לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

מבחני הרכב של ישראל

הבלוג יעסוק במבחני רכב מכל הסוגים כולל רכבי יד שניה ויעוץ לפני רכישת רכב.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


1/2018

רכב עד 5000 ש''ח [פרק 1] סיטקואן קסארה 1.4 ידנית.


במצב של היום יש מגוון כל כך רחב של אפשרויות לרכישת רכב, אם זה חדש יד 0 או יד ראשונה 0 ק''מ מליסינג.

יש מלא אופציות מימון נוחות רק תיקח. אפשר לקחת כל רכב אפילו AUDI במחיר של כמה מאות שקלים בחודש בסה"כ והיא שלך.


אבל מה אם כל אותם אנשים שלא מעוניינים להשתעבד לבנק כל חייהם, אותם אנשים שרוצים לתת סכום כסף קטן ולקבל רכב שיקח אותם מנקוה א' ל ב' בלי יותר מדי יומרות. בעיקר סטודנטים, נהגים חדשים וצעירים, זוגות צעירים שעבורם להוציא כמה מאות שקלים על מימון רכב וזה עוד לפני הוצאות ביטוח, טיפולים ודלק זה יותר מדי. מה נישאר בשביל אותם אנשים?


בדיוק בשבילם נועדו המכוניות הזולות. 

היום ניתן לרכוש מגוון רחב של מכוניות בסכום של עד 5000 ש''ח. מרכב קטן, חסכוני לעיר ועד רכב משפחתי בגודל מלא ואפילו מיניואן 7 מקומות ישיבה.


כך שלא צריך לקרוע את הכיס ולממן את הבנקים. בפרק הראשון בסדרת הכתבות על רכבים עד 5000 ש''ח אני ינסה להעבירת לכם את כל המידע אודות הרכבים המומלצים מה לבדוק, על מה ללכת ועל מה לא. 

 



 

הרכב הראשון שאני רוצה לדבר עליו הוא סיטרואן קסארה מנוע 1.4 ליטר ותיבה ידנית. שרכשתי אותה בסכום של 3500 ש''ח מכונית מודל 2002 עם 187000 ק''מ על השעון.  ובמהלך שנה ושלושה חודשים עברה איתי כ 45000 ק''מ.

זה התחיל מחיפוש בלוחות יד 2 בעקבות רכב זול ואמין. נורא ניסו להחליץ אותי מלקנות רכב צרפתי, אך לא נלחצתי כלל. אני מכיר את המותג הצרפתי ובשנים ההם הוא היה מאוד אמין, כמו שתקראו במהלך הכתבה. אחרי הרבה חיפושים נמצא הרכב המתאים, נסעתי אל עיר היעד שבה נמצא הרכב וכשהגעתי ראיתי כי מדובר ברכב מאוד שמור, גם לשנה שלו ובכלל. לאחר בדיקה קצרה שכללה נסיעת מבחן, בדיקה ויזואלית של המנוע ותחתית הרכב החלטתי לרכוש. באתי ברכבת יצאתי עם רכב. לאחר כמה חודשים של נסיעות התגלו מספר ליקויים, הראשון שסידרתי היה החלפת ארבעת הצמיגים. שהיו שחוקים לגמרי וישנים בעלות של 1000 ש''ח(מותג טוב, כמובן שניתן להשיג מותג סיני זול בכמה מאות שקלים).

 



לאחר מכן התגלתה בעיה בטעינת המצבר ברכב, מה שהביא לשיפוץ אלטרנטור (650 ש''ח). מה שפתר את הבעיה לגמרי. כמובן שבוצעו טיפולים שוטפים כל 10000 ק''מ (המלצת יצרן כל 15000 ק''מ), שעלותם זולה בהחלט (שמן מנוע מקורי 180 ש''ח, מסנן שמן 75 ש''ח, מסנן אויר 30 ש''ח).

אני גם החלפתי מצתים ומסנן דלק ביחד בעלות של 110 ש''ח. 

מאז נסעתי ברכב מלא מלא ק''מ (כ 45000), ללא שום תקלה ושום בעיה כלל. הרכב התגלה כנוח מאוד, גם בנסיעות קצרות בעיר וגם בנסיעות ארוכות של 250 ק''מ לכיוון אחד. 

 

כאשר חיפשתי את הרכב בסכום הזה מצאתי כל מיני מכוניות, קוריאניות, יפניות אפילו אמריקאיות. אך במחיר הזה אני לא מצאתי מכונית שיכולה לתת לי תמורה טובה יותר, בין עם זה בנוחות, צריכת דלק, אחזקה שוטפת ושנתות גבוהה יחסית למחיר (מכוניות קוריאניות בשנתון הזה מגיעות ל כ-8000-10000 ש''ח). לכן אני בחרתי ללכת לכיוון הרכב הצרפתי שנותן מלא תמורה למחיר שלו. 

 

 

 

ועכשיו לכמה טיפים איך לרכוש את הרכב הנכון בטווח הזה של המחיר 5000 ש''ח. 

 

1. לחשוב איזה סוג רכב אתם צריכים, מה השימוש שיעשה בו, ואילו נסיעות אתם תבצעו איתו (אם זה עגלות של תינוקות מומלץ רכס עם תא מטען גדול או אם צריכים 7 מקומות או לא וכו...). 

2. לאחר שהחלטתם מה אתם מחפשים הגיע הרגע של לוחות המודעות תכוונו עד המחיר המקסימלי שאתם רוצים לשלם, אפילו טיפה פחות ככה שבמידה ותצטכו יישור קו שישאר מזומנים.

3. אין צורך במכוני בדיקה אפשר לקחת לאיזה חבר המבין דבר או שנייפ במכואנות, או מוסך של מישהו שסומכים עליו רק שיביט עליו ואם יש משהו חריג שלא תסתבכו בצרות.

כמובן אם אתם באים מרקע טכני כלשהו בעולם הרכב תוכלו לבדוק בעצמכם.

**חשוב לבדוק עם בעל הרכב מתי הרכב ביצע החלפת רצועת תזמון, במידה ולא יודע שווה להתמקח ולבצע החלפה בעצמכם**

4. לאחר שמצאתם את הרכב הנכון לכם, לבצע נהיגת מבחן (אתם תנהגו ולא בעל הרכב) להרגיש איך הרכב מתנהג ואם יש אי אלו רעשים בזמן נהיגה.

5. לאחר שבדקתם את הרכב והוא נירא לכם מתאים, תמיד שווה להתמקח על המחיר, גם אם בעל הרכב יתגמש ולו במעט, זה שווה כי כל כמה שקלים שתחסכו יעזור לכם ביישור קו.

6. רכשתם את הרכב? מזל טוב תתחדשו! עכשיו הדבר הראשון שאני ממליץ לעשות הוא לבצע טיפול החלפת שמנים, מסננים על מנת לרענן את המכונית וגם כי זה ייתן לכם שקט נפשי.

 תתמקדו בדברים בטיחותיים כגון צמיגים, בלמים, פנסים וכו.. כי בטיחות היא מעל לכל, לפני כל החלפת שמן וכל דבר אחר שיש לסדר ברכב.

ותזכרו לא תמיד צריך להקשיב לסטיגמות על מותג כזה או אחר, תמיד תבדקו בעצמצכם, תתנו תנהגו ותחליטו אם אהבתם? תקנו אבל תקנו בחכמה.

שתיהיה קניה מהנה, נסיעה בטוחה ומהנה!

נכתב על ידי alex clarkson , 31/1/2018 18:46  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



פרארי 458 איטליה! הגשמת חלום!


הכל התחיל בתכנון חופשה באירופה שבמהלכו גיליתי שניתן להשכיר רכבי-על להתרשמות. כבר אז נדלקה לי נורה הרי היי אני חולם כבר מגיל 0 על פרארי

 

בטח על נהיגה בה שחשבתי שמעולם לא אוכל להגשים הרי אין מי שייתן לי לנהוג על אחת. וכשגיליתי שניתן להשכיר רכב כזה באירופה מייד שלחתי להם מייל עם השאלה: "מה יש לכם ברכבי על?" ציפיתי לפורשה בוקסטר מקסימום F430 (לא שזה רע כן). ואז הם החזירו לי מייל בחזרה שיש להם פרארי 458 איטליה, אדומה! באותו רגע זרחתי כמו שמש ביום חם ולא היה ניתן להוריד את החיוך מפניי. הגשמת חלום כן...! הנחיתה בפראג עיר היעד שלי ושל אישתי. ההזמנה הייתה ל 28.10 הגעתי עם רכב שכור וזה היה יום שכירות האחרון שלו. ונאמר לי בנימוס אירופאי "מצטערים פרארי לא זמינה היום.." אני כזה מה?! לא?! איך אבל אמרתם שכן והם השיבו אם אתה רוצה מחר היא תיהיה. אבל אין רכב שכור מחר מה אני עושה. כמעט ויתרתי אך אישתי שיכנע אותי כי זה חלום ולא מוותרים עליו. אז השארנו את הרכב לעוד יום.

 



 

יום למחרת אני קם בבוקר מלא אדרנלין מחכה לנהיגה המיוחלת, בחוץ יום יפה שמשי אין פיסת ענן יום מושלם לנהיגה על V8 איטלקי הנעה אחורית עם557 כ''ס. אנחנו בדרך לשם ישוב נידח כשעה נהיגה מפראג, כבר בדרך עם המזל שלי מתגבשים עננים ולא סתם עננים ענני סערה כבדים, ואני חושב רק שלא ירד גשם הרי נהיגה בפרארי בגשם לא הכי אידיאלי שיש. מגיעים למקום וכבר בכניסה ניצבת לפניי האיטלקיה האדומה (אלא מה) חונה ומחכה שאקח אותה לנהיגה. נכנסים ממלאים כמה ניירות ביטוח וכאלה ויאללה יוצאים לדרך. המדריך שאיתי צ'כי לא מדבר אנגלית רק כמה מילים נותן לי את מפתח החלומות שלי מפתח לפרארי אדומה! אני פותח נכנס באלגנטיות אל מושבי המירוץ מסיבי פחמם העותרים עור לבן, מכניס מפתח מסובב ואז רגע ההתנעה לוחץ על הלחצן ואז מתעורר לו ה-V8 האיטלקי בנהמה אדירה מסמררת שיער וחודרת לעצמות עכשיו כאני עטוף בצליל המשכר של ה V8 האיטלקי המדריך מצידו מסביר לי על הלחצנים ואני לא מקשיב לו בכלל הרי כבר למדי את כל הלחצנים מכל כך הרבה סרטוני וידיאו ברשת שאני לא צריך הסבר. משלב לR משחרר בלם יד ומתדרדר אחורה בחשש בכל זאת מכונית יקרה, ואז מתחילים בנהיגה יוצאים אל כבישי הכפר הסמוך עם הגבלת מהירות ל 50 קמ''ש אני מתחיל בנהיגה על מצב אוטומטי בתיבת הילוכים ומצב WET (רטוב) על בורר מצבי הנהיגה (מניטינו). המכונית מתגלה כמאוד נוחה בנהיגה כזאת רגוע.

   

  

 

לאט לאט צובר בטחון יותר ויותר ואז כאשר יוצאים מהכפר אל הכביש הפתוח אני מעביר את בורר הנהיגה למצב ספורט שמחדד את תגובת המצערת שגם ככה חדה, לחדה כמו סכין שף ואת מצב הגיר לידני כמתבקש ואז היא מתעוררת לחיים המנוע רועש יותר עוטף אותי בצלילו המשכר מוריד מספר הילוכים ולוחץ בכוח ואז ממכונה רגועה היא הופכת להיות חיית טרף עצבנית שכל הזמן מנסה לנשוך אותי אך המרסנים האלקטרונים מונעים ממנה לעשות זאת. הגשם מתחזק נהיה מבול אבל לה לא אכפת התחושות שהיא מעבירה מהשלדה דרך המושב העוטף אל ההגה פשוט מדהימה ההגה קל מדוייק בעל משוב מדהים עוזר לך למקם את המכונה בדיוק איפה שתגיד לה ויעביר לך את כל המידע אודות מעשיהם של הגלגלים הקדמיים. משהו שלא חויתי באף מכונית. הילוכים עוברים במהירות האור נגיעה שני נגיעה בום שלישי והיא טסה כאילו אין לה שום מגבלה כלל. ואז המדריך אומר לי לרדת מהכביש המהיר לטובת כבישים מפותלים ובסיומם נהיגה על מנחת מקומי נטוש. כמה כיף!!

 

אני יורד מהכביש המהיר מתחיל נהיגה בכבישים מפותלים מזכיר שעדיין הגשם רק מתחזק והיא מתגלה כמכונית יציבה בהחלט כל פרובוקציה הכי קטנה ממני נענתה בשלילה מוחלטת. ההגה מדוייק חד המנוע המרכזי עוזר לאיזון מושלם של המכונית התחושות מהשלדה מדהימות הכל מצטבר לחויית נהיגה אלוהית! ואז כמו שהובטח מגיעים אל המנחת והגיע הרגע בו המדריך אומר לי "סע כמה שאתה והאוטו יכולים!" אני על פרארי, במנחת בלי הגבלה, חלום!! העברתי למצב מירוץ ואז באמת לחצתי, ראשון,בום שני,בום הילוכים עוברים במהירות הבזק הצליל משכר וצבירת המהירות פשוט בלתי נתפסת בגיחה הראשונה לא העזתי לעבור את ה 200 קמ''ש בכל זאת מנחת מוצף מים.

בחזרה על אותה ישורת של המנחת באמת העזתי יותר חלצתי אותה עד הסוף כי לא כל יום אני ופרארי במנחת לבד והיא פשוט לחצה איתי בלי כל פחד לא מהגשם ולא מכמות המים שהיו אותו זמן על המנחת, וואו..!!! פשוט חוויה אדירה בסיום הישורת הגיע הזמן לעזוב את המנחת. נהיגה חזרה הייתה רגועה ואיטית אולי בשביל לנהוג עוד קצת ולא לסיים כל כך מהר את החוויה. 

 

חזרתי חזרה אל החניה שממנה לקחתי אותה, החנתי מסרתי את המפתחות ו..זהו הגיע הזמן להיפרד. ולחזור לסקודה ראפיד דיזל השכורה שלי.

אכן חוויה מדהימה משהו שלא אשכח כל חיי, חלום שחלמתי בערך מגיל 0 הגשמתי ועוד באיזה מכונית, יש הטוענים כי היא הפרארי הטובה ביותר בכל הזמנים. אפילו לג'רמי קלארקסון וג'יימס מיי יש אחת. 

מכונית שהזכירה לי באמת למה אני אוהב את הדגמים האיטלקים עם הסוס הצוהל, מנוע מרכזי 8 בוכנות המזמר טוב יותר מכל קונצרט או אופרה שאי פעם תזכו להיות, מכונית שמנתקת אותך וכל דבר ומחברת אותך חזק אליה וכשאתה מחובר אתה יכול לעשות כל דבר היא צייטנית לכל פקודה שלך לכל נגיעה בדוושה או סיבוב הגה אינפורמטיבית בצורה מדהימה.

 

 

מה נותר אלא רק לזכור את החוויה שבטח לא תחזור על עצמה (אלא אם אני ימצא איזה בור נפט מאחורי הבית).


להביט בתמונות ולראות את הסרטון שצולם במהלך הנהיגה.


נכתב על ידי alex clarkson , 28/1/2018 01:05  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



סקודה אוקטביה מנוע 1.0 ליטר החדשה במבחן


 

קצת על הרכב: האוקטביה המחודשת עם מנוע בנפח 1.0 ליטר היא הדגם החדש ביותר של האוקטביה המוכרת.

האוקטביה הנוכחית היא פחות דגם חדש אלא לא יותר מאשר מתיחת פנים לדגם היוצא. כאשר רוב השינוי הוא בחזית הרכב (פחות נאה בעיניי)

בחלק מהפריטים בתוך הרכב וגם בחלק האחורי. ועל כך בהמשך הכתבה.

 

יותר שינויים נעשו בתוך הרכב, כאשר יש הגה קצת שונה, מערך המולטימדיה שודרג עכשיו עם צג גדול יותר וגרפיקה טובה יותר.

אבזור בטיחות שודרג גם כן עם יותר אבזור כסטנדרט.

אבל רוב השינוי נמצא מתחת למכסה המנוע שם יש יחידת כוח חדשה לגמרי מבית הקונצרן הגרמני.

 

יחידת הנעה: כאן מדובר ביחידת הנעה חדשה לגמרי מבית הקונצרן של פולקסווגן. מנוע 1.0 ליטר של הקונצרן שניתן לפגוש בשלל דגמי הקונצרן (סיאט איביזה, פולקסוגן פולו וכו..). מדובר במנוע המייצר 115 כ''ס ו20 קג''מ בין 200 ל 3500 סל''ד והוא משודך כאן לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד DSG בעלת שבעה יחסי העברה. השילוב יחד מביא לתאוצה מ 0-100 ב 10 שניות ומהירות מירבית של 200 קמ''ש.

מה שאמור להביא לצריכת דלק טובה של 25 ק''מ/ל' (יצרן).

 

 

 

 

בנוסף ליחידת ההנעה הזאת כמובן יש את מנוע ה 1.4 TSI 150 כ''ס, 1.8 TSI 180 כ''ס וכמובן את גרסת הקצה ה- VRS מנוע 2.0 ליטר 225 כ''ס כרגע הגרסא עם 245 כ''ס עדיין לא זמינה בארץ.

בקילומטרים הראשונים לא מרגישי כלל שזו היא יחידת 3 צילינדרים. אין רעידות רעשים מנוע עובד חלק בעיקר בטווח המומנט הזמין ( 2000-3500)

וביחד עם תיבת ה DSG השילוב נפלא הילוכים עוברים בצורה חלקה, התיבה ממהרת להעלות להילוך הגבוה ביותר למטרת חסכון כמובן, מה שניתן לפתור כמובן בעזרת העברת מצב ידית ההילכוים למצב ספורט שגם הוא עובד מצויין.

 

כוח לא חסר כאן לא בעיר ולו מחוץ לעיר, אבל כאשר לוחצים את המנוע אל מעבר לקו ה 3500 סל''ד נוצר רעש מהמנוע שחודר אל תא הנוסעים. 

ואז באמת כן מרגישים בחסרונו של הצילינדר הבודד שנלקח מהמנוע לטובת חיסכן.

מערכת ה START&STOP עובד בפזיזות יתר לטעמי (במעברי חציה בעצירה קצרה). אבל באמת שאין צורך לדחוף את המנוע אל מעבר לקו ה 3500 סל''ד כי המומנט זמין ועושה את העבודה.

 

נוחות: הנוחות באוקטביה היא טובה מאוד היא סופגת שיבושים בעיר בצורה טובה, כמעט ואין רעשי מתלים שחודרים לתא, היא גם מאוד מבודדת מהסביבה החיצונית כך שזה נותן תחושה כללית טובה מאוד ונינוחה.

כאשר יוצאים אל הכביש המהיר היא מתגלה כנוחה מאוד על כבישים חלקים. ואם כבר כבישים בין עירוניים האוקטביה מצויידת בבקרת שיוט אקטיבית היודעת להוריד מהירות תוך כדי שמירת מרחק עד לעצירה מלאה,מדהים! בכבישים פחות חלקים ויותר דומים לפרי יצירתם של מע''צ מרגישים מעט רעשי מתלים ורעידות משהו שהוא די זניח ולא כל כך מתריד. יש מעט תנודות מרכב אך לא בהגזמה בכל זאת זה דגם עם מתלים המכוונים יותר לנוחות מאשר להתנהגות. רעשי הרוח נשמעים קצת מעל 110 קמ''ש מכיוון המראות ומכוון בתי הגלגלים, אבל בסך הכל היא די שקטה.

 

התנהגות: כאשר מגיעים אל סיומו של קטע הכביש המהיר ועוברים לצד המפותח של הכבישים, האוקטביה מפגינה יציבות טובה מאוד

אך כאשר המהירות עולה מורגשים יותר תנודות המרכב הנוטה "להיתפזר" ולנוע על המתלים אך זו לא המטרה שלה מי שירצה מכונית משפחתית בעלת התנהגות ספורטיבית ומהנה יותר יוכל לבחור במאזדה 3 שהיא הכי ספורטיבית ומתנהגת בקטגוריה. ההגה בעל משקל קל שמתקשח 

כאשר המהירות עולה. הוא יחסית מדוייק אך יש שטח מת במרכזו שזה דיי הפריע לי למקם את הרכב בתוך הפניה אך בסה''כ היא עשתה עבודה טובה מאוד. (מי שמעוניין לתקוף פיתולים כמו נמר בספארי תמיר יכול לבחור בגרסת הביצועים של הדגם).

 

 

 

פנים: הרכב המחודש מצוייד במסך מולטימדיה גדול יותר עם גרפיקה טובה יותר מהדגם היוצא. המרווח נשאר כשהיה והוא הכי טוב בקטגוריה שלה.נקודה.

מלא מרווח מאחור גם לרגליים וגם לראש ושלא נדבר על תא המטען הענק 520 ליטר וגם פתח הטענה גדול בזכות דלת חמישית.

החומרים בתא הנוסעים מצויינים הרבה פלסטיק רך בחלקים עליונים, מתחת לזה פחות אבל בסה''כ איכות טובה, איכות ההרכבה מצויינת.

 

חיצונית: מבחינה חיצונית רוב השיוני הוא בחזית הרכב. כאשר עכשיו יש פנסים מפוצלים בחזית כמו למרצדס E קלאס לפני שני דורות. לטעמי פחות נאה.

בפנסים החדשים יש תאורת לד ליום ותאורת לד מאחור בכלל הדגמים. בדגמים הבכירים ניתן לבחור בפנסי לד קדמיים אדפטיבים במקום קסנון בדגם לפני מתיחת הפנים. 

 

סיכום: האוקטביה המחודשת היא שיפור של הדגם המוצלח מאוד ועכשיו מוצלח עוד יותר כאשריש יותר אבזור נוחות, בטיחות ומנוע חסכוני עוד יותר ממנוע ה 1.2 ליטר היוצא. הגרסה שלי היא 1.4 ליטר TSI 150 כ''ס חזקה מהירה וחסכונית. אך גם הגרסת ה 1.0 ליטר מצויינת עם צריכת דלק מדימה ומנוע שקט וחלק.

אז אם אתם בחיפוש אחר משפחתית חדשה והנעה בכבישים מפותלים היא לא הבחירה העיקרית שלכם שווה לכם לשקול את האוקטביה החדשה מכונית טובה מאוד שעושה את כל הדברים על הצד הטוב של הסקאלה.

 

 

 

 

 

נכתב על ידי alex clarkson , 18/1/2018 21:32  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





כינוי:  alex clarkson

בן: 33




הבלוג משוייך לקטגוריות: רכב
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לalex clarkson אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על alex clarkson ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2019 © נענע 10 בע"מ