לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

חזרה לשרשים

לייצג את היהדות מההיבט של תורה שבעל פה בטעם חדש

כינוי:  נועם טל

מין: זכר





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


12/2017

formula


we know d=st in our world hence we know 5s=15t/3r

therefore the formula for precise time travel is (-5)=(-15)/3  must be 

in negatve distance which exists in space-time  D=x-CT  must be

נכתב על ידי נועם טל , 10/12/2017 13:21  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לך לשלום


הודיעו שסוגרים את כול השרתים של ישראבלוג...

עבדנו בהמון מאמץ כול אחד כתב הרבה בהשקעת זמן ומאמץ והכול יעלם. האם זה בגלל שכתבתי דברים המאיימים על הדת וחוששים פן תלמיד יראה שלא שיקרתי? ואז נאלצו לדרוש הסתרת דבריי? והחילונים התעקשו אין כאן סיבה למחוק כי לא מסית לאלימות... אז החרדים איימו על פירוק הקואליציה אם לא יסגרו את הבלוג הכול בסיבת דבריי...

השקעתי כול כך הרבה זמן להסביר שאם בודקים בשורשים ניכר שהדתיים התנתקו מהמורשת היהודית וכן נשמר בספר הלכה רב אשר ראש בסוף מסכת יומא שמרו שרבנים התנגדו לתוספת אמרו "צריך להחמיר לא להוסיף" אך רב אשר סירב להחמיר והוסיף בניגוד למנהיגי ההלכה יש לדתיים ממש עבודה זרה ממש. אוהבי אמת בירחו מדתיים. ועכשיו הצליחו להסתיר כי בעוד כמה ימים סוגרים את השרתים.

לפחות הודיע שאפשרי לשמור בסוג גיבוי המידע שהקלדתי אבל אצל מי לפרסם? לעולם לא ייראה הטענות שיצילו את התלמידים מהכבדות ומעבודה זרה של רבנים דתיים...

תודה ולא להתראות.

נכתב על ידי נועם טל , 8/12/2017 11:10  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מבוא לספר במדבר


מבוא: לפני שמלמדים את הסיפורים של ספר במדבר חשוב להקדים שצריך לבצע עריכה לתוכן שרגילים להדפיס.

להנחה של האמונה הדתית שמשה היה נביא אמת הוא הבטיח בשם אלוהים בספר שמות שהאויב יפחד ויברח עורף. להנחה שזה מאלוהים שידע את העתיד חשוב לא לכתוב את מה שנוגד את זה כי אז נדע שמשה היה נביא שקר. אמנם נולדנו לתוך עולם שיש תוכן כזה בספר במדבר לכן חשוב לשמור את הרעיון במבוא ולפרסם הואיל וספר במדבר אמת לכן משה היה נביא שקר ובסיבה זו לבצע עריכה על כול מה שמשה אמר בבשם אלוהים לאור המציאות שבידוע היה נביא שקר. וכאשר אתאר.

אני משוכנע אחרי שנולדתי לתוך עולם שיש בהם את הספרים האלה ושמלמדים שהספרים טובים ודבריהם אמת, שמשה היה נביא שקר ואז לשמור את הרעיון במבוא ואז לבצע עריכה לשמור רק מה שלא ממקור לא אמין ולא לשמור את שני הפרטים הנוגדים היינו ההבטחה והסיפור הסותר את ההבטחה במלחמה הן לבצע עריכה לספר שמות ולהדפיס בלי ההבטחה שלפי ספר במדבר היה נביא שקרי והן את הסיפור הסותר של ספר במדבר של המלחמה שלא פנו עורף בגלל צרעה.

רק לשמור את הסתירה במבוא כדי לדעת שמשה היה נביא שקר ולהסביר מדוע המהדורה שונה ממה שהדתיים מדפיסים ולהכי ר בכך שספרי הדתיים בעייתיים ושמשה היה נביא שקר לפי המידע שנמסר לנו במסורת של היהדות.

הואיל ומשה לא מקור אמין לשום מסר מאלוהים "לא לפחד לא תגורו ממנו" ולכן ראוי גם לבצע עריכה על שאר המסרים שכתב בשם אלוהים ולא לשמור אפילו אחד כי לא מקור אמין לאור סתירה זו וניגוד בין הבטחת אלוהים לבין המלחמה של סיפור במדבר ולכן בעריכה אין לשמור לא המיצוות שטען ששמע מאלוהים כי לא מקוחר אמין כי לפי ספר במדבר נמצא ששיקר בהבטחה ולא הביא מסר מאלוהים שידע את העתיד ולכן לשמור במבוא את הנתונים שמשה לא מקור אמין ושבסיבה זו אין להאמין למיצוות שאמר שאלוהים אמר וכמו כן להסיר את הפרטים הנוגדים הן לא לשמור בעריכה את ההבטחה והן את הסיפור הסותר את ההבטחה.

בנוס ף הרבה מתוכן ספר במדבר עוסק בזבח ואחרי שנולדנו לתוך עולם שהחליטו מנהיגי דת היהדות שספר ירמיה הוא ספר טוב הןלהדפיס והן לקרוא בקול בבית כנסת עלינו לכבד את המסר שבו לתקן את הטעות שבימי ירמיה היו זובחים ושורפים זבחים כי חשבו שאלוהים ציווה אך אלוהים שלח מסר לירמיה לפרסם לתקן את השגיאה "אתם תאכלו בשר כי לא ציוויתי" והואיל וזה אמת לפי הדת עלינו לתקן בעריכה ולא לשמור את השקר כאילו ציווה זבחים ואז נשאר מספר במדבר מעט מאוד וכנזכר הואיל וביודע שמשה היה נביא שקר לכן אין להאמין לדברים שייחסו לשמה לפני לידת משה בכלל כי לא כתב בתור נביא אמת לא סיפורי יעקוב ולא סיפורים שלפני יעקוב שרחוקים מדי מ-"בני ישראל" בכלל ולא ממקור אמין בפרט כי משה כתב לפי המסורת ברמבן וביוספוס ובידוע שהוא לא מקור אמין כנזכר כי לא הביא מאלוהים שידע את העתיד אלא הבטיח שהאויב יברח עורף ולפי הספר הטוב לא ברחו אלא נלחמו ולכן חשוב בעריכה לתקן את שלולשת התקלות מיצוות בשם אלוהים ממקור אמין למשל כול הטקסים ומיצוות של ספר דברים הן החדשים כביכול והן שנשנו יותר מאתים לא לשמור בעריכה וכמו כן בעריכה לטפל בתקלה של הסתירה וניגו ד במלחמה ולהסיר הן את המלחמה והן את ההבטחה.

* ספר במדבר ודברים מהדורה מתוקנת

הסיפור של מנין ומספר "יוצאי הצבא" היינו שסיימו צבא ששירתו עד גיל עשרים ויצאו מהצבא בקצרהה אכתוב כאן לשמור בעריכה. מיקום החנייה של המחנה והקבוצות ראוי לקצר בו ולא לשמור ברכה אלא מיד אחרי המספרים של כול משפחה הנקרא שבט יופיע מספר של לוי [מה שנחשב פרק רביעי] ולא לשמור כול הקשור לזבחים כמוסבר במבוא.

ככה ביחד מופיעים מספר של לוי עם מספר שאר השבטים.

המסר של האיש המרגיש קנאה טוב כי הפשוטים יראו בכך שיטה להרגיע גבר מלא קנאה הנה בדקנו והמשכילים ידעו שלעולם לא יקרה "ירך נופלת" ולכן רק מרגיע את האיש שאשתו נאמנה. ברור שאין בדיקה לגבר כי יכול לשכב עם הרבה נשים כפי שעשה יעקוב אבינו הצדיק בחיר האבות...

יש טענו שזה מביש את האישה אבל אין נזק לגוף וככה היא יכולה להוכיח את נקיותה כנזכר גם אפשרי שהמבוכה תגרום לה להגיד באמת שכבתי ואז הרווחנו את ההישג לחשוף את האמת.

ומיד הברכה של הכוהן ואצלה מיד סיפור חצוצרות כסף כי אין לשמור בעריכה מה שבידוע שקרי לאור מסר אלוהים בפי ירמיה "לא ציויתי זבח לכן אתם תאכלו בשר".

חשוב לתקן בעריכה לא להאריך שנית מה שכבר כתבו בספר שמות או ספר ויקרא אלא שיטת החינוך של מורשת היהודית "לעולם ללמד קצר" ולתקן בעריכה רק לכתוב שנסעו מהר סיני ולא לכתוב שנית סיפור מן וכבר בספר שמות מסופר על שלו ולכן אין לשמור שנית בספר זה.

אלוהים מלמד לא להיות גזעני והתנגד לאהרון שדיבר על אשה כושית. מדוע לא מבליטים את זה כדבר ראשון בחיי משה? כנראה שרק לקח אישה כושית אחרי שנסעו מסיני. ולכן ראוי להצמיד סיפור זה מיד אחרי שנסעו מסיני.

הקטע הבא בעייתי כי לפי ספר במדבר הנחשב ספר טוב אלוהים אמר לשלוח מרגלים ואם ספר דברים גם ספר טוב אלוהים כעס ששלח ואני יודע שהרבנים נאלצו לסלף ולכן בעריכה מוטב לא לשמור את שני הפרטים הנוגדים. אלא לספר שנסעו מסיני ומיד לקח משה אישה כושית והסר שלא נכון להיות גזעני כמו שדיהבר אהרון... ומיד אצלם סיפור קרח מדוע? כי כנזכר אין לשמו רמה שבעיתי כולל מיצוות במיוחד מיצוות אחרי המילה "אלה" של מיעוט המיצוות האלה המלמדת "רק" כי מיעוט אלה רק מה שקרוב למילה אלה וכאשר פירשו במורשת תורה-שבעל-פה מעכשיו היינו סוף ספר ויקרא אין מיצוות ולא שום דבר מאז ככה לפי ההלכה עצמה לא מיצווה לעשות ציצית וגרוע עוד יותר לאור הנתנים שמשה היה נביא שקר אין לשמור שום מסר שאמר בשם אלוהים בכלל ולא זבח בפרט כנזכר במבמוא.

לכן אני לא מתנגד לשמירת סיפור קרח כי רק מה שלפניו בעייתי.

ומה שאחריו בידוע שקרי לאור הנביא הטוב ירמיה בפרק ז' שאלוהים באמת אמר "לא ציויתי זבח" כנזכר.

אצל סיפור קרח מיד סיפור מות אהרון ולא מים כי כבר מסופר בספר שמות שיצאו מים לכן לא צריך לשמור שנית אלא "לעולם" חשוב "לעולם ללמד קצר" לפי שיטת החינוך של מסורת היהודית מי אמר גמרא פסחים.

קדמונינו היהודים האמינו שמשה "הרים נחש" כנשמר בקובץ ברית-חדשה ולכן אין לשמור סיפור שונה של נחש עשוי ממוצק ששמו נחושת ושהיה על נס כי לא ככה האמינו קדמונינו.

במקום כול האריכות של סיפור בלעם מוטב לקיים את שיטת החינוך של המורשת היהודית "לעולם ללמד קצר" והאון לקצר את סיפור בלעם כבר החליט ספר יהושע מה לקצר ולשמור רק מה שכתב יהשוע ובתוך ספר במדבר כדי לחשוף שספר במדבר לא בידי משה כתב כי משה כתב בלעם בנפרד ולכן בידוע שספר הכולל בתוכו את סיפור בלעם הוא ספר אחר לא של משה וזה מתאים למידת הספר השונה ממה ששמרו במסורת גמרא קידושים כי ספר אחר הוא.

את המקורי אשר מידתו ותוכנו רק נשמרים ברמזים הדבירו ולא שמרו. רק ידע שלא שמרו אלא הדבירו את השלב המקורי של היהדות ושזה לא המקורי. ולציין את ההבדל עבור התלמידים.

טוב לשמור מיד אחרי מה שסיפר יהשוע על בלעם שספרו מנין בני ישראל שנית.

מיד אצל המספרים לשמור את מקמות החנייה ולסיים בכך ספר במדבר כי כנזכר משה היה נביא שקר ומוטב לקצר במה שטען ששמע מאלוהים. ובמיוחד אם שיקר שאלוהים ציוה זבח הרי טרח האל לתקן את הדעה השגויה ואמר אתם תאכלו בשר כי לא ציויתי זבח. סיום ספר במדבר. אולי כדאי לקצר עוד יותר רק לשמור את המילים של ספר יהושע אבל כדי שיישאר משהו לספר לילדים אני מציע מהדורה מתוקנת רק אלה ולא התוכן הבעייתי שמוטב להדביר כמו שהרבנים הדבירו את הספר המקורי של משה ורק נשמר מידת גודלו שנדע שמה שלפנינו הוא ספר אחר לא של משה, ככה עלינות לתקן לא לשמור את מה שבעייתי. סיום ספר במדבר.

ובקצרה הסוף של ספר יהשוע חושף שכמעט כול תוכנו בעייתי וכן סוף של ספר שופטים חושף שהרעיון שהדגישו הרבה פעמים בספר שופטים שקר ולכן טוב לכתוב במבוא בקצר שבעריכה טוב להסיר את שני הפרטים הנוגדים ולהסביר במבוא "לפי ספר טוב באה צרעה ולא בחרב בקת" ולכן לקצר הן מה שנוגד את זה בסיפורי מלחמה והן לא לשמור בתוכן הספר את סיפור הצרעה כי מנוגד אלא לשמור רק במבוא אך בספר עצמו להסיר שני הפרטים הנוגדים ולהגיד שהספר בכלל לא אמין וכן במבוא של ספר שופטיםם לשמור במבוא שסיפור גד מראה שהחוטאים לא סבלו ולכן כול מה שמסופר עד אז שקרי ולכן לשמור רק במבוא אס הרעיון של סיפור גד שהיה להם פסל הרבה זמן בלי סבל ולהסיר מהספר עצמו את הרעיון הנגדי שסבלו בגלל חטא וגם להסיר את סיפור גד עצמו כדי להסיר את שניהם ולהכיר בכך שהספר לא אמין ורק להגיד במבוא שהחוטא לא סבל בסיפור גד ואז לציין "התוכן הוסר בעריכה כי הספר בידוע לא אמין בעליל".

נכתב על ידי נועם טל , 4/12/2017 11:46  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





הבלוג משוייך לקטגוריות: זכויות אדם , שירה , דברי תורה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנועם טל אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נועם טל ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2018 © נענע 10 בע"מ