לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


4/2012

100 שנה לטביעת הטיטאניק


לרגל 100 שנה לטביעת הטיטאניק יש סיפורים מענינים על הפרשה.

כזכור הטיטאנק, אניית הנוסעים הכי גדולה בעולם באותו זמן, טבעה ב 15 לאפריל 1912, בהפלגת הבכורה שלה. באסון זה ניספו כ 1500 איש, ועוד כמספר הזה ניצלו על ידי סירות ההצלה, הבעיה היתה שלא היו סירות מספיק לכולם. למרות שקרו אסונות הרבה יותר גדולים במאה ה 20 - פרשת הטיטאניק הטביעה רושם עצום על האנושות, ולא מפסיקים לחשוב ולדבר על זה. לאחרונה עשו סרט שני על הפרשה אחרי ההצלחה שוברת הקופות של הסרט הראשון ב 1997.
הנה כמה סיפורים.
1. השטח בו שטה הטיטאניק היה מלא קרחונים, אוניות אחרות התריעו על כך, ובטיטאניק ידעו על זה. הלילה בו התרחש האסון היה שקט, ללא רוח וגלים. כאשר יש גלים יותר קל לראות את הקרחונים בעוד מועד, לפי קצף הגלים הנשברים עליהם. מן הסיבות האלה הזהירות חייבה שהטיטאניק תאט את מהירותה בלילה זה לפחות. אבל בעל חברת הספנות השתתף בהפלגה זו (וניצל) והוא פקד על הקברניט לא להאט, כי הוא רצה לשבור שיא מהירות בחציית האוקיינוס.

2. אומרים שכינו את הטיטאניק "אוניה שלא ניתן להטביע". אין תיעוד שמישהו מבעלי האניה אמר ככה. זהו סיפור שהומצא כנראה על ידי עיתונאי. שבל, יש להודות, סיפור טוב, משפט בן אל-מוות.

3. על סיפון הטיטאניק היו בליל האסון מספר מלחים-צופים, שתפקידם היה להתריע על קרחונים אבל לא היו להם משקפות. למה לא היו משקפות? בגלל הג'ינג'י עם המפתחות. הם לא ידעו איפה הניחו את המשקפות, איבדו אותן. לכן הם הבחינו בקרחון באיחור, וכאשר התריעו, לאוניה לא היה מספיק זמן כדי לחמוק.

4. האנייה בכול זאת ניסתה לחמוק, ושברה הצידה. אבל החלק התת מימי של הקרחון פגע בה מן הצד, ופער קרע ארוך, לכול אורך הדופן. האונייה הייתה בנויה מתאים אטומים, והייתה אמורה להמשיך לצוף גם אם עד 4 תאים מוצפים, אבל הקרע גרם להצפת 6 תאים, ולכן היה קטלני. מומחים סבורים שלו האוניה לא ניסתה לחמוק מהקרחון, ולו המשיכה ישר והתנגשה בו חזיתית היא לא הייתה טובעת, כי בהתנגשות חזיתית היו נפגעים פחות תאים אטומים.

5. אונייה משא אחת, ה"קליפורניה" הייתה במרחק פחות מ 20 ק"מ (טווח ראיה) מהטיטאניק כאשר התרחש האסון. היא ראתה את הטיטאניק, ואת זיקוקי המצוקה שלה, אבל בשל תעתועי ראות, או מסיבות אחרות, לא זיהתה את הטיטאניק, לא הבחינה באסון, והמשיכה בדרכה, בלי לחוש לעזרה. לו חשה למקום היא הייתה יכולה להציל, ללא ספק, כמעט את כול הטובעים. איש אינו יודע להסביר בדיוק את ההתנהגות של הקפטן של אוניית המשא, רבים חושבים שהיה צריך להאשימו הרשלנות פושעת. 

יש עוד הרבה סיפורים, בלי סוף ספרים ומאמרים נכתבו על זה וממשיכים להיכתב כול הזמן. גילוי שרידי הטיטאניק בקרעית האוקיינוס, בעומק רב, לפני זמן קצר מוסיף לפרשה.

יעקב

 

נכתב על ידי , 10/4/2012 13:50   בקטגוריות אדריכלות, תחבורה, היסטוריה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 63

תמונה




69,634
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2014 © נענע 10 בע"מ