים אישית לצרכים ספציפיים. לכן השיווק במקרה כזה דורש מיקוד גבוה יותר, הכרות מעמיקה עם המוצר והבנה עמוקה של הלקוח וצרכיו העסקיים.

חשוב לזכור לא ללכת לאיבוד בהליך השיווקי ולא להתמקד רק בפרטים הטכניים של המוצר כאשר מציגים אותו בפני לקוח עסקי. אסור לשכוח לציין את המעטפת הכוללת ואת היתרונות האוביקטיביים שהמוצר יכול להעניק לחברה.


ההבדל בקשר עם הלקוח


מערכת היחסים של החברה עם לקוחות פרטיים היא לרוב מזדמנת ומסתיימת לאחר תהליך הרכישה.

לעומת זאת, כאשר מדובר על לקוחות עסקיים, במקרים רבים מדובר במערכת יחסית מתמשכת, שכוללת ליווי ותמיכה לאחר הרכישה, יצירת שיתופי פעולה בעתיד, וכן מכירה של מוצרים חדשים בהמשך. לכן החיזור אחרי הלקוח צריך להיות עקבי, זהיר ומתמשך.

נכתב על ידי Count von Coun , 30/4/2018 10:25  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



Avatarכינוי:  Count von Coun

בת: 40




הבלוג משוייך לקטגוריות: דברים שמצאתי באינטרנט , אופנה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לCount von Coun אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Count von Coun ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2018 © נענע 10 בע"מ