לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של יסכה



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


2/2015

משימה בשימושי מחשב


1) בלוג בעברית זה בעצם יומן רשת או רישומון. הוא אתר אינטרנט שבו נכתבים "פוסטים", רישומים העוסקים בחוויות אישיות, מאמרים או בעניינים אחרים המעניינים את כותב הבלוג. הרשומות מסודרות על-פי הנושא החדש ביותר בהתחלה והישן ביותר בסוף. 
הבלוג הוא אחד ממאפייניה של תרבות האינטרנט.  כפי שציינו לעיל זהו סוג של יומן, נין אף לומר יומן אישי, אך הוא שונה מהיומנים האישיים שנכתבו בתקופה שקדמה לאינטרנט, בפומביות ההתקשרות עם העולם שהוא מציע. בעידן ה-ווב 2.0 נוצרה הפרדה בין יומן רשת (בלוג) לבין יומן רשת אישי.
ישנה היום מגמה נפוצה של כתיבת בלוגים על-ידי אנשי עסקים, פוליטיקאים, יוצרים, אנשי אקדמיה, דרכם מתאפשר להם לפרסם יצירות ומאמרים אקדמאיים.
הבלוגים נשמרים באתרים ייעודיים, ניתן להגיב עליהם ואף להיות מנויים על בלוגים מסוימים.
סוגי בלוגים:
בלוג פרטי- הסוג הדומה יותר ל"יומן אישי" ובו כותב כל אדם את מה שעולה על לבו: מחשבות, רגשות וכ"ו.. 
בלוג קהילתי- הוא בלוג שבו כל אחד יכול להביע את דעתו, לפרסם מאמרים מעניינים או קישורים מסוימים שמצא באינטרנט, להביע דעה לגבי עניינים מסוימים. ההבדל המשמעותי בין בלוג קהילתי לבלוג רגיל הוא שבבלוג רגיל כותב אדם אחד או קבוצת אנשים מסוימת ואילו בבלוג קהילתי, כל אחד יכול לכתוב.
הפוסטים בבלוג קהילתי מבוקרים על-ידי מנהלי המערכת כדי לסנן תכנים לא ראויים.
בלוג בארגון- בלוגים של ארגונים ברשת האינטרנט ובלוגים ארגוניים ברשת האינטרנט. ארגונים רבים מתחילים להשתמש בבלוגים ככלי לעובדים באירגון שבו הם יכולים לכתוב את הידע שלהם ולשתף אותו עם עמיתים ולקוחות.
בלוג אקדמי- בלוג שנכתב על-ידי קבוצת אנשי אקדמיה ונועד לקדם שיח ציבורי בנושא בו הם מתמחים, להפוך ידע מקצועי לנגיש יותר לציבור הרחב, לאפשר פרסום תוצאות מחקרים מדעיים, ועוד כהנה וכהנה.
בלוג עיתונאי-אתרי החדשות באינטרנט פותחים בלוגים לאחדים מהעיתונאים הפועלים בהם (או בעיתון האם). עיתונאים אלה מנהלים בלוג כאמצעי נוסף לקשר עם הקוראים, שם יפרסמו נושאים פשוטים ופחות כבדים.
בלוג חינוכי-עליו נרחיב בהמשך...

2) הבלוג הראשון שעניין אותי הוא בלוג אישי העוסק בענייני תורה ותזונה. זהו בלוג של בעלת תשובה בו כתובים דברים מעיינים על עצמה, שירים וקטעים שהיא כותבת על דרכה, כל מיני תופעות אותן פוגשת וכותבת ומרחיבה עליהם. יש קשר בין תזונה בריאה לתורה, גוף ונפש.. והבלוג עוסק בענייני תזונה נכונה ובריאה. הבלוג הזה מרתק וכיף לקרוא בו. לגלות כל מיני תובנות מתוקות דרך עיניים של בעלת תשובה, אצלה הכל חדש ונקי ומתלהב.. 
הקורא בבלוג זה לטעמי מרוויח הרבה מאוד. הדתיים יכולים לראות דברים המוכרים להם מעולמם בעין קצת שונה ומרגשת והחילונים לומדים להכיר מה מיוחד כל כך ביהדות בתורה דרך העיניים שלה.. שהיא הרי הייתה בשני העולמות.. זהו קו תפר שמחבר עולמות שונים ותמיד טוב גם ללמוד על תזונה נכונה ובריאה כדרך חיים וכדרך המתאימה לדרכנו התורנית. כמו שנאמר: "צדיק אוכל לשובע נפשו"...
הבלוג השני עליו אני רוצה לדבר הוא הבלוג שניהלתי בהיותי בת עשרה, צעירה, מבובלת, מרדנית. (הבלוג מצוי תחת שם אחר ולא זה בו אני נקראת כיום). הבלוג הזה הוא מאוד מעניין כי הוא מעין יומן אישי.. כתבתי שם כל מיני מחשבות, תחושות ורגשות וקיבלתי תגובות מזדהות ומבינות מקוראים. כתבתי שם גם שירים מיוחדים מאוד.. היה לי כיף לקרוא בו מאחר והוא מציג תקופה אחרת בה הייתי, אותה אולי כבר הספקתי לשכוח והיא חלק ממני אחרי הכל, מההתפחות שלי, מהתקדמות שלי... אני זוכרת שבאותה תקופה היו לי כל כך הרבה מחשבות ועניינים בראש והרגשתי שאני הולכת להתפוץ אם לא אעלה אותם על הכתב. לכן, החלטתי לפתוח בלוג ושיתפתי בו אנשים אחרים שיוכלו לעזור לי להתמודד או סתם לומר מילה טובה על איך שאני כותבת או מחמאות על שירים או קטעים שהייתי כותבת. זה מאוד חיזק אותי באותה תקופה כשהרגשתי שאין לי עם מי לדבר כי אך אחד לא יבין, והנה, הבינו אותי.. אני חושבת שזה תרם גם לקוראים הצעירים בכך שהם הבינו שיש עוד אנשים שמתמודדים עם מה שהם מתמודדים ושזה בסדר ואפילו טוב ומועיל לדבר על זה ולשתף. הרגשתי שאני צריכה לשתף דווקא אנשים שפחות מכירים אותי ולא את האנשים הקרובים אליי.
הבלוגים שונים מאתרים רגילים בכך שאדם כותב ככל העולה רוחו לא סתם בתור תגובה סתמית או רגעית בצ'ט. זהו דף המנוהל ומתחדש כל הזמן, והאדם בוחר מה להוסיף אליו ואיך לעצב אותו, איך למשוך את הקוראים אליו, זה ממש סוג של יומן אישי/ ציבורי.
בפורום המשתתף מגיב התאם לנאמר, חקרשת הוא כלי המביא פעילות המבוססת על חומרי למידה באינטרנט, דבר שלא חייב להיות בבלוג, ויקיפדיה היא אנציקלופדיה שיתופית זה כל אחד יכול לכתוב ולשנות/ להוסיף על מה שהאחר כתב. בלוג זה מעין מונולוג, אי אפשר לשנות מה שהאדם כותב. בהוראה פרונטלית כל התלמידים פועלים בקצב אחיד, בבלוג כל אחד לפי קצב ההתקדמות שלו וגם החוויה היא גדולה יותר, הפעילות בבלוג מעניינת יותר את התלמידים.

3) בלוג חינוכי הוא בלוג העוסק בתחום חינוכי או לימודי ובדרך כלל מיועד להפיץ מידע בתחומי החינוך והלמידה לאנשי חינוך וצרכני חינוך. לדוגמא: קהילות של מורים, קהילות של תלמידים, קהילות של מורים ותלמידים במשותף וכ"ו.. בבלוג החינוכי מועברים תכנים לימודיים, הודעות, דיווחים על תהליכי החינוך, למידה ותהליכי הוראה של תחומי הדעת השונים. בדרך כלל מאפשר הבלוג קבלת תגובות וביקורת לתוכן המופץ בו מצד כל משתתפי הבלוג. 
סוגים שונים של בלוגים חינוכיים:
* בלוגים שנכתבו על-ידי מורים למען מורים אחרים. הם מכילים בתוכם הצעות לפעילויות חינוכיות, שיעורים, סיפורים מהשטח במטרה לתת דרכי התמודדות למורים במצבים שונים.
* בלוגים שנכתבו על-ידי תלמידים כחלק ממטלות החובה שבבית הספר. בבלוגים אלו הם מציגים תחום לימודי אותו המורה ביקש תוך חקר שהם עושים לגביו. על-ידי הבלוג התלמיד יכול לפתח את יכולת הכתיבה שלו וכושר ביטויו העצמי.
* בלוג בית ספרי או בלוג כיתתי הנכתבים על-ידי מורים או תלמידים. בבלוג זה יועברו הודעות, רעיונות ודיווחים על הנעשה בבית הספר בין המורים. בבלוג כיתתי תהיה אינטראקציה בין התלמידים לגבי תחומים הקשורים לכיתה.
* בלוג מקצועי הנכתב על ידי מורים העוסקים באותו תחום דעת. המורים יכולים להעביר ביניהם חומרים ולקבל משוב ודעה של עמיתיהם לתחום. 

4) הפעילות הלימודית אותה בחרתי להכניס לבלוג עוסקת בנושא " הציפייה לגאולה", כל תלמיד צריך לחקור את שתי המילים בנפרד (ציפייה, גאולה) ואת החיבור ביניהם, אפנה אותם למקורות שיוכלו לסייע להם, לאחר מכן כל תלמיד יכתוב בבלוג על מה שגילה ומצא ויחד נלמד את הנושא בכללותו, נאסוף פרטים מכולם ונאחד את כל הממצאים יחדיו.
יתרונות: ישנו שיתוף בין המורה לתלמיד ביצירת המשימה החינוכית תוך כדי ביצוע.
מאפשר שיפור השפה. מסייע לתלמידים בשיפור ביטחונם האישי, הם מרגישים "נחשבים" ומשמעותיים. 
ישנה אפשרות להגיב בבלוג ללא מגבלה, (זהו גם חיסרון). מחנך לסובלנות וקבלת דעות שונות משלי.
התשובה במה שונה הבלוג מהפורום, חקרשת, ויקיפדיה וכ"ו כתובה למעלה, בסיום תשובה 2.
 
נכתב על ידי יסכוני , 4/2/2015 12:30  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





כינוי:  יסכוני

בת: 32




הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , חינוך , בלוגים קצרי מועד
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ליסכוני אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על יסכוני ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2019 © נענע 10 בע"מ