לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

מי שמכיר אותי יודע, מי שמכיר אותי מרגיש, אני יכולה אותך להרים, ואני יכולה אותך להתיש!


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:





הוסף מסר

12/2014

17 שאלות לשאול יועץ שיווק SEO פוטנציאלי


רוב העסקים הקטנים והבינוניים כל כך עסוקים בניהול העסק והיענות בירוקרטית, שבחירת חברה לקידום אתרים באינטרנט  (SEO - "Search Engine Optimization") עלולה להיתפס בעיניהם כמטרד, למרות ששירות כזה יכול להוביל לקפיצה אדירה בהכנסות. קידום אתר העסק במנועי החיפוש השונים (לרבות גוגל), לא בהכרח מחייב מיקור חוץ וניתן כמובן להעסיק מקדם מקצועי בהעסקה ישירה. הודות לקצב הצמיחה והדינמיקה המשתנים של האינטרנט, לעיתים קשה מאד להבחין בין בעלי מקצוע שיודעים מה הם עושים לאלו שחושבים שהם יודעים מה עושים, בטח ובטח כשמחפש השירות עסוק בניהול ענייניו ולא טורח לבצע מעט שיעורי בית. במובן מסויים, ניתן להשוות את החיפוש אחר מקדם אתרים מקצועי לחיפוש אחר קבלן לשיפוץ המטבח שלך: אם תדע אילו שאלות עליך לשאול ואילו פרמטרים להשוות, יתבהר לך איזה בעל מקצוע מוסמך יבצע עבודה איכותית ואיזה בעל מקצוע ישאיר אחריו "לכלוך".

מטרת המאמר הבא היא לעזור לך להעסיק את האדם או החברה הנכונה לעזרה בקידום העסק שלך במנועי החיפוש, על מנת לחשוף את אתרך לתנועת גולשים ולקוחות פוטנציאלים רבה יותר. אם תבחר בחכמה, תזכה להכנסות גבוהות יותר הודות לאחוזי המרה גבוהים יותר.

קידום אתרים מקצועי לעסק

17 שאלות לשאול יועץ שיווק פוטנציאלי

במידה ומטרתך היא להגביר תנועה לאתרך ובכך להגדיל הכנסות, תזדקק לעזרה מאדם או חברה העוסקת בתחום. כמו כן, יהיה צורך בהתקשרות שוטפת ושיח אודות איזו אסטרטגיה עובדת ואיזו לא. אם תתקשה לנהל דיאלוג פתוח מלכתחילה, ייווצר קושי רב לעזור לך כשהעניינים יתפתחו. נקודה זו אולי חשובה מכל וחושב לשנן אותה - גם אם תמצא את יועץ השיווק ומקדם האתרים המקצועי ביותר, אם קשה לך לתקשר או שאינך מקדיש מעט מזמנך בשיח החשוב, יצוצו המון בעיות בהמשך הדרך.

להלן 18 שאלות שיש לשאול יועץ שיווק אינטרנטי. כל שאלה מלווה מידע שיעזור לך לנתח את התשובה.

הבסיס

1. "כמה זמן אתה עוסק בקידום אתרים?"

תחום ה- SEO החל את דרכו בסביבות אמצע שנות ה-90 ע"י מקבץ בודד של אנשים ומאז צמח באופן עקבי עד שנות ה-2000 עד שהפך לתחום מקצועי. SEO הוא תחום נפרד מעיצוב אתרים.

 

2. "מה מידת ההכשרה שלך?"

רוב אנשי SEO צוברים את הכשרתם על ידי עבודה מעשית תוך כדי ניסוי וטעייה, לימוד עצמי וקריאה רבה של חומר המופץ בתעשייה. תעודות הסמכה מקצועיות המוענקות על ידי מוסדות וארגונים הן התפתחות חדשה יחסית ויש לבחון כל מקרה לגופו.

 

3. "איך אתה מתעדכן בשינויי המגמות?"

מקדם אתרים מקצועי אמור לדבר על קריאת חומר לימודי בתעשייה ונוכחות בהרצאות. כיוון ששיטות הקידום מגוונות, הצורך להתעדכן ולהתגמש בפרקטיקה הוא חיוני.

שאלות נוספות: מה, איפה ומתי השתתפת לאחורנה בכנס? איזה מרצה מצא חן בעיניך? אם לא השתתפת בהרצאה, איזה חומר קריאה מצאת מעניין? ניתן גם לשאול איזה מאמר הפתיע אותך במיוחד? האם מצאת חומר עדכני רלוונטי? 

מטרתך כלקוח היא להבין האם האדם שמולך מתעדכן בתעשיית הקידום באופן שוטף. 

הערה: לעיתים, אנשי שיווק אינטרנטי מקצועיים מפתחים שיטות SEO משלהם ולא ימהרו לחשוף אותן ברבים. מקדם שאינו מעוניין לחשוף את סודותיו המקצועיים אינו בהכרח מקדם לא טוב, נהפוך הוא, יתכן ופיתוח שיטה ייחודית שעובדת וברצונו להגן על "הפטנט" שפיתוח.

הגישה

4. "איך אתה ניגש ל-SEO?"

קידום אתרים במנועי החיפוש לא מסתכם באופטימיזציה (optimization) של האתר בלבד, אלא אופטימיזציה של כל אספקט שקשור לאתרך ברשת. מקדמי אתרים מקצועיים נעזרים בתכנות מבנה אתר ברמת הקוד, שינוי כותרות דפים, שימוש בתוכן עשיר במילות מפתוח רלוונטיות ועוד. לרוב, מייעץ שיווקי ידון עימך באסטרטגיות שיווקיות, יתרונותיהן וחסרונותן אם תשאל. כפי שאתה מכיר את העסק שלך, הוא מכיר את העסק שלו, השיטות ויישומן.

 

5. "איך תשיג עבורי תנועת גולשים רבה יותר?"

תצפה למידע כללי בתשובה לשאלה זו אבל התשובה אמורה לכלול פיתוח אסטרטגיה שתכלול סקירה של קוד אתר העסק, תוכן האתר ושיטת הקידום הנוכחית של אתרך אם ישנה כזו; יתכן ויהיה צורך בשכתוב חלק מתכני האתר, ניתוח טכני ובדיקת מגמות משתנות. במידה והנך עסק מקומי, יתכן ופיתוח פרופיל עסקי ברשתות החברתיות (פייסבוק, טוויטר וכו') יהווה חלק מהשיחה.

תנועת גולשים איכותית היא הטובה מכל. בדיקת אסטרטגיות שונות או מילות מפתח עוזרת לבדוק מה עובד טוב עבורך ומה לא, רק משום שהמתחרה שלך עושה משהו לא מחייב שזה עובד. מקדם מקצועי יעזור לך לקבוע פרמטרים לבדיקת מה ניתן ללמוד ולהסיק.

 

6. "אני כרגע בתהליך עיצוב של אתר, באיזה שלב אתה נכנס לתמונה?"

עדיף שאיש SEO יהיה מעורב בתהליך ההקמה של האתר בהקדם. לא מעט פרטים טכניים מעורבים בבניית יסודות האתר ברמת הקוד שיעזרו למקסם את הקידום ובכך את החשיפה והרווחים. נקודה שחשוב לציין: הודות וקידום אתרים הינו תחום שונה לגמרי מעיצובם ובנייתם, הבנת הצורך והדרך לתכנת את רמת הקוד בצורה נכונה תלויה אך ורק בניסיון ומקצועיות המקדם. רוב מקדמי אתרים, אינם בקיאים בתכנות קוד ואלו שכן, עלולים לטעות באופן התכנות לצורך התאמתו לדרישות מנועי החיפוש השונים. אנשי SEO מקצועיים יוכיחו בקיאות בקידום וידע טכני מרמת הקוד.

 

7. "איך תשיג עבורי קישורים לאתר?"

בניית קישורים לוקחת זמן. בנייה איכותית דורשת מערכות יחסים עם בלוגרים, מציאת אתרים נוספים בתעשייה שלך או אתרים הקשורים לתחום ושיהיה הגיוני שיהיו בהם קישורים לאתרך. חלק מהקישורים מושגים על ידי הוכחת תוכן איכותי. תוכן איכותי יעזור בכך שאנשים יקשרו לאתרך באופן טבעי או שאתרים המעוניינים למקסם את חווית הגלישה של לקוחותיהם, יענו לבקשתך לכלול קישורים יוצאים לאתרך.

 

במקרים הבאים - ברח: קניית קישורים, החלפת קישורים, יצירת בלוגים ללא תוכן "בשרי" או הגשת האתר למערכת שתיצור אלפי קישורים במהירות.


8. "האם אתה מציע לי בטחונות?"

אף איש SEO מקצועי לא יבטיח בטחונות אודות המיקומים שלך בתוצאות החיפוש, לא בעמוד הראשון ולא בשום מקום אחר. עבור מילות מפתח ספציפיות כגון שם העסק שלך או שמך הפרטי, יתכן מאד שתופיע במיקומים גבוהים ואולי אפילו במקום הראשון בתוצאות החיפוש, אבל זה רק משום שכמעט ולא קיימת תחרות על המונח. מנועי החיפוש שולטים באיך, איפה ואם רשימה מופיעה.

 

9. "באילו כלים אתה אוהב להשתמש עבור SEO?"

רשום את הדברים ובצע מעט עבודת מחקר על מנת לבדוק אם הכלים לגיטימים.

 

10. "מניסיון העבר, מה הייתה התוצאה הטובה ביותר שהשגת?"

שים לב לתשוקה.

 

11. "האם היו לך כשלונות?"

במידה מסויימת, סוכנויות כמו גם מקדמי אתרים עצמאיים חוו כשלונות - בין אם בתוצאות הפרוייקטים או תקשורת עם לקוחות. כך או כך, מהות השאלה היא לא לבדוק מה היו הכשלונות אלא לבחון מה נלמד.

 

12. "מתי אתה מצפה לתוצאות?

SEO היא גישה ארוכת טווח. במידה ולא ננקטו שום צעדים לשיפור אתרך בעבר, בין אם זה בניית קישורים, הקמת פרופיל עסקי ברשתות החברתיות או שאתרך סובל מליקויים באזורים כאלו ואחרים, אתה אמור לראות שיפור כבר בחודשים הראשונים (1-2). לרוב, ידרשו לפחות 6 חודשים עד שכל האסטרטגיות יחברו יחדיו.


לקדם אתר באינטרנט

התהליך

13. "מי יהיה איש הקשר שלך?"

האם איש הקשר יהיה האדם מולו הפגישה הזו מתנהלת? מישהו אחר בצוות או שזה ישתנה? מומלץ שההתנהלות השוטפת תהיה מול אדם אחד בלבד לאורך כל הפרוייקט.

 

14. "מי מבצע את העבודה?"

צוות? אדם בודד בחברה או פרילנסר חיצוני? 

 

15. "איך ניתן לשלם?"

ברר כיצד תחוייב. האם החיוב יהיה שעתי? תשלום עבור כל הפרוייקט? תשלום אחוזי עבור המרות או שיטה אחרת?

 

16. "האם העבודה תכלול הוצאות נוספות? כיצד תתמודד במידה וכלי או שירות עולים יותר משסיכמנו?"

איש SEO מקצוע ואיכותי יענה בצורה אחראית ובאופן שיישים על ידי כל הנפשות המעורבות.

 

17. "תוכל לציין עבורי 2-4 לקוחות? איזו עבודה עשית עבורם?"

שאלה שתעזור לך להבין את רמת האמינות.

סימנים נוספים למציאת חברת ייעוץ שיווק אינטרנטי נכונה

בדומה לחיפוש מועסק לעסק שלך, חשוב לך לדעת כמה שיותר על אופיו של המועסק וידיעה אודות אורך חייו והשקפותיו לא יזיק. חשוב לפתח שיח נינוח ופתוח להכרות האדם שיושב מולך. לא מעט אלמנטים קשורים לפסיכולוגיה וניתוח אופי כשמדובר במערכות יחסים, אישיים או מקצועיים - מציאת מקדם אתרים מקצועי לעסק שלך לא חורג מהתהליך. 

מקווים שעזרנו לכם לצמצם אפשרויות ולמקסם פוטנציאל.

 

בברכה, 

אביב יועצים

aviv.consulting

טלפון: 052-3290967

נכתב על ידי נטוש_החמודה , 11/12/2014 12:35   בקטגוריות עסקים, אינטרנט, עבודה, ביקורת  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי:  נטוש_החמודה

מין: נקבה

תמונה





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנטוש_החמודה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נטוש_החמודה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2017 © נענע 10 בע"מ