לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הגות ודברי תורה בדרך לתיקונו של עולם ואדם.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


12/2018

אחי יוסף : ויתנכר אליהם " במה ? ב"כנות"



 בס"ד.

 " ויאמרו אליו לא אדוני ועבדיך באו לשבור אוכל כולנו בני איש אחש נחנו כנים אנחנו לא היו עבדיך מרגלים"

 כשאני קורא את זה המקרא 
מיד עולים בתודעתי ניצוצות אחרים.
 כיצד התחיל הכל  כשראה יוסף את אחיו 
מיד נאמר " ויתנכר אליהם"
 המילה ויתנכר יש באותיות "כנות"
  הנה כי כן בתמונה שלפנינו.
יש כאן כעין משחק של חתול ועכבר.
 כל סיפור ה"כנים" סובב סביב האחד שאיננו. 
יוסף כאילו אומר להם אם לא תודו ועל הסף שאתם אומנם
 אחים בני איש אחד - אך חסר בכם אח אחד.
 כי אז אתם לא כנים ואתם מרגלים
 והם מבינים זאת לכן על אתר וכבר בפתיח
 מניחים הם את האמת במלואה .
להוכיח כי כנים הם .
והאמת היא המתח שבין "נחנו" ל"אנחנו".
  אם כן כך אמרו ובכנות לאמור :
כאן כולנו העומדים מולך בבחינת אך "נחנו". [חסר אחד המסומלת באות "א" שהושמטה]
 אך אם כנות אתה מבקש בבחינת  "כנים".
 כי אז "אנחנו" כלומר מצרפים את האחד החסר למילה "נחנו" 
[בהשבת האות א' המסמלת את האחד החסר] 
להיותה שלמה לכלל : "אנחנו".
 זאת הסיבה שבהמשך הם מגלים לכאורה את הקלפים בצורה ברורה ומוחצת 
 לספר את תמצית הסיפור במלואו .
למה הם חסרים בבחינת "נחנו" .
ואיך בכנות הם למעשה : "אנחנו" 
באומרם :  "ויאמרו שנים עשר עבדיך אחים אנחנו בני איש אחד....".
 והנותן....
 והאומר....

בס"ד. "ויהי מקץ שנתיים ימים " ארבע מילים שאוצרות בתוכן עולם מלא וכפול . של אלוהים ואדם - של יוסף ושל הקב"ה של יוסף - מאז שסמך על שר המשקים וזה איכזב בגדול. כל לילותיו של יוסף הפכו למעשה ל"ימים" לבנים. שינה לא באה עליו מדאגות וייסורין קשים. הקב"ה חס עליו משל "התעורר" רק אחרי שנתיים להשית ולהשים קץ לייסוריו. הנה כי כן, ה"ויהי" - ההשגחה האלוקית הצמודה המאופיינת בשם הוויה שבה אליו אל יוסף רק אחרי שנתיים ימים של הקב"ה - משסמך יוסף על שר המשקים ביטל הקב"ה את השגחתו שבשם הויה על יוסף שנתיים ימים. רק לאחר שנתיים ימים בא הקץ להסתר הפנים ושב שם הוויה בבחינת "ויהי". הויהי שב כאמור רק לאחר שנתיים ימים............. המבקש לגמול חסד עם הכותב יתן חמישה לצדקה. כי ממנה מזו הצדקה,נקנים שוברי החידוש שבזה . [התורה המשולה ל"משפט" הנפדה לאור עולם במטבע של צדקה . התורה - מופזת ויוצאת לאור רק בצדקה שכך כאמור ניצת האור בחיבור של גאולה - משפט וצדקה.
ה
נכתב על ידי , 7/12/2018 08:16  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

מין: זכר





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לMoshe.Aharon אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Moshe.Aharon ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2018 © נענע 10 בע"מ