לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הגות ודברי תורה בדרך לתיקונו של עולם ואדם.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


12/2018

"ואלה שמותיה של הגלות ".......



13.12.2018

2. "ואלה שמותיה של הגלות " ..... 

בס"ד
בכל שם יש את הקוד של היעוד 

ויש גם את הפסולת פריפרית .

כשם שאין אור בלי חושך.


והנה בפתח גלות מצרים ביקשה התורה לרמוז בפתיח של : 
"ואלה שמות בני ישראל הבאים צרימה יעקב ובניו" .
כי בירידה לגלות צפה ועולה הפסולת הפריפרית שבכל שמות בני ישראל.
אותה שתרמה את משקלה המצטבר לגלות .
ומיד גם מצביעה התורה על מהות אותה הפסולת : "יעקב ובניו".
והנה כך למשל : ראובן הוא אומנם בכור יעקב אך לא ראש לבני ישראל .
שהרי מסקירת ארבעת בניו לאיזה מהם בדיוק כיוון כשאמר לאביו :"את בניי תמית".
ואפילו יהודה שבניו השניים מתו והדבר מודגש .
ואידך זיל גמור למה ומדוע .
וכך הלאה ......
ודוק לא מוזכרת בשלב זה : "משפחה" .
גם בפתיח של פרשת שמות יש רק "איש וביתו באו" - בית 
לכן גם הביטוי החוזר שוב ושוב : "נפש" . 
שגלות באה ונמשכת כשיש פירוד.
בבחינת : כל אחד ונפשו הוא......
והיה אם יש קורא לדברים והיה בהם שביב של קורת רוח ו/או יישוב הדעת, אנא חמישה לצדקה כי ממנה תוצאות חיים של גאולה.
והאומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם.


11.12.2018

2. "ויגש אליו" ניגש לסיפור שלו לתקנו הפעם בנחישות ובהקרבה עד מסירת הנפש בבחינת : " בי" 

בס"ד.
" "ויגש אליו"  : ניגש אליו אל הסיפור השייך אליו -אל יוסף ולתקנו הפעם במוחלט ובנחרץ המתבקש  .
בסיפור הזה החדש שנזדמן [לגבי בנימין].

שיהודה פעל אז לגביו - לגבי יוסף - בחוסר נחישות והקרבה. 
הפעם ניגש יהודה אליו אל יוסף במעין סיפור זהה

 אך ברוח אחרת של נחישות והקרבה ניגש הכי קרוב עד "אליו"
ועד מסירת הנפש ממש.

 יהודה שילב ונתלה בטיעון משפטי :

אני ערב ורק בי אתה רשאי לנגוע ולהזיק לי .

שערבות זו גם תלויה בנפש של מי אחר - האב הזקן .

והנה המצג המופלא הזה של הדברים. בתוספת מתק שפתיים מלטף ממש שבהמשך  .

מילים הרוויים בעוצמה רגשית עזה .

 הצליח יהודה  להמיס  את ליבו של יוסף  

 וכך  יוסף התפרק ולחלוטין 

עד שפרץ בבכי משחרר .

יהודה תיקן תיקון של משיח.

 ולבסוף  לא היה יהודה מעיז לגשת עד "אליו" - קרוב קרוב.

 אלא אם זיהה  בוודאות קודם לכן כי המשנה למלך מצרים 

 הוא לא אחר מאשר יוסף - אחיו


העגלות רק הפיחו רוח של עידוד גם לגאולה (משה אהרון עו"ד)

עניין העגלות 

בס"ד.

ייאמר מיד כי עניין העגלות לכתחילה איננו קשור קשר ישיר עם אמונת יעקב בדברי בניו.
לעניין זה אנו מצווים לשים לב לדקויות המקרא .
לכתחילה האחים אמרו "היגד" כללי -דגש על "היגד, [כעין סיסמה מידית וקליטה] .
, לאמור : "ויגידו לו לאמור עוד יוסף חי וכי הוא מושל בכל ארץ מצרים".
לזה לא האמין יעקב : גם יוסף לפתע חי וגם מושל בכל ארץ מצרים - 
לכתחילה קשה לעיכול ולאמונה .
מתיי יעקב החל להאמין ותחילה ללא קשר כאמור לעגלות .
אחרו שהאחים הוסיפו הפעם גם לדבר אליו ישירות [לפרט] .
והפעם דברו אליו אל אביהם .
תוך דגש שמסרו לו : "את כל דברי יוסף" .
דגש על "כל".
וכאן החל יעקב להאמין .
העגלות בשוליים תרמו עוד קמצוץ תומך לאמונה שכבר שבה .
באשר הם בכלל מילאו פונקציה אחרת של "ותחי רוח יעקב אביהם"
. וכל כך משום שאצל יעקב נחרת המסע הרגלי המפרך עם הילדים מחרן לכנען .
והוא אף זכר את הקושי והתלאות במסע ההוא שגם האמין שהמסע גם גרם למיתת רחל .
ואף הוא עצמו עתה זקן יותר וצולע .
והנה כשראה העגלות התעודד להבין כי הכל אפשרי גם להגיע למצרים לראות את יוסף.
והמבקשים להתעודד גם במשהו מנימת הנסתר :
משראה יעקב את העגלות הבין כי הגלגל של הגלות סופו לחזור לארץ מכורה - למולדת.
אמר העגלה מרמזת גם על זמן : "בעגלה בזמן קריב"
שהעגלות הסמיכו בתודעתו 
גאולה לגולה


נכתב על ידי , 13/12/2018 10:10  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



על האורות - בחנוכה


 בס"ד.

 מעט מהאור דוחה הרבה מהחושך .
 אך גם הרבה מהאור
 לא ידחה לעולם כליל
 את כל החושך
 שאין אור בלי חושך.


09.12.2018

. לראות בהם את מנורת הבית השלישי 

בס"ד.
אין להשתמש בהם
על מנת לראותם בלבד.
להתמקד אך באורם
ומה יש לראות בהם באורם, 
את בבואתם הטבולה באור האין סוף.
את אותה ההילה של מנורת 
שבעת הקנים של המקדש.
אך ברבותא, בתוספת ערך מוסף
של אור גאולי פוטנציאלי.
אותו של הקנה השמיני 
המשול לאור האדם באשר הוא אדם 
משל בגאולה השלמה 
בסגירת המעגל 
של ראשית כאחרית יחדיו [השבת גן העדן האבוד]
יתחבר אור האלוהים - אור האין סוף
עם אור האדם - אור הסוף.
וה"אין" ינשור. יוותר אך 
חיבור של "היש" הגדול .
השווה לגאולה שלמה .
ואזי אור האדם יהפוך ל"גולה" 
על ראשה של המנורה.
משל אין יותר "סגולה" של עם סגולה.
אלא יש רק "גולה" על ראש המנורה .
המלאה שמן בלתי נדלה 
של אור גאולי המחבר לעד
שוב אלוהים ואדם.

 יעקב וישראל בפרשת מקץ

==================== 

ידוע כי שמו של יעקב שודרג  וטוהר

 בשמו החדש ישראל .שם שיש בו מן העוצמה וגם מן הייעוד 

 ובכל זאת הן בתורה והן בנביאים עדיין שני השמות "מככבים" בערבוביא.

 והטעם לכך  כי בשם יעקב דבק רבב אשר ימחה אט אט בתהליך ארוך 

  עד הגאולה השלמה 

וכל עוד לא יימחו הכתמים  עד הסוף, עדיין יוותר השם יעקב לצידו של השם : ישראל

 ושנית השם "ישראל" הוא שם ייעודי גאולי . 

בכל מקום שיש בו ניצוץ של גאולה יצוץ השם ישראל 

 וכל עוד ההגלות לא תמה עד תומה בגאולה השלמה כאמור

  עדיין ייכון  כאמור גם השם יעקב.

 והנה בפרשתנו פרשת מקץ ההבחנות כאמור באות לידי ביטוי מובהק 

 השם יעקב בולט ושולט לאורך הטרגדיה של יוסף ואחיו.

 מתי השם ישראל צף ועולה  ומחליף את השם : יעקב .

כשיהודה נכנס לתמונה.

 יהודה שהוא סמל המלוכה והגאולה 

 סב סבו של המשיח 

  


נכתב על ידי , 9/12/2018 18:40  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אחי יוסף : ויתנכר אליהם " במה ? ב"כנות"



 בס"ד.

 " ויאמרו אליו לא אדוני ועבדיך באו לשבור אוכל כולנו בני איש אחש נחנו כנים אנחנו לא היו עבדיך מרגלים"

 כשאני קורא את זה המקרא 
מיד עולים בתודעתי ניצוצות אחרים.
 כיצד התחיל הכל  כשראה יוסף את אחיו 
מיד נאמר " ויתנכר אליהם"
 המילה ויתנכר יש באותיות "כנות"
  הנה כי כן בתמונה שלפנינו.
יש כאן כעין משחק של חתול ועכבר.
 כל סיפור ה"כנים" סובב סביב האחד שאיננו. 
יוסף כאילו אומר להם אם לא תודו ועל הסף שאתם אומנם
 אחים בני איש אחד - אך חסר בכם אח אחד.
 כי אז אתם לא כנים ואתם מרגלים
 והם מבינים זאת לכן על אתר וכבר בפתיח
 מניחים הם את האמת במלואה .
להוכיח כי כנים הם .
והאמת היא המתח שבין "נחנו" ל"אנחנו".
  אם כן כך אמרו ובכנות לאמור :
כאן כולנו העומדים מולך בבחינת אך "נחנו". [חסר אחד המסומלת באות "א" שהושמטה]
 אך אם כנות אתה מבקש בבחינת  "כנים".
 כי אז "אנחנו" כלומר מצרפים את האחד החסר למילה "נחנו" 
[בהשבת האות א' המסמלת את האחד החסר] 
להיותה שלמה לכלל : "אנחנו".
 זאת הסיבה שבהמשך הם מגלים לכאורה את הקלפים בצורה ברורה ומוחצת 
 לספר את תמצית הסיפור במלואו .
למה הם חסרים בבחינת "נחנו" .
ואיך בכנות הם למעשה : "אנחנו" 
באומרם :  "ויאמרו שנים עשר עבדיך אחים אנחנו בני איש אחד....".
 והנותן....
 והאומר....

בס"ד. "ויהי מקץ שנתיים ימים " ארבע מילים שאוצרות בתוכן עולם מלא וכפול . של אלוהים ואדם - של יוסף ושל הקב"ה של יוסף - מאז שסמך על שר המשקים וזה איכזב בגדול. כל לילותיו של יוסף הפכו למעשה ל"ימים" לבנים. שינה לא באה עליו מדאגות וייסורין קשים. הקב"ה חס עליו משל "התעורר" רק אחרי שנתיים להשית ולהשים קץ לייסוריו. הנה כי כן, ה"ויהי" - ההשגחה האלוקית הצמודה המאופיינת בשם הוויה שבה אליו אל יוסף רק אחרי שנתיים ימים של הקב"ה - משסמך יוסף על שר המשקים ביטל הקב"ה את השגחתו שבשם הויה על יוסף שנתיים ימים. רק לאחר שנתיים ימים בא הקץ להסתר הפנים ושב שם הוויה בבחינת "ויהי". הויהי שב כאמור רק לאחר שנתיים ימים............. המבקש לגמול חסד עם הכותב יתן חמישה לצדקה. כי ממנה מזו הצדקה,נקנים שוברי החידוש שבזה . [התורה המשולה ל"משפט" הנפדה לאור עולם במטבע של צדקה . התורה - מופזת ויוצאת לאור רק בצדקה שכך כאמור ניצת האור בחיבור של גאולה - משפט וצדקה.
ה
נכתב על ידי , 7/12/2018 08:16  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

כינוי: 

מין: זכר





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לMoshe.Aharon אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Moshe.Aharon ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2018 © נענע 10 בע"מ