חפש בבלוג זה

מתבגרת חולת אופנה, איפור, מוזיקה, ספרים ובעיקר אוהבת לדבר על שטויות.

Avatarכינוי:  kind of cinderella

בת: 4

8/2015

BERLIN 2015

לפני חודש בערך חזרתי מברלין. כל שנה אני טסה לאזור כלשהו, תמיד אירופה, בדר"כ טבע, והשנה החלטנו קצת לשנות ולעשות טיול קצת יותר קליל ועירוני. זה ללא ספק היה הטיול שנהנתי בו הכי הרבה. ההיסטוריה, האווירה, המגוון, הזכרונות מהשואה ובכלל הקהילה היהודית ואיך לא-הקניות. מהאוכל לגמרי התאכזבתי אגב.. אכלתי בעיקר במקדונלס וחזרתי עם המון חצ'קונים. אבל מסעדות שנהנתי בהן יחסית הן קפה איינשטיין ועוד מסעדה איטלקית בשם vapiano שיש בכל חור והפסטות מעולות.
הספקנו הרבה יחסית לתשעה ימים, והיו מקומות שלגמרי חרשנו עליהם- כמו אלכסנדר פלאץ שביקרנו בו בערך חמש פעמים (ובכל פעם ביזבזנו קרוב למאה יורו בפרימארק. ההורים שלי חולי נפש.) בכלל עשינו המון המון קניות (יודה לנו הדיוטי פרי שהשארנו אצלו שבע מאות דולר), קניתי הרבה נעליים כרגיל, אבא הרבה חולצות, וחזרנו עם over weight בשלוש המזוודות.
מקומות חובה לדעתי- אלכסנדרפלאץ(לגמרי אפשר לוותר על ביקור במגדל הטלוויזיה), הקודאם והרחוב שצמוד אליו שאני לא זוכרת איך קוראים לו (הקדשנו לו יום שלם. ארוך ומלא חנויות), המוזיאון היהודי כמובן, רציף 17,האצטדיון האולימפי-ממש נחמד, מוזיאון הטרור(נוראי), חומת ברלין-או החלק שנשאר ממנה, צ'ק פוינט צ'רלי, mall of berlin-חובה!! לחובבי קניות, האנדרטה לזכר השואה, בגן החיות לא הספקנו להיות בגלל מזג אוויר שנפל עלינו אבל שמענו ששווה נורא. ועוד המון מקומות שלא עולים לי לראש עכשיו.
חוץ מברלין היינו דרך הטיולים של הנדב (טיולים מאורגנים עם מדריכים דוברי עברית וקבוצה ישראלית) בדרזדן, עיר נחמדה, יפה מאוד וזולה, ובפוטסדאם שפחות התלהבנו ממנה.
אז הנה קצת תמונות (הרוב מהאייפון ככה שהאיכות לא הכי טובה). יש לי עוד המון אבל ישראבלוג לא נותן לי להעלות תמונות מעל 500KB. ניחא.

(אלה ריבועים קטנים שמוצבים על המדרכה, ליד בתים שגרו בהם יהודים שנספו בשואה. שמתם לב בצד ימין, לתינוק בן השנה? נוראי.)
נכתב על ידי kind of cinderella , 24/8/2015 00:27
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט