לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של ועד התושבים להקמת פארק המסילה בדרום י-ם


תושבי השכונות בדרום ירושלים לוקחים אחריות על גורל השטחים הפתוחים לאורך מסילת הרכבת הנטושה ומעודדים את העירייה להקים פארק לרווחת התושבים. כאן המקום לעדכן ולהתעדכן


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2016    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

קטעים בקטגוריה: ׳›׳‘׳™׳© 34. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

מכתב לראש העיר ניר ברקת: אל תיתן ידך להרס פארק המסילה


20 במרץ 2016


לכבוד


מר ניר ברקת

ראש העיר ירושלים


לשכת ראש העיר

כיכר ספרא


ירושלים


 


מר ברקת נכבדי שלום רב.

הנדון: הרס הרצף של פארק המסילה


לפני חודשים ספורים התברר לנו, פעילי הוועד למען פארק המסילה, ולפעילים רבים נוספים משכונות גוננים, המושבה הגרמנית, בית צפפא, בקעה, תלפיות ומקור חיים שתוכנית אב לתחבורה מקדמת תוכנית ובמרכזה העברת אחד מקווי הרכבת הקלה בסמוך לתוואי פארק המסילה. בחודש נובמבר 2015 נפגשנו, יוסי סעידוב ואני, עם המשנה למנכ"ל תוכנית אב לתחבורה, זוהר זולר ואנשיו, בכדי להבין במה דברים אמורים.

לתדהמתנו התברר שהתוכנית כוללת פגיעה ישירה ברצף של פארק המסילה לאורך של כחצי קילומטר, בתא השטח שבין צומת אורנים לבין פאתי בית צפפא. אנשי תוכנית אב לתחבורה טענו שבאזור זה יש כבלים חשמליים תת-קרקעיים שעלות העתקתם יקרה, ומשכך הפתרון שלהם הוא להסיט את הפארק ולהעלות עליו ובמקומו את הרכבת הקלה. זאת ועוד, הם הודו שהם משאירים מרחב לצורך סלילתו העתידית של כביש 34. הדגשנו בפניהם את חיוניותו של הרצף של הפארק ואת העובדה שיש התחייבות מפורשת שלך שכביש 34 לא ייסלל. ביקשנו מהם לבחון חלופות ונקבע שנשוב להיפגש במהלך חודש דצמבר לפני הגשת התוכניות לאישורים ראשוניים. אולם, כאשר התקשרנו בכדי לקבוע פגישה נאמר לנו שאין להם עוד עניין או רצון להיפגש איתנו.


אם בכך לא די, בינתיים הם הביאו את התוכנית לדיון בוועדה המקומית לתכנון ובנייה והיא אושרה, והתקיימו אודותיה דיונים גם בוועדה המחוזית. זאת תוך הסתרת התהליכים הללו מאיתנו, מפעילים נוספים ומהמינהלים הקהילתיים.

 

מלבד העובדה שמדובר בהתנהגות גסת-רוח, עזת פנים ומתנשאת של אנשים שמשכורתם משולמת על ידי תושבים כמונו וכמוך, זוהי התעלמות בוטה מהעיקרון של שיתוף תושבים שהתקבע זה מכבר כנורמה ברוכה, נורמה שאתה, מהנדס העיר מר שלמה אשכול ובכירים אחרים, הן בדרג הנבחר והן בדרג המקצועי, עמדתם על חשיבותה ועל נכונותה. זאת ועוד, בכדי להוכיח שאכן מדובר בהתנהלות עקבית ושיטתית של אנשי תוכנית אב לתחבורה, אציין

שמפגש שתוכנן עם פעילי במינהל הקהילתי של בקעה ב-16 בפברואר בוטל על ידם יום לפני כן בטענה שהם טסים לחו"ל.

 

בהתייחס להתחייבותך ולהתחייבותה של נעמי צור, סגניתך באותם ימים, לפיה כביש 34 לא ייסלל ושתוואי הרכבת הקלה יעבור במקביל לפארק ולא יפגע בו כמלוא הנימה, אני מרשה לעצמי לדרוש את התערבותך המיידית בכדי לקטוע את האובססיה המתמשכת של אנשי תוכנית אב לתחבורה עם פארק המסילה, פארק שהם לא רצו בו מלכתחילה ועשו כל שלאל בידם בכדי לטרפד את הוצאתו מהכוח את הפועל. יתר על כן, התנהלותם המכוערת של זולר

ואנשיו כלפי תושבי השכונות הנושקות לפארק חייבת להיפסק ומיד, לא נסבול יחס כזה מעובדי ציבור.

 

העברת קו הרכבת הקלה במקביל לתוואי פארק המסילה הוא צורך חיוני עבור תושבי השכונות, ומה שמתחייב הוא אפוא דבר אחד: לממש את החזון שאותו התווית ולפיו הפארק יישאר כפי שהוא, הרכבת הקלה תעבור במקביל לו וכביש 34 יבוטל.

 

מר ברקת, במאבק הציבורי למען הקמת פארק המסילה היו שותפים אלפי תושבים; במאבק על שימורו של הפארק ועל פיתוחו ישתתפו עשרות אלפי תושבים שהפארק הפך לחלק בלתי נפרד ומבורך בחייהם. יהיה זה מאבק נחוש ועיקש על שכיית חמדה, על ריאה ירוקה שמחברת שכונות ואנשים, על תוואי שנוצר סביבו מרקם חיים עשיר, מגוון, תוסס ופעיל בכל יום מימות השנה. אם יורשה לי, פארק זה הוא מההצלחות הגדולות שלך כראש עיר, ובטוחני שאתה, כמונו, לא תיתן את ידך לפגיעה ולהרס שאנשי תוכנית אב לתחבורה חרטו על דגלם.

 

לתשובתך אודה, ואחתום בברכת אביב מבורך.


פרופ' קימי קפלן, יו"ר,

הוועד למען פארק המסילה

 

העתק: מר נדב מרוז, מנהל, תוכנית אב לתחבורה

נכתב על ידי , 4/4/2016 11:33   בקטגוריות כביש 34, ניר ברקת  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מכתב לראש העיר: "שיתוף הציבור חלקי ביותר"


11 בנובמבר 2010

לכבוד ראש העיר ירושלים,

מר ניר ברקת,

לשכת ראש העיר

עיריית ירושלים

 

נכבדנו שלום רב

הנידון: שיתוף הציבור בפארק המסילה

 

בט"ו בשבט האחרון בחרת לטעת עץ בתוואי השטח שבין שכונות גוננים ובקעה, אזור מסילת הרכבת שהוא ייחודי ובעל מאפייני טבע עירוני נדירים, הנושק לתשע שכונות בדרום העיר – השטח הפתוח המשמעותי האחרון באזור. במהלך הטקס שבת והתחייבת שבמקום יוקם פארק המסילה לרווחת תושבי השכונות, וכי כל תכנון בשטח ייעשה תוך שיתוף ציבור מלא.

 

לצערנו, הליך שיתוף הציבור האמור להתחיל בשבוע הקרוב באמצעות הרל"י, הוא חלקי ביותר; הליך ציבור זה אינו נוגע לכלל השטח ולכלל שימושיו התכנוניים, ומשכך הוא אינו זוכה לאמון הציבור והארגונים הקהילתיים כבר מראשיתו.

 

בהרל"י בחרו להגדיר את תהליך שיתוף הציבור רק על שני שטחים ירוקים בתוך התוואי, זאת ללא התייחסות לכלל השטח ולשימושים נוספים המיועדים, במיוחד לתחום התחבורה. על פי תוכניות אלו במקום אמורים לעבור מספר צירי תחבורה מרכזיים ושונים, בהם: רכבת קלה, רכבת כבדה וכביש. נושא זה אינו עולה לדיון כלל בתוכניות שיתוף הציבור ויוצר תחושה קשה של חוסר אמון בין הרשויות לבין התושבים. יתר על כן, הוא חסר הגיון שכן לשימושי תחבורה אלה יש השלכות מכריעות על פיתוחו של הפארק.

 

איננו מתנגדים לפיתוח המיידי של שני השטחים הנזכרים, אך לא כתחליף לתכנון כולל של שטח נרחב בשיתוף הציבור. אנו סבורים כי יש להורות לכל הגורמים המבצעים את שיתוף הציבור לקיים את ההליך על כל שטחי פארק המסילה כפי שאלה הוגדרו בוועדת התכנון העירוני ואושררו על ידי מועצת העיר, להכליל בו את נושא התחבורה ולהביאו בפני התושבים.

 

אנו מעריכים את המאמצים שמקדישה לעניין סגנית ראש העיר, גב' נעמי צור, ותומכים בעמדתה לפיה שיתוף הציבור אמור לכלול את כל השטחים.

 

בברכה,

כרמי אברהם, יו"ר, מינהל קהילתי גוננים

ברכה אדלשטיין, יו"ר, מינהל קהילתי בקעה

אילן אזרחי, יו"ר, מועצת הפעילים, מינהל קהילתי גינות העיר

ברברה אפשטיין, מנהלת, סינגור קהילתי

פרופ' קימי קפלן, יו"ר, ועד התושבים למען פארק המסילה

פזית שביד, מנהלת, החברה להגנת הטבע

 

העתקים:

גב' נעמי צור, סגנית ראש העיר
אדר' שלמה אשכול, מהנדס העיר

נכתב על ידי , 14/11/2010 12:03   בקטגוריות בקעה, כביש 34, מושבה גרמנית, מקור חיים, ניר ברקת, נעמי צור, שלמה אשכול, אקטואליה, גינה קהילתית  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



"הכל אודות פארק המסילה" - כתבה המשודרת בטלוויזיה הקהילתית


הטלוויזיה הקהילתית של שכונת בקעה משדרת בימים האחרונים כתבה המסקרת את המתרחש בשטחי פארק המסילה. בכתבה קטעי ארכיון מאירועים קהילתיים שונים ועד התושבים למען פארק המסילה בהם: נטיעות ט"ו בשבט יחד עם ראש העיר ניר ברקת, השקת מסלול הקיפוד ועוד. הכתבה מחולקת לשני חלקים, אנו מודים לנעמי אלטהרץ על ההשקעה הרבה בהכנת הכתבה.

 

 

 

נכתב על ידי , 15/8/2010 22:40   בקטגוריות גינה קהילתית, כביש 34, מסלול הקיפוד, ניר ברקת, נעמי צור, קטמונים, מקור חיים, מושבה גרמנית, בקעה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



סיכום סדנת תכנון לפארק המסילה – מפגש 2 - 17.6.09


אנו מביאים כאן סיכום מהמפגש השני של סדנת התכנון שהתקיים בתאריך 17.6.09.  אנו ממליצים לכל המעוניין להגיע למפגשים הבאים להתעדכן באמצעות סיכומי הפגישות שנפרסם כאן מעת לעת.

 

האדריכלית אסנת ורטמן מהחברה להגנת הטבע הציגה את רשויות התכנון בישראל. הוועדות השונות לתכנון ובנייה ותפקידיהן ותחומי פעילותיהן השונות. בנוסף הוצגו מפות תכנון מגוונות המצביעות אפשרויות התכנון השונות, בהם: בניה, תחבורה, מבני ציבור, מבני תעסוקה, שטחים ירוקים ועוד.

 

ורטמן הציגה את מדיניות משרד הפנים והממשלה באשר לשטחים ירוקים, הנמדדת על פי גודל האוכלוסייה וקרבתה לשטח. בשכונות דרום העיר, ובשכונת גוננים במיוחד, מצבת השטחים הירוקים נמצאת הרבה מתחת לתקן המקובל.

 

המתכננת אילה גלדמן מהחברה להגנת הטבע הציגה היסטוריה של הפארקים השונים ברחבי העולם. פארק פיל. הפארק הראשון בעולםבין השאר נסקרו הפארק הראשון שהוקם בעולם, פארק פיל באנגליה בשנת 1846; הסנטרל פארק במנהטן; וכן פארקים שונים ברחבי אירופה.

 

אורי ברשישת, מתכנן עירוני, יועץ לחברה להגנת הטבע, הציג את התכנונים הקיימים כיום על תוואי פארק המסילה. על פי תוכנית בנין עיר (תב"ע)  ישנו כביש מאושר משנת 1971 העובר במקביל לפסי הרכבת. החלטת העירייה שלא לסלול בשלב זה את הכביש היא החלטה ביצועית. על פי התוכניות המעוגנות בחוק, הכביש קיים. כביש 34 במרכזבר שישת הציע לבחון את שינוי התב"ע במסגרת פעילות הסדנא.

 

בנוסף הציג בר שישת את תוכנית המתאר של העיר ירושלים שהוגשה לאחרונה לוועדה המחוזית. על פי תוכנית המתאר רכבת ישראל שומרת לעצמה שימוש בשטח שבבעלותה עבור כריית מנהרה שתוביל רכבת כבדה אל תוך העיר. בנוסף מתוכנן גם ציר של רכבת קלה במקביל לפסי הרכבת הקיימים.

 

תוכנית המתאר אינה תוכנית מחייבת לביצוע אולם היא מגדירה את הכוונות של גופי התכנון השונים על שטח התוכנית.

 

בחלקה השני של הסדנה בחנו התושבים יחד עם המתכננים תצלומי אוויר של השכונות הסמוכות לתוואי פסי הרכבת. התושבים סימנו מבני ציבור, תעשייה, מסחר, בילוי, חינוך, שטחים ירוקים ועוד. מסימוני התושבים עולה כי בסמוך לתוואי פסי הרכבת נמצאים מבני ציבור רבים רוכנים מעל המפות. התושבים והמתכננות , בהם: קניונים, מתנ"סים, בתי ספר, מבני תעשייה, ועוד. מנגד הצביעו התושבים על מיעוט השטחים הירוקים בשכונה ועל תחזוקתם הלקויה.

 

תזכורת: המפגש הבא יתקיים מחר, יום ד', ה-1 ביולי בשעה 18:30. נפגשים בגינה הקהילתית ברחוב מעגלי יבנה בין הבניינים 113-117. בתוכנית: סיור בשטח תוואי המסילה. מומלץ להביא מצלמות.

נכתב על ידי , 30/6/2009 14:39   בקטגוריות גינה קהילתית, כביש 34, סדנת תכנון  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
Avatarכינוי: 

גיל: 11

תמונה




הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לועד תושבים - פארק המסילה ירושלים אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ועד תושבים - פארק המסילה ירושלים ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2019 © נענע 10 בע"מ