"פנימי גובלן" הוא מונח שלקוח ממערכון של הגשש החיוור המדבר על סוג של תפירה עילית.ככה הייתי רוצה שיחשבו על הכתיבה שלי,סוג של כתיבה עילית .
כינוי:  טליק

24252627282930

הבלוג חבר בטבעות:

3/2019

מה יש לך מאורנג'דה,משה(אמירה עממית מפי האדמו"ר לאמירות עממיות,טופז משהו..)

"במשפחה שלנו אוהבים את חיק הטבע",ככה מתחיל מערכון ששורה מאחד ממערכוניו של המנוח ציטטתי בכותרת של הפוסט.

נו אז גם במשפחה המורחבת שלנו אוהבים את חיק הטבע,חלקנו כובשים את חיק הטבע ברגליים וחלקנו פחות:-)

אז אתמול כאמור התכנסנו ליום ההולדת של אחי שהקונספט המרכזי בו היה טיול לחיק הטבע ואחכ סוג של פיקניק.

אחי הצעיר(לא בן ה50,יותר צעיר) התבקש לבחור מסלול שיהיה מסלול לא ארוך להליכה שבסופו יוכל כמורה לתנך שהוא, לספר על המקום מסיפורי התנך ואחכ לבחור מקום שנוכל לאכול בו.

אני ו2 אחיות שלי היינו אמונים על האוכל.

חולקו משימות מבעוד מועד,היה צריך לבנות תפריט שבו כל האוכל היה כשר כי יש לנו במשפחה 3 משפחות דתיות וגם שכולם יהיו מרוצים.

ולקח קצת זמן אבל בנינו תפריט,חלק מהאוכל הוזמן מקייטרינג וחלק נקנה וחולקו שאר המשימות.אחי הצעיר היה צריך  לברר עם מסלול ההליכה מתאים לכל הגילאים,אם יש גישה לרכב לפחות לחניון שממנו מתחיל המסלול וזהו.

כל ההכנות הושלמו במועד ואתמול בבוקר יצאנו לדרך.

מקום המפגש הראשוני היה בתחנת הדלק של מושב זכריה בפאתי עמק האלה.

לפני זה אומר שאני לא יכול ללכת מרחקים גדולים בגלל בעיות בכפות הרגליים,אבל לא אמרתי כלום כי אחי המארגן אמר שהמסלול קלי קלות וחשבתי שאוכל לצלוח אותו.

אז כשקובעים 6 או 7 משפחות בשעה מסויימת במקום שהוא לא בדיוק מוכר,יש כאלה שמתברברים ובמקום שכולם יגיעו ב10 וחצי כפי שנקבע,האחרונים הגיעו ב11:15 ורק אז התחלנו לזוז לכיוון החירבה שנקראת חירבת קייפה או משהו כזה.

בכניסה לחניון של החירבה הייתה שלולית מים גדולה,אני הייתי באוטו השני בשיירה והאוטו הראשון היה אוטו קטן של אחותי,היא ניסתה לצלוח ראשונה והתחילה להתחפר בבוץ

שני בניי החמודים ישר ירדו מהאוטו שלי לסייע לה ואכן תוך דקות,הצליחו להעביר אותה את השלולית ואחריה נכנסנו כולנו שהבנים שלי מכוונים אותנו.

אני מוכרח לומר בהקשר הזה שכשעמדתי מול השלולית שכיסתה את כל הכניסה ולא ברור מה עומקה שנזכרתי בכל התמונות שראינו לאחרונה בשטפונות שנהג חושב שזו לא בעיה לעבור ונתקע באמצע.

אז גם בשלולית שהיא לכאורה עבירה יש חשש כזה וצריך לחשוב רגע או שניים אם כדאי לנסות לצלוח או להמתין לסיוע.

נכנסנו לחניון והסתכלנו על הדרך והיא לא נראתה כלל ועיקר קלי קלות.

אורכה כ2 קמ בעליה לעיתים תלולה ולי היה ברור מייד שאני לא יכול ללכת בה.

אבל לאחי היה נדמה שאפשר לנסוע עם האוטו עד למעלה וככה הוא נכנס ואני בטיפשותי אחריו,כל השאר השאירו את המכוניות בחניון ועלו ברגל.

זוגתי חששה בצדק שיקרה משהו לאוטו,זהו אוטו משפחתי,ממש לא 4×4  ונסיעה בשביל עפר מלא אבנים עם מהמורות שהטבע ומזג האוויר יצרו זה בעייתי.

הייתי יכול לחכות למטה בחניון אבל ראיתי את האוטו שלי אחי נכנס ונסעתי אחריו כסומא.

כשהגענו לקצה הדרך הבנתי שאחי בכלל נשאר למטה ועשה את הדרך בהליכה וזו אשתו שנהגה את האוטו למעלה,בנתיים אני מקבל טלפון מבני שמבקש ממני לחזור למטה לקחת את סבתא נ. שהיא בכלל לא יכולה ללכת וניסתה לצעוד עם 2 מקלות הליכה,זוגתי ניסתה למחות אבל כשבני צלצל שוב וביקש שאבוא והבקשה לא השתמעה ל2 פנים,ירדתי בחזרה עם הרכב כשאני חולף על פני חלק מבני המשפחה שלי שראו על פניהם שקשה להם ללכת,12 בצהריים אתמול היה חם,העליה לא קלה וארוכה וגם למטיבי לעת הדרך לא קלה.

הגעתי כמעט עד לחניון אספתי את סבתא נ.ועליתי בחזרה למעלה משתדל לנהוג באמת בצורה זהירה.

כשכולם היה למעלה,התעוררה בעיה נוספת,היינו באיחור בלוח הזמנים,היינו אמורים לעלות לחירבת קייפה שם ישא אחי הצעיר הרצאה וזהו שיא הטיול הרגלי ואחכ נרד למכוניות וניסע כמה קמ מערבה לתל עזאקה בפאתי פארק בריטניה.

בהתחלה חשבו לאכול למרגלות התל לאן שכולם הגיעו ואחי הצעיר אפילו מיהר עם מכוניתו בחזרה למטה כדי להביא את כל הפרודוקטים אבל כשהגיע בחזרה הסתבר שלא אמרו לו שיש עוד ארגז שאותו שכחו להזכיר ובלעדיו אי אפשר לאכול.

היה מי שחשב שנעלה את כל האוכל לתל אבל זה באמת היה מוגזם והוחלט שמי שרוצה יעלה לתל ומי שרוצה ישאר בקרחת היער ואת האוכל שהבאנו נשאיר באוטו ונאכל במיקום המקורי.

היה קצת מתח באוויר בגלל חילוקי הדעות האלה גם בגלל שכאמור 3 משפחות היו אמורות להגיע לפני כניסת השבת,הבייתה אבל נרגענו,חלק מהאנשים עלו להרצאה בתל,חלק התחילו לרדת למטה ברגל כולל סבתא .נ ואני נשארתי באוטו להמתין כדי לקחת את בנה וכלתה של אחותי למטה כי הם גרים הכי רחוק וצריכים היו להגיע כאמור לפני כניסת השבת.

ירדנו בנסיעה למטה ,אספנו את סבתא .נ מהדרך והגענו למטה,שם התחלו בניי וזוגתי לאמוד את הנזקים לאוטו.

לשמחתי לבד מלכלוך רב ובוץ,לא קרה כלום ולזוגתי חזרה הנשימה הסדירה.

נחלצנו מהמקום ונסענו לפארק בריטניה שם אכלנו ועשינו את התוכנית ליום ההולדת של אחינו ושם כולם נרגעו מהתקלות.אחי הצעיר הודה בטעויות שעשה ואמר שלוקח אחריות מלאה על הפאשלות וכולנו כאמור נרגענו וכמובן סלחנו.

העיקר שאחינו נהנה מהארוע מהברכות ומהחידון שערכנו אודותיו

הגענו בסביבות 16:00 הבייתה תשושים ועוד עמדנו והכנו ארוחת שבת שהיה לנו שכל להתחיל לעבוד עליה מ6 בבוקר עד שיצאנו ב09:30 מהבית.

זהו.

בלי קשר:

ודאי רובכם הגדול זוכר את הבלוגר קנקן התה שאחרי שפרש מישרא ,פתח בלוג  בblogger לדעתי,

עכשיו מסתבר שגוגל סוגר איזשהם תכנים שקשורים לבלוגיה הזאת,לא בדיוק הבנתי מי נגד מי

אבל זה לא העניין.קנקן בנה פלטפורמה שאותה כינה בשם פרפרים.

הפלטפורמה אם הבנתי נכון לא באה להחליף בלוגיות קיימות כמו ישרא,אלא לתת קישורים לפוסטים בבלוגיות שהן נכתבים,בלוגגר,וורדפרס ישרא וכו,כדי להגדיל מספר הקוראים של אותו בלוג על ידי חשיפתו ליותר אנשים.

מכיון שאני לא מבין גדול בעניני אינטרנט,אתם מוזמנים להכנס דרך הקישור שהצבתי בתחתית הדף שלי בצד שמאל ולקרוא ולהתרשם  בעצמכם ממה שקנקן בנה.

אני חייב להדרש ב2 מילים לאותם אלה שזוכרים שביני ובין קנקן היו מחלוקות כאלה ואחרות ואיך פתאום אני חובר למשהו שהוא יצר.

יפה,אז אומר ככה,עבר זמן,הנושאים לובנו וגם אם לא נשארנו בקשר וירטואלי,אין לי שום דבר נגד דברים שהוא יוצר  ושיכולים לסייע גם לי ודאי אם אני מוזמן לפלטפורמה לקחת בה חלק כמשתתף מהמניין.

אין לי שום כוונה לקחת חלק בצורה אחרת בפלטפורמה וגם לא התבקשתי

אני חושב שזו פלטפורמה מצויינת שיכולה לסייע ודאי כשישרא עומד על כרעי תרנגולת וערוץ 13 גורר רגליים כבר הרבה זמן באשר להחלטה אם לאפשר לחברים בישרא שהתארגנו לעמותה לקבל את התכנים והפלטפורמה לרשותנו ללא חיוב.זה פשוט לא קורה והם עלולים לסגור את ישרא ללא התרעה כמו שכבר קרה פעמיים,אז למה שלא תיהיה לנו עיר מקלט?

ממליץ להכנס לקישור ולקרוא.

נכתב על ידי טליק , 23/3/2019 15:03
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טליק ב-24/3/2019 06:32

50 גוונים

מחרתיים זה יהיה 50 שנה (ובמילים:חמישים שנה !) ללכתה של אמא שלי מאיתנו

מחרתיים גם יחגוג אחי את הגיעו לגיל 50

תיכף אגע ב 2 הארועים האלה

התאריך שמערבב שמחה ועצב הוא 23 למרץ

מדהים אגב כמה תאריכי שמחה יש לנו במרץ ותאריך אחד שדי מאפיל על כולם כשמדובר על 50 שנות יתמות.

אז פרקטית אנחנו מפרידים את הימים האלה כי הנוהל היהודי גרם לנו לציין את יום הפטירה לפי התאריך העברי ואת יום ההולדת בתאריך הלועזי

וזה כמובן מקל.

אבל הפעם זה קצת מתערבב כי בכל זאת זה יובל גם למוות וגם לחיים.

מחר אנחנו חוגגים יום הולדת 50 לאח שלי,הפעם אנחנו מנסים לעשות משהו שונה,ביקשנו ממנו שיאמר איך היה רוצה לחגוג והוא אמר שיהיה לו מאוד נחמד

לעשות טיול באתר שנקרא ח'רבת קאייפה באזור עמק האלה,שם אחי יתן סקירה היסטורית  עם הקשרים לזמן התנך ואחכ  נעשה פיקניק משפחתי מורחב.

היום אחותי ביקשה ממני לכתוב ברכה לאחינו ואמרתי לה שיש לי קצת בעיה כי אני פחות זוכר את ילדותו המוקדמת

הייתי בן 16 וחצי כשהוא נולד ועד שהלכתי לצבא שנתיים אחכ הייתי שקוע בעצמי ובאבל שלי

אני לא ממש זוכר הרבה מהתקופה הזאת כבר אמרתי שכנראה הדחקתי כל כך חזק שגם הזמן הרב פשוט עשה את שלו.בדיעבד אני כמובן מרגיש פספוס  שלא חוויתי את הילדות שלו,מצד שני אחרי שנתיים כאמור הלכתי לצבא והדברים כבר לא היו תלויים בי.

באיזושהי אזכרה לאמא במהלך השנים שוחחנו על נושא אמא והוא אמר שמעולם לא הרגיש אליה משהו מלבד הכרת תודה על זה שהיא הביאה אותו לעולם אבל מן הסתם הוא לא חש געגוע או חסר כמו שאנחנו מרגישים כי הוא לא הכיר אותה כאדם,רק מהסיפורים ואת החוסר מילאו קודם מטפלות מסורות ואחכ כשהיה בן 10 אבא התחתן שנית ואישתו החדשה מילאה את הפונקציה כפי יכולתה,אבל אני לא הייתי שם ואין לי יכולת ודאי בדיעבד לדעת איך היה לו כילד במשפחה עם אמא חורגת.

50 שנה זה המון זמן והפרספקטיבה להסתכל על החוסר הזה היא גדולה

זה התעצם אחרי שנישאתי וחוויתי הורות.

פתאום דרך ההסתכלות על זוגתי כאמא,הבנתי כמה השבר היה גדול,גם לי כנער בן 16,אבל ודאי לאחיותי שהיו בנות 14 ו4 בהתאמה.

כל מי שאיבד הורה ודאי מכיר את התחושה שכשהוא מסתכל על ילדיו שלו ,ליבו נחמץ ,שמי מהוריו כבר לא יכיר אותם ולא יראה אותם ביופיים בחוכמתם ואיזה אופי מדהים יש להם

במקרה שלנו,אמא ממש הפסידה כשלא הכירה את י.אחי שגדל להיות איש מדהים ויכול להיות,אולי יכול להיות שהיא באמת מסתכלת מלמעלה עלינו ומכוונת,אני פחות אוהב את הביטוי "שומרת עלינו מלמעלה" כי זה ביטוי לא מנחם לגביי,זה ביטוי מרגיז אפילו,אבל אם בכל זאת היא מסתכלת מידי פעם,אני בטוח שהיא גאה באנשים שהפכנו להיות.

מחר בבוקר ניסע לחגוג יום הולדת לאחי המדהים,ידען גדול,מורה ומחנך בישראל,אוהב ואהוב ואבא מסור לילדתו המקסימה

ושבוע אחכ,בתאריך העברי נעלה לבית העלמין בהר המנוחות בירושלים,אמא קבורה בחלק בישן של בית העלמין,בחלקה שצופה על סכר בית זית,בשעות בין הערביים כשהשמש שוקעת זה המקום הכי שקט על  כדור הארץ

אם יש דבר כזה מנוחה נכונה,אני מקווה שאמא שלי מצאה אותה.

נכתב על ידי טליק , 21/3/2019 16:52
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טליק ב-23/3/2019 17:44

על עניני חולין,סצינה תל אביבית,בירוקרטיה והמלצה חמה

השבוע הלכתי למשרד הפנים להוציא תעודת זהות.

המשפט הזה דורש ממני להסביר  את האמירה הזאת ,כי איפה יש אדם שמסתובב ללא תעודת זהות?

הו,אז אספר לכם:

לפני כמה חודשים אבדה לי תעודת הזהות,נעלמה,כאילו בלעה אותה האדמה .

חיפשתי,בטח שחיפשתי,הפכתי את האמאמא של הבית ולא מצאתי,אבל אז הגיע הטסט לאוטו ובלי תעודת זהות לא מאפשרים,אז התגברתי על זה,נתתי יפוי כח לבני והוא עם תעודת הזהות שלו העביר את האוטו,אבל אחכ הצטרכתי לתעודת זהות לעוד כמה דברים שקורים דווקא שאין לך כזאת ולא עשיתי אותם.

אבל אז הגיעה הקדמת הבחירות וטסט לאוטו השני ו2 התאריכים האלה כבר גרמו לי להבין שאין ברירה,אם אני רוצה ללכת להצביע( ואני רוצה) ובשביל הטסט לאוטו השני בלי להטריד אף אחד אני ממש זקוק לתעודת זהות,אז אין ברירה וצריך לשנס מותניים.

לפני שבועיים הייתי ביום חופש ונסעתי לסידורים שהיו בסביבת משרד הפנים בחולון,בקושי נדחקתי לחנייה אקראית ונדירה שמצאתי לא רחוק,אבל במשרד הפנים לא קיבלו אותי,לא הזמנת תור ואם לא הזמנת אין שום אפשרות לקבל אותך.מנסיון ידעתי שאם אקבע תור להוצאת דרכון או תעודת זהות בעיר כמו תל אביב למשל,זה יהיה לתאריך רחוק.

דרוש מהלך מקצר תורים.

אז אני כאמור עובד במחלקה שמחלקת דאר לכל דרום תל אביב ולדוורים שלנו יש פרוטקציה במקומות מסויימים ואם הם בעלי מקצוע טובים וגם אנשים טובים שאוהבים אותם,שמחים לעזור להם

וע. הוא אדם כזה,אהוב,מסור,חושב על אחרים,מגדיל ראש כשצריך ולכן שמחים להחזיר לו

והוא מחלק ברח אברבאנל 53 בתל אביב ששם נמצא סניף דרום תל אביב של משרד הפנים.

אז הוא קבע לי תור,דיבר עם מי שדיבר ואני התייצבתי ביום רביעי האחר ון בצהריים במקום ותוך 15 דקות מהרגע שנכנסתי,יצאתי כששילמתי ומילאתי טפסים כחוק ותעודת הזהות תישלח אלי בדאר תוך שבועיים ותגיע אלי ישר ליד,כי אני עובד בחדר דוורים שמחלקים בדרום תל אביב:-)

אבל האמת שמה שסיפרתי כרגע זה החלק השולי בפוסט,אני רוצה להתייחס למיקום של משרד הפנים שבו הייתי,

רח' אברבנל בתל אביב הוא חלק משכונת פלורנטין.

אני חילקתי דאר עד לפני 7 שנים במשך 18 שנה בשוליה הצפוניים של השכונה,למעשה חילקתי  מערבית לתחנה המרכזית הישנה בחלק שבין מה שנקרא כיכר המושבות בצפון(רח יפו תל אביב) לבין רח וולפסון בצד הדרומי שהוא שוליה של פלורנטין.

אז עברו 7 שנים,אני כבר לא מחלק דאר ומן הסתם לא נמצא ברחוב,אלא עובד במרכז המיון של הדאר בכפר שלם במזרח העיר ואני אומר את זה כי בעצם אני לא נמצא בתל אביב,אני בא לעבוד בבוקר ובצהריים חוזר הבייתה.

ובנתיים שכונת פלורנטין שינתה פניה.

ראשית המון אנשים ברחוב ! המון בתי קפה,מסעדות,חומוסיות,זה לא היה בכמויות האלה בעבר.

ומה קורה ,אין לאנשים עבודה שכולם נמצאים בבתי הקפה? מאיפה כל האנשים הלא עובדים האלה???

גם אני רוצה!

ובכלל היה יום חמים ונעים ביום רביעי וזה כנראה הוציא עוד יותר אנשים לרחוב ואהבתי את החגיגה והתחשק לי לבלות שם עוד קצת,אבל לא יכולתי להתעכב וגם הפנגו עמד להסתיים לי.

ולסיום אתמול הסתיימה סדרת הטלויזיה בת 4 פרקים על המעברות.

סדרה מדהימה,הלב נחמץ לצפות בה,אין מילה אחרת.

ואני לא נכנס לשאלה מה מדינת ישראל הייתה צריכה לעשות ולא עשתה וכל השאלות האחרות שעולות מהסרט.

אני סתם נדהם מהעובדה שכילד לא ידעתי שום דבר על סוגיית המעברות ורק אחרי שנים התבררה לי האמת על הסבל הרב ועל מה שעבר על אלה שהחליטו לעלות לארץ, יושבו בצורה הזאת וסבלו סבל רב בגלל תיכנון לקוי וגזענות שבעיקר נבעה מבורות והתנשאות בלתי נסבלת.

אני ממליץ לכל אחת ואחד מכם למצוא את פרקי הסדרה ולצפות בה.

סוף שבוע מתחיל ואני אקדיש אותו להחלמה מלאה,לא זז מהבית.

נכתב על ידי טליק , 14/3/2019 18:54
30 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט