לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

מעון חוסים אילנית


כינוי: 

מין: זכר

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2018    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    




הוסף מסר

7/2018

ספורט כאמצעי לאיזון נפשי גפרקטיקה טיפולית במוסד אילנית


לפעילות ספורטיבית יש שלל יתרונות, כאשר לא כולם באים לידי ביטוי רק במישור הפיזי. ספורט הוא אמצעי מצוין להשגת איזון נפשי, להרגעה ולשחרור לחצים, ולשיפור מצב הרוח וזו הסיבה שאנו משלבים אותו באופן שוטף במסגרת הטיפולית של מוסד אילנית . אז איך תורמת הפעילות הספורטיבית שאתם עושים לאיזון הנפשי שלכם?



כיצד תורמת פעילות ספורטיבית לאיזון נפשי?

ישנם מספר גורמים שהופכים את העיסוק בפעילות ספורטיבית, מכל סוג שהוא, לגורם משמעותי מאוד בהשגת איזון נפשי:

  1. עיסוק בספורט מגביר את זרימת הדם והחמצן אל הגוף כולו וגם אל המוח, ומעלה את רמות הסרוטונין בגוף, הורמון שאחראי על מצב הרוח שלנו, וגם על התיאבון, החשק המיני, כל המרכיבים של יישות חיונית ואנרגטית. לאחר פעילות ספורטיבית מצב הרוח משתפר, ללא עוררין.
  2. עיסוק בספורט באופן שגרתי מביא לשינויים הורמונליים אצל המתאמן, אשר גורמים לתחושה אנרגטית ונמרצת יותר, ולבהירות מוחית רבה יותר.
  3. עמידה ביעדים שהמתאמן מציב לעצמו מעצימה את תחושת הדימוי העצמי, את האמון של המתאמן בעצמו וביכולותיו ואת תחושת המסוגלות שלו. כל אלו מאפשרים לו להרגיש מסוגלות גדולה הרבה יותר גם בהתמודדות עם אתגרים שאינם ספורטיביים, ולהאמין ביכולתו להשיג את מטרותיו בתחומים רבים.
  4. פעילות גופנית משחררת לחץ ומתח ומאפשרת לפרוק תחושות קשות ולהגיע לאחר האימון למצב רגוע ושקול יותר.
  5. האימון מהווה הסחת דעת מצוינת ממצבים קשים, תחושות לא נעימות וכדומה.
  6. פעילות ספורטיבית בזוג או בקבוצה משפרת את יכולות התקשורת ומעניקה כלים להתנהלות בין אישית וחברתית. פעילות ספורטיבית שגרתית יכולה לעזור לאדם מופנם לצאת מעורו ולהפוך לתקשורתי וחברותי יותר.
  7. האלמנט התחרותי והשעשועי שישנו בפעילויות ספורטיביות רבות גורם לרבים להרגיש קצת כמו ילדים שוב, מה שמצד אחד מחזיר אותם לבסיס שלהם ומצד שני משחרר מאוד ומייצר תחושה של חופש ושל אפשרויות פתוחות.

בקרב אנשי מקצוע רבים מקובל להשתמש בפעילויות ספורטיביות ככלי טיפולי לכל דבר, בעיקר להתמודדות עם מצבים של דיכאון וחרדה, פרקטיקה שכאמור מיושמת בהצלחה גם במעון אילנית. עבור מטופלים מסוימים יותאמו פעילויות ספורטיביות פרטניות כמו ריצה, הליכה או שחיה. לאחרים יותאמו פעילויות קבוצתיות כמו כדורגל, כדורסל, טניס, כדורעף ועוד.

באופן כללי, גם אם לא נרשם על ידי הרופא, עיסוק בספורט תמיד מבורך, ומכל סוג שהוא – רכיבה על אופניים, ריקוד, אפילו רכיבה על סוסים. חשוב לבחור בענף ספורט שגורם לכם הנאה. אמנם תחושת ההתעלות שלאחר האימון מגיעה גם אחרי אימונים שממש לא רציתם לעשות בתחילה, אבל יהיה לכם הרבה יותר קשה להתמיד אם הפעילות הספורטיבית תרגיש כמו עונש ולא כמו פרס.

 

נכתב על ידי , 4/7/2018 12:40  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: חינוך , בלוגים ארגוניים , בריאות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למעון חוסים אילנית אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מעון חוסים אילנית ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2018 © נענע 10 בע"מ