לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

נשות הטייסים - גירסת המציאות


מיומנה של אשת טייס המתגוררת בשיכון משפחות אי שם...

כינוי:  Eshet Tayas

בת: 43



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


2/2010

תהיי יפה ותשתקי


בפוסט הקודם תיארתי את היחסים שבין הטייס לאשתו לא כמערכת זוגית אלא כמשולש רומנטי בו מנהל הטייס מערכת יחסים מקבילה עם המטוס (וכמובן עם חיל האויר). 

למרות הפער העצום שבין חיי נשות הטייסים כמוצג בסדרה "נשות הטייסים" לבין המציאות היומיומית שלנו, באחר מפרקי הסדרה נתקלתי במשפט שתפס את תשומת לבי - "טייס שאשתו לא מרוצה מתפקד הרבה פחות טוב וזה ידוע." המשפט העלה סוגיה שחיל האוויר נוטה להתעלם ממנה ומהמשמעויות הנובעות ממנה באופן שיטתי. למעשה יש שתי אופציות – או שתובנה זו ידועה לתסריטאי הסדרה בלבד או שלקברניטי החיל לא ממש חשוב למקסם את התפקוד של טייסיו.  

כיצד,אם כן, ניתן להסביר את העובדה המצערת שבכל שנותינו כבנות הזוג של טייסים, חברותי ואני מעולם לא זכינו לקבל הזמנה לדיאלוג פורמלי עם גורם רשמי מטעם החיל. אני יכולה להעיד שמעולם לא הוזמנתי למפגש, שיחה, שולחן עגול או אפילו קפה עם נציג החיל שהביע עניין בי, בדעותיי או במחשבותיי. כך מתנהל לו המשולש הרומנטי הביזארי כששניים מחלקיו אינם בתקשורת ישירה אלא רק באמצעות הציר המשותף, הלא הוא הטייס.

כאשת הטייס אני נדרשת להוריד את הראש, לקבל את הכרעות החיל לגבי שיבוצו של בעלי, לארוז את משפחתי ולהעתיק את מקום מגורי. כמובן שבכל הקשור במשימות הלאומיות שאליהן הוא נשלח הכל מתבצע בהתאם להחלטות הגורמים מלמעלה. נשאלת השאלה - אם אני נאלצת לקבל את כל הדברים הללו בהכנעה, האם זאת דרישה מוגזמת מצידי שמישהו מהחיל יכיר בקיומי וידבר איתי? אלה מצידם מעולם לא פנו אלי מלבד בטקסי הרמות כוסית בפסח ובראש השנה בהם המפקדים אף פעם לא שוכחים  להודות לנו, הנשים, על תמיכתנו בבעל ולבקש שנמשיך בדרך זו. התמיכה הזו, שכל כך חיונית להמשך העשייה הפרודוקטיבית של טייסי ארצנו, כל כך מובנת מאליה עד שהיא מכעיסה ממש.  לפני כשנתיים כנראה שגם בחיל חשו בכל זאת שיש מתחים שרוחשים מתחת לקרקע הזוגית וכך קיבלנו, חברותי ואני, בדואר ברושור המזמין אותנו להשתתף, חינם אין כסף, בסדנא לשיפור הזוגיות של מכון אדלר. הניסיון של המערכת להסיר מעליה אחריות ולהעביר את הבעיה לטיפול של גורם שלישי, חיצוני – אפילו לא ראוי להתייחסות.  

אני מניחה שלא ניתן להטיל את האשמה באופן בלעדי על המערכת הצבאית – גם לנו, נשות הטייסים, יש תרומה לא קטנה לעניין.

בסדרת הטלוויזיה ישנו גוף בשם "וועד נשות הטייסים", אמנם לא מדובר בוועד לוחמני כדוגמת זה של טכנאי רשות השידור אלא יותר בגוף שמארגן ערבי נומרולוגיה לנשות הטייסים. עדיין, מדובר ביוזמה שמעידה על ניסיון לייצר נוכחות, השפעה ולהשמיע קול. מה אומר? גם כאן מתגלה פער לא קטן בין המציאות לחיים על המסך. לצערי הרב, מלבד ניסיון ראשוני של חברתי המתגוררת בבסיס בדרום הארץ להרים יוזמה ברוכה בשם "שיכוניסטית" ולייצר מערכת תמיכה לנשות הטייסים במעורבות מינימאלית של החיל, מעולם לא נתקלתי בניסיונות התאגדות של נשות טייסים. ולמרות שרובנו נשים משכילות, חזקות, דעתניות, אסרטיביות ואינטליגנטיות למדי עדיין לא קמה המקבילה הנשית של עופר עיני, האחת שתפר את הסטטוס-קוו, שתפרוץ את מחסום השתיקה ותנסה לשנות את המצב.  

אנחנו, נשות הטייסים, כל כך שקטות וכנועות למול המערכת שאין זה פלא שאיננו קיימות בכלל במכלול השיקולים הקובעים את מציאות חיינו. לדממה הזו יש סיבות רבות – הפחד להיתפס כמעוררת בעיות, כבלתי לויאלית למערכת והסיבה המרכזית, חוסר הרצון להיות האחריות לבלימת קידומו של הטייס. שכן ידוע שהחיל אינו מקבל בשמחה קולות "אחרים" שאינם מיישרים קו עם הגישה המקובלת. והנה גם אני גיבורה גדולה – ממשיכה לשמור על האנונימיות שלי ולא לפרסם את הטור תחת שמי שמא יפגע שמו הטוב של בעלי. סיטואציה זו גוררת שיעתוק הדפוסים האנכרוניסטיים שעל פיהם מתנהל החיל בכל הקשור למערכת הזוגית.

השקט של נשות הטייסים, בשילוב עם חוסר היחס של המערכת, יוצר מצב בלתי נסבל שמחלחל ומוצא את דרכו לזוגיות.  מצב זה יוצר לחצים ומתחים שלא היו מתעוררים אלמלא בני הזוג שלנו היו בוחרים דווקא בקריירה זו. מתחים אלה ודאי שגם אינם מוסיפים לתפקודם המקצועי של טייסינו.

אז אני משתמשת בבמה זו כדי לזרוק את הכדור למקבלי ההחלטות בחיל האוויר – האם לא הגיעה העת לעשות כמה צעדים קטנים ומתבקשים כדי לקדם הדברות ודיאלוג בין הצדדים במשולש האהבים הזה? שלא תבינו לא נכון, אינני מדברת על שינויים דרמטיים, צונאמי או רעידת אדמה אלא רק על קצת יחס. על האפשרות לקבל במה להשמיע את דעתנו ולקבל חיזוק לכך שהמערכת שקובעת את דפוסי חיינו גם מכירה, ולו במקצת, בקיומנו. תנו לנו את ההזמנות לשמוע וגם להשמיע ואני מבטיחה שלא רק שאנו נצא מחוזקות אלא שגם הטייסים שלנו ושלכם יחושו מועצמים – לטובת המערכת כולה ולתפארת מדינת ישראל.



 

נכתב על ידי Eshet Tayas , 27/2/2010 18:45  
29 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אהבה בשחקים


כולנו זוכרים את הסרט המיתולוגי "אהבה בשחקים" בכיכובו של טום קרוז (טרום עידן הסיינטולוגיה והג'ננה). הסרט העצים את דמותו של הטייס לדרגת אל יווני וגרם לנערות בכל העולם להאמין שאין גברים נחשקים יותר מטייסים. אם לפני שפגשתי את הטייס הפרטי שלי עוד חשבתי שמדובר בסרט אהבה קלאסי בין גבר לאישה עם מטוסים כתפאורת רקע, הרי שעם הזמן גיליתי עד כמה הייתי תמימה. כמו לרבים מאיתנו גם לי ישנה נטייה לגחך לנוכח הבחירות האומללות של המתרגמים האחראים על בחירת השמות העבריים לסרטים. אולם במקרה זה, למרות שקשה לי להודות, הם הצליחו לקלוע בצורה מדויקת לתמונת המציאות. אין כל ספק שאכן מדובר בסיפור אהבה – אך לא אהבת אדם לחווה...

נהוג לומר שהאישה החוקית היא האחרונה לגלות אודות בגידתו של בעלה. זהו תיאור מדויק למדי לסיטואציה שלנו, נשות הטייסים. בתחילת מערכת היחסים עם טייס, בעיקר טייס קרב, את מתבשמת מתחושת ההישג ונהנית מההילה של מי שהצליחה לכבוש את ליבו כאישוש לאמרה המפורסמת "הטובות לטייסים" של עזר וייצמן. כמי שלא מאמינה כיצד שפר עליה גורלה את חושבת שההתמודדות העיקרית שלך על ליבו של הטייס היא מול בחורות אחרות - אולי פקידת המבצעים ה"כוסית" של הטייסת או קצינת הת"ש היפיפייה. עם הזמן את מבינה, שבדומה לאישה נבגדת, רשימת החשודים, או יותר מדויק החשודות, שיצרת אינה כוללת את האיום האמיתי על הזוגיות שלכם.

למעשה, הרבה לפני שהטייס שובר את הכוס הוא כבר נשוי, אך לא לך. מתברר שכבר שנים שהוא מנהל מערכת יחסים כפולה – עם בת זוגו הרשמית ועם המאהבת שלו, הלא היא המטוס. למעשה, כבר מהפעם הראשונה שבה הטייס סוגר מעל ראשו את חופת המטוס הוא מאוהב, ולא סתם מאוהב - חולה אהבה. למחלה זו ישנן דרגות חומרה שונות – ישנם טייסים שנדבקים בזן הקל, פורשים לאזרחות בתום שירות החובה ומאז מקיימים ביקור התייחדות שבועי בלבד עם המאהבת במסגרת שירות המילואים שלהם. לעומתם ישנם טייסים, דוגמת הטייס שלי, שנדבקים באופן קשה, מתקשים להיגמל מההתמכרות לתחושה, מתעקשים לפגוש מדי יום את ה"האישה האחרת" והם כמעט בלתי ניתנים לריפוי. הטייס לומד לעומק את כל מנגנוני ההפעלה שלה, עולה עליה מספר פעמים ביום, מנתח את הביצועים לאחר המעשה וגם נמצא בקרבתה הרבה יותר שעות מהיממה מאשר הוא מבלה עם אשת חיקו.

להיות טייס אינו דומה לשום מקצוע אחר – זהו שילוב קטלני וממכר של חווית אקסטרים, ג'י שמזרים כמויות אדרנלין ומשחרר אנדורפינים בקצב מסחרר, יחד עם תחושת שליחות ואידיאולוגיה. לכל זה יש להוסיף גם את העובדה שאת לעולם לא תחווי את אותו הריגוש ולא באמת תביני במה מדובר אלא אם כן סיימת קורס טיס בעצמך. התחושה הזו היא בגדר נעלם גדול ומסקרן מאד עבור כל נשות הטייסים. תעלומה בלתי פתורה שחודרת גם לדינאמיקה הזוגית שלכם.
עם הגילוי הזה מגיעה ההכרה שאת נמצאת בבעיה, או אם להשתמש במונחים מעולם התעופה: Houston – we have a problem. אז לכי תתמודדי מול מאהבת סקסית, מסעירה, מרגשת ואנרגטית גם אם מעט קולנית.

אז איך לעזאזל יכולה בחורה מהיישוב להתחרות בריגוש הזה?

את מתחילה לשאול את עצמך האם די בסט הלבשה תחתונה לוהט או מדי אחות מפתים כדי לגרום לו להתמכר אליך או שמא עליך לבצע בו את זממך בחדר שירותים של מועדון אפל כדי להעניק לו חוויה בלתי נשכחת שאולי תשכיח ממנו את המאהבת, לפחות ללילה אחד. הפער בעולם החוויתי שלכם זולג לתוך העולם הרגשי ותפיסת המציאות שלכם כזוג – כאשר אשת הטייס נכנסת בשערי הבסיס התחושה שאופפת אותה היא זו של מחנק, סגר, נטול סקס אפיל בעוד הטייס חש התעלות מכך שהוא מתגורר בסמוך למאהבת שלו. כשאנו יושבים יחד בבית בסוף היום איננו נוהגים לשוחח ארוכות על מה שעבר עלינו בשעות העבודה שכן כיצד יכולות חוויותיי מעוד יום שגרתי במשרד להשתוות למה שהוא חווה במהלך יום סטנדרטי. ולכן האתגר הגדול של נשות הטייסים הוא למצוא את הנישה הייחודית שלנו, את ה-unique selling proposition שלנו.

הפתרון שעובד עבורי הוא לא להתמסר באופן טוטלי, לא להישאב לעולם שלו אלא להבטיח שיש לי "חדר משלי" עם תוכן פנימי עשיר ובעיקר - לדאוג לנסות לשמור כמה קלפים קרוב לחזה. להשאיר לעצמי מעט מסתורין.

מה קרה – לא הגיע הזמן שגם המאהבת תזיע קצת?
נכתב על ידי Eshet Tayas , 3/2/2010 20:29  
27 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 






© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לEshet Tayas אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Eshet Tayas ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2017 © נענע 10 בע"מ