לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של ועד התושבים להקמת פארק המסילה בדרום י-ם


תושבי השכונות בדרום ירושלים לוקחים אחריות על גורל השטחים הפתוחים לאורך מסילת הרכבת הנטושה ומעודדים את העירייה להקים פארק לרווחת התושבים. כאן המקום לעדכן ולהתעדכן


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2014    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728 

קטעים בקטגוריה: ֳ¹ֳ¬ֳ®ֳ₪ ֳ ֳ¹ֳ«ֳ¥ֳ¬. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

מכתב לראש העיר: "שיתוף הציבור חלקי ביותר"


11 בנובמבר 2010

לכבוד ראש העיר ירושלים,

מר ניר ברקת,

לשכת ראש העיר

עיריית ירושלים

 

נכבדנו שלום רב

הנידון: שיתוף הציבור בפארק המסילה

 

בט"ו בשבט האחרון בחרת לטעת עץ בתוואי השטח שבין שכונות גוננים ובקעה, אזור מסילת הרכבת שהוא ייחודי ובעל מאפייני טבע עירוני נדירים, הנושק לתשע שכונות בדרום העיר – השטח הפתוח המשמעותי האחרון באזור. במהלך הטקס שבת והתחייבת שבמקום יוקם פארק המסילה לרווחת תושבי השכונות, וכי כל תכנון בשטח ייעשה תוך שיתוף ציבור מלא.

 

לצערנו, הליך שיתוף הציבור האמור להתחיל בשבוע הקרוב באמצעות הרל"י, הוא חלקי ביותר; הליך ציבור זה אינו נוגע לכלל השטח ולכלל שימושיו התכנוניים, ומשכך הוא אינו זוכה לאמון הציבור והארגונים הקהילתיים כבר מראשיתו.

 

בהרל"י בחרו להגדיר את תהליך שיתוף הציבור רק על שני שטחים ירוקים בתוך התוואי, זאת ללא התייחסות לכלל השטח ולשימושים נוספים המיועדים, במיוחד לתחום התחבורה. על פי תוכניות אלו במקום אמורים לעבור מספר צירי תחבורה מרכזיים ושונים, בהם: רכבת קלה, רכבת כבדה וכביש. נושא זה אינו עולה לדיון כלל בתוכניות שיתוף הציבור ויוצר תחושה קשה של חוסר אמון בין הרשויות לבין התושבים. יתר על כן, הוא חסר הגיון שכן לשימושי תחבורה אלה יש השלכות מכריעות על פיתוחו של הפארק.

 

איננו מתנגדים לפיתוח המיידי של שני השטחים הנזכרים, אך לא כתחליף לתכנון כולל של שטח נרחב בשיתוף הציבור. אנו סבורים כי יש להורות לכל הגורמים המבצעים את שיתוף הציבור לקיים את ההליך על כל שטחי פארק המסילה כפי שאלה הוגדרו בוועדת התכנון העירוני ואושררו על ידי מועצת העיר, להכליל בו את נושא התחבורה ולהביאו בפני התושבים.

 

אנו מעריכים את המאמצים שמקדישה לעניין סגנית ראש העיר, גב' נעמי צור, ותומכים בעמדתה לפיה שיתוף הציבור אמור לכלול את כל השטחים.

 

בברכה,

כרמי אברהם, יו"ר, מינהל קהילתי גוננים

ברכה אדלשטיין, יו"ר, מינהל קהילתי בקעה

אילן אזרחי, יו"ר, מועצת הפעילים, מינהל קהילתי גינות העיר

ברברה אפשטיין, מנהלת, סינגור קהילתי

פרופ' קימי קפלן, יו"ר, ועד התושבים למען פארק המסילה

פזית שביד, מנהלת, החברה להגנת הטבע

 

העתקים:

גב' נעמי צור, סגנית ראש העיר
אדר' שלמה אשכול, מהנדס העיר

נכתב על ידי , 14/11/2010 12:03   בקטגוריות בקעה, כביש 34, מושבה גרמנית, מקור חיים, ניר ברקת, נעמי צור, שלמה אשכול, אקטואליה, גינה קהילתית  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חנוכת מסלול הקיפוד בעיתונות


אתר החדשות NRG דיווח על חנוכת מסלול הקיפוד, ניתן לקרוא את הכתבה כאן.

 

מוסף "העיר פלוס" של עיתון "העיר כל העיר" דיווח גם הוא על חנוכת המסלול. לחצו להגדלה.

חנוכת מסלול הקיפוד. כתבתה של ענת פרוז

נכתב על ידי , 1/12/2008 19:06   בקטגוריות אוסנת פוסט, בצלאל, כתבו עלינו בעיתון, כתם ירוק, מסלול הקיפוד, מקור חיים, ניר ברקת, נעמי צור, עיתונות, קטמונים, שלמה אשכול  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Shurik Inc ב-1/12/2008 21:58
 



מסלול הקיפוד הושק בהשתתפות עשרות משפחות וצמרת עיריית ירושלים


עשרות משפחות צעדו ביום שישי האחרון במסלול הקיפוד לצד בכירי עיריית ירושלים באירוע השקת המסלול. זו הפעם הראשונה שבכירים בעירייה, נבחרים לצד פקידים, משתתפים באירוע שיזמו והפיקו תושבים שעד הבחירות נאבקו בעירייה. בין המשתתפים נמנו שני סגני ראש העיר הנכנסים נעמי צור וקובי כחלון, חברת המועצה רחל עזריה, מהנדס העיר שלמה אשכול, מנהלת אגף תכנון אוסנת פוסט, סמנכ"לית הרשות לפיתוח ירושלים ענת צור והאדריכלית יעל המרמן.

 

 

מסלול הקיפוד הוא מסלול הליכה בין השכונות קטמונים ומקור חיים ועובר בצמוד לפסי הרכבת הנטושים בדרום העיר. בשנה האחרונה ניהלו התושבים מאבק נגד תוכנית העירייה לסלול במקום כביש ודרשו הקמתו של פארק במקום. המסלול הוא יוזמה של הסטודנט גיא אייזנר במסגרת הקורס אמנות ואקטיביזם במרחב הציבורי בבצלאל. אייזנר ערך מחקר אודות השטח, ראיין עשרות תושבים ותיקים שגרו באזור עוד מילדותם, והרכיב פסיפס של כעשרה סיפורים המתארים את הווי האזור והשכונה עוד מהימים שלפני קום המדינה ועד לימינו.

 

אייזנר אמר בטקס כי "אנחנו מאמינים שאנו רק חלק בתהליך. השלב הבא הוא בידיים של כולנו להמשיך ולהפיץ את קיומו של המסלול, כדי שימשוך אליו מבקרים נוספים שיזכו להכיר את הסביבה וההיסטוריה שלה, וישתהו לנוכח יופייה". איתן שוקר, אחד ממרצי הקורס ומנחה הפרויקט, התייחס לשיתוף הפעולה המתמשך בין בצלאל לתושבים מתוך אמונה שלקיחת אחריות של התושבים על סביבתם היא המפתח לשינוי. "המשך פעילות של התושבים יוביל להקמתו של פארק ירוק וראוי באזור- ואנחנו נמשיך את שיתוף הפעולה", אמר.

 

נעמי צור הזכירה את התחייבות ראש העיר ניר ברקת לפעול למען הקמת פארק במקום, קובי כחלון עודד את התושבים להמשיך ולפעול למען שיפור איכות חייהם. "אנחנו יודעים שהשינויים הכי גדולים בעיר הזו הגיעו מלמטה, מתושבים שלקחו את היוזמה בידיים שלהם".

 

לאחר הטקס צעדו עשרות המשפחות עם ילדיהם לאורך התחנות במסלול ההליכה, והקשיבו לסיפורי התושבים שעל פי זיכרונותיהם נכתבו הסיפורים. בין התחנות במסלול ניתן למצוא את "פנסיון ורדי" צריף בו נבנה כלי התעופה הראשון של חיל האוויר הישראלי, עמדת שמירה בה נפל בן משפחת זיסרמן באחד הקרבות, וכן עובדות ואגדות אורבניות הקשורות למקום.

נכתב על ידי , 23/11/2008 13:07   בקטגוריות בצלאל, כתם ירוק, מסלול הקיפוד, מקור חיים, נעמי צור, קטמונים, שלמה אשכול, אוסנת פוסט  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אלון ב-5/12/2008 17:54
 



Avatarכינוי: 

גיל: 6

תמונה




הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לועד תושבים - פארק המסילה ירושלים אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ועד תושבים - פארק המסילה ירושלים ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2014 © נענע 10 בע"מ