לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

מטבחונט. הבלוג של דפני - מתכונים, סיפורים ועוד


המקום הקטן שלי סביב ובתוך האהבה שלי למטבח. מתכונים השזורים בסיפורים מהחיים. חוויות והמלצות על כל מה שנעים וטעים. טעמים וריחות עם קמצוץ געגועים לטעם של פעם וטאץ´ עכשווי

Avatarכינוי:  מטבחונט - הבלוג של דפני - מתכונים, סיפורים ועוד





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:





הוסף מסר

10/2013

ככה תכינו את זה... – פרווה


אחת השאלות הנפוצות שאני נתקלת בהן היא בנוגע להמרה של מתכונים חלביים לפרווה.

אפשר להבין את זה. די מתסכל למצוא מתכון עם תמונה ממש מגרה, שמרגישים שפשוט חייבים

להכין לקינוח סעודה חגיגית אך הוא מכיל מוצרי חלב והארוחה בשרית, ואצלכם במשפחה יש אנשים

שומרי כשרות או שרגישים ללקטוז. בקיצור – בעיה.

אז מה עושים? אפשרות אחת היא לחפש מתכון אחר, שהרי מתכוני פרווה לא חסרים, והאפשרות האחרת

היא להמיר את המוצרים החלביים באחרים כך שנשארים באותה הגברת עם אותה האדרת אבל נטולת

מוצרי חלב לחלוטין.

כמו שאני תמיד אומרת – עם קצת יצירתיות ניתן להתגבר על כל מכשול ובכדי להפוך את החיים להרבה

יותר קלים אז החלטתי לערוך רשימה של כל מה שיכול להופיע במתכונים ואיך ניתן להמיר אותו לפרווה.

מהיום – לא שוברים יותר את הראש. פשוט מסתכלים בטבלה ומחליפים.

לגזור ולשמור!

 

עוגות ספוג ובחושות:

 



חמאה – האלמנטרי ביותר הוא להחליף חמאה במרגרינה או במרגרינה בטעם חמאה. ביחס שווה.

נכון שהיום יש למרגרינה יחסי ציבור לא כל כך טובים אך דווקא הם אלה שגרמו ליצרנים להוציא לאחרונה

מרגרינות עם הרבה פחות שומן רווי ושומן טראנס ממה שהיה נהוג עד כה ואנחנו רק מרוויחים מזה.

בכל מקרה, אם ניקח בחשבון שעוגה מכילה כ- 200 גרם חמאה ונחתכת ל- 20 מנות, יוצא שבכל פרוסה יש

כעשר גרם מרגרינה בלבד כך שהשד אינו נורא כל כך. יחד עם זאת – במידה והמתכון מכיל חמאה קרה או

רכה עדיף להשתמש במרגרינה. באם המתכון מכיל חמאה מומסת – ניתן להמיר את החמאה בשמן ביחס

כזה: 200 גרם חמאה = 1 כוס שמן.

 

חלב ושמנת מתוקה- את החלב ואת שמנת מתוקה בעוגה בחושה ניתן להמיר בשמנת צמחית המתאימה

לבישול או בחלב קוקוס. לשמנת הזו יתרון נוסף בכך שהיא דלה באחוזי שומן באופן משמעותי ביחס לשמנת מתוקה.

ניתן למצוא היום שמנות צמחיות לבישול עם 10-15 אחוזי שומן לעומת 32-38 אחוזי שומן בשמנות החלביות.

חלב קוקוס מגיע בשני אופנים – מי קוקוס וקרם קוקוס. כשההבדל ביניהם הוא ברמת השומן והטעם לטובת קרם הקוקוס.

 

שמנת חמוצה, אשל, יוגורט, ריוויון – כל אלה משמשים בעוגה על תקן נוזלים ולכן ניתן להמיר אותם בכל נוזל אחר:

מים, נס קפה – מכינים נס קפה ממש כמו שרגילים רק בלי החלב והסוכר, מיץ תפוזים או מיץ מכל פרי אחר שלדעתכם

ישתלב בטעם העוגה (ניתן לקנות מיץ סחוט טרי), יין אדום מתוק או חלב קוקוס. היחס הוא 1 מיכל של שמנת חמוצה,

אשל או יוגורט = 1 כוס נוזלים. 1 כוס ריוויון + = 1 כוס נוזלים.

חומר גלם מפתיע נוסף ומעניין שניתן להשתמש בו הוא – רסק תפוחים ללא סוכר שקונים בקופסת שימורים,

ביחס של כוס רסק תפוחים למיכל.

 

עוגות קרם

 



בהנחה שבסיס העוגה מכיל גם הוא מוצרי חלב, ממירים את המוצרים החלביים לפי הנכתב למעלה ועכשיו

הגיע הזמן לחלק החגיגי: הקרם.

 

קצפת- את השמנת המתוקה ממירים בשמנת צמחית להקצפה אשר מגיעה כבר ממותקת ולכן יש לדלג על הסוכר

שיש להוסיף לשמנת המתוקה שבמתכון.

פשוט מקציפים ומורחים או מקשטים לפי הצורך. באם רוצים לעדן קצת את הטעם הצמחי ועל הדרך גם לשדג את

העוגה, ניתן להוסיף לאחר ההקצפה שוקולד לבן מומס, מחית פרי (מוכנה), ממרח חלבה או אפילו מחית פיסטוק.

 

מוס שוקולד- את מוס השוקולד במתכון הפכו לפרווה על ידי הוספה של שוקולד מריר מומס במיקרו לשמנת מתוקה

צמחית שהקצפתם. שימו לב שהמסה של שוקולד במיקרו יש לעשות בפולסים קצרים בכדי לא לשרוף את השוקולד.

יש לכוון את הטיימר לעשרים שניות, לערבב, לשים לעוד 10 שניות ולערבב שוב וכך עד להמסה מלאה.

 

קרם שוקולד- קרם שוקולד לציפוי עוגה מכיל לעתים קרובות שמנת מתוקה. את השמנת הזו ניתן להמיר בקלות

בקרם קוקוס או שמנת צמחית לבישול. אין שום הבדל בטעם או במרקם. באם קרם השוקולד מכיל חמאה –

יש להמיר אותה במרגרינה או במרגרינה בטעם חמאה.

 

פשטידות וקישים:

 

כשמדובר בפשטידה שכל המהות שלה היא חלבית אז קצת קשה וגם לא כדאי לשחק. פשטידה שמכילה סוגים

שונים של גבינות היא חלבית וכזו כדאי שתישאר. ההמרה בפשטידות היא בעיקר לגבי פשטידות על בסיס ירקות

שבהן התוספת החלבית היא שולית כגון חמאה בבסיס ושמנת בתערובת.

את החמאה ממירים במרגרינה או במרגרינה בטעם חמאה ביחס שווה.

חלב ממירים במים, חלב קוקוס או חלב סויה ביחס שווה.

שמנת חמוצה או מתוקה ממירים במיונז (כן!) או בחלב קוקוס ביחס שווה.

 

 

הקרמת מרקים ותבשילים בשריים:

 

והיה ומצאתם מתכון משגע אך הוא מוקרם או מבושל בשמנת, אין סיבה לוותר עליו. קרם הקוקוס עליו כבר הרחבתי

הוא רחב אופקים והבישול בחלב קוקוס משדרג את הטעמים כך שיכול להיות שייצא לכם אפילו יותר טעים מהמקור.

פשוט המירו את החמאה שבמתכון במרגרינה או בשמן, ואת השמנת בקרם קוקוס או בשמנת צמחית על בסיס סויה

שהיא גם דלת שומן, גם אינה מתוקה ואופן כללי מושלמת לבישול. אין צורך להיות דקדקנים בכמות מכיוון שמדובר

בבישול וקצת או יותר שמן זה עניין לטעמכם. אותו הדין גם לגבי מרקים המוקרמים בשמנת.

 

עד פה כל התורה על איך להפוך מתכונים חלביים לפרווה. מקווה שעזרתי ושיצאתם נשכרים. אם יש לכם משהו

נקודתי יותר, אני פה יותר מאשמח לענות.

 

 

נכתב על ידי מטבחונט - הבלוג של דפני - מתכונים, סיפורים ועוד , 12/10/2013 10:33  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



891,894
הבלוג משוייך לקטגוריות: תחביבים , בישול
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למטבחונט - הבלוג של דפני - מתכונים, סיפורים ועוד אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מטבחונט - הבלוג של דפני - מתכונים, סיפורים ועוד ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2019 © נענע 10 בע"מ