לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של ועד התושבים להקמת פארק המסילה בדרום י-ם


תושבי השכונות בדרום ירושלים לוקחים אחריות על גורל השטחים הפתוחים לאורך מסילת הרכבת הנטושה ומעודדים את העירייה להקים פארק לרווחת התושבים. כאן המקום לעדכן ולהתעדכן


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2016    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

קטעים בקטגוריה: ׳ ׳™׳¨ ׳‘׳¨׳§׳×. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

מכתב לראש העיר ניר ברקת: אל תיתן ידך להרס פארק המסילה


20 במרץ 2016


לכבוד


מר ניר ברקת

ראש העיר ירושלים


לשכת ראש העיר

כיכר ספרא


ירושלים


 


מר ברקת נכבדי שלום רב.

הנדון: הרס הרצף של פארק המסילה


לפני חודשים ספורים התברר לנו, פעילי הוועד למען פארק המסילה, ולפעילים רבים נוספים משכונות גוננים, המושבה הגרמנית, בית צפפא, בקעה, תלפיות ומקור חיים שתוכנית אב לתחבורה מקדמת תוכנית ובמרכזה העברת אחד מקווי הרכבת הקלה בסמוך לתוואי פארק המסילה. בחודש נובמבר 2015 נפגשנו, יוסי סעידוב ואני, עם המשנה למנכ"ל תוכנית אב לתחבורה, זוהר זולר ואנשיו, בכדי להבין במה דברים אמורים.

לתדהמתנו התברר שהתוכנית כוללת פגיעה ישירה ברצף של פארק המסילה לאורך של כחצי קילומטר, בתא השטח שבין צומת אורנים לבין פאתי בית צפפא. אנשי תוכנית אב לתחבורה טענו שבאזור זה יש כבלים חשמליים תת-קרקעיים שעלות העתקתם יקרה, ומשכך הפתרון שלהם הוא להסיט את הפארק ולהעלות עליו ובמקומו את הרכבת הקלה. זאת ועוד, הם הודו שהם משאירים מרחב לצורך סלילתו העתידית של כביש 34. הדגשנו בפניהם את חיוניותו של הרצף של הפארק ואת העובדה שיש התחייבות מפורשת שלך שכביש 34 לא ייסלל. ביקשנו מהם לבחון חלופות ונקבע שנשוב להיפגש במהלך חודש דצמבר לפני הגשת התוכניות לאישורים ראשוניים. אולם, כאשר התקשרנו בכדי לקבוע פגישה נאמר לנו שאין להם עוד עניין או רצון להיפגש איתנו.


אם בכך לא די, בינתיים הם הביאו את התוכנית לדיון בוועדה המקומית לתכנון ובנייה והיא אושרה, והתקיימו אודותיה דיונים גם בוועדה המחוזית. זאת תוך הסתרת התהליכים הללו מאיתנו, מפעילים נוספים ומהמינהלים הקהילתיים.

 

מלבד העובדה שמדובר בהתנהגות גסת-רוח, עזת פנים ומתנשאת של אנשים שמשכורתם משולמת על ידי תושבים כמונו וכמוך, זוהי התעלמות בוטה מהעיקרון של שיתוף תושבים שהתקבע זה מכבר כנורמה ברוכה, נורמה שאתה, מהנדס העיר מר שלמה אשכול ובכירים אחרים, הן בדרג הנבחר והן בדרג המקצועי, עמדתם על חשיבותה ועל נכונותה. זאת ועוד, בכדי להוכיח שאכן מדובר בהתנהלות עקבית ושיטתית של אנשי תוכנית אב לתחבורה, אציין

שמפגש שתוכנן עם פעילי במינהל הקהילתי של בקעה ב-16 בפברואר בוטל על ידם יום לפני כן בטענה שהם טסים לחו"ל.

 

בהתייחס להתחייבותך ולהתחייבותה של נעמי צור, סגניתך באותם ימים, לפיה כביש 34 לא ייסלל ושתוואי הרכבת הקלה יעבור במקביל לפארק ולא יפגע בו כמלוא הנימה, אני מרשה לעצמי לדרוש את התערבותך המיידית בכדי לקטוע את האובססיה המתמשכת של אנשי תוכנית אב לתחבורה עם פארק המסילה, פארק שהם לא רצו בו מלכתחילה ועשו כל שלאל בידם בכדי לטרפד את הוצאתו מהכוח את הפועל. יתר על כן, התנהלותם המכוערת של זולר

ואנשיו כלפי תושבי השכונות הנושקות לפארק חייבת להיפסק ומיד, לא נסבול יחס כזה מעובדי ציבור.

 

העברת קו הרכבת הקלה במקביל לתוואי פארק המסילה הוא צורך חיוני עבור תושבי השכונות, ומה שמתחייב הוא אפוא דבר אחד: לממש את החזון שאותו התווית ולפיו הפארק יישאר כפי שהוא, הרכבת הקלה תעבור במקביל לו וכביש 34 יבוטל.

 

מר ברקת, במאבק הציבורי למען הקמת פארק המסילה היו שותפים אלפי תושבים; במאבק על שימורו של הפארק ועל פיתוחו ישתתפו עשרות אלפי תושבים שהפארק הפך לחלק בלתי נפרד ומבורך בחייהם. יהיה זה מאבק נחוש ועיקש על שכיית חמדה, על ריאה ירוקה שמחברת שכונות ואנשים, על תוואי שנוצר סביבו מרקם חיים עשיר, מגוון, תוסס ופעיל בכל יום מימות השנה. אם יורשה לי, פארק זה הוא מההצלחות הגדולות שלך כראש עיר, ובטוחני שאתה, כמונו, לא תיתן את ידך לפגיעה ולהרס שאנשי תוכנית אב לתחבורה חרטו על דגלם.

 

לתשובתך אודה, ואחתום בברכת אביב מבורך.


פרופ' קימי קפלן, יו"ר,

הוועד למען פארק המסילה

 

העתק: מר נדב מרוז, מנהל, תוכנית אב לתחבורה

נכתב על ידי , 4/4/2016 11:33   בקטגוריות כביש 34, ניר ברקת  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



החלו העבודות על הקטע הדרומי של טיילת פארק המסילה


בימים האחרונים החלו העבודות על הקטע הדרומי של פארק המסילה, בין צומת האורנים לגשר ברעם. המקומוןם הירושלמי "העיר כל העיר" דיווח על העבודות במוסף הכלכלי שלו בסוף השבוע האחרון. הקטע הצפוני של טיילת פארק המסילה נחנכה בימים האחרונים והיא משתרעת מתחנת הרכבת הישנה ועד לצומת האורנים. 


שער כל העיר פלוס בסוף השבוע האחרון

כתבה אודות העבודות בפארק המסילה בכל העיר פלוס

נכתב על ידי , 20/9/2011 12:41   בקטגוריות בקעה, כתבו עלינו בעיתון, מושבה גרמנית, מקור חיים, ניר ברקת, נעמי צור, קטמונים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מגזין סביב הטבע: סיור בתוואי פארק המסילה


 

מגזין סביב הטבע מציג: כתבתו של ראובן הרמתי "עיר וגן יחדיו" - סיור לפארק המסילה העתידי ולגינה הקהילתית מעגלי יבנה.
הפקה: אוקטובר 2010

נכתב על ידי , 17/11/2010 11:58   בקטגוריות בקעה, גינה קהילתית, יום עבודה, כתבו עלינו בעיתון, מושבה גרמנית, מסלול הקיפוד, ניר ברקת, נעמי צור, מקור חיים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מכתב לראש העיר: "שיתוף הציבור חלקי ביותר"


11 בנובמבר 2010

לכבוד ראש העיר ירושלים,

מר ניר ברקת,

לשכת ראש העיר

עיריית ירושלים

 

נכבדנו שלום רב

הנידון: שיתוף הציבור בפארק המסילה

 

בט"ו בשבט האחרון בחרת לטעת עץ בתוואי השטח שבין שכונות גוננים ובקעה, אזור מסילת הרכבת שהוא ייחודי ובעל מאפייני טבע עירוני נדירים, הנושק לתשע שכונות בדרום העיר – השטח הפתוח המשמעותי האחרון באזור. במהלך הטקס שבת והתחייבת שבמקום יוקם פארק המסילה לרווחת תושבי השכונות, וכי כל תכנון בשטח ייעשה תוך שיתוף ציבור מלא.

 

לצערנו, הליך שיתוף הציבור האמור להתחיל בשבוע הקרוב באמצעות הרל"י, הוא חלקי ביותר; הליך ציבור זה אינו נוגע לכלל השטח ולכלל שימושיו התכנוניים, ומשכך הוא אינו זוכה לאמון הציבור והארגונים הקהילתיים כבר מראשיתו.

 

בהרל"י בחרו להגדיר את תהליך שיתוף הציבור רק על שני שטחים ירוקים בתוך התוואי, זאת ללא התייחסות לכלל השטח ולשימושים נוספים המיועדים, במיוחד לתחום התחבורה. על פי תוכניות אלו במקום אמורים לעבור מספר צירי תחבורה מרכזיים ושונים, בהם: רכבת קלה, רכבת כבדה וכביש. נושא זה אינו עולה לדיון כלל בתוכניות שיתוף הציבור ויוצר תחושה קשה של חוסר אמון בין הרשויות לבין התושבים. יתר על כן, הוא חסר הגיון שכן לשימושי תחבורה אלה יש השלכות מכריעות על פיתוחו של הפארק.

 

איננו מתנגדים לפיתוח המיידי של שני השטחים הנזכרים, אך לא כתחליף לתכנון כולל של שטח נרחב בשיתוף הציבור. אנו סבורים כי יש להורות לכל הגורמים המבצעים את שיתוף הציבור לקיים את ההליך על כל שטחי פארק המסילה כפי שאלה הוגדרו בוועדת התכנון העירוני ואושררו על ידי מועצת העיר, להכליל בו את נושא התחבורה ולהביאו בפני התושבים.

 

אנו מעריכים את המאמצים שמקדישה לעניין סגנית ראש העיר, גב' נעמי צור, ותומכים בעמדתה לפיה שיתוף הציבור אמור לכלול את כל השטחים.

 

בברכה,

כרמי אברהם, יו"ר, מינהל קהילתי גוננים

ברכה אדלשטיין, יו"ר, מינהל קהילתי בקעה

אילן אזרחי, יו"ר, מועצת הפעילים, מינהל קהילתי גינות העיר

ברברה אפשטיין, מנהלת, סינגור קהילתי

פרופ' קימי קפלן, יו"ר, ועד התושבים למען פארק המסילה

פזית שביד, מנהלת, החברה להגנת הטבע

 

העתקים:

גב' נעמי צור, סגנית ראש העיר
אדר' שלמה אשכול, מהנדס העיר

נכתב על ידי , 14/11/2010 12:03   בקטגוריות בקעה, כביש 34, מושבה גרמנית, מקור חיים, ניר ברקת, נעמי צור, שלמה אשכול, אקטואליה, גינה קהילתית  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
Avatarכינוי: 

גיל: 11

תמונה




הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לועד תושבים - פארק המסילה ירושלים אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ועד תושבים - פארק המסילה ירושלים ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2019 © נענע 10 בע"מ