לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הגות ודברי תורה בדרך לתיקונו של עולם ואדם.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


8/2019

זיקוקי דינור :עץ בארץ ישראל.קעקועים ולבבות



זיקוקי דינור - עץ בארץ ישראל, קעקועים ולבבות

1. להרוויח יותר מזה - את הקשר האיתן לארץ..... (משה אהרון עו"ד)

בס"ד.
לקרוא ולהפוך את הארץ ל"בעולה"

לנטוע עץ בארץ ישראל זה יצירת האינטימיות הכי גדולה 
והכי משמעותית עם ארץ ישראל.
שהתורה עצמה מרמזת : "כי תבואו אל הארץ ונטעתם...." 
כלומר כדי לבעול את הארץ ולהיות עמה לכלל אחד.
יהודי צריך לנטוע בה עץ.
יותר מזה אדם יכול לבוא לארץ ישראל וביאתו תהא חלולה 
ביאה טכנית של לבוא למקום, מבלי להתקשר אליו .
מבלי יצירת אותה האינטרקציה עם הארץ 
בבחינת הערך המוסף של "ביאה" כאמור
בבחינת "בעולה".
והזקן מגן השעשועים מוסיף בחיוך :
גם הקשר האמיץ עם ארץ ישראל צריך אמצעי מפותח 
של שידור וקליטה - כעין אנטנה.
והעץ שיהודי נוטע בארץ ישראל הוא כעין אנטנה 
המשדרת וקולטת בינו לבין ארץ ישראל .
ואשר מבטיחה ומבססת תדיר את הקשר.

 

הקב"ה לא אוהב בני אדם המזהים עצמם בסימנים שעל גופם (משה אהרון עו"ד)

בס"ד.
לעניות דעתי לא ניתנה הדעת מספיק לרכיביה המיוחדים של מצווה זו.
הביטוי : "כתובת" - הוא מעבר לסתם ציור או סתם קעקוע.
אלא מסר מיוחד של זיהוי או שיוך.
בדיוק שכשם שברית המילה היא סימן של זיהוי או שיוך.
"לא תתנו בכם" - דווקא בהקשר של קבוצה או קולקטיב .
"אני ה'" : שבראתי את האדם כשייך לכל המין האנושי 
ואין אתם רשאים לשנותשיוכו זה הכללי בחריטת שיוכו בגופו .
[משל ימח שמם הנאצים]
ולא בל נטעה .גם לאדם בודד אסור לקעקע גופו 
כי זה תמיד פוטנציאל של התחלה לחיקוי
גם על ידי אחרים.....

על לבבך" בכוונת מכוון רק בדרך הקרובה לתחנה האחרונה (משה אהרון עו"ד)

בס"ד.
"והיו הדברים האלה על לבבך דווקא משום הרישא "אשר אני מצווך היום".
שלעולם מצוות שאני מצווך היום צריכים שיקול דעת ושיכלול 
של כל יום ויום בטרם ייכנסו ללב ולכלל מעשה.
זאת ועוד יהיו שם כמסננת לכל הדברים האחרונים
שאתה מתכוון להכניסם לליבך.

 

והיה אם יש קורא לדברים והיה בהם שביב של קורת רוח ו/או יישוב הדעת,אנא חמישה לצדקה כי ממנה תוצאות חיים של גאולה.
והאומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם

נכתב על ידי , 15/8/2019 12:56  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לוחות הברית שניים השווים בכל



לוחות הברית דווקא שניים - בבואה של "צלם ואלוהים"

בס"ד.

 בפרשת השבוע "ואתחנן" שב משה  ומתאר חלקית את מעמד סיני

 ומתן שני לוחות הברית על עשרת הדברים הכתובים בהם.

 רבות התחבטו בצורך לכתוב דווקא את אלה הדברים.

 ודווקא על לוחות אבן

ודווקא על שני לוחות  משל זוג תיאומים

 לעניות דעתנו, עקרון שני לוחות אבן שווים למעשה אומר :

כי יש שויון וחפיפה מלאה בין הדברות בלוח הראשון

 לאלה שבלוח השני.

שתי הלוחות הם למעשה בבואה סימבולית

לצירוף הבראשיתי של "צלם אלוהים"

הלוח הראשון מיוחד לאלוהים

והלוח השני מיוחד ל"צלם"

 והמסר שהתורה ביקשה להעביר הוא

 כי הם הלוחות שווים בכל.

 שהרי זו גם משמעות "הברית"

 שניים  אשר כביכול שווים האינטרסים.

במילים אחרות  :"אנוכי ה' = ללא תרצח

בכל מובן ,תוכן .וצורה .

כשם שה' רוצה להיות קיים כאלוהים  [אנוכי ה']

כך ממש באותה המידה חשוב לו :

שכל אדם יהיה קיים ולא ירצח

ולכן האיום או הסנקציה שבהמשך  לגבי

הדיבר הראשון של : "אנוכי ה'".

חל גם על הדיבר המקביל של :

 "לא תרצח".

מכח עקרון זה של השוייון לא ראתה התורה

צורך לחזור על הסנקציה  בדיבר המקביל

של :"לא תרצח"

וכן  "לא יהיה" = ללא תנאף וכנ"ל

ההסברים שבהמשך לגבי הדברות הבאות  בלוח הראשון

תקפים גם  הם ליתר המשך הדברות בלוח השני.

 הנה כי כן מי שרוצח אדם למעשה "רוצח את האלוהים".

מי שנואף למעשה חוטא באלוהים אחרים.

 וכך הלאה.....

נכתב על ידי , 14/8/2019 14:35  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



קול של ה"גדול" נשמע בכל החושים.


"קול גדול" איננו "קול חזק" .

הוא איננו מחריש אוזניים,

 אלא חודר בדומיה

בס"ד.

  בפרשת השבוע פרשת ואתחנן שב משה לתאר את מעמד הר סיני.,

 והנה בעוד התיאור המקורי בפרשת יתרו מתייחס לקול חזק מאד של השופר.

הרי שכאן בפרשת ואתחנן מדקדק משה לתאר את קול ה' כ"קול גדול"

 הנה אם כן  :קול גדול" איננו "קול חזק".

  ויש מקום לעמוד על ההבחנה מהותית שביניהם

.
יש לכאורה לדקדק ולהבחין בין "קול חזק" ל"קול גדול"
על קול ה' לא נאמר : "קול חזק".אלא "קול גדול".
על קול השופר נאמר "קול חזק".
שהאחרון קול השופר כ"חזק" גורם לחרדה

בהיותו מחריש אוזניים .
לעומת זאת  קול ה' כקול גדול הוא אש אוכלת.
אם יוספים ממנו עוד הוא לבסוף 
אוכל את הכל..

 לכן בהגדרה אין ילוד אישה יכול לשמוע

את קול ה' בהיותו חי

הנה אם כן

קול גדול איננו קול חזק המחריש אוזניים.
 אלא קול ערכי אלוקי מפורר ומכלה.
 משל אלומת לייזר אינסופית 
 ודווקא בדומייתו המוליכה 
את תוכנו של הקול 
 למחוזות הנצח.
 להבדיל הוא גם כמו

טיל שתחילתו אש
 ותעודתו  נוראה.

 ראו אליהו בחורב : 

"ואחר האש קול דממה דקה"

נכתב על ידי , 13/8/2019 13:29  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

כינוי: 

מין: זכר





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לMoshe.Aharon אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Moshe.Aharon ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2019 © נענע 10 בע"מ