לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

פרספקטיבות והרהורי לילה



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


10/2017

מבט חדש על "טריפים רעים"


יש קונצנזוס בקהילת המסוממים והסמים שטריפ רע נובע מסט נסיבות מסוים ותורשה. בשתי המקרים זה נכון, אבל זה כול כך מוגזם וקיצוני שהייתי חייב לכתוב על זה משהו.

קודם כול קצת רקע על עצמי, משתמש (לשעבר) בסמים 5 שנים. עשיתי הכול חוץ מסמים פסיכאדליים, והסיבה שלא ניסיתי את הסמים האלו כי ידעתי שאני כבר רגיש למריחואנה ויש לי סבילות מאוד נמוכה. אז אסיד ומעבר יהיה מאוד קשה עלי.

לרוב עשיתי חשיש כי זה מה שהיה, זה היה זמין. ולא הייתה סיבה מיוחדת ללמה עשיתי את זה. פשוט הרגשתי שהכול אפשרי וכול הדלתות עדיין פתוחות, ככה זה שאתה צעיר.


אני לא יכנס בדיוק למה קרה לי פשוט רציתי לרענן את כול העניין של "טריפ רע" שבא בעיקר מהתנסויות אישיות של אנשים בסמים. וכול מיני "מבינים" למיניהם.


אז ככה שיש לי תאוריה חדשה לגמרי לגבי העניין, אני מסכים שסמים פסכידליים מעירים או מציפים תחושות רעות שהיו בעבר ועלולים להגביר את התחושות הרעות בטריפ. אבל באופן כללי צריך לשאול שאלה אחרת לגמרי. האם האסיד "תופס" חוויה רנדומלית במוחנו ואז משכנע אותנו שזאת טראומה? יכול להיות מאוד. אני אישית יודע שהזיות הם לא רק ויזואליות, אלא גם קשורות לתהליכי חשיבה. ותהליכי החשיבה משתנים בעת צריכת אסיד. הסם יכול לשכנע אותך שהייתה חוויה רעה באיזשהו מקום ואז האסיד גורם לך להזות ולחשוב שזאת טראומה. 


אני אישית יודע שכול שזה ממש יכול לנבוע מחרדה ופראנויה שקורים בטריפ רע. משהו בקורות של השפויות נשבר ואז אתה מתחיל לחשוב שמשהו לא בסדר. השאלה אם הכול היה בסדר לפני זה, זאת שאלה שצריך לבחון בכובד ראש. 

אז לפי דעתי טריפ רע לא נובע מחוויות רעות. הטריפ פשוט לוקח אותך למקומות רעים בעבר וגורם לך להזות שהחוויות האלו רעות במיוחד, והמוח שלך בעצם מאבד את היכולת לשים דברים בפרופורציה.


דבר שני הוא הגן התורשתי, וגם התאוריה הזו צריכה להבחן מחדש. יש הסכמה כללית בין רוב האנשים שמחלות נפש ונטיה לסבול מהם היא תורשית, שאגב זה נכון ולא מכחיש את זה. אבל הגן הזה רק תורם לפיתוח מחלת נפש, וזה לא אומר שאם אין לך גן כזה אז אתה חסין לחלוטין. מחלות נפש נובעות מפעילות חריגה בכימיה של המוח והטריגר יכול להיות משהו פשוט ומובן מאליו כמו הרעלה או לחץ אטמוספרי חריג. פשוט שלוקחים סם התהליך הזה קורה הרבה יותר מהר. יש מלא פקטורים שצריך לקחת בחשבון ומתעלמים מהם.


הדבר השלישי והאחרון זה "הכול תלוי בבנאדם ובסיטואציה" שזה גם נתון שצריך לבחון בפני עצמו. איך אפשר לדעת בדיוק שאתה הבנאדם, ואתה בסיטואציה הנכונה? אנחנו אוהבים לחשוב שאנחנו חכמים גדולים והכול בשליטה אבל האמת היא שיש דברים מעבר משליטתנו.

טריפ רע זה משהו מאוד מסוכן שצריך להזהר ממנו, ויכול להיות שאתם מכירים מישהו שעבר טריפ רע והכול בסדר, או שעברתם כמה כאלה בעצמכם והמשכתם לעשן ולצרוך. אבל הסיטואציה הרבה יותר מורכבת. גם הרופאים שלומדים את המוח שנים לא מבינים את התופעה מאה אחוז. הם פשוט מסתכלים על אזורים במוח ומסמנים אותם. 

אני משווה סמים פסיכודליים למשהו שכול הזמן מנקר בתודעה, וברגע אחד הכול יכול לקרוס, האגו מתחבר למחשבה, המודעות מתחברת לזמן והכול מתערפל. חבל לערער את הנפש בשביל חוויה של פעם בחיים. החיים לא תמיד מורכבים מחוויות טובות, או מהנאה עילאית. וזה משהו שסטלנים לא מבינים. צריך לקחת את החיים באיזי ולא לחפש את הדבר הגדול הבא, לא משנה כמה זה טוב.

נכתב על ידי , 12/10/2017 21:32  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תעשיית המשחקים - ולקיחת סיכונים חלק ב'


בפוסט הקודם שהעלתי על תעשיית המשחקים נתתי המון סיבות טכניות ללמה תעשיית המשחקים בישראל אף פעם לא התרוממה. לאחרונה הצצתי בפוסט של GameIS שפירט למה אין כאן תעשיית משחקים מפותחת, הכתבה עצמה כולל המגיבים העלו ספוקלציות שנגעו להחזרי מס,הלוואות,משקיעים ודווקא זנחו את הנושאים העיקריים שעליהם אני יגע.




לדבר על תעשיית המשחקים מזווית של כלכלה זה טוב ויפה, אבל צריך ניסיון אמיתי בפיתוח וארט כדי להבין מה באמת קורה, כמו שהסברתי בפוסט הקודם. דווקא כן יש מחסור במתכנתים ואנשי ארט, למרות שיש קונצנזוס אחר לחלוטין בנושא. החומר במכללות כלל לא מעודכן והאמנים שכבר השתלבו בשוק העבודה לא מועדדים אמנים חדשים לצאת ולפתח את התעשייה. הכול נעשה בגישה של "תקבל עבודה" או "תקבל תעודה" וצא לעבוד!. ומכאן בדיוק נובעת הבעיה. זה כאילו אמרו להם לעשות את המינימום של הארט והתכנות ויאללה לחפש עבודה!. אמן שרק מחפש את ההזדמנות להתברג בתעשייה לא מרוכז בחלק האומנותי עצמו, וזאת בעיה של גישה מעל הכול. 


אני רוצה להתייחס לנושאים שהיו בפוסט לגבי משקיעים ובנקים, אם היה לנו technology demo רלוונטי שהיינו יכולים להציג ללקוחות ומשקיעים, זה היה יותר סביר. אבל מכיוון שכאן לא עושים כאלו דמואים אז זה לא יהיה אפשרי. ישר מוותרים, ישר אין, וישר מרימים ידיים.




עוד דבר שכדאי לדבר עליו זה ניפוח התדמית שעושה המדיה לחברות המשחקים כאן. כבר שמעתי את המונח "מעצמת הייטק" או "מעצמת משחקים" וגיחכתי. לא צריך לתת לנו תואר על משהו שלא עשינו,ובהחלט לא לתת כזה טייטל שאין לנו אפילו להיט אחד ב2 עשורים.


עוד טענה מופרכת היא שאין שוק! איך אפשר לדעת אם יש שוק או לא אם לא שיחררנו משחק אחד במשך כול כך הרבה זמן?? אם היה יוצא משחק והוא היה נכשל לפחות היינו יודעים על זה



הנה חלק מהשיטות הישנות לעומת החדשות. וחלק ממה שצריך לעדכן במכללות כבר עכשיו.




מטאליק וספקולר, שתי שיטות עבודה. בחדשה יותר יש דגש על שיידינג יותר מדיוק של האסטים









בניית שלבים מודלרים לעיצוב משחקים









אפיית מפות לשימושים שונים










מפות גובה ושיידרים מתקדמים






חיסכון בזיכרון ואפיית מידע 





צביעה עם מידע מתמונות אחרות





יצירת טקסטורות באופן ידני






משחקים כחול לבן: כוכב כחול







rising eagle הקלון של קאונטר סטרייק.













נכתב על ידי , 3/10/2017 00:45  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





כינוי: 

בן: 27




הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , המתמודדים , עבודות יצירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לסלאדין אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על סלאדין ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2017 © נענע 10 בע"מ