לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

סיכומינים לעבודות ומבחנים


בבלוג הזה יש עבודות, מבחנים וסיכומים למבחנים, בחנים או אפילו סתם שיעורי בית, ומידע על חומר כלשהו לימודי. לא רק חומר לימודי יש בבלוג הזה, יכול להיות על נושא כלשהו כמו פסיכולוגיה ומאמרים מעניינים, או כל מיני דברים שסיכמתי או מצאתי באינטרנט.

כינוי:  סיכומינים למבחנים ועבודות

בת: 23





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2010    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     




הוסף מסר

5/2010

אמנות הפופ


אומנות הפופ- POP ART

אומנות הפופ התפתחה במקביל בארה"ב ובאנגליה והיא מייצגת נטייה משותפת של אמנים ליצור אומנות שעושה שימוש בטכניקות ובאמצעים שונים להצגת נושאים הלקוחים מחיי העיר שמשקפים את השפע הכלכלי, את תרבות הצריכה והשיווק, ואלו בעצם דברים המאפיינים את החברה האמריקנית לאחר מלחמת העולם השנייה.

הרקע התרבותי ומקורות ההשפעה להתפתחות אומנות הפופ:

1.    הטכנולוגיה המודרנית- מאז מלחמת העולם השנייה התפתחה הטכנולוגיה במהירות הולכת וגוברת והחיים נעשו קשורים עם הטכנולוגיה בקשר שאין אפשרות לנתקו. תנועת הפופ (אמני הפופ) מגיבים באומנות שלהם להתפתחות המואצת של הטכנולוגיה המודרנית המתקדמת.

2.    תרבות הצריכה- החברה המודרנית המערבית מתאפיינת כחברת שפע שמתבססת על המוצר המתועש ועל הייצור ההמוני. הערכים החברתיים שמים דגש על הצריכה ההולכת וגדלה, על הרכישה ועל התחלופה המהירה של ישן וחדש.

3.    פרסום ותקשורת המונים- התחרות הקשה בין היצרנים על כיסאו של הצרכן והרצון לפתות את הקונה, הביאה לתנופה בפיתוח שיטות הפרסום. דבר זה התאפשר באמצעות הטכנולוגיה שמאפשרת תקשורת המונית כגון- עיתונות, רדיו, קולנוע וטלוויזיה. באמצעות כל אלה, הפרסומת מגיעה למיליוני מאזינים וקונים פוטנציאלים.

 

ניצני אומנות הפופ נראו כבר באמצע שנות החמישים בעבודותיו של ריצ'אד המילטון האנגלי.

אומנות הפופ בניו יורק

החל משנות ה40, התבסס מעמדה של ניו יורק כעיר מרכזית באומנות העולמית כעיר מודרנית סואנת שבה חיים מיליוני אנשים, ייצגה העיר ניו יורק את הסביבה העירונית ואת "תרבות הרחוב": בתי קולנוע, רחובות סואנים עמוסי מכוניות,בתי מסחר וגורדי שחקים ענקיים, כרזות פרסומת ענקיות חלקן אלקטרוניות. כל אלה שימשו מקור השראה לאמני הפופ שביטאו ביצירותיהם פריטי תרבות פופולארית, זמינה ונגישה לכל אחד.

את הפריצה לתודעת הציבור עשו אמני הפופ הניו יורקים, אנדי וורהול ורוי ליכטנשטיין. אמנים אלו פרצו לתודעת הציבור הרחב משום שהיה קל להתבונן ביצירותיהם, שפנו אל הרובד המוכר מחיי היום-יום והציגו דרך חדשה להתמודד עם החיים והאמנות. אמנים אלה שאבו את הנושאים והדימויים מחיי היום יום ומעולם המסחר והפרסומת. השם שנבחר – "אמנות הפופ" עושה שימוש בדימויים פופולאריים.


אנדי וורהול, קמבל —

פחיות מרק, 1962 , צבע פולימר

סינתטי על בד



 

 

בקבוקי קוקה קולה, 1962 , שמן על בד



 

התרסקות מטוס, 1963 , אקריליק



 

373 . רוי ליכטנשטיין

טקה טקה, 1962 , צבע מגנה על בד



 

קמנו לאיטנו, 1963 , שמן ומגנה על בד.



נכתב על ידי סיכומינים למבחנים ועבודות , 31/5/2010 12:41   בקטגוריות אומנות וצילום  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



18,479
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , חטיבה ותיכון , מגיל 14 עד 18
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לסיכומינים למבחנים ועבודות אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על סיכומינים למבחנים ועבודות ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2014 © נענע 10 בע"מ