לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הגות ודברי תורה בדרך לתיקונו של עולם ואדם.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


12/2018

"בדמייך חיי, בדמייך חיי" - דם השואה ודם התקומה


. "בדמייך חיי בדמייך חיי - דם השואה ודם התקומה (משה אהרון עו"ד)

בס"ד.

 תגובה למאמר שמתיימר לייחס לגלות מצריים -שואה. 

לא הייתה "שואת מצרים" היו הרבה מיצרים - כים במצרים . ועדיין לא שואה . 
שואה יש אחת אותה שטרם תקומת האתחלתא בדרך לסגירת המעגל :
בין ההתחלה - גאולת הביניים של גאולת מצריים לבין הסוף - גאולת הקץ של הגאולה השלמה.
והנה בשואה האחת ויחידה אירע מה שלא היה ולא יהיה עוד.
הסתר פנים מוחלט : נטישת העולם על ידי האלוהות. העלמות האלוהות מהעולם 
בהותירה אותו את העולם בריק של תוהו ובוהו של חוקיות פרועה ונטולת כל גבולות .
חוקיות חלולה שאין בה אף לא שביב אמת ונצח -של אלוהות . 
והנה משכילה די חמתו בנו הכורת ואנו אודים עשנים מושלכים בשדות אירופה

 מתבוססים במדמנה של דם שב האלוהים לומר : "בדמייך חיי בדמייך חיי" 

בדם השואה ובדם התקומה [של וכיפר אדמתו עמו].

וכך צומחת ומתרבה לעינינו האתחלתא שבה אנו הווים וחיים מעלה תפאורת ראווה של עדיים ו"מעלה בשר" .

ובכל זאת עדיין חסר העיקר .
עדיין נותרנו ערומים מערכי היסוד של הגאולה השלמה .......

25.12.2018

2. ספר הישר קודם לספר הגאולה (משה אהרון עו"ד)

בס"ד.
זה לא בכדי שספר הישר קודם לספר הגאולה 
שאין סדר גאולה בלא הסדר הראשוני ה"ישר" של ספר הישר. 
קרי בלוא המסד של ערכי אנוש אוניברסאליים. ובבסיסם : 
קדושת האדם וקדושת חייו 
אחיי .
הדברים לא קלוטים מהאוויר הם צרובים בייעודנו הגלום בשמינו : "ישר-אל".
בשביל לגאול את העולם אנחנו שצריכים להוכיח לעולם כי האלוהים ישר .
צורי ולא עוולתה בו . וזה אמור עובר תחילה 
דרך : "צלם אלוהים"
לכך גם מיועדת ומכויילת גם נבואת הגאולה.

  למה אסור לכנות את גלות מצרים כשואה

================================.

בס"ד..

אנו שואבים הכל ממעיינה של התורה וכשהתורה רוצה לרוממם או להדגיש ערך או אושייה.
 היא עושה כן כמו עניין "זכר יציאת מצרים." דגש על ה"יציאה". 
והנה אין זכר בתורה לעובדה שרעת מצרים הייתה עוצמית כ"שואה". .
 אמת היו גזירות קשות  שאגב בני ישראל למדו כך או אחרת לברוח או להתחמק מהן.
 או להקהותן אך לכלל שואה לא הגיעו הדברים בשום פנים ואופן.
 מנגד כן מציינת התורה במפורש את : "הרעה של אחרית הימים" .
היא השואה שעברנו לפני התקומה.
.משה בשלהי נאומו ההיסטורי הארוך שבחומש דברים מגיע לקראת סופו לשיא
 לנבואה בהא הידיעה  כי באחרית הימים תפקוד את בני ישראל ה"רעה של אחרית הימים" .
היא כאמור השואה.
 הנה כי כן עוול ואיסור הוא להשוות בין הרעה של ראשית הימים בגלות מצרים .
לעומת  "הרעה של אחרית הימים לסוף גלות אלפיים היא השואה.
 ועתה צא וראה  כמה נלמד ונכתב על גלות מצרים ומיציאת מצרים.
 וכמה מעט נכתב תיאולוגית על השואה כגולת הכותרת של גלות אלפיים. כך למשל ביום השואה והגברורה כמעט ואין לחלוחית של תורה במקום להוציא הספר ולקרוא בו את הסיפא של פרשת וילך כולל שירת האזינו שבה גם השורש "נאץ" - "נאצי" מופיע שוב ושוב.
נכתב על ידי , 24/12/2018 22:14  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



על החיים ועל המוות


. על החיים והמוות (משה אהרון עו"ד)

בס"ד.
גזירה היא שחידת המוות אינה נתונה לפתרון או לפיעוח רעיוני - תודעתי.
וכל כך להעצים באופן מוחלט את החיים ואת משמעותם.. 
שהרי גם לא אחר מאשר הקב"ה עצמו אומר למשה לאמור : "כי לא יראני האדם וחי"
משמע אולי שכשימות כן יתקיים הפוטנציאל של "יראני". והשאלה המרתקת היא מה כוללת ראייה שכזו...איזה מהות עלומה נוצרת בין אלוהים ואדם ......
כלומר חלק מובנה מהחיים הוא אותו המתרס שמבדיל בין האור של החיים לבין החושך של המוות.
לכן גם הדיסוננס הזה מתבטא לכאורה גם במהויות השונות של מחד שמיים ומאידך ארץ.
. האדם כאדם לכאורה נולד בארץ ומתכלה בארץ . הערך המוסף שבו :"רוח חיים" כנראה מתנדפת כרוח ל"חיות" או להיוותר בחיים ממין אחר ושונה. 
אותו שלכאורה לכתחילה כלל לא רלוונטי לחיים על הארץ........
החיבור של התורה והאדם מחייב יצירת חיים : של "וחי בהם". דגש על חיים כאן ועכשיו תוך ניתוק מעשי ואף התעלמות רעיונית ממה שעשוי להיות אחר מכן . לא בכדי אין זכר בתורה ל"חושך" של המוות 
ובכל זאת חלק בלתי נפרד ממהות החיים היאכי גם בנשמתך האחרונה עליך לדאוג בחיים למי שהיה תלוי בך או למי שייפגע מהעלמותך מהיותך "אין" בחיים.
וחלק מהציווי וחי בהם לדאוג להמשכם הסדיר והמתוקן של החיים במסגרת הציוי :"צווה אל ביתך".
לפני שאתה "אינך" חייב אתה לדאוג ככל יכולתך להמשך ה"יש" להמשך החיים.הסדירים והמתוקנים ככל האפשר לך 
ואולי גם מאמץ שכזה להותיר אחריך תוכנית של סדר ותיקון מאפשרת לך פוטנציאלית השגחה כל שהיא גם במהותך החדשה 
זה מה שעשה יעקב לפני מותו במסגרת "ויחי" שלו ובראש הסדר שביקש להותיר אחריו היא האחדות 
בקריאות : "האספו והתקבצו"........
והיה אם יש קורא לדברים והיה בהם שביב של קורת רוח ו/או יישוב הדעת, אנא חמישה לצדקה כי ממנה תוצאות חיים של גאולה.
והאומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם


נכתב על ידי , 22/12/2018 19:11  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



המלאך הגואל אותי מכל רע יברך את הנערים - על ברכת הילדים


בס"ד

  
 "הַמַּלְאָךְ הַגֹּאֵל אֹתִי מִכָּל-רָע, יְבָרֵךְ אֶת-הַנְּעָרִים, וְיִקָּרֵא בָהֶם שְׁמִי, וְשֵׁם אֲבֹתַי אַבְרָהָם וְיִצְחָק; וְיִדְגּוּ לָרֹב, בְּקֶרֶב הָאָרֶץ. "
  "וַיְבָרְכֵם בַּיּוֹם הַהוּא, לֵאמוֹר, בְּךָ יְבָרֵךְ יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר, יְשִׂמְךָ אֱלֹהִים כְּאֶפְרַיִם וְכִמְנַשֶּׁה; וַיָּשֶׂם אֶת-אֶפְרַיִם, לִפְנֵי מְנַשֶּׁה."

 הציטוט בשורה הראשונה משמש מזה דורות כברכה לילדים על ידי אבותיהם .מה שקרוי : "ברכת הילדים"
 ולנו נדמה  כי תוכן ומגמת ה"ברכה" הוא מעט או יותר שונה 

הברכה היא "בך" בקיום הייעוד היותך "ישראל"

מצטער שאולי אני הקטן מערער או סודק במשהו את המיתוס
שהתגבש סביב הברכה המקסימה הלזו. 
אך ההתכנסות אל עבר הפסגה הקרויה :"גאולה", מחייבת גם לצאת מעורנו 
לגאות גם "לה" לתורה . לשאוג בעד אמיתה . 
שאין גאולה ללא הצפת האמת התורנית הצרופה .
. חילוצה משלל כוריה הזרים והמעושים .
והוצאתה לאור להיותה סוף סוף המצע הנכון והראוי 
שעל פיו יהא לבסוף : ה' אחד ושמו אחד.
המלאך שגאל את יעקב. לא גאל אותו בברכה חיצונית .
אלא הוא הפנה לו אצבע אל עצמו ואל תוכו של יעקב
תוך ששינה את שמו לשרטט בעבורו תבנית של ייעוד .
להיותו במקום "יעקב" עד הנה - להיותו "ישראל",.
אותו שבעבור הייעוד והאמת להוכיח כי ישר הוא ה', 
גם לא מהסס להילחם באלוהים ואדם .
הנה אם כן הברכה היא בך ותלויה אך בעצמך : 
להוכיח במאבקים של אין סוף כי ישר הוא האל [צדיק וישר הוא"].
הנה אם כן זו ה"ברכה" שביקש יעקב להעביר לאפרים ולמנשה .
כי הברכה להיותם "וידגו בקרב הארץ" ,תלוייה אך בהם עצמם .
להצטרף כאמור לייעוד - ששמו :"ישראל".
על כן גם ברור מדוע דווקא אותם בחר יעקב כמושא להעברת זו "הברכה".
משום שהם עדיין לא זכו להצטרף למשפחת "ישראל " בייעודה החדש : כי"שראל ".
הם נולדו מאוחר יותר במצרים באווירה ובעולם אחר .
וצירף אותם לא כנספחים אלא כשווים לכל השבטים
במה גאל אם כן המלאך את יעקב מכל רע .
בכך שהוא יעקב ביקש ברכה - שפע אלוקי .....
והמלאך רמז לו שהברכה טמונה אך בו בקיום ייעודו - כ"ישראל .
והשאלה היא כשמברכים את הילדים בברכה זו 
מבינים הם הילדים שזו זו למעשה מהותה
של זו הברכה.


נכתב על ידי , 19/12/2018 17:21  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הקודם    לדף הבא
דפים:  

כינוי: 

מין: זכר





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לMoshe.Aharon אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Moshe.Aharon ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2019 © נענע 10 בע"מ