לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

KeyMan



Avatarכינוי: 

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2014    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: ֳ·ֳ°ֳ©ֳ¥ֳ÷. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

תתחדש, אכלת אותה!


 

אני משתמש הרבה מאוד באתר eBay לרכישה של מוצרים שונים.

יש לי כמה כללים שאותם אמצתי לאחר שלמדתי גם מאחרים.

אני מחפש מוצר חדש, באריזה מקורית, שלא נפתח מעולם, במחיר סביר, עלות משלוח נמוך לארץ

ומסתכל על הפידבקים שקיבל המוכר. לרוב אני מחפש פידבקים הקשורים למוצר זהה או דומה למוצר שבחרתי

כדי לראות אם הקונה מרוצה וקיבל את מה שהוא שילם בעבורו.

רוב המוכרים באתר כותבים בצורה הוגנת על הפריט אם הוא חדש, משומש, שרוט, שבור וכו'.

במספר פעמים בודדות במהלך שמונה שנים, קרה שקיבלתי מוצר לא מתאים לתיאור, במצב כזה

אין חשש כי אפשר "לתבוע" את המוכר ו-PayPal דואגת להחזיר ללקוח את כספו במלואו.

 

בשהותי בארה"ב, לא פעם קניתי מוצר שנקרא Open Box. בהתחלה לא הבנתי את המושג ומשמעותו עד שקניתי כרטיס מסך

למחשב עם מדבקה כזו. המוכר הסביר לי שהמוצר נרכש ע"י לקוח אחר וזה החזירו כעבור זמן מועט

כיוון שלא התאים לצרכיו.

החנות לא יכולה למכור זאת שוב במחיר מלא ולכן היא עושה הנחה, תלוי במוצר ובחנות, הנחה עד 30%.

האחריות היא לשנה ומתחילה מהרגע שרכשת את המוצר, כך שהלקוח לא ניזוק.

 

יש גם המוצרים הנקראים Refurbished.

זה בדר"כ מוצר אלקטרוני שנקנה בחנות או אצל ספק מסויים ומוחזר ליצרן מסיבה כלשהיא.

היצרן בודק את המוצר לתקינותו ואם הוא טעון תיקון, אזי הוא מתוקן, כמובן תלוי בבעיה ובמוצר עצמו.

היצרן ומחזיר את המוצר לחנות או מוכר אותו בחנות באינטרנט. המוצר מקבל אחריות לכמה חודשים על תקינות.

אני אישית לא אוהב לקנות מוצרים מהסוג הזה כי הם אומנם מתפקדים אבל לא ניתן לדעת מה הייתה הבעיה מלכתחילה

ומה התיקון שנעשה במכשיר. להבדיל ממוצר "משומש" שבהגדרתו הוא מוצר שהיה בשימוש

ואף אחד לא מבטיח לך שהוא לא יפסיק לתפקד שבוע אחרי שתקנה אותו.

 

לפני יותר מעשור חוקק חוק הדורש מהספקים לציין שהמוצר "מוחדש" או באנגלית Refurbished.

למה מוחדש ולא מחודש? לא יודע.

העניין שהוא שספקים רבים כותבים שהמוצר מוחדש כיוון שהוא יצא מהמלאי או הוא מגיע מעודפים של היצרן...

מעולם לא נכתב מה הפירוש האמיתי של המילה "מוחדש".

כאמור, מוצר מוחדש הוא מוצר אשר היה בשימוש הצרכן , הוחזר ליצרן ונארז מחדש לשם מכירתו ועל היבואן

לציין ולסמן את המילה מוחדש וציון תאריך החדשתו של המוצר.

 

מסתבר שגם כיום ישנם חנויות וחברות בארץ שמוכרות מוצרים חדשים כשהם בעצם מוחדשים.

לרוב זה מגיע באריזה מקורית או שנארזה מחדש כדי שתראה מקורית, ולפעמים, בשיא החוצפה של היצרנים,

המוצר מגיע כשהוא לא נקי, תוויות שונות הוסרו ממנו ועוד מרעין בישין.

רוב המקרים נוגעים למוצרי חשמל ובעיקר סלולר.

מוצרים לא תקינים או מסדרות בעייתיות המוחזרות ליצרן, מתוקנות ומשווקות חזרה לספקים ומשם לחנויות.

היבואנים המביאים את המכשירים, יודעים שהמכשיר מוחדש ובכל זאת לא מציינים את זה על גבי האריזה.

חבר נפל קורבן למקרה כזה ברשת מסויימת ואני מנוע מלדבר על המקרה כיוון שהעניין אמור להיות נדון בחודש הבא

בבית דין לתביעות קטנות.

 

הבאתי כמה ציטוטים מהאתר של המועצה לצרכנות המעלים שאלות משפטיות. חשוב לדעת מול מה אנחנו עומדים

כצרכנים ולעמוד על זכותנו לקבל מוצר שעליו שילמנו במיטב כספנו.

השאלות המשפטיות העולות הן:

 

האם עוסק רשאי למכור מוצר שנעשה בו שימוש קודם כ"חדש"?

 

האם הצרכן רשאי לבטל את העסקה למרות שעבר המועד החוקי לפי התקנות?

 

מה המועד לביטול עסקה של מוצר שנעשה בו שימוש קודם ונמכר כ"חדש"?

 

 

המצב המשפטי

 

סעיף 2(א)(15) לחוק הגנת הצרכן תשמ"א-1981 קובע, כי אסור לעוסק להטעות צרכן בנוגע לשימוש הקודם שנעשה בנכס,

או על היותו חדש, או משופץ.


בנוסף, סעיף 3 לצו הגנת הצרכן (סימון טובין), תשמ"ג-1983 מחייב לסמן מוצר שהיה בשימוש קודם ונארז מחדש

כמוצר "מוחדש" ולציין את תאריך החדשתו.


במקרה של הטעיה, הצרכן רשאי לבטל את העסקה בתוך זמן סביר מהמועד שבו נודע לו על ההטעיה.

על הצרכן להשיב לעוסק את הנכס בהעמדתו לרשות העוסק במקום שבו נמסר לו ועל העוסק להשיב לו את התמורה

ששילם עד 7 ימים מקבלת ההודעה על הביטול.


והשורה שלי, קניתם מוצר כלשהו במחיר מבצע, תבדקו את דגם המכשיר, אולי הוא יצא מהמלאי, אולי הוא מסדרה פגומה,

אין ארוחות חינם.

תפתחו את האריזה בחנות, תדרשו להפעיל את המוצר לראות שהוא עובד, אם מדובר על מכשיר סלולרי, אל תתעצלו,

תוציאו את הסים מהמכשיר הנוכחי שלכם ותכניסו למכשיר החדש, תראו שהוא עובד, אל תקנו חתול בשק.

תבדקו מי נותן השירות ומי האבא של המכשיר במקרה של תקלה.

תבדקו את המכשיר חיצונית לראות שהכל במקום, לא שבור, לא נראה כמכשיר משומש אלא חדש.

תפתחו עיניים במהירות גבוהה יותר מהמהירות שבה אתם פותחים את הארנק...

יש חוקים, יש תקנות אבל שום דבר לא מחליף את השכל הישר.

 

 

 



נכתב על ידי , 10/6/2014 11:30   בקטגוריות אחריות, דעה אישית, התנהגות, התנסות, חברים, חוקים, כלכלה, קניות, שיתוף, ביקורת  
30 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של KeyMan ב-25/6/2014 12:25
 




דפים:  
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 30 פלוס , 40 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לKeyMan אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על KeyMan ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2014 © נענע 10 בע"מ