חפש בבלוג זה

יומן שליחות

יומן אישי בו אני אכתוב על השנה המיוחדת אותה אני עוברת, כדי לספר, וכדי לא לשכוח :)

כינוי:  emissary2israel

10/2011

California day 9,10

קליפורניה יום תשע 11.7

קמנו בבוקר והלכנו לאכול ארוחתץ בוקר במוטל , להפתעתנו גילינו שיש יותר ממה שהיה מוצג באותו לילה. יש גם מאפינס לחם , טוסט ויוגורט, הייתה ארוחת בוקר ממש נחמדה, משם הלכנו לתפוס את האוטובוס לכיוון הביג סור שאמור להיות קו החוף בין מונטרי וכרמל, זה מקום ממש יפה, נסענו על כביש 1 לאורך הנופים המדהימים, כשהגענו האוטובוס עצר במקום מיוחד לאורך הביג סור בו יש גשר וחוף מדהים והנהג הרשה לנו לרדת מהאוטובוס ולצלם תמונות לכמה דקות, ואז בעצירה האחרונה הוא אמר לנו לרדת ואז גילנו שבאותו מקום בו ירדנו אין כלום ! חוץ מאיזו מסעדה וכל מקומות התיירות האמיתיים נמצאים הרחק משם. ישבנו ונחנו קצת והחלטנו שאו שניקח טרמפ או שנשב במסעדה שלוש שעות עד שהאוטובוס הבא יגיע אני וג', הלכנו למסעדה לשאול או לשבת, וי' נשאר לשכב על הדשא או סתם לטייל. אני וג' נשארנו במסעדה וקיבלנו מקום עם נוף מדהים , ישבנו על מן דלפק של בר שהיה ממש מול הנוף, גל הזמינה צ'יפס ואני ארטישוק שלא היה טעים. הייתה שם ציפור חוצפנית שניסתה לגנוב לנו את האוכל כל הזמן ! ואז י' התקשר ואמר שהוא תפס טרמפ מלוחוף, וזה הכעיס אותי כי גם אני הייתי מעדיפה להיות בחוף, בסופו של דבר לקחנו אוטובוס חזרה למונטרי ושם אחרי שהיינו קצת במוטל, יצאנו לדאון טאון שם קניתי עוד יוגורט והפעם את הסוג האמיתי :) משם המשכנו לפישרמנט ווארף במים היו אריות ים ששחו להם , והם היו ממש חמודים. ג' קנתה קרפ צרפתי משם לקחנו את הטרולי שחשבנו שהיא לקנארי רו שזה אזור עם מלא חנויות ליד האקווריום המפורסם , אבל גילנו שהטרולי מובילה חזרה לדאון טאון מאיפה שבאנו , למזלנו הטרולי היא בחינם ושהגענו בחזרה לתחנה של הטרולי אני וג' עמדנו לרדת , אבל הנהגת בדיוק סגרה את הדלתות עלינו וממש צחקנו ונראה לי שהבנות שהיו איתנו בטרולי גם צחקו עלינו , ואז היא המשכיה לקנארי רו , היינו שם קצת ומשם חזרנו למוטל שלנו ברגל , כי הטרולי האחרונה כבר עברה והייתי שוב ממש צריכה לשירותים אכלנו ארוחת ערב והכנו פופקורן כיתיכננו לראות סרט, מש שקרה בדיוק לחמש דקות בגלל שפתאום שמענו דפיקות ממש חזקות על הדלת שלנו ועל הקיר ואז שמענו מישהו נכנס לחדר הסמוך שלנו , ושם שמענו זוג מתווכח ממש חזק , והוויכוח שלהם מה לעשות היה יותר מעניין מהסרט :) , אחרי שהם סיימו את הוויכוח שלהם על כסף זה היה , משהו על זה שהחור קמצץ מידי , הבחור המשיך לנגןעל הגיטרה שלו ולשיר , ואני וי' כבר נרדמנו.

קליפורניה יום עשר 12.7

קמנו בבוקר ומיהרנו לאכול ארוחת בוקר במוטל , משם הלכנו לארגן את התיקים ועשינו צ'ק אאוט מהמוטל ממש 7 דקות לפני הזמן האסור ! הזמן בו היו גובים לנו על יום נוסף . יצאנו לתחנת האוטובוס שהיא קו 20 שעולה 3 דולר לסאלינס, באוטובוס היה איתנו בחור מפגר שהוא כל הזמן עשה פרצופים ותקע גרפסים אבל זאת לא הייתה אשמתו מן הסתם. מסגאלינס מצאנו מהר את התחנה של הגריי האונד לסנטה ברברה, אחרי נסיעה של שעה בערך , הגענו לסאלינס ויצאנו לאכול צהריים במסעדה , כשהיינו במסעדה גילנו שאין לנו מספיק זמן לשבת, כי צריך להיות בתחנת אוטובוס שעה לפני האוטובוס , כי אם האוטובוס מלא , לא משנה ששילמת כבר , אתה לא עולה , אתה תעלה לאוטובוס הבא , שבמקרה הזה היה יום אחרי ! אז ביקשנו מהמלצר לארוז לנו את האוכל והלכנו לאוטובוס , שם פגשנו את הצפרפתיות ( ששחכתי לספר שהיו איתנו באוטובוס לביג סור , והיו על י' בחוף שהוא תפס טרמפ ) מה שלא היה מפתיע במיוחד , כי אני הסברתי להן איך להגיעה לסנטה ברברה. הנסיעה סנטה ברברה מסאלינס לקחה 5 שעות והיו כל כך הרבה טיפוסים מוזרים על האוטובוס ומלא מלא מעשנים ! שזה ממש לא טיפוסי לארצות הברית , כי אף אחד כאן לא מעשן סיגריות , אבל כנראה שבחוף המערבי זה שונה. כשהגענו לסנטה ברברה עלינו על קו 11 שאמור לקחת אותנו למלון אבל בגלל שקראתי את ההוראות לא טוב המשכנו עם הקו הרבה יותר מידי ,נסיעה של 13 דקות התארכה לחצי שעה :) הקו עלה 1.75 הנהג אבל היה ממש נחמד , והוא עזר לנו וכשהגענו לתחנה האחרונה הוא ירד איתנו מהאוטובוס והוביל אותנו לאוטובוס השני , בו הוא דיבר עם הנהג וסידר שיגידו לנו איפה לרדת , וגם שלא נשלם. הגענו למלון וגיליתי שכבר חייבו אותי על הלילה הראשון ולא ממש התלהבנו מהמלון, המזרון היה מלוכלך. יצאנו לאכול קצת וקניתי שתי סיידס של צ'יפס ובחשבון המלצרית שחכה להחשיב אחד מהם , ואז חזרנו למלון ולא עשינו הרבה לפני שהלכנו לישון.

הגשר המפורסם בביג סור

בדרך לסנטה ברברה , מדהים איך בקליפורניה הכל בספרדית
הנוף על כביש אחד בדרך לסנטה ברברה
כביש 1 בדרך לסנטה ברברה

אני מקווה שאני אספיק עוד לפני שאחזור לבסיס .

יום טוב !
נכתב על ידי emissary2israel , 22/10/2011 12:48

California day 8

קליפורניה יום שמונה 10.7

קמנו ממש מוקדם בבוקר ומרגו הסיעה אותנו אל המקום בו הטור גייד היה אמור לפגוש אותנו, אני חושבת שזה היה ממש נחמד מיצידה כי היא לא גרה ממש קרוב לשם , ואנחנו בכלל תיכננו לקחת מונית, אבל היא אמרה לנו שזה המעט שהיא יכולה לעשות בשבילנו, וחצינו עם האוטו שלה את גשר הזהב , הגולדן ברידג'.
חיכנו בקור איזה חציש עה אחרי שהוא היה אמור לאסוף אותנו ואז התקשרנו וגילנו שהנהג מחפש אותנו כבר שעה כי עמדנו בצד הלא נכון של הרחוב , הוא היה ממש מעבר לפינה !
היה לנו אוטובוס מיניבוס כזה והיינו רק שתי בנות מגרמניה ושווצריה. ועוד בחורה מסאוט אפריקה, כולן היו מאוד נחמדות ודיברנו הרבה בדרך, הן היו בסאן פרנסיסקו כבר 3 שבועות, והבחורה מסאוט אפריקה רק יומיים. נסענו לאורך כביש אחד והיה מאוד יפה (כרגע אני כותבת מאוטובוס שנוסע על כביש אחד (: )
עשינו כמה עצירות לתמונות ועצירה אחת לארוחת בוקר במקום דיי יקר , קניתי שם קוראסון שוקולד שהיה מאוד טעים , ולחם ארטישוק שהיה הנחמד , משם נסענו לעירייה כרמל , שליד פבל ביצ' עצרנו בעיירה וטיילנו שם , זאת עיירה של עשירים , וכל החנויות שם היו חנויות יוקרה, הייתה שם אווירה ארופאית . סתם היה נחמד להסתובב ואחרי שדיברתי עם משפחתי היקרה בפלא המשכנו במיניבוס אל פבל ביצ' , הנהג עשה שתי תאונות בדרך עם האוטוב , זה היה מצחיק ומלחיץ , המשכנו ל 17 מיל דריב , שזה מקום ממש יפה ובו יש מלא שדות , משטחי , גולף , ובתים שעולים 40 מיליון דולר (בלי להגזים , ראינו בית למכירה ) רק בשביל לנסוע שם אתה צריך לשלם 10 דולק , עשינו שם עוד עצירה ליד אבן ענקית במים , עליה יושבים מלא רייבנים שזו ציפור שדומה לעורב קצת , ומלא אריות ים . הסתכלתי דרך המשקפת כי הם היו דיי רחוקים, והם היו כאלה חמודים !
היו שם גם הסנאים הכי שמנים בעולם ! כי אנשים זורקים להם מלא אוכל, משם נסענו למונטרי לקנארי רו , שם היה פעם הסחר בדגים ויש שם אקווריום ענק , אולי הכי גדול בארה"ב אבל החלטונו לוותר עליו כי הוא היה יחסית יקר 29 דולר. הסתובבנו שוב בין החנויות . גם היה שם את חברת השריפמס מהסרט של פורסט גאמפ, והיה ליד ספסל כזה עם הנעליים שלו והמזוודה והיית יכול להכניס את הרגלים שלך לשם .
סתם עצרנו לאכול פיצה לא טעימה ואני וגל מצאנו חנות מגניבה בה אתה יכול לבחור נושא מסויים כמו מערבון ואז הבחורה שם מלבישה אותך בהתאם ויוצא ממש יפה. אבל זה היה יקר מידי ,משם הלכנו חזרה לאוטובוס ומצאנו על הרצפה כרטיס אשראי אז נתנו אותו לביטחון שם, ואז הנהג שמו פרנק הסיע אותנו עד המלון שלנו במונטרי ונתנו לו 10 דולר טיפ והמלון עצמו נחמד , המזרון קצת מלוכלך אבל המלון נותן גם ארוחת בוקר וקפה ושתייה כל הזמן שזה שינוי לטובה, אחרי שנחנו קצת וראינו סרט תת רמה יצאנו אני וג' אל העיר לכיוון הפישרמנט ווארף של מונטרי, יש שם מלא חנויות נחמדות וגם מצאנו חנות מסעדה של חבנונים שמוכרת פלאפל . ואז ישבנו לאכול פרוזן יוגורט במקום שלוקח תשלום ע"פ משקל וזה ממש מגניב כי אתה מכין את זה ויכול לבחור איזה טעם של פרוזן יוגורט שאתה רוצה למרות שרובם כמו הגלידה במקדונלדס המגעילה , ומה שאנחנו קוראים לו פרוזן יוגורט זה טארט נטול שומן :) ויש שם מלא מלא תוספות איזה שרק תרצה גומי שוקולד , חמוץ מתוק. טעינו בהתחלה ולקחנו את הגלידה ולא היוגורט. אבל תכננו לחזור לשם מחר לתקן את הטעות . משם המשכנו להסתובב ומאוד צחקנו ונהנו ואז חזרנו למלון וירדנו לאכול למטה כולנו קצת מנות חמות, ואז אחרי זה ישבנו בחדר ותיכננו את יום המחורת ואחרי מקלחת בה הטוש מסתובב ?! כל הזמן הלכנו לישון.

כרמל- האבן המפורסמת- פבל ביצ'

הנסיעה לאורך כביש 1

כרמל

הסנאי השמן בעולם!

תמונה דרך המשקפת על אריות הים , והרייבנים

קנארי רו, מונטרי

עד הפעם הבאה שאם לא תיהיה ביומים הקרוב תיהיה אחרי הטירונות שלי , משמע עוד שבועיים !
ואז מתחילים קורס של חודשיים :(

נכתב על ידי emissary2israel , 20/10/2011 10:42

california day 6,7

לפני שאני אמשיך את כתיבת היומן הישן שלי על הטיול לקליפורניה , אני רק רוצה לשתף בדבר אחד .
אני מתגייסת בדיוק עוד שבוע, ואני מפחדת , לחוצה, מתרגשת , ומה לא ?
זה פשוט מרגיש כל כך גדול עלי פתאום , ואני מקווה שיהיה בסדר.

קליפורניה יום שש 8.7

קמנו היום בבוקר והתחלנו לארוז בחזרה את המזוודות, כי היינו צריכים לעשות צ'ק אאוט מהמוטל בו היינו, ירדנו והפקדנו את החפצים שלנו בקבלה ומשם לקחנו את המוני לג'ררדלי סקוואר, שם בילנו קצת זמן הסתובבנו ברחוב היפה עם המוזיקה הנעימה והריח המתוק של השוקולד. גל קנתה לעצמה קאפ קייק מחנות שמוכרת רק כאלו, משם המשכנו לכיוון פייר מסויים בהליכה, ובדרך הצטלמנו עם הקייבל קארט המפורסמת, משם קנינו כרטיסים לטיבורן שזו עיירה שהיא פרבר של סאן פרנסיסקו ונמצאת מעבר לגשר, קנינו את הכרטיס כי שם גרה משפחה שאמורה לארח אותנו לשני הלילות הבאים. משם סתם הסתובבנו קצת בפייר 39 ונכנסו לאקווריום של הביי בעזרת הסיטי פאס שלנו , האקווריום היה קטן אבל נחמד. משם הלכנו למוזיאון לאומנות מודרנית , שהיה מאוד מעניין , ממש אהבתי אותו במיוחד את החלק בו השתמשו באמצעי הקולנוע. ומשם הלכנו לפריי בילדינג סתם להצטלם, הסתובבנו קצת במציאת קו 10 ומשם וחזרנו למוטל שלנו , שם לקחנו את המוני לפישרמנט ווארפט אבל לצערנו גילינו שקו F שאמור להביא אותנו עד הספינה שלנו שבק חיים והיינו חייבים ללכת מפייר 40 עד פייר 1 ובית הפריי ברגל !? זאת הייתה הליכה כל כך ארוכה ומייאשת והיה לי כל כך כבד, מזל שי' עזר לי לסחוב את הדברים במחצית הדרך.
אחרי שהגענו לבניין האוניות (הפריי בילדינג) גילנו שעל הכרטיס שלנו כתוב סאוסליטו ואנחנו בכלל שטים לטיבורן , ואחרי שממש נלחצנו אבל בכל מקרה עלינו על הספינה, הלכנו לשאול את הבחור שמוכר כרטיסים בתוך הספינה והוא אמר שהכרטיסים שלנו הם סבבה.
הספינה עצמה נראתה ממש נחמד (הרבה יותר טוב מהטיסה לכאן ) כשהגענו לעיירה גילנו שהיא ממש יפה, אספו אותנו משם באוטו דיי מלוכלך והגענו לבית מלוכלך וקטן לא פחות , אבל זה היה בסדר כי שני ההורים היו ממש ממש נחמדים, ואחרי ארוחת ערב לא משביעה כל כך כי לא יכולתי לאכול את העוף, האמא לקחה אותנו הפרי כי יש שם מרכז קניות כזה, היה שם נחמד אבל קר, וקניתי מן חמצוצים בחנות ממתקים , משם הלכנו הליכה מקסימה אבל ארוכה וקפואה חזרה לבית, ואז שיחקנו אני וג' למרות שי' הציע את זה את משחק ה LIFE  עם הילדה של המשפחה אווה, היה נחמד ועכשיו אנחנו מתארגנות עם הכביסה והמקלחות, ואני כבר מתה מעייפות ורוצה לישון אבל עדיין יש לתלות כביסה וזה מייאש אותי.
לילה טוב!
נראה לי מחר יהיה כיף.

קליפורניה יום שבע 9.7

אחרי שתלינו כביסה הלכנו לישון , ובבוקר קמנו והתארגנו , האמא המארחת הכינה לנו פנקייקים והיה נחמד, החלטנו להתחיל את הטיול לאותו יום במיור וודס שזה יער של רד וודס העצים בו ממש ממש גבוהים, האמא המארחת הייתה ממש נחמדה והציעה להסיע אותנו עד ליער , שם שילמנו 5 דולר כניסה והסתובבנו שעה ביער שהיה נחמד ויפה, עצרנו אחרי הסיבוב בבית הקפה ואני וג' קנינו בייגל עם קרים צ'יז , למרות שממש רצינו טוסט אבל הוא עלה 9 דולר אז הסתפקנו בבייגל , הבחור בקופה שאל אותנו מאיפה אנחנו ואמרנו לו שמישראל , והוא אמר לנו שבעוד כמה חודשים הוא עובר לגור שם , והוא היה ממש חמוד, אחרי זה האמא המארחת, מרגו (מרגו ודיוויד בשמו בישראל הוא דודו והילדים אוה, דני וזיגי) נסענו משם דרך סאוסליטו שהיא עיר אומנים יפה מעבר לגשר, ועצרנו ממש ליד הגשר , אבל הרבה מתחתיו ליד רציף קטן ובלתי נודע במים . צילמנו איזה מיליון תמונות וקאפנו מקור , ואז התחלנו ללכת בשביל שבתקווה יוביל אותנו אל הגשר עצמו שנוכל ללכת עליו.
אחרי איזה עשר דקות באמת הגענו לגשר , ואחרי איזה שוב מיליון תמונות בקור וברוח המטורפת שהייתה שם , התחלנו ללכת על הגשר שלמזלנו באותו היום לא היה מכוסה בערפל . היה ממש צפוף בשביל על הגשר , מלא אופניים ואנשים שהולכים בשתי הכיוונים. במקור בגשר יש שביל לאנשים ושביל לאופניים , אבל סגרו את שביל האופניים לשיפוץ , אז זה היה בלאגן אחד גדול , הלכנו את ה 3\4 1 מייל של הגשר אל העיר. היה נחמד ללכת על הגשר, למרות שהייתי חייבת לשים את הכובע של הג'קט על הראש שהשיער שלי לא יהפוך למפלצת. אחרי שהגענו לקצה השני לקחנו מוני אל תוך העיר ובמוני פגשנו חברה חמודים שבאו מכל מיני מדינות וסתם איכשהו נפגשו, הם היו ממקסיקו וצרפת ובכללי אירופה והיו ממש נחמדים. סתם דיברנו אני ו ג' אמרנו שאנחנו מישראל , וי' כרגיל אמר שהוא מלבנון וזה היה ממש מצחיק בגלל שראו שהם ממש התבלבלו בגלל זה , הם שאלו אותנו כמה זמן אנחנו כאן , וכולנו אמרנו שנה, ושאלו אם אנחנו מסתובבים ביחד , ואמרנו להם שבערך, ושאלו אם אנחנו מדברים אותה השפה וי' אמר כן , ואני ו ג' אמרנו לא . ואז ממש צחקנו ואני אמרתי שי' יודע עיברית , אבל אנחנו לא יודעות ערבית , וסתם נראה ליש הם ממש התבלבלו כי כולנו באנו מהסוכנות היהודית, ואחרי שירדנו מהמוני חיפשנו משהו לאכול וקנינו סאבוואי והמוכרת הייתה מעצבנת, אני שתיתי מלא קולה ומשם לקחנו את המוני לרציף  הדייגים ולפייר 41 שם סתם הסתובבנו על שהפרי הגיעה ועלינו על הפרי שלא הייתה יפה כמו הקודמת וכשהגענו לטיבורן המשפחה המארחת אספה אותנו , אחרי שזרקנו מטבעות לתוך באר משאלות. והבענו משאלות לטיול חזרנו לבית שלהם.
שם הכינו לנו אוכל נחמד וסתם ישבנו ודיברנו , אחרי זה אני וג' הראינו להם מלא סרטים ועבודות שלנו ממגמת קולנוע. וסתם היה מצחיק להיזכר, ואחרי זה היינו מותשים, בדקנו אוטובוסים למעבר ממונטרי לסנטה ברברה. והלכנו לישון בידיעה שזהו הלילה האחרון שלנו בסאן פרנסיסקו :(