לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Sex, Comics And Rock N' Roll


סקס קומיקס ורוקנ'רול

Avatarכינוי: 

בן: 30

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: ֳ´ֳ¥ֳ¬ֳ©ֳ¨ֳ©. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

Sweet scientific victory


בארץ הנושא לא כל כך בוער מחוץ להרצאות של מחזירים בתשובה,

אבל בארה"ב יש קרב עצום בין המדע לבין הדת,

כאשר שדה הקרב הבוער היא תורת האבולוציה והיווצרות היקום.

 

לאחרונה נודע לנו על ויכוח פומבי שעתיד להתקיים בין שתי דמויות מאוד מפורסמות.

האחד הוא קן האם - מטיף נוצרי ותיק שידוע בהתקפותיו על המדע,

והשני הוא ביל ניי - מהנדס בהכשרתו אך ידוע בעיקר מתוכנית הילדים שעשה בשנות ה-90 שם לימד עקרונות מדעיים בצורה פשוטה עבור ילדים.

מיקום הויכוח היה דרמטי לא פחות: מוזיאון הבריאה,

מוזיאון שלם שנפתח ע"י נוצרים אדוקים שמטרתו להציג את התפיסה שלהם לגבי היווצרות היקום,

ולכן אפשר למצוא שם פסלים של אדם וחווה בגן עדן מוקפים בדינוזאורים עם אוכפים.

 

לפני שאקשר אל הסרטון,

אני אצטט את הבלוג "הידען" שגם הרחיב בנושא יותר טוב ממני ואתם מוזמנים לשם לקרא:

 

"ביל ניי לא היה אמור לנצח. הוא אינו מדען אלא מהנדס, בעוד קן האם הוא מטיף מקצועי שיוצר מונחים חסרי משמעות אך קליטים כמו "מדע היסטורי לעומת מדע עכשווי", וטוען שידע הכתוב בתנ"ך הוא מדע לכל דבר. ביל ניי הגיע ללוע הארי, מוזיאון הבריאתנות, מעוזם של מתנגדי המדע"

 

כמו שאתם מבינים,

ביל ניי סיים את הדיון הזה כשידו על העליונה,

ובאמתחו הישגים רבים (וזה נחשב ניצחון מאחר והם לא הלכו מכות עד המוות או משהו כזה).

זה בהחלט נחשב לניצחון מאחר ומבחינת תומכי המדע הסיבה היחידה לקיים דיון כזה היא ההזדמנות לדבר אל אנשים שבד"כ נמצאים בשטיפת מוח מתמדת של מחזירים בתשובה ומטיפים,

וביל ניי הצליח לא רק לקטול את קן האם,

אלא גם ליצור הפרדה בינו לבין שאר הנוצרים בכך שהגדיר אותו כמייצג של זרם ספציפי ולא מייצג של כלל הנצרות.

אבל אם אתם מתעקשים על מספרים,

אז האתר Christian Today ערך סקר,

ואפילו מספר שעות בלבד לאחר תום הדיון התוצאות היו 92% בעד ביל ניי,

ואילו רק 8% לטובת קן האם (מתוך כ-23,000 הצבעות).

הנה הויכוח להנאתכם:

 

 

 

והנה אחד הרגעים הנהדרים ביותר מתוכו,

בו שני המתדיינים משיבים לשאלה "מה יגרום לך לשנות את עמדתך, אם בכלל?" (לחצו להגדלה, או עשו עם הכפתור הימני הצג תמונה):


 

היו גם רגעים מביכים...

מביכים עבור קן האם, כמובן:

 

 

אגב,

בטיעון הפתיחה שלו קן האם הביא מדען שטוען בתוקף שכל מילה בתנ"ך היא אמת ושכדו"א הוא בן אלפי שנים בלבד.

על פני השטח נראה שמדובר במדען אמיתי שאכן מפרסם מאמרים מדעיים בכתבי עת מקובלים.

אבל,

חשוב לבדוק את הפרטים הקטנים:

אותו מדען מתמחה בתחום ההנדסה,

וספציפית בתחום שחוקר את המבנה של בע"ח כדי להעתיק זאת למבנים מלאכותיים.

ז"א שהוא אומנם מבין גדול בכיצד בע"ח\אורגניזמים מורכבים ועובדים,

אבל אין לו שום נגיעה בתחום של כיצד מבנים אלו נוצרו ובאיזה תהליך.

מכאן שלמרות שהוא כתב ופירסם 130+ מאמרים מדעיים,

אף אחד מהם לא קשור להיווצרות היקום (שזה תחום של פיזיקה ו\או קוסמולוגיה),

היווצרות החיים (כימיה ו\או אביוגנזה),

או אבולוציה (ביולוגיה).

באותה מידה הוא היה יכול להביא את ד"ר שקשוקה, לצורך העניין.

 

אבל נמשיך עם המדען הבריאתני של קן האם ותחום ההתמחות שלו - ביומימטיקה.

מדענים בתחום הזה ודאי מכירים היטב את השוטון (פלג'לום) - אותו זנב קטן שמחובר ליצורים חד תאים מסויימים ומאפשר להם לשחות.

השוטון הוא מנגנון מורכב מאוד ומדהים במורכבותו,

ולכן קל מאוד ליפול לתוך כשלים לוגיים מסוג "אלוהי החורים" (=אם אני לא מבין משהו אז כנראה אלוהים עשה את זה),

או ספציפית לענייני אבולוציה - כשל מסוג "מורכבות שלא ניתנת להפחתה".

"מורכבות שלא ניתנת לנפחתה" מתבססת על ההבנה שאבולוציה מתרחשת כתהליך בצעדים קטנים,

כאשר אין מחשבה קדימה או בנייה לטווח ארוך.

אם ניקח כדוגמה מכונית,

לטענתם זה לא הגיוני שמכונית תיווצר בתהליך אבולוציוני,

מאחר ואם נוציא חלקים מסויימים מתוך המכונית היא תהיה חסרת תועלת,

ומאחר וכל דבר שהוא חסר תעולת נוטה להיכחד בתהליכים אבולוציוניים,

המכונית היתה חייבת להיברא כמכלול אחד שלם.

 

אתם יכולים לתאר לעצמכם עד כמה מחזירים בתשובה ומטיפים מתים על הדוגמה הזאת של השוטון :)

לצערם הרב,

ברגע שמפעילים קצת את הראש,

ניתן למצוא גם את הפיתרון לכיצד מנגנון מדהים שכזה נוצר כתהליך ארוך:

 

 

ויש עוד דרך מעניינת לתקוף את המדען הבריאתן של האם,

וזה באמצעות קטע מתוך סרט שעשה ביל מהאר (המעצבן להפליא),

ובו אנו רואים את ביל מראיין את קן האם,

ובמקביל רואים ראיון עם האסטרונום הראשי של הותיקן(!) - כומר, שהוא מדען, ושאינו מאמין שכדו"א נברא לפני 6,000 שנה:

 

 

זה מלחיץ לראות מדען שבא ואומר "המדע משקר!!!",

ומחזירים בתשובה מתים על הטריק הזה ומשתמשים בו המון.

אבל בפועל,

כאשר בודקים את הפרטים הקטנים ומשתמשים בחשיבה סקפטית,

מסתבר ששוב נפלנו קורבן לרמאות ולעבודה בעיניים.

הנטייה הזו של להביא מדען ולתת לו לדבר בתחום שהוא לא מתמחה בו היא עוד כשל לוגי,

ונקראת "מומחה שלא מתחומו".

לצורך העניין,

זה כמו שתלכו לאורתופד כדי שיעשה לכם טיפול שורש,

או לרופא עור כדי שיסיר לכם גידול מהמוח.

 

זה בדיוק אותו המקרה עם מדענים אחרים שהוא מביא כדוגמה:

ריימונג דמיידיאן, שבהגדרתו הוא "עוסק ברפואה" (אני לא חושב שזה אפילו רופא),

אומנם המציא את ה-MRI אבל הוא לא מומחה באבולוציה או בקוסמולוגיה.

דני פולקנר, אסטרונום בהגדרתו, הוא אכן מדען,

אבל אסטרונומיה חוקרת את המבנה והתנועה של גרמי השמיים,

ואילו קוסמולוגה (ענף מדעי אחר לגמרי) היא הענף המדעי שחוקר כיצד הם והיקום נוצרו ומתי!

יענו, עוד מומחה שלא מתחומו.

קרייג ונטר, ביולוג, אומנם היה בין אלו שמיפו את ה-DNA האנושי (סוף סוף מישהו שמתקרב לתחום),

אבל עדיין,

זה לא אומר שיש לו ניסיון בחקר ההתפתחות של הגנום האנושי.

באותה מידה,

אם אני יודע מאילו חלקים המחשב שלי מורכב זה לא אומר שאני יודע איך מייצרים אותו.

 

מחזירים בתשובה ומטיפים נוצריים נופלים בכשל "המומחה שלא מתחומו" בקלות רבה מסיבה מסויימת.

העולם הדתי בנוי על היררכיה וסמכות.

הוא בנוי על כך שכאשר אדם מבוגר אומר משהו - הצעירים יותר צריכים להקשיב ולקבל זאת כתורה מסיני.

ולכן הם חושבים שאם הם יביאו ציטוטים של מדענים אז האתאיסטים יהיו חייבים להתקפל.

הם שוכחים שהעולם החילוני (והמדעי בפרט) בנוי על הטלה בספק.

לא לציית באופן עיוור,

ולא להקשיב מבלי לחקור,

אלא להיפך - תמיד להטיל בספק.

לכן זה לא משנה מהן הדעות האישיות של ביוגלוג או אסטרונום,

כי כל עוד הוא לא יכול לגבות אותן בעזרת עובדות - אלו רק דעות אישיות.

 

 

לסיכום,

למה כל כך חשוב לקדם את החשיבה המדעית של הטלה בספק ולמגר מהעולם את צורת החשיבה הדתית?

אני לא חושב שהדת היא המקור לכל הרוע בעולם,

אבל אני כן חושב שבבסיסה היא מעוותת ומסוכנת עבור בני האדם.

מצד אחד אפשר מאוד בקלות להיגרר לקיצוניות מטורפת.

הנה, לדוגמה, החרדים שתמיד התנשאו מעל המוסלמים פתאום מלבישים את נשותיהן כמו בטאליבן,

ואפילו הגברים כבר התחילו לאיים בפיגועי התאבדות אם ינסו לגייס אותם לצבא.

גם הגישות המאופקות מכילות בתוכן סכנה בכך שהן מחנכות אותנו להתעלם מהמציאות.

הרי אי אפשר (ואסור) להתעלם מאוסף הסיפורים הנוראיים שיש בתנ"ך,

וכיצד הוא מכשיר שוביניזם, שנאת נשים, גזענות, רצח, עבדות, אונס ואלימות.

לכן, גם הזרמים המתונים חוטאים בכך שהם מפתחים גישה של "אני אעוות את המציאות כפי שנוח לי ואקח רק מה שמתאים לי",

וככה לאט לאט המוח פשוט נרקב.

לכן הגיע הזמן להגיד יפה 'שלום' לכל הזוועות שקיבלנו בזכות הדתות בעולם,

ולעבור הלאה אל עבר ערכים נעלים יותר,

כמו האמונה באדם, השאיפה לשלום, וההבנה הפשוטה שכולנו חיים פה על אותו כדור מזדיין,

אז אין באמת טעם לריב, נכון? :)

 

נכתב על ידי , 7/2/2014 08:48   בקטגוריות פוליטי, אקטואליה  
32 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אסף ב-11/2/2014 22:59
 



כוחה של אמת


לפני יותר מעשור כשדודתי נפטרה,

גיליתי מנהג משונה אצל היהודים:

במהלך השבעה נהוג להביא אנשים זרים שידברו על נושאים שלא קשורים באדם שנפטר.

כיום האנשים הזרים הללו גובים תשלום רב (מאות דולרים) עבור להגיד "דברי תורה" במשך כשעה,

מה שנחשב כסגולה לעילוי נשמת הבר-מינן ז"ל.

 

מה שאני זוכר מאותם דברי תורה שנאמרו בשבעה על דודתי היה משל שהלך בערך כך:

בית המקדש נחשב למקום הקדוש ביותר עלי אדמות,

ובתוכו היה קודש הקודשים שהיה אף קדוש יותר (מן הסתם).

אבל,

אם נכניס לתוך קודש הקודשים סטייק חזיר עם גבינה מותכת מלמעלה - האם הטמא יהפוך לכשר?

או שמא בית המקדש הקדוש ייטמא?

או במילים אחרות,

מה חזק יותר - הקדושה או הטומאה?

אז מסתבר שצ'יזבורגר יותר חזק מאלוהים,

כי אם תכניסו צ'יזבורגר לקודש הקודשים אתם תטמאו אותו ולא להיפך.

אני אישית מצאתי זאת מאוד מטריד כי תמיד חשבתי שאלוהים אמור להיות כל יכול והכל,

אבל לא ניתנה לנו הזדמנות להרהר בכך מאחר שמייד הבהירו לנו את הנמשל:

אנחנו והנשמה שלנו זה קודש הקודשים ועלינו לשמור עליה מפני טומאה.

וכך אותו קשקשן שינה את הנושא לפני שלאנשים (שגם ככה היו עסוקים באבל) היתה הזדמנות להרהר בשאלה האמיתית:

מה שווה כל הקדושה הזאת אם היא לא מסוגלת להתמודד עם צ'יזבורגר מסכן?

 

ועכשיו אני אשנה את הנושא מעט (אתם יכולים לעצור ולהרהר אם תרצו),

ובואו נחליף את המילה "קדושה" במילה "אמת",

ואת המילה "טומאה" במילה "שקר".

מי לדעתכם חזק יותר?

האמת או השקר?

 

אני לא רוצה למבוע לכם את העולם בשחור ולבן.

אני לא מאמין שככה המציאות שלנו קיימת.

יש שחור מוחלט ויש לבן מוחלט,

אבל באמצע יש המון המון גוונים של אפור.

כך גם עם אמת ושקר,

כי אנחנו יודעים שיש לא מעט מקרים בהם השקר הוא כל כך חזק שקשה להתגבר עליו גם בעזרת האמת.

 

אבל אם ננסח כלל רחב ומקיף,

אפשר להסיק שהאמת חזקה יותר מהשקר,

בעיקר בגלל שהיא נשענת על עובדות ולא על שקרים,

ובגלל שאפשר להשתמש בה כבסיס איתן למציאת עובדות ואמיתות נוספות.

לדוגמה:

כדו"א הוא עגול.

זאת אמת שנשענת על עובדות (כמו מגוון תצפיות וניסויים שונים שנעשו כבר ב-500 לפנה"ס),

ואפשר להסיק מאמת זו שאם נשוט אל האופק לא ניפול מקצה כדו"א,

או שאם נטוס אל החלל נוכל לראות בקלות שאנחנו חיים על כדור ולא על דיסק.

 

כל העובדות מהן הסקנו שכדו"א עגול יישארו נכונות לנצח (טוב, כל עוד כדו"א קיים בכל מקרה),

ואילו המסקנות שאנו נסיק בהתבסס על אמת זו יהיו גם הן נכונות לנצח נצחים (כל עוד הן לא תלויות בגורמים אחרים).

לא משנה כמה ינסו להפריך אמת זו או את העובדות עליה היא נשענת - זה לעולם לא יצליח.

 

לעומת זאת,

קיימת אגודה בשם "אגודת הארץ השטוחה",

אשר מטרתה להפיץ את ה"אמת" שלהם:

כדו"א הוא שטוח!!!

האתר שלהם עמוס ב"מחקרים", "עובדות" ו"הסברים מדעיים" שנועדו לתמוך בעמדתם.

שלא תטעו,

הם רציניים.

זה אמיתי.

אבל מאחר והם מפיצים שקר שמבוסס על שקרים,

ה"עובדות" שהם מביאים לעולם לא יעמדו במבחן מדעי,

ה"מחקרים" שלהם לא אמינים ומגוחכים,

וה"הסברים המדעיים" שלהם הם קישקוש איום ונורא.

קל מאוד להפריך כל טענה שהם העלו, מעלים או יעלו,

פשוט כי הם לא דוברי אמת.

ולא משנה כמה הם יתעקשו לספר את השקר הזה - הוא לעולם לא יהפוך לאמת.

 

אגב,

הם לא ההזויים היחידים.

בשנת 2007 אישרו באוניברסיטה דתית בארה"ב עבודת דוקטורט (700 עמודים) שכותרתה:

"גלילאו טעה: השמש סובבת סביב כדו"א".

מגיש העבודה הוא ד"ר רוברט סאנג'יניס,

וניחשתם נכון - הוא גם איש דת מאוד פעיל.

ולא, זה לא משנה איזו דת,

כי צורת החשיבה הזו משותפת לכולן.

בכל מקרה,

גם הוא אינו מעלה שום עובדה או טענה רצינית שאי אפשר להפריך בעזרת ידע פיזיקלי של תלמיד תיכון,

ולכן טענותיהם של תומכי הדגם הגיאוצנטרי תמיד יהיו שקרים.

 

לכל ה"מדענים" האלה יש משהו במשותף,

מעבר לכך שהם לא באמת מדענים ואין להם מושג במדע או מחקר מדעי או השיטה המדעית.

מה שמשותף להם זו החשיבה שלאמונה שלהם יש השפעה על העולם.

הם באמת חושבים שאם הם מאמינים שהעולם שטוח - אז העולם שטוח.

והם לא חושבים שהם משקרים - כי הם באמת מאמינים במה שהם אומרים.

ובכן,

באסה להם,

כי המציאות מוכיחה שלאמונה אין השפעה על העולם.

למעשים יש (ומעשים נובעים לרוב מתוך אמונה),

אבל לאמונה עצמה אין,

וגם אם ממש תאמין בשקר שלך - הוא עדיין יישאר שקר.

 

לאמת יש כוח משום שהאמת לא זקוקה לאמונה.

אמת תישאר נכונה לא משנה אם נאמין בה או לא.

וגם אם אף אחד לא יאמין בה - היא תמיד תצוץ בחזרה.

 

לדוגמה,

האבולוציה היא אמת.

במשך אלפי שנים אנשים הבינו שמין מסויים יכול להשתנות.

המין האנושי מכיל בתוכו מגוון רחב של וריאציות,

וכאשר אדם שחור מתרבה עם אישה אסיאתית יוולד להם ילד שהוא משהו באמצע,

שילוב של התכונות של הוריו.

זה היה מקובל וידוע גם על הדתות,

ואפילו בתנ"ך אפשר לראות כיצד משתמשים בידע הזה כדי להשביח כבשים.

תורת האבולוציה ביקשה לקדם אותנו צעד אחד קדימה,

והיא טוענת שמינים יכולים להשתנות בתוך עצמם,

אבל מין מסויים יכול להשתנות עם הזמן למין אחר.

יענו,

דגים יכולים להפוך לזוחלים,

דינוזאורים לציפורים,

וקופים לבני אדם.

זה כל החידוש של תורת האבולוציה,

וזאת כל הבעיה של הדת עם תיאוריה מדעית זו.

 

הנה משהו מעניין שאנשים לא יודעים בד"כ:

דרווין לא היה היחידי שגילה שמינים יכולים להשתנות למינים אחרים.

"מוצא המינים" של דרווין פורסם ב-1859,

אבל כבר ב-1858 אלפרד ראסל וואלס שלח לדרווין טיוטה של ספר שמכיל כמעט בדיק את התיאוריה של דרווין,

והוא בכלל התבסס על ספר של רוברט צ'יימברס שהחל לערער ברעיונות אלו עשר שנים קודם לכן!

מדהים לראות כיצד דרווין ו-וואלס,

אשר לא היה ביניהם קשר ולא עבדו ביחד,

חקרו את המציאות כל אחד בנפרד,

והגיעו לאותה המסקנה!

 

כיום ככל שאנחנו חוקרים את העולם אנחנו מוצאים יותר ויותר ראיות והוכחות לנכונות תורת האבולוציה,

ויותר מכך,

מעולם לא נמצאה ראיה שסותרת את תיאוריה זו.

זאת אמת שממשיכה להתחזק ולהתבהר,

וזה לא משנה אם מנסים לחזק אותה או להפריך אותה,

תורת האבולוציה תמיד תהיה נכונה.

 

לעומת זאת - דת.

בואו ניקח את הדת האברהמית,

אותה הדת עליה מבוססים היהדות, הנצרות, האיסלם ועוד רבות אחרות.

לפי התנ"ך,

באיזשהו שלב בהיסטוריה (אין תאריך מדוייק) התרחש אירוע מאוד משמעותי בשם מעמד הר סיני.

לפי הסיפור כמה מיליונים של אנשים עמדו מסביב להר במדבר,

וחזו באל האחד והיחיד בעוד הוא נותן להם את תורת האמת אותה הוא כתב בכבודו ובעצמו.

 

ניתן לשער מכך שאם אירוע זה אכן קרה,

והתורה היא אמת שניתנה ע"י הכוח העליון המוחלט,

אז לא אמורות להיות בעיות מיוחדות, נכון?

כולם הולכים בדרכו של האל כפי שהיא מנוסחת בתורה,

ואף אחד לא הולך הצידה.

 

טוב,

חוץ מאותם מיליונים של אנשים שבנו את עגל הזהב והחלו לסגוד לו.

שזה מוזר, לא?

אתה מצפה שאם אלוהים מתגלה לאדם מסויים אז אותו אדם לא יילך לסגוד לעגל מזהב אחרי כמה ימים, נכון?

ובכן,

זה נהיה יותר מוזר מזה,

משום ששלמה המלך,

החכם באדם,

שהיה מדבר עם אלוהים באופן ישיר,

אפילו הוא בעצמו עזב את אלוהים ועבר לעבוד את העשתורת.

תגידו,

אם האדם החכם ביותר בהיסטוריה עזב את אלוהים - האם האלוהים הזה בכלל קיים?

 

שימו לב שאני מביא דוגמאות מדעיות כשאני מדבר על אמת.

מן הסתם יש אמיתות שאינן קשורות למדע,

אבל השיטה המדעית והדרך בה מגבשים תיאוריה מדעית מצמיחות אמיתות שקשה למצוא במקומות אחרים.

בסוף הפוסט אני אכתוב בקצרה ובהכללה (מאוד בהכללה) על מה זה מדע,

כיצד הוא עובד,

ומדוע זו הדרך הטובה ביותר להגיע אל האמת.

אבל בינתיים נחזור לנושא שלנו.

 

ניתן לראות עד עכשיו שלאמיתות המבוססות על המדע יש יכולות מדהימות:

אנשים שונים מרחבי העולם יגיעו לאותה המסקנה גם ללא שיתוף פעולה מצידם,

הן אינן תלויות בבני אדם ובאמונתם אלא קיימות באופן עצמאי,

הן מצמיחות תגליות חדשות על העולם,

והן מספקות תחזיות לגבי העתיד והלא נודע.

תכונה נוספת שאפשר לייחס לאמיתות המדעיות היא היכולת המדהימה שלהן לקבץ אנשים ביחד.

 

ממש ברגעים אלו ישנם מדענים במרכז CERN שבשווייץ אשר חוקרים את היקום בדרכים ושיטות מדהימות.

הדבר המדהים הוא שעל פרוייקט אחד יכולים לעבוד מדענים ממספר רב של מדינות מרחבי העולם.

הדבר אפשרי מכיוון שאין כזה דבר פיזיקה הודית ופיזיקה אמריקאית,

פיזיקה היא פיזיקה בכל מקום בעולם.

המדע הוא משותף לכולם,

אוניברסלי,

והחוקים הנובעים ממנו תקפים על כל בני האדם - בין אם מאמינים במדע או לא.

 

מן הסתם על סוגיות מסויימות בתוך הפיזיקה ישנה מחלוקת ודיון,

אבל יש כאן אפקט של משפך,

כאשר כל הדעות הללו מתכנסות ביחד (וחלקן מתבטלות),

עד שלבסוף תצא רק אמת אחת - האמת הנכונה והמדוייקת ביותר,

וכולם יעמדו מאחוריה.

לאמונה אין מקום כאן,

מאחר שאם זה עובד וזה מוכח אז זה נכון,

וכולם נותנים לכך גיבוי.

 

תחשבו איזה דבר מדהים זה.

אנשים שונים מכל רחבי העולם מאוחדים סביב רעיונות אוניברסליים,

ועוברים תהליך של גיבוש והתכנסות.

המדע מאחד אותנו.

 

לעומת זאת,

דת.

בדיחה ישנה אומרת שכאשר יהודי מגיע לאי בודד הוא בונה שתי בתי כנסת:

אחד כדי להתפלל בו ואחד שהוא בחיים לא יתפלל בו.

אפשר להבין את הבדיחה טוב יותר אם מסתכלים על התרשים הבא המציג כיצד התפצלנו והתפלגנו לאורך ההיסטוריה,

למרות שכולנו הגענו מאותו מקום,

מאותה דת מקורית:

 

 

זה מטורף!

איך הגענו לכזה פילוג ולכאלה קצוות קיצוניים (יהודים לעומת מוסלמים, לדוגמה),

כאשר בתכל'ס,

האבות של כולנו עמדו ביחד למרגלות הר סיני?

או יותר פרקטי - כולם קוראים בתנ"ך!!!!

אם דת כלשהי היא האמת האחת והיחידה - מדוע קיים כזה פילוג מטורף???

אם התנ"ך הוא כזה ספר קדוש ומושלם - מדוע כל אחד קורא בו דברים הפוכים לחלוטין???

 

אני לא צוחק עליכם.

דברו עם נוצרי (או יהודי משיחי) והוא יראה לכם כיצד בתנ"ך (הברית הישנה) ישנם הוכחות לכך שישו הוא הבן של אלוהים.

סליחה - "הוכחות".

יהודי שיקרא את אותם הפסוקים יבין דבר הפוך לגמרי,

וכמובן - אין שום דרך ליישב את הויכוח בעזרת כלים דתיים.

 

לגבי התנ"ך יש להם תשובה:

אלוהים כתב את התורה ככה שתבין מה שהוא רוצה שתבין.

יענו,

קראת את התורה והחלטת להיות נוצרי?

אז זה כי אלוהים רוצה שתהיה נוצרי.

 

זה נשמע הגיוני באופן מעורפל,

אבל אם חושבים על זה לעומק זה הזוי:

למה אלוהים רוצה שאהיה נוצרי אם זה אומר שאני אעבוד אלילים כל חיי ואגיע לגהינום?

WTF, אלוהים?

וחוץ מזה,

זה טיעון דפוק באופן כללי.

אני קראתי את Batman RIP ואני חושב שזה קומיקס מחורבן.

אחרים קראו ואמרו שזה מצויין.

על בסיס אותו ההיגיון אפשר להגיד שגראנט מוריסון כתב את הקומיקס כך שאני לא יאהב אותו אבל אחרים כן.

וכמובן - אפשר להגיד את זה על כל ספר ביקום,

ולכן המסקנה היא שהתנ"ך הוא לא כזה מיוחד :/

 

אתם מכירים מישהו שקרא את חוקי התרמודינמיקה והחליט שכן אפשרי לבנות מכונת תנועה מתמדת שתייצר יותר אנרגיה ממה שהיא צורכת?

ברור שלא.

רק רמאים טוענים כך,

והם גם ינסו למכור לכם אחת.

לעומת זאת,

בספר דברים כתוב במפורש:

לא לאכול שרצים כגון פירות ים,

ולא להיות הומואים.

היהודים ממלאים את שני ההוראות הללו,

אבל הנוצרים החליטו שלאכול שרימפס זה בסדר אבל לאכול בתחת לא.

WTF?!

 

בחזרה אל הצ'יזבורגר בבית המקדש מתחילת הפוסט...

יש סיבה שבגללה כל המנהיגים הדתיים אוסרים על הכבשים שלהם לדבר עם חילוניים ולהיחשף לעולם החילוני.

נסיעה בקו 1 לכותל המערבי דרך מאה שערים חושפת אינספור שלטים בסגנון "לא לאינטרנט" או "להעיף את הטלפונים הסלולריים",

וגם טלוויזיות ועיתונים חילוניים הם מחוץ לחוק.

הם גם לא מתביישים להגיד מה הסיבה:

הם מפחדים שאם הם ישמעו מנגינה שונה ממה שהרבי שלהם מנגן אז הם יתחילו לחשוב קצת...

במודע או שלא במודע,

הם יודעים כי הדת שלהם היא אוסף של שקרים העומדים אחד על השני כמו בניין קלפים,

ולכן ההתנזרות שלהם היא חשובה מאחר ומשב הרוח הקל ביותר יכול למוטט הכל.

ושלא תטעו - רבים חוזרים בשאלה בכל שנה,

והם מגיעים מכל הזרמים הדתיים,

ומתוך הישיבות ומתוך הכוללים.

 

מערכת הערכים של אתאיסט ממוצע מבוססת על חשיבה חופשית ועל עובדות (מכאן הקשר בין אתאיסטים למדע).

לאתאיסט לא אכפת מה תבחרו לקרא, או באיזה אתרים אתם גולשים.

להיפך,

הם מעודדים אתכם לשמוע גם את הצד השני מאחר וכל כך קל להפריך את השקרים הללו,

שככל שתקשיבו ליותר מחזירים בתשובה כך יקטן הסיכוי שאשכרה תחזרו בתשובה.

לא סתם יש ביטוי שאומר שהדרך הטובה ביותר להפוך לאתאיסט היא לקרא את התנ"ך :)

 

אם נפרק את המטאפורה,

אז הצ'יזבורגר הוא עובדה.

בית המקדש הוא אוסף של שקרים שכאשר הוא ניצב אל מול העובדות העובדות מתחילות לעשות בו שינויים,

או "לטמא" אותו.

אם בית המקדש היה אמת ולא אוסף של שקרים,

אז לצ'יזבורגר לא תהיה שום השפעה עליו.

אני לא מצפה שהשרץ יהפוך לכשר (זה כבר בגדר נס),

אבל למה זה אמור להשפיע על בית המקדש עצמו?

אם בית המקדש היה אמת אז הוא היה נשאר אמת לא משנה אילו עובדות ייכנסו אליו.

 

אני לא יודע מה כוחה של אמת.

זאת שאלה הזוייה מידי ומעורפלת מידי (מה זאת אמת? מה זה כוח? וכ'ו...).

אני יודע כמה דברים:

המדע הוא נייטרלי ויש לו שאיפה אחת - לגלות את האמת על העולם.

ככל שאנחנו מגלים יותר,

כך נעשים דברים מדהימים יותר בזכות ובשם המדע.

הוא מאחד אותנו ע"י יצירת מכנה משותף ויעדים משותפים,

הוא נותן לנו תקווה ועתיד,

מבטיח הבטחות וגם מקיים,

והמדהים מכולם - הוא יודע לתקן את עצמו (אם מצליחים להוכיח שהוא טעה, כמובן. וזה קרה).

 

הדת פוגעת בנו.

היא מרעילה אותנו אחד כנגד השני,

מפצלת אותנו ומנכרת אותנו אחד מהשני,

היא אינה שואפת קדימה אלא רק לשמר את הקיים או ללכת אחורה,

וכמובן,

על שמה של הדת רשומות אינספור מלחמות, פוגרומים, שואות, אינקוויזיציות, וכל מעשה נוראי שאתם יכולים לדמיין.

כל מה שנקבל מהדת זה שקרים,

והבטחות שלעולם לא נדע אם היא באמת מקיימת כי אף אחד לא דיבר איתנו מהעולם הבא.

 

תחשבו על זה.

 

 

אבל מה זה מדע?

מהי השיטה המדעית?

ולמה המדע מחזיק באמיתות הגדולות ביותר של עולמנו?

 

אז מדע זה ידע.

זה הכל.

מדע זה סl כל הידע שיש לאנושות על העולם:

כדו"א עגול, הוא סובב סביב השמש, אטומים מושכים אחד את השני, חיידקים גורמים למחלות וכ'ו...

 

נשמע פשוט,

אבל זה מעורר בעיה קשה:

איך מחליטים מה נחשב לידע נכון ואמיתי וראוי להיכלל במאגר הזה - ומה לא?

 

ובכן,

תיאוריות מדעיות הן חלק מהמאגר הזה.

במילון למילה "תיאוריה" יש פירושים שונים וחלקם אף סותרים אחד את השני.

"תיאוריה" בשימוש היומיומי היא השערה, מחשבה שאינה מבוססת.

אבל "תיאוריה מדעית" היא אוסף של חוקים וכללים אשר מסבירים עובדות ראיות ותופעות טבע.

 

תהליך גיבוש תיאוריה מתחיל באיסוף עובדות, ראיות ותופעות שונות.

כדי לקבוע שתופעה מסויימת היא עובדה (לדוגמה, חפצים תמיד ייפלו לכיוון הקרקע),

תופעה זו חייבת לעמוד במגוון נוקשה של קריטריונים שונים ונוקשים.

לכן אם אדם יגיד "ראיתי רוח רפאים" אי אפשר להתייחס לדבריו כאל עובדה.

אבל במידה ואנשים נוספים ייראו את הרוח,

היא תיבחן בכלים מקצועיים ומדוייקים,

ויהיה אפשר לראות אותה בכל מקום בעולם תחת אותם תנאים - אז הרוח תהיה עובדה.

אבל זה לא יקרה :)

 

לאחר שאספנו את הראיות עלינו למצוא את הקשר ביניהן,

ואת מערכת החוקים שמפעילה את הקשר הזה.

זה השלב שבו מעלים השערות לגבי מהם חוקים אלו ואז מתכננים ניסויים\תצפיות שיבדקו את ההשערות.

לאור תוצאות הניסויים עורכים תיקונים בהשערת היסוד ומתכננים ניסויים נוספים.

ככה ממשיכים עד שמערכת החוקים שהתגבשה היא מספיק יציבה כדי לאפשר קביעת תחזיות,

ז"א שאני אוכל לנבא מראש מה יהיו תוצאות של ניסוי מסויים וגם אצליח.

אבל החוק החשוב ביותר הוא שמערכת הכללים הזו,

התיאוריה המדעית,

חייבת להיות מבוססת על המציאות (ראיות, עובדות, תצפיות, ניסויים).

 

לדוגמה,

תיאוריית הכבידה היא תיאוריה מדעית.

היא מבוססת על תצפיות וניסויים שונים,

והיא מכילה כללים וחוקים המסבירים אותם,

כמו לדוגמה שכל שני גופים בעלי מסה ימשכו אחד את השני ביחס ישיר למסה שלכם,

וביחס הפוך לריבוע המרחק ביניהם.

על בסיס מערכות הכללים של תיאוריית הכבידה אנחנו יכולים לספק תחזיות,

כמו לדוגמה מה תהיה מהירות חפץ שנופל מגובה בניין,

באיזו עוצמה הוא יפגע באדמה,

ואפילו מה יהיה מסלולו של מאדים סביב השמש,

או באיזו מהירות צריך לשלוח חללית כדי לנחות על מאדים.

 

אין איזו מכונת קסם שמזרימים לתוכה תיאוריה מדעית והיא קובעת האם היא תהיה נכונה לנצח או לא,

ולכן באופן עקרוני,

כל תיאוריה מדעית היא נכונה עד שיוכח אחרת.

אבל הדרך לגיבוש תיאוריה מדעית היא כל כך ארוכה, קשה ומייגעת,

ומספיק בראיה הכי פשוטה כדי להפיל תיאוריה שלמה (תמצאו חפץ שנופל למעלה ותיאוריית הכבידה תבוטל),

כך שכאשר תיאוריה גובשה ועברה אישור של הקהילה המדעית אז מתייחסים אליה כאל אמת מוחלטת ולא מבזבזים זמן בניסיון להפריך אותה.

אבל שלא תטעו,

במהלך עבודה על מחקרים שונים עשויות לצוץ ראיות ותצפיות חדשות שיסתרו תיאוריה מקובלת מסויימת.

זה לא קרה עד היום,

אבל במידה וזה יקרה המדע יהיה חייב לתקן את עצמו - והוא גם יעשה זאת.

 

יש אנשים שהמקצוע שלהם זה לנסות להכשיל תיאוריות מדעיות ומחקרים שונים.

עיקר עבודתו של מדען היא לחקור את העולם בעזרת ניסויים ומחקרים,

ואז להסיק מסקנות ולהציג אותם כמאמר.

מדען שלא מפרסם מאמרים הוא מדען שלא עובד או עסוק בדברים אחרים (דרך טובה לזהות רמאים עם תואר מאונ').

אך גם אם כתבת מאמר הדרך עוד ארוכה.

 

ראשית,

הקהילה מתייחסת ברצינות רק למאמרים שמתפרסמים בכתב עת מדעי מכובד,

וכתבי העת האלה עושים את הבדיקות שלהם לפני שהם מפרסמים מאמרים.

אחת הבדיקות נקראת "ביקורת עמיתים",

וזה אומר שהמאמר שלך (המכיל פירוט מלא של הניסויים והתצפיות שערכת) נשלח לחוקרים שונים ברחבי העולם,

אשר אינם יודעים את זהות המחבר של המאמר,

והם משחזרים את המחקר שלך כדי לוודא שהוא אמין,

וגם מנסים להכשיל אותך ע"י עריכת ניסויים נגדיים שיוכיחו שאתה טועה.

המאמר שלך יפורסם רק במידה והוא יעבור את הביקורת של חוקרים אלו,

וגם אחרי שהוא פורסם תהיה מוכן לכך שמדענים שונים ברחבי העולם שיקראו את המאמר ינסו בעצמם להוכיח שאתה טועה מסיבותיהם שלהם.

 

רק במידה ועמדתם במבחן של העולם כולו יהיה אפשר להתייחס למסקנות שלכם כאל מקובלות.

ועדיין הדרך רחוקה מגיבוש תיאוריה,

כי תצטרכו המון מאמרים כדי לגבש אחת כזו...

 

מחקרים, תצפיות, תיאוריות מדעיות, ביקורת עמיתים וכ'ו כל אלה ועוד הם חלק מ"השיטה המדעית",

שהיא הדרך הטובה ביותר שיש לנו לחקור ולעצב את העולם כרצוננו.

זה מה שמאפשר לנו לרפא מחלות,

וזה מה ששם אדם על הירח, רובוט על המאדים, וחלליות בטיזנאמו של כל הגלקסיה הזו.

זאת לא שיטה מושלמת,

אבל זאת השיטה הטובה ביותר שיש משום שהיא נאמה למציאות - לעובדות, לראיות.

 

להלן תהליך קבלת ההחלטות בדת:

איש הדת קובע עובדה.

מעכשיו קביעה זו היא נכונה לנצח נצחים,

ולא משנה כמה ראיות סותרות אנשים ימצאו.

והוא גם לא חייב לתת הסברים מדוע הוא קבע את מה שקבע,

והוא לא עומד לביקורת.

אם למישהו יש בעיה - שיילך להזדיין.

 

אלו שטוענים שהדת והמדע יכולים לעבוד ביחד טועים.

ההבדלים המהותי הזה בגישה הבסיסית כל כך לגבי העולם ומה נכון ומה לא,

היא שמונעת כל חיבור בין מדע לדת.

 

דת מפצלת,

מדע מגבש.

 

 

 

והנה משהו נחמד לאללה שמצאתי ממש עכשיו,

ערוץ יוטיוב של בחורה שמדברת על נושאים שקשורים בדת ובאמונה,

ועושה זאת בצורה ממש מדוייקת ומבריקה.

אתם יכולים להתחיל עם הסרטון הזה שבו היא עונה על השאלה מדוע אתאיסטים מתעקשים להפיץ את דעותיהם כל הזמן?

למה שלא איש באמונתו יחיה?

אז קודם כל,

הציטוט המדוייק הוא (כמובן) "צדיק באמונתו יחיה" (והמשמעות מכך היא שונה לגמרי),

ושנית... אני אתן לה לדבר:

 

 

היא כמובן מציינת דברים גדולים וחשובים,

אבל יש גם דברים קטנים ומעצבנים בצורה נוראית,

כגון זה:

 

 

לא להאמין שהם ממש גורמים לי להתגעגע לתקופות של חנויות הוידאו זצ"ל.

אם אני משלם על השירות הזה,

באיזו זכות הם קובעים לי מתי מותר ואסור לי להשתמש בזה???

אגב,

שימו לב להודעה הזו מהקיר של HOT בפייסבוק:

 

 

אני לא יודע מה בדיוק הסיפור מאחורי זה והאם באמת מדובר בחסימה יזומה שמתרחשת אצל כולם,

אבל אם כן,

זה כבר ממש עובר כל גבול.

באותה מידה הם יכלו פשוט לעבור בית בית ולהחרים מכשירי DVD.

 

מה קורה אצלכם ב-YES?

יש חופש אמונה?

 

נכתב על ידי , 13/9/2013 18:34   בקטגוריות אלוהים, פוליטי, אקטואליה, שחרור קיטור  
109 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של space cadet ב-26/9/2013 19:31
 




דפים:  
227,139
הבלוג משוייך לקטגוריות: מתוסבכים , סקס ויצרים , קומיקס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לspace cadet אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על space cadet ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2014 © נענע 10 בע"מ