לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

פרספקטיבות והרהורי לילה



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


10/2017

תעשיית המשחקים - ולקיחת סיכונים חלק ב'


בפוסט הקודם שהעלתי על תעשיית המשחקים נתתי המון סיבות טכניות ללמה תעשיית המשחקים בישראל אף פעם לא התרוממה. לאחרונה הצצתי בפוסט של GameIS שפירט למה אין כאן תעשיית משחקים מפותחת, הכתבה עצמה כולל המגיבים העלו ספוקלציות שנגעו להחזרי מס,הלוואות,משקיעים ודווקא זנחו את הנושאים העיקריים שעליהם אני יגע.




לדבר על תעשיית המשחקים מזווית של כלכלה זה טוב ויפה, אבל צריך ניסיון אמיתי בפיתוח וארט כדי להבין מה באמת קורה, כמו שהסברתי בפוסט הקודם. דווקא כן יש מחסור במתכנתים ואנשי ארט, למרות שיש קונצנזוס אחר לחלוטין בנושא. החומר במכללות כלל לא מעודכן והאמנים שכבר השתלבו בשוק העבודה לא מועדדים אמנים חדשים לצאת ולפתח את התעשייה. הכול נעשה בגישה של "תקבל עבודה" או "תקבל תעודה" וצא לעבוד!. ומכאן בדיוק נובעת הבעיה. זה כאילו אמרו להם לעשות את המינימום של הארט והתכנות ויאללה לחפש עבודה!. אמן שרק מחפש את ההזדמנות להתברג בתעשייה לא מרוכז בחלק האומנותי עצמו, וזאת בעיה של גישה מעל הכול. 


אני רוצה להתייחס לנושאים שהיו בפוסט לגבי משקיעים ובנקים, אם היה לנו technology demo רלוונטי שהיינו יכולים להציג ללקוחות ומשקיעים, זה היה יותר סביר. אבל מכיוון שכאן לא עושים כאלו דמואים אז זה לא יהיה אפשרי. ישר מוותרים, ישר אין, וישר מרימים ידיים.




עוד דבר שכדאי לדבר עליו זה ניפוח התדמית שעושה המדיה לחברות המשחקים כאן. כבר שמעתי את המונח "מעצמת הייטק" או "מעצמת משחקים" וגיחכתי. לא צריך לתת לנו תואר על משהו שלא עשינו,ובהחלט לא לתת כזה טייטל שאין לנו אפילו להיט אחד ב2 עשורים.


עוד טענה מופרכת היא שאין שוק! איך אפשר לדעת אם יש שוק או לא אם לא שיחררנו משחק אחד במשך כול כך הרבה זמן?? אם היה יוצא משחק והוא היה נכשל לפחות היינו יודעים על זה



הנה חלק מהשיטות הישנות לעומת החדשות. וחלק ממה שצריך לעדכן במכללות כבר עכשיו.




מטאליק וספקולר, שתי שיטות עבודה. בחדשה יותר יש דגש על שיידינג יותר מדיוק של האסטים









בניית שלבים מודלרים לעיצוב משחקים









אפיית מפות לשימושים שונים










מפות גובה ושיידרים מתקדמים






חיסכון בזיכרון ואפיית מידע 





צביעה עם מידע מתמונות אחרות





יצירת טקסטורות באופן ידני






משחקים כחול לבן: כוכב כחול







rising eagle הקלון של קאונטר סטרייק.













נכתב על ידי , 3/10/2017 00:45  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 27




הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , המתמודדים , עבודות יצירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לסלאדין אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על סלאדין ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2017 © נענע 10 בע"מ