לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

חזרה לשרשים

לייצג את היהדות מההיבט של תורה שבעל פה בטעם חדש

כינוי:  נועם טל

מין: זכר





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


9/2017

קיצור לשולחן-ערוך בוקר


קיצור לשולחן-ערוך מסימן א' עד סימן צט' ועד סוף הלכות תפילה

מבוא: למרות שבעייתי להתחיל כסדר טור בבוקר כי בניגוד למשנה שהתחילה בערב, עבור קיצור לשולחן-ערוך נכתוב לפי הסדר שלהם.

**סימן א' דיני בוקר

דין א' שיטת לימוד בזרם הרבני היא 'לעולם ללמד קצר' לעולם, וכאן מתוך 95 פרטים שבהם האריך בספר שולחן-ערוך, אין אפילו פרט אחד שמקורו במשנה של הזרם הרבני המקורי ולכן טוב לקצר כדי להגיע מהר לדיני ציצית כשיטת לימוד לעולם ללמד קצר. הרעיון בקצרה אין פרט מאלה של השלב המקורי. קדמונינו הרבנים לא חייבו אפילו אחד מאלה.

סימן ב' דיני ציצית

דין א' לפי ההלכה מי שלא לובש בגד של ארבע זויות לא מחוייב במצות ציצית [כאן סימן כד'] למשל לא מחוייב להלביש את עצמו בבגד ציצית ובסיבה זו טוב לקצר בהלכות ציצית כדי להגיע מהר להלכות תפילין ושיקול נוסף כמעט כול התוכן כאן הוא יצירת בגד הדתי הנקרא ציצית וזה לא מה שעושים בבוקר לכן טוב לקצר כדי להגיע מהר להלכות תפילין.

סימן ג' הלכות תפילין

דין א' ישנה שיטה בהלכה 'תפסת מועט תפסת' לפרש לפי תורה-שבעל-פה את המצות בתורה למשל המצוה להתפלל מועטת היא, פעם אחת כול ימי חיי האדם כמו שכתב רב יוסף קארו בספר כסף-משנה בשם רמבן ופרט זה כמו שיטה ההלכתית במורשת היהודית 'תפסת מועט תפסת' וכמותה מצות תפילין פעם אחת כול ימי חייו כשיטה ההלכתית בזרם הרבני של תורה-שבעל-פה כי תפסת מועט תפסת לכן טוב לקצר כדי להגיע מהר להלכות ברכות. רק מאוחר יותר לעסוק בטקס של תפילין כי טוב לקצר ובמיוחד לא לעסוק ביצירת תפילין כי לא מה שעושים לפני ברכות בבוקר לפני שמגיעים לדיני ברכות. כנזכר מצות תפילין לא מדי בוקר ובוקר לפי ההלכה של תורה שבעל פה כנזכר לכן טוב לקצר כדי להגיע להלכות ברכות.

סימן ד' דיני ברכות

דין א' ישנה שיטה בהלכה 'מי שמבקש/רוצה להיות חסיד יעשה דברים של מסכת ברכות' כדברי הלכה בזרם הרבני בגמרא בבא קמא שאמרו בארמית מאן דבעי למיהוי חסידא יקיים מילי דברכות היינו מי שמבקש להיות חסיד יעשה דברים של ברכות, והיה ראוי לכתוב את זה מיד בגמרא ברכות ואומנם לא כול אחד רוצה להיות חסיד לכן טוב לקצר כדי להגיע מהר להלכות שמע וכדי ללמד קצר כנזכר כי חשוב לעולם ללמד קצר ולא יהיה נכון להאריך במה שאין אדם שמחוייב בו רק מי שרוצה להיות חסיד ירצה לדבר ולהגיד ברכה כי לא כול אחד רוצה להיות חסיד.

סימן ה' דיני שמע

דין א' אמרו בגמרא ברכות וכן כתב תוספות על מסכת סוטה שקריאת שמע מדרבנן וכן ניכר כאשר דיברו על המשנה שבה נאמר לקרוא שמע, אז לא שאלו 'מנא הני מילי' כאשר היו רגילים לחבר לספר-תורת-משה.**דין ב' כאשר הרבנים גזרו לקרוא את שמע קבעו מקומו במסכת ברכות בתוך "מילי דברכות" אשר כנזכר מי שרוצה להיות חסיד יעשה דברים של מסכת ברכות כנזכר מההלכה בגמרא של הזרם הרבני בבא קמא ולכן טוב לקצר במה שאין אדם שמחוייב בו, כדי להגיע מהר להלכות תפילה

סימן ו' דיני תפילה

דין א' תפילה היא עבודה בלב לכן מי שאומר צריך לקרוא תפילה בפיו לא מייצג את המורשת היהודית של ההלכה כי "עבודה שבלב היא תפילה" לפי ההלכה של הזרם הרבני.**דין ב' מצות תפילה היא פעם אחת כול ימי חיי האדם כמו שפירשו הרבנים רב יוסף קארו ורב משה רמבן שפירשו לפי השיטה בתורה-שבעל-פה 'תפסת מועט, תפסת' וכן כול מצוה בתורה היא כמו מצות תפילה כי תפסת מועט תפסת כנזכר ואין למצוה זו ניסוח כי תפילה היא בלב כנזכר ופירשו בספר חינוך 'בעת מצוקה' לכן כאשר אדם מרגיש מצוקה יבקש למשל כמו שביקש משה 'אל אנא רפא לה' ובלב כנזכר ואין צורך להאריך יותר ומוטב לקצר כדי להות כמו משה שלא האריך בשבחים ובחנפנות כדי להשיג בקשתו מאלוהיו.**דין ג' אחרי כול הברכות הללו ההלכה מחייבת שילך לפרנס את עצמו כי לפי ההלכה 'כול תורה שאין עמה מלאכה גוררת עוון' והזהירו הרבנים כי 'העוני יגרום לאדם לחטוא' למשל לא להיות ישר בכסף כדין מידת צדק יהיה לך ולא לגזול חלילה, לכן ההלכה מחייבת לפי הצורך להתפרנס כול בוקר ללכת להתפרנס וכן אמר רב עקיבה אפילו לעשות שבת כמו יום חול כדי לא להיות נזקק לבריאות כי מאוד חשוב לקיים 'אל תצטרך לבריות' כמובא בספר שולחן-ערוך הלכות שבת, היינו שכול אדם יפרנס את עצמו ולא יהיה זקוק לקבל מהאחרים.

סיום הלכות תפילה וסיום הלכות בוקר בבוקר

סיכום: לא כול אחד רוצה להיות חסיד ובכך ניכר שהעיקר הוא להיזהר "מעוני שמביא לידי חטא" כי יש אילוץ כאשר האדם במצב עניות חלילה לא להיות ישר בכסף ושיקול דתי הוא כדי להישמר מחטא שיפעל לפרנס את עצמו. ושימו לב שפרטים אחרים הם מעבר לחיוב כנזכר ולאור כול האמור יכלו הרבנים ללמד כן, אילו אהבו אמת, כי ככה באמת בספרי הלכה וניכר מכך שמי שמשקר שההלכה מחייבת כול אלה כול בוקר ובוקר לא מייצג את המורשת היהודית של ההלכה וניכר מכך דברי הנוכלות שבפי הרבנים ושמנהגיהם הונאה שלא מייצגת את ההלכה שנמסרה בתורה-שבעל-פה

 

נכתב על ידי נועם טל , 20/9/2017 04:10  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תחליף לפיוטים ארוכים של "ראש-השנה"


לדעתי זה מתאים לנושא החם חופשת ראש השנה
"אגג בחר גלידת דובדבן. היא ורודה." נשמע קצת מאולץ? אבל המילים מתחברות למשפט. עכשיו שימו לב לאותיות הראשונות של המילים. 
בודאי היוצאים בשאלה זוכרים את הפיוטים של אותיות אלף-בית היינו לכול אות יש שורה ועוד שורה עד כול האותיות ככה זה ארוך מאוד למשל "וכול מאמינים שהוא א' וכול מאמינים שהוא ב' עד 22 אותיות זה ארוך וכמותו הרבה פיוטים או בעדות המזרח "אדון הסליחות" לכול אות פחות עומס ועדיין חוזרים על המנגינה הרבה פעמים יותר מחמש פעמים כול יום. אז הנה תחליף-

גם מאולץ כמו "אלוהים ברוך גדולות דעותיו הכין ועשה זוהר חמה טוב יצר כבוד" שהיה מספיק טוב להכניס לספר תפילה אבל אפשרי בלי העומס של פיוט ארוך כנזכר.

בנושא הפיוט הקצר הנזכר, דווקא סעדיה גאון הנחשב דתי טוב לא כלל את הפיוט הקלוקל "אל ברוך גדול דעה" כי לא צריך וגם הביטויים בעייתיים- "ביטויים בעייתיים" - ראו את ניסוח שלו לברכת יוצר אור, 40 מילים בהחלט ארוך מספיק ולא באמת חייבים להאריך יותר מניסוח של סעדיה גאון בברכת האור כארבעים מילים=ניכר בכך ההכבדה של הרבנים. ולא כי ההלכה מחייבת לברך כי דווקא לפי ההלכה עצמה עבור "מי שרוצה להיות חסיד" כאשר הסברתי במאמר אחר.

לכן אני מציע תחליף בארבעה משפטים נפרדים כול אחד במנגינה אחרת כי הרעיון נפרד אך כול משפט עומד.

אז הנה תחליף לפיוטים ארוכים ומרובים במשפטים נפרדים:

1אגג בחר גלידת דובדבן היא ורודה.

2 זאב חום טרף יצור כולו לבן מבריק.

3 נשים סומכות על פרצוף צחוקי קורן.

4 ריח של תבשיל יעורר תאבון.

נכתב על ידי נועם טל , 15/9/2017 09:54  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מי שבאמת מכבד את המורשת לא יעשה ראש-השנה בתשרי


רבנים דתיים לא מייצגים את המורשת, שוב. אפשרי לבדוק בעצמכם.

מי שבאמת מכבד=שבאמת מכבד, את המורשת היהודית אשר כוללת שיטות הכרעה, לא יתנהג מעשית שראש מעגל השנה בתשרי

התייחסתי לשיקולים במאמרים אחרים קודמים למשל התאריך תשרי מתייחס לפי המסורת, [תלמוד בבלי מסכת ראש-השנה דף ח' עמוד א'], לחשבון מלך גוי כמו אנטיוכס השנוא, ולא למלך מבית דוד.

****ישנם הבדלים בין דרך הדתיים לבין שיטות ההכרעה בפרט, של המורשת היהודית, אשר מכוונות את מי שאוהב את המורשת שלו/ה ואת האמת, מכוונות לכיוון שונה מדרך הדתיים אשר נוגדת בהרבה מקרים את שיטות ההכרעה שנמסרו במורשת היהודית ובסיבה זו דוקא מי שבאמת מכבד את מורשת יעדיף את הכיוון של המורשת על פני דרך הדתיים השונה למשל לא להתנהג מעשית שראש מעגל השנה בתשרי ויש הרבה שיקולים שכבר התייחסתי להם במאמרים קודמים

רק אני מוכן להיות נציג, לייצג ביושרה את התוכן שנמסר במורשת היהודית

באמת ישנם הבדלים למשל בפרט הזה מתי לקבוע ראש השנה

זה שונה משיקול חילוני שפשוט לא עוקב אחרי הלוח שנה העברי, עד שמגיע חופש בשם "ראש השנה" אז מתייחס אליו בתור חופש, אבל מי שמכבד את המורשתבאמת מכבד את המורשת יעדיף את הכיוון של שיטות ההכרעה במורשת ויתנגד לתרמיות

יש הבדל ניכר בין אדם המרגיש איום רגשי כאשר פוגש "הבדל בין דרכו לבין מה שמופיע בספר"==איום זה מאלץ את הרבנים הדתיים להכניע ולשעבד את תוכן הספר לדרכם האישית אשר יחסית למורשת היהודית שנמסרה במסורת היהודית בעצם דעה חיצונית אשר לה משעבדים ומכניעים את מה שמופיע בספרי דת

חיצונית היינו מחוץ לספר ובסיבה זו רק אני בתור אקדאמי חילוני מוכן לייצג ביושרה את מה שנמסר במורשת היהודית כי אין איום ולא משפיע עלי לכאן או לכאן רק מה שנמסר אני יכול להודיע למי שאוהב אמת ויושרה. בינתיים אני רק פוגש אנשים החושבים שאין הבדל ואילו יש הבדל מוכנים להפנות עורף למורשת לכיוון אחר של דרך הדתיים אומנים רק לי אין אילוץ לסלף כי בתור חילוני אין הבדל אם ההכרעה לכאן או לשם אני כיול לספר מה באמת יש במורשת הכוללת שיטות הכרעה אשר כנזכר מכוונות לכיוון שונה מדרך הדתיים

כאשר באמת יש כלל או שיטת הכרעה "להכריע כדברי רב יהושע" שיטה שבאמת נמצאת ונשמרת כמו ששמר הרמבם [+ואחרים] בספרו ודווקא רב יהושע הוא האומר שהמעגל השנתי מבריאת העולם מגיע לסיום בחודש אחר, היינו אפ נאמין לפי אמונה דתית שנברא העולם בחודש מסויים אז כול החודשים האחרים הם עדיין בתהליך המעגל ולא השלמת המעגל עדיין, אז מי שבאמת מכבדבאמת מכבד את המורשת, לא יזלזל בשיטת ההכרעה, במה שיתנהג מעשית כאילו ראש השנה הוא בתשרי מכיוון שעדיין לא הושלמה מעגל אלא יגיד דווקא לפי אמונה דתית- דווקא לפי אמונה דתית [השונה מדעה אתאיסטית המפקפק ברעיון של אל שברא את העולם] דווקא לפי אמונה דתית- יגיד שעדיין לא הגענו להשלמת המעגל ולא התחיל עדיין מעגל השנה הבאה כי לא הושלמה שנה עדיין מהנקודה הקודמת, ולא מדובר כאן בהבדל של כמה ימים או כמה שבועות אלא ההבדל "הגדול ביותר האפשרי" להפוך מהכיוון של שיטת ההכרעה היהודית של ההלכה עצמה.

מה הכי רחוק מסוף השנה? האמצעהאמצע הוא הנקודה המרוחקת ביותר מנקודת ההתחלה ונקודת הסוף ושם הרבנים הדתיים מובילים את העם בהתנהגות מעשית דווקא כדברי מי שדבריו נפסלו לפי ההלכה עצמה ואני אסביר את הרעיון כי מעולם היו רבוי דעות ביהדות, רב עקיבה מול רב ישמעאל ועוד, דרך השונה גם בפרט זה מדברי רבנים בדור שלנו האומרים וכותבים "יש רק אמת אחת" כפי שראיתי במו עיני בעיתון עירוני מסויים מעולם היו "ריבוי דעות" ואי מדגיש את המילה דעות ויחד עם זאת בהתנהגות מעשית ישנן שיטות הכרעה והכיוון של רבנים הדתיים נוגד בפרט זה ובעוד פרטים את הכיוון של שיטות ההכרעה של המורשת היהודית

בפרט הזה הפגם גרוע במיוחד כי מתנהגים מעשית כמו רב אלעזר אשר נחשב חלק של בית שמאי וידוע שההכרעה של ההלכה היהודית "לא כבית שמאי" אלא להתנהג מעשית כבית הלל ולפי פרשנות [הנמצאת באמת במורשת] רב אלעזר נחשב מקולל ב-"שמתא ואר ור" ונקרא "שמותי" ודווקא בדרכו הולכים הרבנים הדתיים ומובילים את העם בפרשנותם של לוח השנה העברי כאשר הכרעה של שיטות הכרעה של ההלכה עצמה מכוונות לכיווון אחר ולכן מי שבאמתמכבד את המורשת היהודית לא יתנהג מעשית כאילו "ראש השנה הוא בתשרי" בעת שמתברר שדווקא לפי אמונה דתית העולם נברא בחודש אחר ובסיבה זו עד התאריך ההוא לא נשלם המעגל וההתנהגות המעשית היא כהכרעה של שיטות ההכרעה בהלכה עצמה להכירע מעשית "ללכת בדרך של רב יהושע" וכנשמר במקור ההלכתי רמבם

רק אני מוכן להיות נציג של המורשת ביושרה כי אין לי אילוץ להכניע ולשעבד את מה שבספרי הדת לדרך מסויימתאין עבורי הבדל אם הכיוון לשם או לכאן רק מה באמת מופיע בספרי המורשת, לעומת רב דתי אשר מחויב לדרכו ונאלץ לסלף ולהכניע את התוכן של הספרים לדרכו האישית וזה כבר גרם להם לסלף ולדבר תרמיות מרובות אשר נוגדות זו את זו בפי רבנים שונים, ובכלל התרמיות נוגדות את מה שקיבלנו במסורת היהודית

**ישנם הבדלים בין דרך הדתיים לבין מה שנמסר במורשת

לכן אם מזמינים אותך "לחגוג ראש השנה בתשרי" יכולים להחליט שהיחס לתאריך הוא הכרה בתוכן המורשת שהכיוון שונה כנזכר ולהגיד "בשבילי זה סוג של חופשה" בין בתור חילוני שלא עוקב עחרי פרטי הדת ובין מי שמכבד את המורשת כי דווקא מי שמכבד את המורשת יכבד אותה ששיטת ההכרעה היא להכריע כרב יהושע כנזכר ולא תשרי אלא כדברי רב יהושע שאמר בניסן נברא העולם ולא להתנהג מעשית באופן שונה משיטת ההכרעה שנמסרה במורשת היהודית ומי שאוהב אמת יגיד "אני מכבד את המורשת היהודית ולפיה לא הגענו עדיין לנקודת סיום המעגל" דווקא לפי שיטות ההכרעה של מורשת היהודית.שהם כללי ההלכה עצמה.

נכתב על ידי נועם טל , 11/9/2017 12:15  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מנהגים דתיים הם ממש הטעיה, ואף סילוף של המורשת


נניח רק לרגע שיש משפט שמימי בחג ראש השנה- פרט אשר לו "אין בסיס של אמת" כי אין יסוד לזה מפי השופט, שיש יום למשפט בין המועדים. בכול המועדים בספר ויקרא אין שום מועד למשפט שמימי. בדברי הנביאים יש "יום גדול ונורא" בעתיד לא "ימים נוראים" בלשון רבים מדי שנה ושנה. אבל נניח, כי זה כן מופיע במשנה.

עדיין... אין שום דבר יהודי בהוספת בקשות ותפילות לפני ראש-השנה לאור העובדה שאפילו רבני המשנה שהאמינו בדין שמימי, לא כתבו דין להוסיף בקשות סליחה לפני יום הדין של ראש-השנה.

ממש דת זרה כמו רמאדן. אז לא קשה להוסיף בקשות, כמו שלא קשה לצום רמאדן, לא נמות מזה, אבל זאת לא סיבה לעשות.

זה לקחת רעיון של משפט שמימי ולסלף אותו כדי להכביד עוד יותר עול דווקא במה שיהודים קדמונינו לא הוסיפו.

ולקבוע עת השוברת את הרגלי השינה כמו חצות לילה... יש הרבה פרסומות- ווא ממש משהו מיוחד אבל האם זה יהודי? ממש לא מכיוון שהיהודים אפילו מזרם הרבני של המשנה לא הוסיפו בקשות סליחות בכלל ולא בחצות לילה בפרט.

טבעי שיהודים שעלו מארצות אירופה לא עושים כן כי זה בכלל לא במשנה אין מקור לדין זה במשנה של הזרם הרבני.

אומנם אותו פגם עצמו יש במנהג שלהם להוסיף בקשות לפי תאריך אחר כי פשוט אין דין במשנה של הזרם הרבני להוסיף בקשות לפני ראש-השנה. יש עבודה זרה כמו רמאדן. 

לשקר שההלכה מחייבת להוסיף בקשות "סליחות" או לשקר שלא נקבל סליחה לפני יום הדין, אם לא נגיד סליחות- אין שום דבר נכון  בשקר הזה. כי אפילו הרבנים שהאמינו שיש יום הדין השנתי, לא חייבו להוסיף בקשות. הסילוף מתוחכם במיוחד, כי בחרו יום דין לפני יום כיפור. אילו בחרו יום אחרי יום כיפור יש כפרה ולא היו הדתיים חוששים מהדין של אלוהים אחרי שנקיים בכפרת יום כיפור, ועדיין גם אחרי שקבעו במשנה שיום הדין לפני הניקיון של יום כיפור, עדיין לא אמרו להוסיף בקשות בכלל ולא בחצות לילה או מוקדם בבוקר הנקרא אשמורת הבוקר בפרט. הסילוף עוד יותר זדוני.

אם דת היהדות היא כמו ים, אז הדתיים על היבשה רחוקים מאוד מהים... כי יש המון המון הבדלים. באופן יחסי, חילוני שלא עושה פרט עדיין "פחות רחוק" מהמרחק של הדתי שמנהגו שונה בהרבה יותר.

כאשר מזמינים אותנו להצטרף לדתם, בעצם עבודה זרה היא... כמו רמאדן האם נעשה מנהגים זרים כמו רמאדן בשם היהדות- רק זיוף הוא כי קדמונינו לא עשו כן.

רק בפרסום האמת נמנע את המאבק של הרבנים לשנות אותנו בדברי תרמית וסילוף.

אני בעצמי מזועזע ממסע הפרסומות נוסף על דיבורי רדיו לשכנע את כולם לשנות את עצמם באופן שיצטרפו דווקא לדתיים כאילי מתקרבים ליהדות כאשר האמת קלה לזהות הדתיים לא מייצגים את המורשת היהודית והמצטרף לכיוון של יהודים דתיים לא מקרב למורשת כי זיוף הוא. זיוף אגרסיבי.

ראו כמה אני נזהר לא להגזים אבל בפרטים של ימים נוראיים זה פשוט המון פרטים לא יהודיים.

אני נזהר לא לכתוב קיצוני "אין בו דבר אמת" כי אני מניח את ההנחות דתיות של החחרדים ועדיין נחשפו השקרים והתרמיות.

לעומתי הדתי יגיד לך באופן קיצוני שבמאמר שלי "אין בו דבר אמת" אבל מה יש בו? יש כאן הרבה אמת למשל רעיון לשים לב שאין דין הלכתי במשנה של הנחיה להוסיף בקשות לפני חג ראש-השנה ולא להוסיף בחג טקס ברכה על כוס יין. כי האמת חשובה היא. לא מפריע לך כוס יין אז פשוט תשתה כרצונך ובקצב שלך- לא בטקס שאפילו רבני המשנה לא לימדו לעשות. הטקס כמו רמאדן כי לא יהודי בכלל.

מי לא אוהב מתיקות דבש? אבל מחייבים טקס. יש סיפור ילדים על ילד שלא אהב דבש ובסיפור שכנעו אותו לאכול... כאילו חייבים אין ברעיון הזה אפילו חלק יהודי. לא חייבים לאכול דבש, ואם לא טעים אין לשכנע... אבל הסיכוי שטעים, ואז זהו הפיתיון המתוק לשאוב את הפתי למלכודת השקרים של רבנים דתיים.

מדובר במסע הסברה להטעות את הציבור ולשאוב ילדים צעירים בזיוף המורשת- אפילו להנחה שיש יום דין שמימי, זייפו ומנצלים לרע את צעירות התלמידים בדבש ועוד.

מדובר בזיוף מנהגם ממש לא יהודי וכמו רמאדן כי אין הלכה במשנה של הזרם הרבני לעשות כן. וגם כול העול של אריכות התפילה בראש השנה- מעט מאוד במשנה אך מזייפים את היהדות בפרטים שאינם באמת יהודיים כי קדמונינו אפילו רבני זרם הרבני של המשנה לא עשו הרבה מהפרטים בעול שמטעים את התלמידים בשם "דת היהדות" כאילו. כול אחד מההוספות לא יהודי רק זיוף. כול ההוספות מעבר למשנה- והן מרובות בהכבדה רק הטעיה וסילוף כאילו חלק מהיהדות. האמת שההוספות מעבר למשנה זיוף כי רבני המשנה לא חייבו יותר מתשעה קולות שופר... ואין כזה "יהודי" שעושה 

את היהדות המתוארת במשנה כי מוסיפים ומשקרים כאילו חייבים להוסיף. 

שימו לב להבדל- כאשר הרמבם הוסיף מעבר ל-9 שמתוארים במשנה הוסיף עד 40. נערוך השוואה כמה מרחק מחילוני שלא תוקע כלל? 9 וכמה מרחק הדתי? פי 4 כי עושה פי ארבע של מה שמתואר במשנה. והמרחק של הדתי 30 שהוא פי 3 מהמרחק של החילוני אז אם היהדות ים, החילוני על שפת הים אבל הדתי רחוק מאוד ואז הכבידו אפילו יותר מדברי הרמבם מוסיפים הרבה יותר מארבעים ויש להם נימוקים להטעות את הציבור בכול מה של האמינו בו קדמונינו- כי עשו רק ארבעים או רק תשעה או אולי פחות... כול ההכבדה בחג ראש-השנה הטעיה וסילוף.

ועוד מכבידים בניגוד למשנה להוסיף יום נוסף לעשות את כול העול של ההוספות המיותרות פעם נוספת כאשר במשנה לא אמרו יומיים קבעו תאריך ולפי הדת היה מספיק אותו תאריך אך מסלפים בשקרים להטעות את הציבור לעשות את כול ההכבדה פעם נוספת.

האם נהנים לצחוק מאחורי כף היד ששכנעו את כולם לעשות מה שהם אמרו?

כול ההוספות מעבר למשנה לא נחשבות יהודי לאור שהיהודים לא עשו ככה אפילו הרבנים של המשנה.

אפילו מה שמופיע במשנה הרבה לא נחשב הלכה משיקולים שונים.

כול אלו רק הטעיה וסילוף. למה יעשו ככה? לא נעסוק בהשערות של ספקולציה רק נבדוק את הנתונים.

***באמת במשנה 9 קולות ואפשרי שמספיק שאחד "תוקע" בשופר עבור כולם כדין שליח של הדת כאילו כול אחד תקע, כולל העם בשדות לפי הגמרא.

אך מה מכבידים? הרבה יותר מתשעה וכאילו חייבים לשמוע... אבל קבעו מנהיגי הדת שאין הלכה כרב מאיר משיקולים בגמרא עירובין פרק ראשון נמצא שההלכה לא מחייבת לשמוע כי אין הלכה כרב מאיר וגם "סתם משנה" היינו בלי שם של רב מאיר לפי  המורשת היהודית.

יש רק אמת אחת בנושא לבדוק מה יש במשנה. אם הזרם הרבני טוב אז תשעה קולות שופר מספיק כמו במשנה, ולא יותר, ואז שקר הוא לשקר שההלכה מחייבת יותר מתשעה, משיקולים שלא שכנעו את קדמונינו. אפשרי שגם 9 אלה של רב מאיר ואז גם תשעה לא צריך. הרי המשנה ההיא בלי שם ולפי המורשת סתם היא של רב מאיר.

למה זה חושב? כי האמת היא חשובה. והרבנים משקרים במה שמזייפים את המורשת ולא מייצגים את המורשת.

מספר שונה מתשעה לא האמת של היהדות. אחרי שהרבנים הדבירו את השלבים הקודמים, היהדות נפלה. באה ונעלמה כי אין יהודי שעושה מה שקדמונינו עשו דווקא נבדוק תוכן המשנה. וגם לקחת בחשבון שהרבה מהמשנה לא נחשב "הלכה" ואז השארית קטנה עוד יותר.

מאחר ונחשף שמדובר בהטעיה יש לאסור מידע דתי שגוי ומטעה- כי שגוי יחסית לזרם הרבני בעצמו. זה חשוב כי האמת חשובה והם מטעים ומסלפים.

רק בתרמיות ובניצול של הצעירות של התלמידים שחושבים "הוא לא ישקר כי יש לו על הראש כיפה כמו צדיק" ככה מטעים את הצעיריעם וגם מבוגרים שלא יבדקו אם הרבי משקר או מייצג שבאמת אין הוספות ודי בתשעה כנזכר.

***רק דרכי רמייה ותרמיות.

יחסית למה שמופיע במורשת, "הרבנים מנסים לשכנע את הציבור היהודי להחליף את הדת שלהם" אותה המתוארת במשנה של הרבנים- אותה משכנעים לנטוש ולעזוב ולהחליף את המורשת העתיקה בשרשים- בנטישת המורשת שבמשנה של הזרם הרבני, בשביל קובץ של מנהגים זרים שהם הוספות שבאמת לא יהודיות וזרות כמו שצום רמאדן לא יהודי. בהדברת השלב הקודם. איןיהודי שעושה תשעה. ואף התשעה לא בכלל ההלכה כנזכר. רק הוספות של דת זרה.

ומה עם הניצול של אותם במצוקה...

מה כול "סלים" לחג? פונים בעיקר לנמצאים במצוקה...

מצוקה כלכלית או רגשית המחפשים רוחניות- כדי ללכוד אותם ברשת של שקרים שקל לזהות אם רק נבדוק להשוות.

הסלים כמו פיתיון המתוק ללכוד יותר ויותר במלכודת הדת ולקשור אותם ברשת של תרמיות בניצול לרע של מצבם החלש ושלא ידעו שאפשרי לבדוק ולזהות שמשקרים בזיוף המורשת.

הרבהנ דוגמאות מהוספת סליחות שקשה לשים לב על מה שחסר אך אין דין הלכתי לחייב את ההסופות של "סליחות" ולא שאר ההוספות שהדגמתי.

עלינו לפעול למען חשיפת האמת כדי למנוע את המשך לכידת הציבור ברשת השקרים של הרבנים המזייפים את המורשת... כדי ללכוד תורמים לישיבות המשלמות להם.

לאור ההטעיה יש לאסור את הפעילות לשכנע את הציבור להתנהג כמו דתיים מאחר ומדובר בהטעיה ובזיוף דווקא יחסית לספרי הדת בעצמם. אילו אמרו 9 לא היה שקר אבל למען האמת מאחר ואומרים מספר אחר יש כאן הטעיה ויש לאסור הטעיה.

אבל מי יאסור? קואליציה שכול מטרתה היא לשנות את החילונים לדתיים?

נכתב על ידי נועם טל , 3/9/2017 17:13  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חזרו לבתי ספר+חרוז


ביום ששי שעבר חזרו תלמידים ישראלים לבתי ספר. באמרקה עדיין לא מתחילים לימודים  יש מחר חג יום "העבודה". רק אחריו מתחילים. בישראל בערך אותו מספר שעות בתי ספר כמו ביפן. אומנם בישראל הרבה הפסקות חופשה לכן מתחילים לפני אמרקה בכמה ימים ומסיימים יוני 20 במקום יוני 3.

חרוז על חזרה לבית ספר

back to school

n tal

   I obey the law and go to school

sitting is boring except for lab

 

but this year's interesting classes

are boring, because the teachers blab

*

in memory of the truama of rockets from gaza, even during the cease fire in 2014

!zebulon held a knife

not to kill to spread jam

 

from the jar onto bread

then suddenly boom-bam

*

נכתב על ידי נועם טל , 3/9/2017 15:05  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

הבלוג משוייך לקטגוריות: זכויות אדם , שירה , דברי תורה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנועם טל אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נועם טל ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2017 © נענע 10 בע"מ