לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הכל על שיווק רשתי

מיכאל סנדלר - עוסק בשיווק רשתי משנת 1989. מנכ"ל חברות השיווק הרשתי הגדולות ביותר בעולם ובמדינת ישראל כולל ניהול סניפים באירופה.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


11/2013

שיווק רשתי VS שיווק קונבנציונלי


בואו נבין ביחד איך בנוי תמחור המוצר בשיווק הרשתי לעומת המחיר בחנויות בשיווק הקונבנציונלי.

בעולם השיווק הקונבנציונלי המוצר יוצא מהיצרן במחיר של 10 ₪, המפרסם מרוויח את חלקו, המשווק מרוויח את חלקו, החנות מרוויחה את חלקה והמוצר מגיע ללקוח במחיר של 30 ₪.

בשיווק הרשתי המוצר יוצא מהיצרן במחיר של 10 ₪, החברה מציעה אותו למפיצים/לקוחות במחיר של 30 ₪, משלמת למפיצים עמלות של 50% מה-30 ₪ כשהמוצר נמכר (15 ₪), ואחרי כל עלויות השיווק הנוספות, חוץ מהבונוסים, נשאר לה בערך 20% רווח - זאת אומרת, 2 ש"ח על מוצר שהיא קנתה ב 10 ₪ מהיצרן.

בשיווק הרשתי החלק של הפרסום, השיווק והמכירה נעשה על ידי המפיצים שחולקים בהתנסות האישית שלהם והתוצאות שהם קיבלו מהמוצר. כמה שמערכת הפרסום (רשת ההפצה) שלהם גדולה יותר, כך גם העמלה שהם מקבלים מחברת השיווק הרשתי גדולה יותר.

חברות השיווק הרשתי מאמינות שהפרסום של המפיץ לחוג המכרים, חברים הקרובים אליו יהיה אמין יותר ומאסיבי יותר, והחברה תשלם רק אחרי שהפרסום הפך להיות אפקטיבי - משמע, נעשתה קניה בפועל מהחברה. בשוק המקביל (הקונבנציונלי) חברות מוציאות מיליוני שקלים על פרסום שאף אחד, בעצם, לא יודע בוודאות, כמה הכנסות הוא יביא בסופו של דבר.

בחברת השיווק הרשתי, העמלות משולמות למפיצים עבור בניית הרשת ועל פי גודלה. היא נותנת למפיץ אפשרות להרוויח כסף רב עבור עבודתו כמשווק/מפרסם/מוכר ועבור היותו חלק נכבד משרשרת השיווק של ההחברה.

והשוק הקונבנציונלי? האם קיבלם אי פעם צ'ק ממר' ספילברג כאשר המלצתם לחבר לראות סרט שהוא ביים? או ממסעדה שהמלצתם עליה? או ספר?

זוהי הגאונות של השיווק הרשתי: אתם מקבלים הזדמנות להיות חלק משרשרת השיווק ולהרוויח כסף מלספר לחברים שלכם על המוצר המצוין ותוצאותיו.  

נכתב על ידי , 13/11/2013 11:45  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מנהיגות בשיווק רשתי


המבנה האידיאלי לחברת שיווק רשתי הוא:

1.חברה חזקה כלכלית עם שידרת ניהול מנוסה ומקצועית.

2. מוצר מנצח, חדשני ויעיל.

3. תכנית תגמול שוויונית וצודקת.

4. מנהיגים (או "לידרים" בהגהה המקצועי).

מיהו, בעצם, מפיץ?

אדם ,שקיבל החלטה לעשות שינויי בחייו: בין בריאותית ובין כלכלית, ומוכן להרים את התחת  לעבוד קשה ולעשות מעשה, לא בכאילו, אלא ברצינות. אדם שמוכן למען כך לעבוד שעות מרובות, לקבל "לא" כתשובה באחוז די גבוה של פניות, לא להישבר וללמד אחרים לעשות את אותו דבר. ההבדל בין מורה לבין מפיץ הוא, שמורה מלמד ידע, אלא שמפיץ טוב מלמד אנשים איך ללמד אנשים אחרים. וההבדל הוא ענק!

ב-25 שנותיי בניהול חברות שיווק רשתי  בארץ ובעולם, פגשתי את כל סוגי הלידרים: גם את הטובים ביותר וגם את הגרועים ביותר, בעלי אגו מנופח ובורות בשפע. אני קורא לזה: "עבד כי ימלוך"

לידר אמיתי יחפש תמיד אנשים טובים ממנו, לכדי לבנות את הרשת שלו. "אתה טוב כמו האנשים שמקיפים אותך." מכירים את המשפט הזה? אז זהו, שבשיווק רשתי הוא עובד באמת. יצא לי לראות מפיצים עם קשרים מצוינים שפונים רק לאנשים "נחותים" מהם, כדי שיוכלו להתמודד עם השאלות והטענות הקשות. אז ההמלצה שלי: חפשו אנשים טובים, שאתם מחזיקים מהם, ודברו איתם, הם יחזקו אתכם ולא יהיו קשורים כאבן לרגליכם.

לידר מביא ערך מוסף לשולחן: אם זה כריזמה, ניהול מקצועי של העסק, קואוצ'ינג מכל הסוגים (היזהרו מהשרלטנים). הוא לא אמור להביא לשולחן אגו או סיפורי מעשיות - אגו הוא האויב המרכזי של הלידר האמיתי, כמה שיותר תשמעו את המילה "אני", כך תדעו, שאתם יושבים מול מתחזה, כמה שתשמעו יותר את המילה "אנחנו", חייכו, כי פגעתם. שמעו והסכיתו, כי יש ממי ללמוד את העסק ואיך לעשות אותו.

אין ספק, שלא כולם יכולים להיות לידרים בהגדרה, אבל כך העולם בנוי: מובילים ומובלים. וזוהי תכונת אופי קריטית להצלחה בשיווק רשתי, כי כל אחד יכול להוביל מישהו. חפשו אדם אמיתי, מהימן וחזק כדי שיוביל אתכם לדרך הטובה והנכונה. אם לא תמצאו כזה בארץ (ואין הרבה), חפשו בחו"ל את האנשים שייתנו לכם משימות ויוודאו כי ביצעתם אותן, שיעזרו לכם להשתנות ויחזקו אתכם, והכל בצורה חיובית, מעניינת ותומכת.

 

 

נכתב על ידי , 13/11/2013 11:44  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





Avatarכינוי: 

בן: 51




הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למיכאל סנדלר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מיכאל סנדלר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2017 © נענע 10 בע"מ