לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Sex, Comics And Rock N' Roll


סקס קומיקס ורוקנ'רול

Avatarכינוי: 

בן: 30

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: ֳ·ֳ¥ֳ®ֳ©ֳ·ֳ±. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

LAZARUS


יו יו יו!!!
אני עובד פה במרץ לקראת ההרצאה שאעביר בקיץ הקרוב,

ובגלל שבאמת לא היתה כאן ביקורת כבר המון זמן,

קבלו ביקורת אורח ממי שהביא לכם את הביקורת על X-Factor וצבי הנינג'ה - אליאב גוטמן!

 

והפעם על סדרת הקומיקס Lazarus שמתפרסמת באימג' וכבר הגיע לאוגדן השני שלה.

עכשיו,

חשוב לציין שבאופן עקרוני את שם משפחתו של כותב הסדרה (Greg Ruka) מבטאים ראקה,

ולא רוקה.

אבל מאחר ואנחנו בישראל אנחנו נבטא את זה איך שבא לנו!!!

הבנת את זה, ערן?!

 

אז בלי הקדמות מיותרות,

אני אתן לאליאב לדבר עכשיו,

אבל לפני כן, פסקול:

 

 

והפעם רמיקס לשיר ישן של נוטוריוס BIG.

 

 

במדור המכתבים שבסוף כל חוברת, גרג רוקה- כותב הסדרה- עונה על מכתבים ומיילים של מעריצים. אחד הקוראים כתב לו שהוא נהנה מהתסריט אבל הוא לא מבין ממש את העלילה. הוא לא מבין את "העולם העתידני הזה" ולא קולט את המצבים והדמויות. הקורא הציע לגרג רוקה לעשות איזה אירוע שיזעזע את היקום של "לזרוס", משהו כמו פלישת חייזרים, וככה זה יגרום להלם ופחד בקרב הקוראים. משהו שישנה את הסטטוס קוו, כי הוא משעמם וחסר משמעות.

 

כתגובה גרג רוקה צחק במשך שורה שלמה ואמר לו שהוא טועה, שהוא פספס את הנקודה בקומיקס ושהוא לא בשבילו. הוא אפילו הצביע לו על הדלת בנדיבות ואמר לו שהוא לא חייב לקרוא את הקומיקס! היו עוד מקרים שקוראים לא ירדו לסוף דעתו של גרג רוקה והוא פשוט לא טרח להתווכח איתם והצביע על הדלת בלי חשש. ככה זה כשאתה מפרסם קומיקס בחברה שנותנת לך חופש אומנותי.
א
עכשיו אתם בטח חושבים לעצמכם "עוד קומיקס להיפסטרים שלא נבין את העלילה ונצטרך לחכות עד חוברת 100 כדי שיהיה לנו שמץ של מושג מה קרה", אז לא. אומנם אני לא אמליץ על הקומיקס הזה לכל אחד, במיוחד לא לכל קורא מתחיל, אבל זה בהחלט קומיקס שרבים ייהנו ממנו. 
א
אני הגעתי ללזרוס אחרי שנמאס לי מהחברות הגדולות. נמאס לי שכותבים מצוינים נדחפים לבינוניות בגלל שיש עכשיו קרוסאובר בין כל הכותרים ולכן חייבים לשנות את העלילה/ לעשות אותה אפלה יותר/ להגדיל את המחשוף של הבחורה בלי קשר לכלום. קשה לי לראות חילופי צוותים בכל כמה זמן, שינויי קצב ואווירה, וקשה לי עם סטטוס קוו יציב שלא מאפשר פיתוח דמויות. בכלל, הכי קשה לי כשיש הרגשה של זלזול באינטליגנציה של הקוראים. כבר ידוע שבשנים האחרונות אימג' שינו כיוון והחליטו לתת יותר חופש ליוצרים שלהם, ובזכות כך יוצאים להם הרבה דברים טובים. לזרוס הוא אחד מהם.
א
אז מה הסיפור? בעתיד הלא רחוק של עולם פוסט-אפוקליפטי שעבר קריסה כלכלית (לא זומבים ולא נעליים), העולם כבר לא מחולק לפי גבולות גיאוגרפיים או פוליטיים אלא לפי גבולות כלכליים, והשליטה נמצאת בידי מספר מועט של משפחות ענק. שאר האנשים בעולם מתחלקים לשני מעמדות: צמיתים (מעין משרתים) שהם אנשים מועילים (החל מרופאים, חיילים ומהנדסים ועד אמנים ואנשי בידור), ולעומתם ישנו המעמד הנחות יותר, "הפסולת", כאשר במקרה הטוב מדובר בחוטבי עצים ושואבי מים ובמקרה הרע הם פשוט עניים מרודים. בהתחלה זה נראה לי קצת כמו משחקי הכס (העולם נשלט על ידי משפחות, יש פוליטיקה פנים משפחתית ובין משפחות) אבל כאן נגמר הדמיון, כי רוקה משתמש בסדרה שלו לדיונים ורעיונות אחרים ממשחקי הכס (למרות שאני מנחש שמי שאהב את משחקי הכס יאהב גם את לזרוס).
א

א
גיבורת הסיפור היא Forever ("נצח". באנגלית זה נשמע יותר טוב), בת למשפחהחזקה בשם קרלייל. היא מהונדסת גנטית ומשמשת כ'לזרוס', שזה מעין קצין ביטחון של המשפחה האחראי על הגנתם וביטחונם. בכל משפחה יש לזרוס ותפקידו להיות החייל האולטימטיבי ולהגן על המשפחה ועל רכושה ללא רחמים. הבעיה מתחילה לאחר שפוראבר עוצרת גנבים (ששייכים לפסולת) שפרצו לאחד מהמבנים של משפחת קרלייל וחיפשו קצת אוכל. פוראבר חשה אמפתיה כלפי הפסולת ומתחילים לצוץ לה שאלות בנוגע לייעודה ולתפקיד המשפחה שלה. הבעיה היא שהמשפחה רואה באמפטיה כזאת כלפי הפסולת כחולשה. ישנם עוד כמה דברים שמעוררים את המתח בינה לבין משפחתה, אבל אני לא אציין אותם מחמת הספוילרים.
א
אז למה הקומיקס טוב? כמו שציינתי מקודם, גרג רוקה לא מתפשר בעלילה, והוא בונה עולם גדול ומפורט ומגלה לנו אותו לאט ובסבלנות. כבר בסיפור הראשון אתם תגלו מספיק מידע שישאיר אתכם עם טעם לעוד, כאשר עם הזמן הוא יחשוף עוד. רוקה לא ייקח אתכם יד ביד ויגלה לכם את העלילה, אלא הוא ידרוש שתפעילו מחשבה. כמו כן, פיתוח העלילה נעשה בצורה מאוד מעניינת גם דרך מדור המכתבים, שם הוא ממשיך ומרחיב על העולם של לזרוס, כמו הצגת ציר זמן המסביר את ההשתלשלות ההיסטוריה עד למצבה כיום, או הצגת המשפחות והשליטה שלהן. בנוסף הוא גם משתמש בפרסומות מזויפות בחוברת כדי להציג את המשפחות, ואני אשכרה הבנתי את זה רק בקריאה שנייה!
א
עוד דבר מדהים אצל רוקה זו הכתיבה. היא מתקדמת בקצב מדוד ומכובד אבל לא נמרחת. כל סיפור מתחיל בנקודה אחת ונגמר בנקודה אחרת, והדמויות שם פועלות ומתפתחות. בנוסף, רוקה עושה את כל מה שמארוול ודי.סי לא עושים: הגיבורה שלו היא דמות חזקה, עצמאית, ולא שואפת לשפוע בסקס אפיל. הוא אפילו לא מצביע על זה ומתגאה בזה, כי זה פשוט משהו מובן מאליו! עוד דברים שהוא משתמש בהם כמובן מאליו הם מערכות יחסים רומנטיות בין שחורים ולבנים, עולם אפור וחוסר אונים נרכש.
א
הדבר שהכי אהבתי בקומיקס זה האווירה של הקפיטליזם שנהיה מוגזם מידי: כסף זה כוח והעולם נשלט על ידי תאגידים בלבד. אם אין לך ערך שיעזור לתאגיד אז אין לך ערך בכלל. בסיפור השני אנחנו מקבלים נקודת מבט אחרת על העולם דרך עיניהם של משפחה שנחשבת לפסולת, ואת הקשיים שלה לשרוד ולחיות. הוא מציג תפיסת מציאות קודרת, ביקורתית ודיסטופית, אבל היא לא כל כך רחוקה מהמציאות שלנו. אנחנו רואים עולם שחזר להיות פיאודלי עם חוואים שמתקשים לפרנס את עצמם וצמיתים שעובדים בשביל בעלי האדמות.
א
באמת שחשוב לי לשים כאן דגש: תחשבו על סיפורי המדע בדיוני הפוסט-אפוקליפטיים של פעם ומה גרם לכך. אנחנו רגילים שעולם פוסט אפוקליפטי נוצר עקב שואה אטומית או שהטכנולוגיה השתלטה עלינו, אבל כיום הכלכלה הדורסנית שלנו היא זו שהפכה לאיום האמיתי על עתיד האנושות, ובכך היא מחליפה את פצצות האטום והקידמה כפחד אנושי קולקטיבי. אם הלך הרוח כיום מדבר על הכלכלה שלנו כקפיטליזם שאיבד את הכללים שלו ('קפיטליזם באמוק', כמו שגרג רוקה מסביר), אז מה זה אומר עלינו כחברה? מה אפשר לעשות עם זה? אילו דברים שקורים בקומיקס כבר התחילו בעולם שלנו?
א
האלמנטים של המדע בסיפור המד"ב של לזרוס לא מנותקים מהמציאות ובהחלט אפשרי שיתרחשו בעתיד הקרוב (משהו כמו עוד 70 שנה אולי): הנדסה גנטית, רובוטיקה, אמצעי בידור שהם גם אמצעי מעקב, ושבבים שמספקים את כל המידע שצריך על הגוף שלך מבחינה בריאותית. כמו ארתור סי קלארק לפניו, גם רוקה בחר ללכת על "מדע עתידני" ופחות על "מדע בדיוני": אין פה פלישות של חייזרים, גלישה בזמן או דברים שכנראה לא אפשריים לעתיד הקרוב. רוקה עושה זאת כדי לספק תמונה ריאליסטית עד כמה שניתן ובכך להרתיע אותנו מפני הבאות. הוא אפילו מספר בסוף החוברות על מחקרים אקדמיים שקרא וכיצד העולם מתקדם לזה! עם זאת, רוקה גם מבהיר שהוא לא מפחד מהקדמה ומהמדע אלא דווקא מעודד אותה, הוא פשוט מפחד מהשימוש הלא נכון שיעשו בה מי שיוכל לממן ולצרוך את אותם אמצעים טכנולוגיים ומכך שלא ינגישו אותה לאנשים אחרים.
א
האומנות תואמת לאווירה שהקומיקס מנסה להעביר, אני לא אהבתי את מיכאל לארק בריצה שלו בדרדיוול, אבל כאן זה מתלבש כמו כפפה עם שאיפה גבוהה למציאותיות קודרת שכזו. לא תמיד יש ירידה לפרטים אלא יותר לספק התרשמות כללית, ואני בסדר עם זה. הוא משתמש יחסית הרבה בצללים, וההבעות פנים שלו - וואו! להתמוגג מהם!
א


לסיכום, קומיקס שכתוב מצוין, מעורר מחשבה, מספק מספר נקודות מבט על המצב שלנו ומשקיע בדמויות ובפיתוח עלילה. עד עכשיו יצאו תשעה חוברות בשני אוגדנים (סיפור ראשון חוברות 1-4 וסיפור שני 5-9). אני ממליץ על לזרוס למי שקצת נמאס לו מהקומיקס הרגיל של גיבורי העל. אם נהניתם ממשחקי הכס או ברייקינג באד, אז יכול להיות שתאהבו את הקומיקס הזה. אם אהבתם את הסמויה אתם תשתגעו על הקומיקס הזה. אני לא ממליץ עליו לאנשים שרוצים להתחיל לקרוא קומיקס (אלא אם כן הם יחסית מבוגרים) ובכללי אני לא ממליץ עליו לילדים. לא בגלל האלימות או משהו כזה (יש שם אלימות, אבל בחייאת, יש אלימות בכל דבר היום) אלא בגלל שלא בטוח שהם יבינו את העלילה ואת התפיסות שמוצגות בה. אני יכול להגיד לכם שכנראה עיקר ההנאה שלי נובעת מכך שאני לומד תואר ראשון במדעי החברה והקומיקס משקף הרבה תיאוריות שאני נהיה מודע אליהן וגם מסקרנות אותי.
א
ואל תשכחו: משפחה זה מעל הכל.

 

תודה רבה לאליאב!

 

אם גם לכם יש מה להגיד על קומיקס שקראתם,

או אפילו סרט או משחק שרלוונטים לבלוג,

דברו איתי :)

 

בתקווה שהעדכון הבא יהיה ביקורת על הסרט של Guardians Of The Galaxy



נכתב על ידי , 20/7/2014 17:08   בקטגוריות אלים, אקשן/פעולה, ביקורת קומיקס, דמויות בקומיקס, דרמה, מבקר אורח, מדע בדיוני, מתח, סקירת קומיקסים, פוליטי, קומיקס, קומיקס אלטרנטיבי, קונספירציה, סיפרותי  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של space cadet ב-22/7/2014 20:51
 



Mo' money mo' bitches


כי סייימתי שנה א' בתקשורת חזותית,

ועכשיו אני צריך כסף,

וגם בחורות (אסתפק גם באחת).

זאת לא קריאה נואשת של אדם בודד,

פשוט אני לא באמת חבר במסגרות חברתיות בהן יש תחלופה של אנשים כדי שאוכל לפגוש אנשים חדשים.

לפחות עד תחילת השנה הבאה.

 

ולפחות עד פסטיבל הקומיקס הקרוב D:

כן, השנה אני בפסטיבל,

לא עם דוכן וקומיקס משלי,

אבל... ארחיב אח"כ,

אז תישארו עירניים לחדשות בנושא.

אתם יכולים לשריין לעצמכם את תאריכי הפסטיבל: 6-9 באוגוסט,

ואפילו ספציפית את ה-7 לאוגוסט (רמז רמז...).

טוב,

דיברתי יותר מידי.

אתם תדאגו להגיע כי יהיה מעניין ויש את ולדיק סנדלר וארז צדוק שמסיימים עכשיו את הלימודים שלהם בבצלאל,

והם החליטו שפרוייקט הגמר שלהם יהיה... קומיקס!

מהצצות שהם משחררים לרשת זה נראה מדהים (לחצו על השמות שלהם כדי להגיע לעמודי הפייסבוק שלהם ולראות במה מדובר).

 

אגב,

הראשון להגיש קומיקס כפרוייקט גמר בבצלאל היה אורי פינק עם הספר "הבלי משיח".

 

תוכן עניינים:

פה ושם על guardians of the galaxy

עדכוני קולנוע

הצצה לסדרה החדשה של סופרמן

השער הזה צריך עוד מודוק

הדברים שהורסים את התעשייה

קצת משחקים

קצת טלוויזיה

סיום עצוב

 

 

קפצו לפוסט הקודם כדי לראות את הטריילר הארוך והמושקע של Guardians of the galaxy שיצא לאחרונה ב-UK,

טריילר שהפעם משדר גישה יותר דרמטית ורצינית - ועדיין קורע מצחוק :)

באופן מפתיע נעדרים ממנו שני שירים שהיו מזוהים עד עכשיו עם הסרט:

Hoocked on a feeling (זה האוגה צ'אקה)

ו-Spirit in the sky של נורמן גרינבאום,

שלמרות שיש לו מילים של שהידים נוצרים דווקא שמחתי להשתמש בו כדי להכין קליפ סיכום שנה לכיתה שלי.

 

בכל מקרה,

כן, קצת עצוב לי שהראש של הסלסטיאל לא נראה כמו בקומיקס,

בעיקר כי הסלסטיאלס הם המצאה של ג'ק קירבי.

בקומיקס הם ישויות יותר מכניות,

אבל אם אני מבין נכון הם משהו באמצע בין מכני לאורגני בכל מקרה,

אז אולי בסרט הם נראים כמו משהו אורגני רק חיצונית... לא יודע.

אני מקווה שלא יהרסו את זה.

בעיקר כי בינתיים נראה שהם ממש נצמדים לקומיקס,

ואפילו טורחים להוציא ממנו כמה שיותר חומר, דמויות ומקומות.

כמו שאני תמיד אומר כאן:

לסרט קומיקס טוב אסור להיות נאמן ב-100% לקומיקס,

אבל הוא צריך לכבד את המקור.

כרגע נראה שיש המון אהבה למקור,

אבל את התוצאה נדע רק בסרט עצמו.

 

בכל מקרה,

אין ספק שמשהו עובד כאן נכון אם אני מתרגש מקומיקס שקראתי אולי רק אוגדן-שניים שלו.

ואם אתם רוצים המלצות לסיפורים טובים של גארדיאנס שגם מתאימים למי שלא מכיר אותם בכלל - תבדקו את הלינק הזה.

 

הנה עוד כמה טריילרים ו-TV Spots של הסרט להנאתכם:

 

 

 

 

וגם, פוסטר:

 

 

 

אני אשחזר מנהג ישן של הבלוג שהצלחתי להתנער ממנו,

ואתחיל בעדכוני קולנוע דווקא,

אבל אין מה לעשות - עכשיו זאת תקופה חמה מאוד :)

 

בשנות ה-90 הייתי כבר בהכרה מלאה,

ככה שראיתי את עלייתו של ג'ים קרי בלייב,

ולכן גם יש לי זכרונות טובים מהסרט "טיפשים ללא הפסקה".

בעיה עם ג'ים קרי:

הוא מצחיק רק אם אתה ילד בן 13 בשנות ה-90.

בכל שלב אחר בחיים שלך הוא פשוט שיעמום,

והבנתי את זה לאחר שצפיתי לאחרונה ב"אייס ונטורה 2",

סרט שבקולנוע היה מבחינתי עילוי קומי,

אבל בצפייה בגילי המופלג הוא התגלה כשיעמומון אטומי.

ואישתו מטומטמת.

 

בכל מקרה,

לא צפיתי שוב ב"טיפשים ללא הפסקה",

אז אין לי רטרופרספקטיבה עליו.

אז כרגע כל מה שיש בי זאת נוסטלגיה חזקה שגורמת לי לחשוב שסרט ההמשך שייצא בקרוב עוד עלול להצחיק אותי:

 

 

נראה מספיק טוב כדי לגרום לי לשכוח שכבר היה סרט המשך,

עם שחקנים אחרים לגמרי (שכנראה היה פריקוול),

והיה איום ונורא בצורה שאפילו נולאן+סניידר לא היו יכולים לעשות.

למרות שבאמת אין לי מושג למה אני אופטימי.

אני לא מצליח לזכור סרט אחד שיצא בעשור האחרון ובאמת היה מצחיק (טוב, יש כמה, הם פשוט בודדים ואני לא זוכר כרגע).

מה אתכם?

מה הצחיק אתכם?

 

 

מדברים על המשכים שיוצאים באיחור של עשורים...

בפעם האחרונה שהבאתי כאן את הטריילר החדש לסין סיטי 2 כמעט הקאתי,

ובצדק.

הפעם יש טריילר נוסף שגורם לקוות שאולי הסרט החדש יהיה דומה יותר לקודם,

ואז נוכל קצת להינות ממנו:

 

 

לא שהקודם הוא יצירת מופת,

והם כן חירבנו את כל הסיפור עם מרב כבר בדקה הראשונה בגלל תוספת שלא היתה קיימת בקומיקס.

אבל אם עושים Switch-off למוח למשך כמה זמן,

אז באמת מדובר בסרט מגניב ומאוד שונה ממה שקיים בד"כ,

ואז זה אפשרי להנות ממנו.

 

 

מישהו הזכיר את ג'ים קרי בשנות ה-90?

אז הבמאי של Yes man הוא זה שהסכים לביים את Ant-man (ותודה ל-non. שתיקן אותי),

לאחר שכמעט כל במאי בהוליווד אמר "לא נוגע בזה גם עם מקל".

וזה אפילו יותר מלחיץ מלדעת שאדגר רייט יביים את זה!

 

עוד דיבורים:

ספיידרמן המופלא 2 היה אמור להכניס כמעט כמיליארד דולר של רווחים,

מה שהיה אמור להתניע סדרת מהלכים שנועדה להפוך את עולמו של ספיידרמן ליקום שלם של דמויות וסרטים,

כולל דיבורים על סרט לונום ו-Sinister six.

אבל,

במקום מיליארד נכנסו "רק" 700 מיליון,

שזה נמוך מידי,

וזה גם הופך אותו לסרט הספיידרמן הכי פחות רווחי בארה"ב אי פעם.

בכל מקרה,

לא יקום ספיידרמן ולא נעליים,

כרגע כנראה שלא תראו אפילו את ספיידרמן המופלא 3...

כאילו,

זה מה שהם אומרים,

אבל לא נראה לי שהם יוותרו על כותר של 700 מיליון ככה סתם.

הם יעשו משהו,

רק הרבה יותר קטן.

 

אבל המלך של כל הדיבורים אי פעם הוא ללא ספק "ליגת הצדק".

סרט שהובטח שנראה אותו כבר ב-2009.

אז יש עוד ליהוקים והמון דיבורים על איזה סרט ייצא מתי,

והנה לינק נחמד שמרכז את השמועות הכי גדולות וגם חוקר עד כמה הן באמת אמינות.

את השמועה החדשה כי דארקסייד יהיה הנבל הראשי בסרט של ליגת הצדק הם עדיין לא הפריכו,

אבל אתם יודעים מה שוות שמועות כאלה...

כך או כך,

אל תשכחו מה קרה לספיידרמן המופלא 2.

יש בהחלט סיכוי ש"סופרמן\בטמן" יהיה הרבה פחות מוצלח מהצפוי,

וזה יביא לשינוי דרסטי בתוכניות.

 

אבל יש כאלו שמבטיחים וגם מקיימים.

קוראים אותם Marvel,

ומי שרוצה חצי טון של ספויילרים יכול להיכנס לפה ולקרא כמה מנקודות העלילה של אוונג'רס 2.

האמת,

לא כאלה ספויילרים נוראיים,

אולי רק יגלה לנו פחות או יותר מה הולך בחצי שעה הראשונה.

אבל מה שבאמת מעניין שם זה שהאלמנה השחורה וההולק נכנסים למערכת יחסים ביחד 0_0

נשמע שמישהו ממש משתעשע עם הסרט הזה D:

 

 

נחזור לדברים שאפשר לראות,

הנה קטע מתוך האנימציה החדשה של DC,

רק תקפצו ל-2:13 כדי לראות את הקטע הרלוונטי:

 

 

בהמשך הוידאו יש ראיון עם השחקנים של סדרת הטלוויזיה על פי הקומיקס iZombie.

קומיקס מעולה,

אבל כשראיון מתחיל ב"את הדמויות שלכם המציאו במיוחד עבור הסדרה",

די ברור לי שאין שום טעם לטרוח על זה בכלל.

 

 

משהו שכן כדאי לטרוח עליו הוא סרט חדש בכיכובו של מייקל קיטון,

שהוא שחקן מעולה וגם בין הראשונים לשחק את בטמן (בגרסאות המחורבנות של טים ברטון).

עכשיו הוא מוציא סרט חדש המספר על שחקן קולנוע מפורסם הידוע בעיקר בזכות תפקידו כסופר גיבור בשם "איש הציפור",

תפקיד שהטיל צל גדול על הקריירה שלו,

ועכשיו כשהקריירה שלו מגיעה לסופה הוא מתחרפן.

הממ...

 

 

ולמי שבאמת מעניין אותו המה ולך בצבי הנינג'ה,

וספציפית איך נראה שרדר,

אז הנה, תסבלו:

 

 

 

 

לפני כמה חודשים הוכרז כי ג'ף ג'ונס וג'ון רומיטה ג'וניור יעבדו ביחד על סופרמן.

לצערי מעולם לא ראיתי בזה סיבה להתרגשות.

מדובר בכותב ובמאייר שהיו ממש בטופ והפיקו תוצאות מעולות,

אבל כיום הם בעיקר בינוניים מינוס.

 

מצטער.

 

אבל אי אפשר להתעלם שההכרזה כי שניהם יעבדו על סופרמן הביאה עימה המון אנרגיות חדשות והתקוות עלו.

עד שראיתי את זה:

 

א
 
א
 

 

אני לא מאמין שרומיטה ממשיך לצייר כל כך מחורבן - ועדיין מקבל עבודה.

זה נראה כאילו לא אכפת לו בכלל!!!

תתעלמו לרגע מהצביעה שמקפיצה פה את העניינים קצת,

מדובר באמת בזריקת זין הכי גדולה בהיסטוריה.

פשוט בושה.

סופרמן אפילו לא מזכיר שום דבר שקשור לסופרמן בכלל!

פשוט מזעזע.

אם ייצא לכם,

תבדקו עבודות של רומיטה ג'וניור מלפני 30 או 20 שנה,

ותבינו על מה אני מדבר כשאני אומר הידרדרות...

 

 

זה השער של Secret Avengers #8 שיוצא בספטמבר.

לא יודע מה הולך שם,

אבל זה מדליק D:

 

 

 

יש לא מעט דברים שגורמים לי לתהות לגבי העתיד של התעשייה.
ואני מדבר על התעשייה, לא המדיום.

המדיום ימשיך להתקיים כל עוד יש בני אדם יוצרים בעולם,

אבל התעשייה - Marvel, DC, אימג' וכ'ו... עתידם לא ברור.

 

Marvel הכריזו על כותר עצמאי לרוקט ראקון,

שלפחות בהתחלה יהיה פרי יצירתו של סקוטי יאנג (גם אומנות וגם כתיבה),

הידוע ביכולות המדהימות שלו לצייר דברים חמודים :)

עד כאן הכל טוב.

עד שפתאום מישהו שם לב שיש 300,000 הזמנות לחוברת #1.

 

לצורך השוואה,

Batman #29,

שעובדים עליו שניים מהיוצרים החשובים ביותר של התעשייה כיום,

ונמצא באמצע אירוע משמעותי,

ו... זה בטמן,

מכר "רק" 117,000 עותקים.

שלא לדבר על כך שגם 50,000 בימינו זה מספר מטורף.

 

בדיקה מעמיקה מגלה שלפחות 100,000 מההזמנות לרוקט הן מחברה בשם Loot crate,

שזאת חברה שאתה משלם לה סכום קבוע כל חודש,

וכל חודש אתה מקבל חבילה עם המון דברים מגניבים שאמורים לעניין אותך.

זה קיים גם בארצנו עם פריטי קוסמטיקה של נקבות,

והרעיון הוא שתוכן החבילה אמור להיות שווה הרבה יותר מאשר התשלום החודשי שלך.

המודל העסקי עובד!

 

בכל מקרה,

זה קצת מעצבן אנשים.

אבל אני חושב שהם היו כועסים הרבה יותר אם הם היו זוכרים ש-Amazing Spider-Man #1 "מכר" לאחרונה 512,000 עותקים,

וזאת בגלל טריק מסריח של Marvel.

לדוגמה:

אם אתם חנות קומיקס ואתם רוצים עותק וראיינט מסויים,

אתם צריכים להזמין 50 עותקים רגילים.

זאת הסיבה שלמרות שזה גיליון שאנשים ציפו לו ואמור למכור הרבה,

המכירות בפועל הן מנופחות מעבר לכל פרופורציה,

כאשר התוצאה בפועל היא שחנויות קומיקס מזמינות הרבה יותר עותקים ממה שהן מסוגלות למכור,

ולא צריך להיות כלכלן גאון כדי להבין שזה מוביל להפסדים במכירות.

 

הפסדים של החנויות, כמובן.

Marvel כבר עשו את המכה שלהם.

 

למה הם עושים את זה?

בחשיבה קפיטליסטית,

כל עוד ההכנסות גוברות - הכל בסדר.

ולא משנה איך, מי, מה, למה,

או חס וחלילה - השפעות לטווח הארוך.

Marvel היא חלק מהאמ-אמא של החברות הקפיטליסטיות - דיסני,

לכן הם חייבים לדאוג שהגרף של ההכנסות יישאר במגמת עלייה לא משנה מה.

עוד מהחשיבה הקפיטליסטית:

לא אכפת להם שעכשיו החנויות נתקעו עם מי-יודע-כמה עותקים שאין מי שיקנה אותם.

מבחינתם זה תמריץ עבור החנויות לעבוד קשה ולמצוא בכוח מי שיקנה.

בתיאוריה זה נשמע נכון,

בפועל - זאת רולטה רוסית כי שום דבר לא מבטיח לך שאם תעבוד קשה אתה גם תצליח בחיים.

זאת פיקציה.

צריך לעבוד חכם ;)

 

אז מה אני רוצה להגיד?

העתיד עגום.

יש מצב לקריסה משמעותית בתעשייה,

שהשורשים שלה מתחילים לצמוח עכשיו.

אם אתם חושבים שלמישהו בדיסני או WB אכפת מהקומיקסים אז אתם טועים.

מבחינתם אין קשר בין החוברות בחנויות (=גרושים של הכנסות) לבין הסרטים בקולנוע (=מיליארדים בהכנסות),

והם ימשיכו לעשות סרטי אקס-מן ובטמן גם אם לא תצא חוברת אחת שלהם במאה שנים הקרובות.

 

אז כן,

אני פסימי.

וזה גם לא עוזר במיוחד שמחירי חוברות מסויימות עלו ל-5$ עכשיו.

 

 

אני חזק בנוסטלגיה היום...

מורטל קומבט 10 עומד לצאת בקרוב.

הקודם היה המשחק הנמכר ביותר של הסדרה,

ולכן יש מצב שהם למדו לעשות משהו כמו שצריך.

אולי.

הנה 15 דקות(!) של גיימפליי:

 

 

וכן,

יש גם גיימפליי ממה שאמור להיות במשחק הבא והאחרון(?) של בטמן,

או לפחות האחרון בתוך העולם הזה של ארקהאם סיטי:

 

 

לא יודע...

זה סופר מגניב כל מה שהולך שם,

אבל החליפה הזאת מעצבנת אותי ברמות היסטריות.

א. זה איירון מן. אין מה לעשות, זה איירון מן.

ב. זה לא בטמן!

אני לא מבין מה השתבש.

עד עכשיו הוא היה סבבה לגמרי.

מה השתבש?

 

 

אני מסיים בימים אלו את הצפייה ב-Dragon Ball Z Kai.

Kai היא הפקה מיוחדת שבה לקחו את הפרקים הקלאסיים של דרגון בול זי,

וביצעו בהם עריכה מחודשת ככה שהם יהיו יותר... זריזים :)

לצורך העניין,

פריזה מובס בפרק 50+, וסאגת סל נגמרת בערך ב-97.

כן,

כבר אין פרקים שלמים של בהייה אחד בשני P:

 

זאת הפעם הראשונה שבה אני באמת מבין איזה סיפור נפרש כאן,

במקור על פני, מה, 250 פרקים? מטורף.

אני בדיוק בפרק שבו גוקו מודיע לסל שהוא מפסיק להילחם בו ובמקומו יבוא גוהן.

כשצפיתי בזה לראשונה זה היה פרק פה פרק שם,

ולכן זה גם לא היה רגע מרגש במיוחד,

אבל עכשיו אני עם דמעות בעיניים!!!

גוהן?

גוהן???

הילד הקטן והפחדן שתמיד בכה כשהוא היה צריך להציל את העולם?

שרבים הקריבו את חייהם להציל אותו כי הוא קפא במקום מרוב פחד?

גוהן יציל אותנו מסל?!?!

 

 

אין גבר בעולם שיישאר עם עיניים יבשות לראות את הילד הקטן הזה,

בתלבושת פיקולו,

גואל את עצמו ואת העולם כולו.

 

שלא לדבר על כך שמדובר בסיפור מדהים מכל בחינה אפשרית על סף השלמות.

מראדיץ ועד סל - פשוט מדהים.

אני מזוזעזע מכך שדרגון בול זי נמצא איתנו כל כך הרבה שנים ועדיין יוצרים מערביים לא הצליחו להפנים את האיכויות שבו,

ו\או ליישם אותם בעבודות שלהם.

הזוי.

 

 

עוד סדרה שאני ממליץ עליה בחום: Archer.

לצערי הרב הפרק הראשון הוא לא מדהים בצורה יוצאת דופן (למרות שהוא טוב),

ולכן אני נאלץ להגיד משהו שאני שונא כשאומרים לי: תנו לזה צ'אנס כמה פרקים.

אבל ברצינות,

זה שווה את זה.

אחד הדברים המצחיקים ביותר שיש כיום.

כשתגיעו לפרק כשהם על הזפלין מפרקים את הפצצה - תחזרו לפה להגיד לי תודה :)

 

 

עוד בענייני טלוויזיה:

בנות הפאוור פאף חוזרות!

למרות שאפשר בכיף להקרין את הפרקים שלהן מחדש גם בעוד 100 שנה ושהם עדיין יהיו רלוונטים,

מישהו החליט לעשות ריבוט למותג.

ב-2016 נדע מה זה שווה.

 

 

 

אני רוצה לסיים בטון עצוב.

זה ריק מיאל:

 

 

ריק הוא קומיקאי בריטי גאון,

אבל בדומה ל-90% מהסלב הבריטיים - מכירים אותו רק באנגליה.

ריק התחיל את הקריירה הציבורית שלו בערך בשנות ה-80 עם סדרה היסטרית שזכתה להצלחה אדירה ושינתה את פני הקומדיה לנצח:

The Young Ones.

הנה קטע (מתורגם) מהסדרה, ריק בחלוק השחור:

 

 

יותר מ-30 שנה עברו מאז ואף אחד לא הצליח לייצר שום דבר שדומה לזה.

סדרה שבה הכל יכול לקרות:

השירותים מדברים,

הבית חוזר אחורה בזמן,

לונדון מוצפת,

אנשים מתים וקמים לתחיים,

ראשים נערפים,

להקות אגדיות כמו Madness או Motorhead פתאום מתחילות לנגן בסלון,

ועדיין,

אנשים מרגישים שזה ממש מדבר על החיים שלהם.

 

מאז שדבק בו התואר "גאון" הוא כבר יכל לעשות פחות או יותר מה שמתחשק לו,

ואכן היה אפשר לראות אותו בשלל תפקידים קומיים,

אם לא בסדרה שהוא פיתח בעצמו או עם השותף שלו אדריאן אדמונסון,

אז בתפקיד אורח בקלאסיקות אחרות (כמו "עלילות הפתן השחור").

אחת מהסדרות שהוא פיתח והפכה ללהיט היסטרי היא Bottom.

הנה קטע (לא מתורגם, תתאמצו) מתוכה,

כאשר ריק מחזיק בעצמו סצינה שלמה כשלרשותו רק היכולות שלו כקומיקאי:

 

 

אפשר להבחין בדמיון בין הדמויות של ריק ואדריאן ב-Young Ones וב-Bottom.

למרות שזה לא הוצהר רשמית,

Bottom אלו הדמויות האהובות מ-Young Ones רק מבוגרות יותר.

תמיד היתה תקווה שיום אחד נזכה לראות את הדמויות בסדרה נוספת,

הפעם כזקנים מלוכלכים ומטורפים.

לרוע המזל,

זה לא יקרה,

כי הממזר השמן מת לפני כשבוע.

 

 

אם הייתם נוסעים לאנגליה כשהוא היה בחיים ונפגשים בו במקרה,

סביר להניח שהיתה יוצאת לכם אחת התמונות המצחיקות ביותר בהיסטוריה.

כמה שהוא היה גאון הוא תמיד אהב את המעריצים שלו,

וכשהם היו מבקשים להצטלם איתו הוא היה מפתיע אותם,

יורד על הברכיים ומעמיד פנים שהוא מוצץ להם.

 

אם הרגשתם בזה או לא,

העולם הפך לעצוב הרבה יותר.

 

אתם מוזמנים לצפות בפרקים של The Young Ones,

או של Bottom,

או במופע החי של Bottom (היו איזה 5, אני ממליץ על Hooligans Island),

או בסרט של Botoom עם תפקיד אורח משמעותי של סיימון פג - Bottom - Guest Huose Paradiso.

הומור וסלנג בריטי מובטח.

 

נכתב על ידי , 19/6/2014 08:08   בקטגוריות בידור ושואוביז, המלצות, המלצות על סרטים, כל מיני, משחקים, סדרות טלוויזיה, סירטונים מצחיקים, קומיקס, קולנוע  
48 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של space cadet ב-2/7/2014 13:51
 



AVENGERS ARENA


וואו.

וואו!!!!!!

ללא ספק אחת מסדרות הקומיקס הטובות ביותר שרצו על המדפים לאחרונה,

והעובדה שהיא לא זכתה בשום פרס רק מוכיחה שכל עניין הפרסים הזה הפך לביזיון.

ביזיון!!!

 

הקונספט פשוט:

שישה עשר גיבורי על צעירים נחטפים לאי בודד המלא במלכודות מוות,

ושם מודיעים להם שבעוד 30 יום כולם ימותו - אלא אם כן אחד מהם ישרוד וכולם ימותו.

בשפה המקצועית כבר קוראים לזה Battle Royale על שם ספר יפני שזה הקונספט שלו,

ואכן יוצרי Avengers Arena (מעתה AA) לא טורחים להסתיר זאת - שזה נהדר!

למה נהדר?

כי זה אומר שהם מכירים היטב את חומר המקור,

ולכן יידעו להתרחק ממנו ככל הניתן וע"י כך ליצור משהו מקורי.

לא קראתי את חומר המקור ולא את המנגה והסרט שנעשו בעקבותיו,

אבל בשם זקנו של אודין זה חתיכת קומיקס מעולה בלי קשר לכלום.

 

אגב,

חובבי Runaways?

יש כאן גם כמה מהם :)

 

שימו לב שאין צורך בידע מוקדם על הקומיקס,

והוא מתאים נהדר גם למי שלא קרא קומיקס מעולם.

הביקורת עצמה נטולת ספויילרים.

 

תוכן עניינים:

הסיפור בכלליות

על הכתיבה

על האומנות

סיכום

 

 

הסיפור מתחיל כאשר חבורה של צעירים הולכת לישון ומתעוררת על אי מבודד.

הם מגיעים ממסגרות שונות וממקומות שונים בעולם,

לחלקם יש כוחות על,

חלקם אפילו גיבורים מיומנים,

וחלקם הם משהו אחר.

אבל עכשיו הם כולם באותה סירה ועליהם לקבל החלטה:

לחסל את כל מי שנמצא איתם על האי ולהיות השורד היחיד,

או לנסות לשרוד 30 יום ואז למות בכל מקרה.

 

מי שעומד מאחורי המלכודת הזו הוא Arcade.

ארקייד קיים בקומיקס כבר שנים רבות,

ואחד התחביבים שלו הוא להכניס גיבורי על לתוך מלכודות ענק ולאיים עליהם שהם לעולם לא ייצאו ממנה בחיים.

משום מה,

למרות שהוא באמת ניסה,

הוא לא הצליח באמת להרוג אף אחד,

ובאופן כללי הוא נחשב ללוזר.

 

אבל הפעם משהו שונה.

נראה שזה לא הארקייד הלוזר שאנחנו מכירים,

אלא שהפעם החיים של כולם אכן בסכנה,

ולא משנה מה יקרה - זה לא ייגמר בטוב.

 

אמרתי שאין צורך בידע מוקדם ואני ממשיך לטעון כך.

הסיפור מתרחש במנותק מהעולם ולכן גם במנותק מכל אירוע אחר.

הדמויות עצמן הן או דמויות חדשות לגמרי שאנחנו מכירים כאן לראשונה,

או דמויות שוליים שאף אחד במילא לא הכיר.

כך או כך,

הסיפור בנוי עם מספיק פלאשבקים וסיפורי רקע על הדמויות הרלוונטיות,
כך שבאמת אין צורך בשום הקדמה.

 

יוצאת דופן מכל הקאסט הזה היא כמובן X23,

שהיא היחידה שבאמת "מפורסמת",

ואתם כנראה כבר מכירים אותה.

(ואם לא - היא שיבוט של וולברין עם כל הכוחות והאדמנטיום שלו).

וגם כמה מהדמויות של סדרת Runaways,

ולא יעזור לכם כלום אני לא מגלה מה עלה בגורלם!

 

העובדה שהדמויות שלנו הן לא דמויות קאנוניות מוסיפה להנאה.

כי הרי ברור שציקלופ או וולברין לעולם לא ימותו "באמת" (או להרבה זמן).

אבל כשמדובר בדמויות שולים אז הכל פתוח, לא?

אני חייב להכיר שאחת ההנאות הגדולות שלי בקריאת הקומיקס הזה הגיע מהניסיון שלי,

ומההרגל שאף אחד לא מת באמת.

מבלי לגלות לכם מה קורה בסוף,

אני יכול להגיד שבאופן אישי התמלאתי חרדה אמיתית לשלומם של הגיבורים,

כי התחושה שיש כאן סכנה אמיתית ליוותה אותי לאורך כל הדרך!

 

יותר מזה לא תוציאו ממני גם לא בכוח!

הסדרה בנויה היטב מבחינת רגש, דמויות חזקות והמון מתח,

ולכן אני לא ארחיב בידע נוסף שיוריד לכם מההנאה.

ואתם הולכים להנות,

כי אתם תאהבו את הדמויות הנהדרות,

ואתם תהיו במתח מטורף,

וכמעט כל חוברת תגרום לכם לפעור את הפה בתדהמה.

פשוט סדרת מופת שנעה בין הפסיכולוגי לאימה ולאקשן ושווה כל רגע.

 

 

על התכיבה אחראי דניס הופלס,
יוצר חדש יחסית שעובד במרץ מטורף,

ונראה שכבר יש הערכה גדולה לעבודות שלו בהתחשב בסוג הכותרים שהוא מקבל.

אני חושב שההיכרות הראשונה שלי איתו היתה דרך מיני סדרה בשם Legion Of Monsters.

הוא עשה שם עבודה ממש טובה בהתחשב במספר החוברות המועט ובכך ששוב מדובר בדמויות לא מוכרות בעליל,

ולמרות שלא נפלתי מהרגליים הרגשתי שהבחור מבין איך בונים דמויות,

ואיך מרכיבים סיפור.

 

AA היא הוכחה לתחושה שלי,

מאחר והופלס מצליח לבצע מספר משימות קשות להחריד.

בראשונה זה הצורך שלו להכיר לנו מספר גדול מאוד של דמויות באופן מספיק מעמיק כדי שנתחבר אליהם ונפתח אליהם רגשות.

אחד המכשולים שעומדים בדרכו הוא כיצד לעשות זאת מספיק מהר כדי שנוכל להריץ את העלילה,

והוא פותר זאת בכך שאת סיפורי האוריג'ין הוא מפזר לאורך הסדרה כולה ורק את החשובים הוא מעביר ראשונים,

כך שאם אתם תוהים לגבי הזהות של חלק מהם - סבלנות, זה יבוא :)

 

כדי ליצור לנו חיבור עמוק עם הדמויות בכמה שפחות התעסקות הופלס בנה לם סיפור אוריג'ין מאוד מתומצת ובסיסי.

הסכנה היא כמובן ליפול לקלישאות,

אבל בכישרון רב הוא מצליח להימנע מכך,

ובחיי שיש כאן כמה דמויות שבכיף הייתי שמח לראות בכותרים אחרים ולשמוע עוד מהן.

וזה אפילו כולל את ארקייד שהפך מדמות מגוחכת ל... טוב, הוא עדיין שמוק ולוזר אבל לפחות הוא מעניין!

 

אבל המחמאה הגדולה צריכה ללכת על ההקפדה בפרטים.

הופלס סוגר את הסיפור הזה היטב מכל הכיוונים ועושה זאת בצורה משכנעת וחזקה,

ולא משאיר פינות שלא טופלו.

למשל, חוברת #13 נועדה להסביר כיצד ייתכן שכל כך הרבה נערים נעלמו מבלי שאף אחד יחשוד.

ואנחנו מדברים כאן על חבר'ה שהם חברים פעילים באקדמייה של האוונג'רס ומסגרות אחרות, כן?

אז אומנם לא הופלס כתב את החוברת הספציפית הזו,

אבל מאחר והוא כתב את כל שאר הסדרה,

אני נוטה להאמין שהיתה לו יד מכוונת גם בזה.

 

הופלס הוא לא הכישרון היחיד שצץ לנו בשנים האחרונות עם עבודות מצויינות,

אבל נראה שהפעם הוא גם ימשיך ויתמיד,

כי במקביל ל-AA הוא גם כותב את Cable And The X-Force,

ועכשיו אחרי ש-AA נגמר הוא קיבל סדרה חדשה (ובטח יש לו עוד כמה במקומות אחרים).

אני רק מקווה שנראה אותו גם על דמויות מפורסמות יותר,

ושהוא יצליח להתמודד עם כמה מהקשיים הבסיסיים של כתיבה עבור דמויות נצחיות כמו ספיידרמן או קפטן אמריקה.

 

 

על האומנות אחראי Kev Walker,
שעשה עבודה רבה בקומיקס בריטי ואלטרנטיבי,

ומאז שהחל לעבוד ב-Marvel הסגנון שלו רק משתפר ומשתפר.

אומנם כבר ב-Thunderbolts הוא עשה עבודה מדהימה,

אבל פאק,

הוא ממש מגיע כאן לשיאים חדשים בשבילו.

 

לווקר יש סגנון שמאפיין אותו,

והוא יודע לאייר דמויות שונות באופן ייחודי ומלא אופי,

לצד יכולת גבוהה ביצירת אווירה וסצנות אקשן.

יכול להיות שהקו שלו לא יתאים לכם,

אבל אין ספק שהבחור תותח ועושה עבודה מצויינת בלי קשר לטעם אישי.

למזלנו הוא עדיין לא סופרסטאר ולכן הוא לא נעלם אחרי 3 חוברות,

אלא נשאר לאורך רוב הסדרה,

למעט כמה הפסקות קטנות,

וגם אז הוא הוחלף בחבר'ה רציניים.

 

בקיצור,

מבחינת אומנות מדובר בסדרה מאוד חזקה ולא מאכזבת בכלל,

וזה כולל את השערים שאויירו ע"י המובילים בתחום כמו דייב ג'ונסון ומייק דאודטו.

 

 

AA היא מהסדרות שמחזקות את האמון שלנו בז'אנר גיבורי העל,

ומאחר ואין לה צורך לרחם על הדמויות,

היא לוקחת אותנו למקומות יצירתיים בהם נמצאים סדרות טלוויזיה,

שם דמויות לא אמורות להחזיק 100 שנה.

 

הכיף הזה נמשך 18 חוברות על גבי 3 אוגדנים,

ואני ממליץ בחום לרכוש את כולם ולקרא הכל מהר וברצף.

אומנם הייתי רוצה שזה ימשיך עוד הרבה יותר (כמו הריצה של רמנדר על אקס-פורס),

אבל תכל'ס,

בהתחשב בקונספט,

דווקא מספר החוברות היחסית קטן אפשר לעלילה לשמור על קצב מהיר מבלי למרוח את הזמן.

אך אל יאוש,

כי את ההמשך וההשלכות למה שהתרחש ב-AA תוכלו לקרא בסדרה חדשה מאותם היוצרים (ווקר והופלס) בשם Avengers Undercover.

אכן, יש אלוהים.

 

 

נכתב על ידי , 29/1/2014 17:40   בקטגוריות אלים, אקשן/פעולה, ביקורת קומיקס, גיבורי על, דמויות בקומיקס, זה קשה להיות סופר גיבור, מתח, סקירת קומיקסים, ציורים, קומיקס, ביקורת, סיפרותי  
23 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של space cadet ב-31/1/2014 20:47
 




דפים:  
235,257
הבלוג משוייך לקטגוריות: מתוסבכים , סקס ויצרים , קומיקס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לspace cadet אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על space cadet ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2014 © נענע 10 בע"מ