לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


"פנימי גובלן" הוא מונח שלקוח ממערכון של הגשש החיוור המדבר על סוג של תפירה עילית.ככה הייתי רוצה שיחשבו על הכתיבה שלי,סוג של כתיבה עילית .
כינוי:  טליק

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2019    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2019

"נשבר השרב,עולה הלחות,השמיים מתכסים עננים"


כבר סיפרתי כאן שבעוד חצי שנה אני יוצא לפנסיה ואין לי כרגע תוכניות מסודרות מה לעשות אחרי שאפרוש.

אני יודע שאני רוצה ללמוד צילום ולעשות מנוי לבריכה כדי לשחות,אבל את כל אלה  אני מכניס למסגרת שנקרא לה" כיף בזמן הפנוי שיהיה לי".

אני לא מתכוון לשבת רגל על רגל בבית גם כי אני עדיין לא יודע מה יהיה מצבי הכלכלי מבחינת הכנסות וגם כי אני לא מרגיש עייף באופן מיוחד או בלתי כשיר לעשות כל עבודה.

במאמר מוסגר אומר שהארגון בו אני עובד, דאר ישראל,דאג במשך השנים להיטיב איתנו בקרנות השתלמות,קופות גמל כאלה ואחרות ובהטבות כאלה ואחרות שכעובד מדינה נהניתי מהם מאוד  ואני מאמין שאתגומל בצורה נאה בסיום.

במהלך השבועות האחרונים אני מהרהר באפשרויות לעבודה חדשה והגעתי להחלטה מה אני רוצה לעשות אחרי הפרישה.

פעם מישהו אמר שאם אתה אומר בקול רם מה השאיפות שלך הן מתקיימות.

אז הנה אני אומר בקול רם וצלול:

אני רוצה לעבוד בהפועל קטמון ירושלים עם נוער.

לא יודע במה ,לא יודע איך אבל אני הולך לברר את זה.

פעם כשהייתי צעיר יותר הייתי מרגיש נבוך לפנות בבקשה לעבודה,לא נעים ואולי אני מטריד ואולי בכלל יסרבו לשמוע כי הם לא צריכים וכו'

היום אין לי שום דבר מהחששות האלה,אני רוצה לעבוד במסגרת המועדון של הפועל קטמון ירושלים במחלקות הנוער ,הרמתי טלפון למנהל המקצועי של המחלקה וביקשתי להפגש איתו ולשוחח על עבודה והוא הסכים בשמחה.

אני לא יודע לאן זה יוביל ומה יציעו לי,אני אומר מה אני רוצה ויודע לעשות,אם זה ישתלב עם הצרכים שלהם,יהיה סבבה ונעבור לשלב הבא.

משיחת הטלפון שנעשתה באווירה חמה ומחבקת על רקע העובדה שליוויתי את קבוצת הנוער בכל המשחקים והכרתי את הצוות המקצועי והם אותי,אנחנו לא מגיעים למפגש כזרים גמורים וזה טוב.

על הקשיים של מגורים בגוש דן ועבודה שעיקרה בירושלים נצטרך להתגבר,חלק מהעבודה יכולה להעשות מהבית וברור שאצטרך לנסוע פעם או פעמיים בשבוע לירושלים,אבל על זה אחשוב שנגיע לגשר הזה.

כך או כך הפגישה תיהיה בתחילת השבוע הבא,במוצ"ש נשוחח שוב ונקבע מועד מדוייק ואני כבר מתרגש.

ביום חמישי יש לי חופש ואני רוצה לנסוע לירושלים,יש תערוכה בבית אנה טיכו של צמחים ופרחים ו2 תמונות של סבא שלי משתתפות בתערוכה,אני רוצה לקפוץ למשרדי המועדון של קטמון בהם לא הייתי אף פעם ולקנח בחומוס בעיר העתיקה,חומוס נזמי אם אתם מתעקשים, או בכינויו הידוע חומוס עראפת שמומחים בתחום מכתירים אותו כחומוס הכי טוב בארץ.

לסיום אני רוצה לספר לכם אנקדוטה קטנה.

כולכם מכירים את הזמר עומר אדם,לפי הפרסומים בתקשורת,יש לו הצלחה מטורפת,הכרטיסים להופעות שלו אוזלים בשעות ספורות,ההצלחה שלו אדירה וכסף רב זורם לכיסו.

אומר מייד,אני לא אוהב את אדם כזמר,אני לא חושב שהוא זמר טוב,החומרים של השירים שלו סתמיים וכל ההצלחה שלו זה שיווק גאוני ויחסי ציבור מעולים.

יאמר גם שעיני לא צרה בהצלחתו,שיהיה בריא ויצליח,מרגיז אותי שיש שאנשים שהולכים שולל אחרי הפירסומים בתקשורת.

אז עשיתי עבודת תחקיר קטנה,אני מכיר אשת יחסי ציבור ותיקה בתעשיה ואנחנו משוחחים מידי פעם ופניתי אליה והיא הסבירה לי את ההצלחה המטורפת של אדם

והנה אני מספר לכם:

כאמור יחסי הציבור והשיווק של האומן הספציפי הזה הם מצויינים בתחומם,הכסף הגדול  של כל אומן מגיע מהופעות גדולות,אבל מצד שני הופעות כאלה הן סיכון כלכלי לא קטן והעוגה מתחלקת להרבה אנשים.

אבל ניקח למשל את ההופעה העתידית של עומר אדם בפארק הירקון שמכיל 50 אלף איש ומעלה,איך מוכרים כל כך הרבה כרטיסים,נורא פשוט,פונים לארגוני עובדים,מהגדולים במשק,הכי גדולים,מתוך 50 אלף הכרטיסים מוכרים לדוגמה 30 אלף כרטיסים במחיר מוזל לועדי עובדים, 3000 כרטיסים נמסרים למקורבים כאלה ואחרים,פונקציונרים של העיר המארחת בה מתקיים המופע,חברים ואומנים אחרים שקונים בהנחה למתחם שנקרא 'גולדן רינג' שבו יש בופה עשיר ואת שאר הכרטיסים כ20 ומשהו אלף כרטיסים מוציאים למכירה לקהל הרחב.

הקהל שאוהב את הזמר מוכן לעשות הכל כדי להשיג כרטיסים,אבל בשביל להגביר את העניין בזמר וליצור סנסציה מבחינת "כל הכרטיסים נמכרו תוך שעתיים מרגע פתיחת המכירה" ההפקה עוצרת מידי פעם את המכירה בטענה שהכרטיסים נגמרו או שהאתר נפל ויחזור מתישהו וזה גורם לקהל אוהדיו להתנפל על כל הכרטיסים המוצעים למכירה.

בפועל  הכל תעלולי יחצנות ושיווק,ספק אומרת לי אשת יחסי הציבור,ספק אם ללא התעלולים האלה הייתה ההפקה מוכרת את כל הכרטיסים במחיר רגיל. התעלולים האלה שעושה ההפקההם כמו התרגילים של הפקת הזמר עם הסינגלים שהזמר מוציא לרדיו,אבל לפני שהם יוצאים לרדיו ,ההפקה מדליפה את הסינגל לעמוד הפייסבוק של הזמר ולפי התגובות של הקהל הנאמן שלו יודעת ההפקה מתי לגנוז שיר ומתי לשלוח אותו לרדיו,"ההדלפות"האלה וההכחשות של מפיקיו שהם אלה שמדליפים,כבר זכו לגיחוך גדול ורם של מתחריו ושל המבקרים.

הכותרת,זה השורות הראשונות בשיר של שלום חנוך מילים ולחן "שיר דרך"

אני סיימתי,תיהיו טובים

 

נכתב על ידי טליק , 18/6/2019 18:47  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שלי ב ב-19/6/2019 06:46
 



אני מקטמון ויש עלי פזמון :-)


במסגרת הרקוויאם שאני  עושה לישרא,אני מעלה לכאן אחד  מהפוסטים שכתבתי במסגרת פוסטשבת.

פוסטשבת היה נכתב בשבת בבוקר מוקדם והיו לו  קוראים קבועים,אחת מהן היא צופה שממשיכה להגיב כאן עד היום

והיו קוראים קבטעים נוספים כמו שולה(שם בדוי),רמה,נגה אם אני זוכר נכון וסליחה ממי ששכחתי

הנושאים לא היו אחידים ובדרך כלל נתתי ליד המקלידה לרוץ באופן חופשי על המקלדת

הנה מה שיצא לי ב29.8.2009

 

נאווה צ'ציק הייתה מלכה,לא מלכה כמו מלכת אנגליה אומנם ,אבל מלכת הכיתה 

וזה בהחלט הרגיש לאחרים לפחות ,כאילו היא מלכת אנגליה..

היא הגיעה לתיכון מבי"ס לוריא אני חושב,אולי מהכרמלי ,בכלל המון בנות יפות הגיעו מלוריא ומהכרמלי,

  כל הילדים שהגיעו מ2 בתי הספר האלה הרגישו די בבית בתיכון,בעיקר כי 2 בתי הספר היו סמוכים לתיכון והטריטוריה הייתה מוכרת להם.

אנחנו ש,חרשנו' חצי עיר ב2 אוטובוסים כדי להגיע לבית הספר הרגשנו האוטסיידרים גמורים.

תוסיפו לזה שהיינו נמוכים,רזים,כמובן שלא היה לנו כמו עמיר ואמי (אמי רובינגר אללה ירחמו) שיער חלק והתלבושת האחידה עם המכנסיים האפורים המזעזעים ישבה עלינו רע מאוד,

נראינו חנונים גמורים ולא חשבנו שמישהי תרצה להסתכל עלינו,ודאי לא מסדר הגודל של נאווה צ'ציק

עמיר ואמי באו עם ג'ינס,אלא מה ואנחנו ילדים טובים בית הכרם לבשנו את התלבושת המזעזעת בלית ברירה,

כי אם היו שולחים אותנו הבייתה להחליףהזדקקנו ל 2 אוטובוסים הבייתה ו 2 חזרה  והיה ודאי עובר חצי בוקר לפחות

ואחכ עוד היית נרשם אצל המזכירה ואולי גם היית נתקל במנהל המזעזע הזה דר' קירשנבוים יחרב ביתו(וסליחה רפי).

אבל אני בכלל רציתי לדבר על נאווה. היה לה שיער בלונדיני ארוך והיא לא הסתובבה איתנו,היא הסתובבה עם הנסיכים,

עם דוד חוג'ה,עם שמוליק שם טוב  שלמדו כיתה מעלינוועם עוד כמה ששמם פרח כבר מזכרוני שאחכ כתבו את מכתב השמיניסטים הראשון לגולדה,

נסיכים נו,(אולי חוג'ה לא הצטרף לכותבי המכתב,אני לא בטוח ולא כדאי אחרי 30 שנה להפיל עליו קטע)

אני בכלל הייתי מאוהב ברעיה,בסתר כמובן,

אגב אני לא חושב שהחלפתי איתה בכיתה ט' הרבה מילים ,רעיה הסתובבה עם נאווה שכאמור בשבילנו החנונים היא הייתה במעמד של אלה,יעני גודסט. לא אעייף אתכם בתלאות החברתיות שלי מהימים ההם,אומר רק שמעבר לעובדה שנאווה הייתה גודסט,אבא שלה, אריה, היה בעל הבית של הקולנוע השכונתי,קולנוע סמדר,ורק זה עשה אותה סוג של מובילה חברתית.

להיות בת של בעל בית קולנוע היה סוגשל סטאטוס והיא הייתה מכניסה את חבריה,סוגא עילית של בית הספר לא צריך לומר,חינם,בלי כסף

ואילו אנחנו ,הנתינים הפשוטים שילמנו כדי לראות סרט.

העניין שבשנים ההן,סוף שנות ה60 תחילת ה70 קולנוע סמדר היה קולנוע די מצ'וקמק.

הכיסאות היו מעץ והם חרקו שהרימו והורידו אותם, האולם היה בסוג של שיפוע ,כלומר ישבת גבוה והבריונים שבין הצופים היו מכניסים בקבוקי מיץ או קולה או מה שלא היה אז ,לבית הקולנוע

וכשהתחיל הסרט לכל אורכו היית שומע בקבוקים מתגלגלים לכיוון המסך,מין תחביב שכזה כדי להפריע למי שרצה לראות את הסרט.

לא אהבתי ללכת לקולנוע סמדר בתקופה ההיא, היו שם צ'חצ'חים,שכנראה באו מבריכת ירושלים הסמוכה שגם שם די פחדנו להסתבך איתם:-).

     הקולנוע גם היה רחוק ממרכז העיר שם התרכזו כל בתי הקולנוע של ירושלים ואם לא מצאת סרט כלבבך באחד היית יכול לעבור לשני

ולמושבה הגרמנית היית צריך לנסוע במיוחד ובסביבה לא היו אלטרנטיבות אחרות.

(טוב אפשר כמובן היה לחצות את הכביש וללכת לסבא שמואל הצייר שהיה גר במקביל לרח' עמק רפאים ברח' המגיד,אבל זה לא היה מלהיב כל כך בימים ההם:-)

אחכ עזבתי את בית הספר,הלכתי לצבא,לא שמעתי על נאווה צ'ציק לבד מהעובדה שלעיתים קראתי עליה במדור הרכילות של "כל העיר" העיתון המקומי. אני לא גר בירושלים כאמור כבר מעל 25 שנה וודאי אין לי קשר עם הילדים שלמדו בבית ספר התיכון בו חלפת

י אבל השבוע נתקלתי באינטרנט בקריאה של חבורה ירושלמית לשמר את ייחודו של קולנוע סמדר. מסתבר שאריה צ'ציק בעליו המיתולוגי של הקולנוע הלך לעולמו לפני כמה שנים,נאווה צ'ציק ואחותה ירשו את הקולנוע נאווה לא התגוררה בארץ,השמועה סיפרה שהיא התחתנה נולדה לה ילדה אחכ התגרשה,ואחכ עזבה את הארץ ליוון או לאחד מהאיים הסמוכים ליוון ושם גרה במשך כך וכך שנים.

כל הזמן הזה היא ואחותה החזיקו בקולנוע למרות שלפי מה שכתוב היה ביניהם סכסוך משפחתי.

נאווה כנראה רצתה להמשיך להחזיק בקולנוע ואחותה רצתה למכור את המקום שמן הסתם היה שווה הרבה מאוד כסף , בעיקר כי הוא יושב בתוך אחת השכונות הכי יפות של ירושלים(המושבה הגרמנית כאמור) וודאי שהן היו יכולות לקבל על השטח המון כסף

. בשבוע שעבר נאווה צ'ציק הלכה לעולמה .לדעתי היא הייתה צריכה להיות בת 56 לא הצלחתי דרך האינטרנט והכתבות הרבות שעוסקות בקולנוע סמדר לברר ממה היא מתה,

האם הייתה חולה או משהו? לא ברור. ב

בקישור המצורף,מתואר המהלך הציבורי שהחל באינטרנט כדי לעצור את הריסת הקולנוע, הבר והמלונית שבצידם ומכירת השטח לכל המרבה במחיר. המהלך דומה אגב למהלך שעשו אוהדי הפועל ירושלים שיצרו את הפועל קטמון שרח' עמק רפאים בו יושב קולנוע סמדר מצטלב עם רח' רחל אמנו בו היה המגרש המיתולוגי של הפועל ירושלים שם גם נמצא בית הספר התיכון בו למדתי עם נאווה צ'ציק זכרה לברכה.

אני לא גר כאמור בירושלים,קולנוע סמדר ששופץ והורחב מאז ביקרתי בו אבל שמר על אפיונו כבית קולנוע שכונתי ומיוחד בבית אבן ירושלמי בן 81 שנה עומד להמכר לכרישי נדל"ן שמן הסתם יבנו בו דירות מאוד יקרות. אז בכדי לעצור את העניין הזה דרוש כסף רב,1000 דולר למניה בכדי להגיע עד ה1 בספטמבר לסכום המצויין בכתבה כדי לעצור את תהליך המכירה.

אני לא יודע אם יש הרבה אנשים בעידן הכלכלי העכשווי שיכולים להוציא 1000 דולר על עניין כזה . ולכן,זו חוכמה קטנה מאוד לצאת בקריאה לאנשים לתרום כשאני לא יכול לעשות את זה אם הייתי גר בירושלים וחרד להפיכת המקום למשהו אחר. אבל בהחלט אפשר לומר כל הכבוד על היוזמה,אני מכיר את אילן קריב מיוזמי הרעיון,איש רציני לכל הדעות. אני חושב שכל מהלך ששומר על צביונה של עיר,משמר נכסים תרבותיים כאלה ואחרים הם חשובים אני לא בטוח שהמהלך יצליח כי בכל זאת צריך לגייס הרבה כסף כאמור,אבל אני בהחלט מאחל הצלחה רבה לתושבים היקרים האלה של ירושלים ואני מקווה שהם יצליחו גם בכדי להנציח את זכרה של נאווה צ'ציק ,מלכת הכיתה המיתולוגית של י' 4 בבית הספר התיכון עירוני ג' ,או הזכור בשמו בית חינוך.(יחרביתו...)

בלי קשר:

מחר בערב גמר כוכב נולד,אני מודה שאין לי מתחרה מועדף,אבל איזה גדול זה יהיה אם רוני דלומי תיקח כנגד כל הסיכויים?

ביום שני מתחילה בניו יורק אליפות ארה"ב הפתוחה בטניס,נקווה שדודי סלע ושחר פאר יצליחו להעפיל לשלבים שבשנים קודמות לא עשו זאת.

נעשה כביסה,את כל הכביסה כדי שנגיע ל1 בספטמבר ולא נגלה שלמי מהילדים חסרים תחתונים ירחם השם,כי התעצלתי לכבס..

אני סיימתי,תיהיו טובים 

נכתב על ידי טליק , 13/6/2019 14:37  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טליק ב-18/6/2019 05:34
 



פוסטחג-פרשנות חופשית על פרשה בתורה מפוסט שנכתב לפני 10 שנים


כבר אמרתי בפוסט קודם שבחודש האחרון של ישרא באוויר,אעלה מהאוב פוסטים ישנים.

כתבתי  על המון ענינים כידוע,נגעתי בהרבה נושאים,אחד הנושאים שנגעתי בהם היו פרשות השבוע,לא כל שבוע כמובן,מידי פעם ואז

התרעתי שזו פרשנות פרטית שלי,כמובן שקראתי לפני זה את הפרשה,קראתי פרשנויות עליה מסוגים שונים ועיבדתי אותה לפרשנות פרטית שלי.

אז הנה מה5 ביוני 2009,לפני 10 שנים

פרשנות חופשית על פרשת בהעלותך:

 

פרשת בהעלותך מדברת בעיקר על פרופורציות או חוסר בכאלה ועל הזדמנות נוספת:

הזדמנות נוספת שנותן אלוהים לקבוצה טמאה מבני ישראל להקריב את קורבן הפסח ,כלומר לחגוג פסח שני 30 יום אחרי שכולם חגגו פסח ראשון.  הקבוצה התלוננה בפני משה על קיפוח ואלוהים מתקן את המעוות ונותן הזדמנות שניה .

התורה מתארת בפרשה הזאת את הכנת בני לוי כעובדים קבועים של המשכן ויש תאור מדוייק מאוד איך אלוהים רוצה שיעבדו אותו דרך עניין המשכן ולדעתי הצנועה יש כאן הגזמה בתאורי הדרך בה אלוהים רוצה שיכבדו אותו .

על המשכן אגב "ישב" ענן ששימש את בני ישראל כמורה דרך

אפשר לתאר את הענן כסוג של אלוהים,כי הרי את אלוהים לא רואים ובני ישראל זקוקים למשהו מוחשי שינחה אותם,

  כאשר הענן היה מתרומם מעל המשכן היו בני ישראל מבינים שהם צריכים להמשיך ללכת במדבר, כאשר הענן היה נח ,זה היה אות לבני ישראל להחנות.

המצב הזה היה די מבלבל ומתסכל וחלק מבני ישראל לא אהב את הסיטואציה והתלונן בפני משה על הקשיים שחוו בדרך.

החלק המתלונן מכונה "רשעים" לא ברור לי למה ,

בעיני אלוהים מי שמתלונן ומקטר הוא רשע

ולמה הדרך היחידה להראות להם מי הבוס זה להרוג בהם? לא מבין למה אלוהים הכל יכול פותר בעיה כזאת באלימות איפה הפרופורציות דחילק?

בפעם השניה אגב שבני ישראל באים להתלונן,למשה כבר נשבר קצת ,התלונות הם על האוכל הירוד וכנראה גם החדגוני ואלוהים עושה מעשה שהוא די לא רגיל לגביו ונותן למשה 70 עוזרים מזקני העדה וגם במשך חודש גורם להם לאכול בשר.

הדבר המסעיר השני שקורא בפרשה ומעמיד את משה ,נביא הנביאים,המקורב ביותר לאלוהים ועוד כהנה וכהנה סופרלטיבים באור לא מי יודע מה

זו פרשת מרים.

מרים הייתה אחותו הגדולה של משה, וראתה אותו גדל מול עיניה והופך להיות למה שהוא ,

אבל למרים יש ביקורת על ההתנהלות של משה ביחסיו עם אשתו הכושית.

מסתבר שציפורה אשתו ,סיפרה לנשותיהם של אלדד ומידד שמשה הפסיק לעשות איתה מין והזהירה שזה יקרה גם להן.

  מרים שמעה את הרכילות החמה הזאת ומיהרה לנזוף במשה ,כלומר נכון היא אמרה לו אתה מנהיג דגול,ונבחרת על ידי האלוהים להוביל את עם ישראל וכל זה אבל כל זה בא על חשבון יחסיך עם אשתך.

יחסים עם האשה זה לא רק לעשות ילדים, כמצוות פרו ורבו ,זה גם לקיים חיי אישות מספקים ומהנים הוא שאמרנו,פרופורציות .

אלוהים לא אהב בלשון המעטה את ההתערבות של מרים בענינו של אחר ואפילו הוא אחיה, היא זומנה ביחד עם אהרון ומשה לאהל המשכן ושם נזף בה אלוהים קשות וגרם לה להיות חולה בצרעת.

למה נזף אלוהים במרים ולא באהרון? למה האפלייה הזאת? איפה שוב הפרופורציות  .

הרי השיחה התנהלה בין מרים לאהרון,כלומר אהרון היה שותף לשיחה,

 אני לא רוצה שוב להתחיל לבקר את מעשי השם למרות שנראה שהוא מגזים לגמרי ומפנה את זעמו לכתובת לא נכונה ,

מרים לא הטילה ספק במשה וביכולתו להיות נביא  ,היא רצתה שלציפורה תיהיה הזדמנות שניה לחוות חיי נישואין עם משה,אבל אצל אלוהים זה לא עובר אם זה לא נעשה בדרכו ,כבר אמרנו,פרופורציות .

סוף הסיפור שהעם מזדהה עם מרים,מסרב להמשיך ללכת ואלוהים במקום להכות בהם כמו שהוא רגיל לעשות,מוותר להם ,מבריא את מרים והם יוצאים שוב לעוד 39 שנים במדבר.

סיפורי התורה הם סיפורים מרתקים שיש אפשרות לפרש אותם לכמה כיוונים ובעיקר לימינו אלה,  גאווה,דעות קדומות,ציות עיוור יציאה מפרופורציות והתנגדות לאל הכל יכול ,שמבין שלעיתים הוא טועה ומרכך את תגובתו משמשים בערבוביה בחמשת חומשי התורה.

אני לא תלמיד חכם כאמור,בסיפורי התורה התחלתי להתעניין רק בשנים האחרונות ויש לי הרבה מה ללמוד ,הפרשנות החופשית שלי לא באה לפגוע בהשם אלא לעלות תהיות בקשר להליכותיו והחלטותיו שלעיתים יוצאות מכל פרופורציה מול החטא לכאורה .

אין ספק שמישהו אחר במקומו היה עוזב את בני ישראל במדבר ונעלם אל האופק .

בני ישראל על גווניהם מצריכים הרבה סבלנות,ואלוהים אני מניח ראה פוטנציאל ואולי התפרצויות ההרג שלו היו למטרת דילול אוכלוסיה שבעיניו לא הייתה לה תקנה אבל קשה לי עם אלימות אפילו אם התרחשה לפני "2000" שנה.

שישי,מנוחה ,כביסה ורולאן גרוס(השבדי עלה לגמר ,תחזיקו אצבעות לפדרר. עידכון,ניצח סוף כל סוף ועלה לגמר)

אני סיימתי תיהיו טובים 

נכתב על ידי טליק , 9/6/2019 08:18  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טליק ב-11/6/2019 08:05
 



לדף הבא
דפים:  

450,155
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , ספורט , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטליק אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טליק ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2019 © נענע 10 בע"מ