לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


I met this girl, when I was ten years old And what I loved most, she had so much soul

Avatarכינוי: 

בן: 32

MSN: 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


4/2012

סגול 59 בראיון עם קול ג'י ראפ ונקרו


חבל לי להכביר במילים כי יש מספיק מהן מתחת ואין ספק שהן הרבה יותר רלוונטיות ומעניינות מכל שטות שאכתוב כאן.


אז רק אתקצר שסגול 59 האגדי ראיין לעכבר העיר את הראפרים האגדתיים, כל אחד בצידו, נקרו וקול ג'י ראפ, לקראת אלבום משותף שצפוי בהמשך השנה. עזבו אתכם ממה שכאן, יאללה דלגו לראיון.


 






ההודעה
בתחילת השנה שנקרו וקול ג'י ראפ עומדים להוציא אלבום משותף, יצרה גלי התרגשות בקרב
קהילת ההיפ הופ הגלובלית. הרעיון שהמפיק-ראפר היהודי, שפחות או יותר המציא  את ז'אנרה-
Death Rap
הברוטלי והאגרסיבי ישתף פעולה לאורך אלבום שלם עם אחד מהאייקונים הנערצים ביותר של
הראפ הניו-יורקי וההיפ הופ בכלל הפך את
The
Godfathers

לאחד האלבומים המצופים של השנה.


 


קצת לפני שהאלבום יוצא לאוויר, סגול 59 תפס לראיון את נקרו, אחד
האנשים המוכשרים ביותר בהיפ הופ כיום ואת קול ג'י ראפ, האמ.סי האגדי שככל
גנגסטא-ראפר, מנאס דרך ביגי ועד ג'יי-זי, חייב לו את הסטייל שלו.




Necro – ת.ז:


שם
אמיתי: רון בראונסטיין


בא
מ: ברוקלין, ניו יורק


פעיל
בראפ מאז: 1997


שיתף
פעולה עם: רייקוון, קייג', נונ-פיקשן, איל ביל


 


ס59:
איך עלה הרעיון לאלבום משותף?


נ: "תמיד הסתובב
לי רעיון בראש - לעשות אלבום משותף עם ג'י ראפ, אותו אני מעריץ עוד מתחילת הדרך.
במיוחד רציתי לעשות פרוייקט שבו אני מפיק את כל האלבום וג'י ראפ מרפרפ על הביטים
שלי. לא רציתי שזה יהיה אחד מהפרוייקטים החד-פעמיים האלה, שג'י ראפ מתארח בשיר של
מישהו – ובדרך כלל נשמע הרבה יותר מהאמן שמארח אותו. ברגע שעבדנו יחד בערך חצי שנה
על האלבום, גילינו שיש לנו נקודות ראייה משותפות על הרבה דברים וריספקט הדדי זה
לזה. זה היה כבוד גדול כשקיבלתי אור ירוק להתחיל בפרוייקט"


 


ס59:
תאר לי את האלבום החדש מבחינת סגנון ליריקלי ומוסיקלי


נ: "מבחינת
הביטים, הפקתי בסגנון הארדקור, היפ הופ קלאסי, שהכי מתאים לזרימה של שנינו. מה
שמיוחד זה שהפקתי את כל הטרקים מאפס, במיוחד בשביל האלבום הזה ותוך מחשבה איך ג'י
ראפ, שהוא הראפר האהוב עלי בכל הזמנים,  יישמע על הביטים האלה. מבחינה מילולית, אנחנו עושים
פה מה שתמיד עשינו: Dope Lyricism, כשאנחנו משתפים פעולה בראפ בכל טרק. פשוט ראפ שהולך
ישר אל העורק הראשי!"


 


ס59:
ואיך התבצע תהליך ההפקה, כתיבת השירים וההקלטה בפועל?


נ: "התהליכים
שלנו סודיים. אנחנו לא משחררים פרטים על איך זה עובד. זה לא עניינו של אף אחד. אלא
אם כן מצלמים סרט דוקומנטרי או משהו כזה. בעיקרון, פשוט הסתגרנו במערה שלנו, ולא
שמנו זין על מה שמישהו אחר עושה"


 


ס59:
איך סגנון ההפקה שלך השתנה והתפתח לאורך השנים?


נ: " השתפרתי
מבחינת רעיונות, מבחינת חזון. הקטע בלהיות טוב זה שההפקות שלך נשמעות מעולה גם 10
שנים אחרי שיצאו. אם אתה אמן מדהים, המעריצים שלך יאהבו גם את הקטעים הישנים שלך.
אני אוהב לשמוע ביטים חדשים של נקרו, כי הם נשמעים לי מעולים. וגם הקונספטים של
השירים שאני מעביר, כי אין אף אחד בכדור הארץ שעושה את מה שאני עושה. אני בעולם של
נקרו"


 


ס59:
אתה יכול להרחיב קצת על "הקשר הישראלי" שלך?


נ: "שני
ההורים שלי ישראלים. שניהם מאוד גאים במורשת הישראלית שלהם. אבא שלי השתתף במלחמת
ששת הימים.  יש לו עדיין מבטא ישראלי והוא
מאוד גאה בו. הוא בודק כל יום אם יש בחדשות משהו על ישראל. אמא שלי דתייה, אז היא
מתחברת לישראל מהמימד הדתי. אצלי זה קצת שונה. נולדתי וגדלתי בברוקלין, ואני בניו
יורק כל חיי, כך שזה הבית שלי והקשר עם ישראל לא חזק כמו אצל הוריי. אבל אני מאוד
גאה בשורשים הישראלים שלי. תמיד רציתי להפיץ את המוסיקה שלי אצלכם, חבל רק שלא
מספיק אנשים בישראל תומכים בנקרו ובמוסיקה שלי"


 


ס59:
וראפרים ישראלים, אתה מכיר?


נ: "אני מכיר
כמה. הייתי אמור להקליט כמה שירים עם סאבלימינל לפני
כמה שנים. אבל הוא התנהג אלי בחוסר כבוד. הוא לא הופיע להקלטות. הלך לקנות כמה
זוגות "ליוויי'ס". זה תמיד הצחיק אותי איך שהישראלים חולים על
"ליוויי'ס". די מפגר העניין הזה. "ליוויי'ס" זה כל גך גיי! אף
אחד ברחוב לא הולך עם "ליוויי'ס"! חוץ מזה, אני מכיר כמה ראפרים
ישראלים/יהודים פה ושם, אף עוד לא פגשתי אף אחד שהיה לי ממש קליק איתו ושרציתי
לשתף איתו פעולה.  באיזשהו שלב דיברתי עם החבר'ה
של "היי פייבר" על הפצה בישראל, אבל גם הם הבריזו לי. תראה, אני מעדיף
לעבוד עם ראפר גרמני שעובד כמו שצריך ומשלם בזמן. למעשה, אני מקבל יותר אהבה
והערכה בגרמניה מאשר בישראל כרגע וזה חבל.


 


ס59:
מה השלב הבא בשבילכם, אחרי האלבום?


נ: "אין שלב
הבא. רק מה שקורה עכשיו משנה. הדבר היחיד שמעניין אותי זה להפיל את האלבום הזה כמו
פצצה על המעריצים שלנו ולקדם את ה- Godfathers כשהאלבום ייצא, אולי נצא לסיבוב הופעות, אבל בלי
נדר. "


 



Kool G Rap – ת.ז:


שם
אמיתי: נת'ניאל ווילסון


בא
מ: קווינס, ניו יורק


פעיל
בראפ מאז: 1986


שיתף
פעולה עם: נאס, ביג דאדי קיין,  פיט רוק,
די ג'יי פרמייר, די ג'יי מאגס, ביג אל, טאליב קוואלי, וו טאנג, גוסטפייס,
M.O.P, מוב דיפ, פאט ג'ו, ריק רוס ועוד...


 




ס59: מתי שמעת על נקרו בפעם הראשונה?


ק.ג.ר: "זה התחיל לפני כמה שנים, בכל מיני אתרים של היפ הופ שהעלו את
השירים שלי, התחלתי לראות בתגובות לשירים, אנשים שהזכירו את השם Necro
בקטע של "הוא מושפע מקול ג'י ראפ". אותו דבר ביו טיוב. אנשים השוו
בינינו. מאוחר יותר כשראיתי שנקרו מזכיר אותי בראיונות בתור השפעה ואמ.סי נערץ
עליו, כבר התחיל לסקרן אותי מה העניין עם הבחור הזה. כשהתחלתי לשמוע חומרים ולראות
קליפים שלו, הבנתי למה אנשים משווים את הסגנון שלו לשלי. הבחור מוכשר ומשקיע, את
זה ראיתי כמהלך העבודה על הפרוייקט המשותף. הוא מוצלח מאוד גם מבחינת המילים, גם
ההפקה, גם ההגשה ויש לו קהל מעריצים שרוף שהולך איתו. כל הקטגוריות שראפר אמיתי
צריך להצטיין בהן"


 


ס59: איך אתה מצליח להישאר רלוונטי בהיפ הופ במשך כל כך
הרבה שנים, בעוד שראפרים אחרים שהיו מצליחים בתקופתך נעלמו לגמרי?


ק.ג.ר: "הסוד הוא לשמור על האהבה למה שאני עושה. אם אתה מאבד את האהבה
למה שאתה עושה, ירגישו את זה. אנשים ירגישו בזה במוצר שלך. אבל אם יש לך אהבה
אמיתית וכנה לזה, בתור ראפר או מה שלא יהיה, זה עוזר לך לשמור על הדרייב ולהתחרות,
בצורה חיובית, בראפרים אחרים שנמצאים בשטח, או ביצירה האחרונה שעשית ולנסות להשתפר
ולהתעלות על עצמך כל הזמן.


 


ס59: מה דעתך על מצב ההיפ הופ כיום? כמה זה שונה ממה
שהלך בשנות השמונים והתשעים?


ק.ג.ר: "תראה, אני לא מאלה שחושבים שהכל זבל, אתה מבין? ואני בהחלט כן
שומע ברדיו חבר'ה עם כישרון. היום, בניגוד למה שקוראים "תור הזהב" של
ההיפ הופ, יש הצפה בכמות הראפרים וקשה למצוא את אותו דרייב להצטיינות שהיה בתקופה
שאני התחלתי. יש הרבה ראפרים טובים, אבל אין להם במי להתחרות. בתקופה ההיא, אם
ראקים הוציא אלבום, ידענו שצריך להיות לפחות טוב כמו זה. אם ביג דאדי קיין, צ'אק
די או קיי.אר.אס 1 הוציאו משהו, ידענו שצריך להתחרות בזה מבחינת איכות. אותו דבר
עם דברים שאני הוצאתי. היתה תחרות טובה בין אמ.סי'ז שניסו להשתפר ולעבור את
המתחרים. היום אני לא רואה את זה. ראפרים מנסים להתבלט ולהיראות יותר אופנתיים
ונוצצים מכל היתר, אבל בזמני היית קודם כל צריך להיות טוב עם הליריקה, לעבוד קשה
על המילים וההגשה שלך. ולהיות שונה, עם סטייל ייחודי, כדי להתחרות עם האחרים. סוף
האייטיז, תחילת הניינטיז... או, מאן. זאת באמת היתה תקופה מרגשת"


 


ס59: אתה מאמין שהיפ הופ אמיתי עדיין קיים היום בארצות
הברית?


ק.ג.ר: "כן, קיים. אבל לא ברמת המיינסטרים. הכל פחות או יותר עבר
לאנדרגראונד. חוץ מאיזה אמן-שניים שפורצים מדי פעם ומביאים משהו שקרוב להיפ הופ
האותנטי. מדי פעם זה עוד קורה. אבל זה שאין הרבה היפ הופ אותנטי ושורשי לא אומר
שאין הרבה ראפרים טובים שם בחוץ, שלא תתבלבל. 
בגדול, ההיפ הופ בצורתו המקורית עדיין חי כיום בארה"ב, אבל בקנה מידה
הרבה יותר קטן"


 


ס59: למה אתה מקשיב בימים אלה, מבחינת היפ הופ?


ק.ג.ר: "מדי פעם איזה בחור מגיע מהאנדרגראונד עם משהו טוב, אז אני
בהחלט מקשיב ואוהב. ויש את הדברים היותר ברורים. כמו ריק רוס למשל. אני נותן לו
הרבה קרדיט. אני חושב שהכתיבה שלו היא טובה מאוד. הביטים שלו מעולים. גם ההגשה. אני
אוהב את מה שהוא מביא למשחק. אני חושב שהוא ממשיך את המורשת ומצד שני הוא מאוד
רלוונטי לסאונד ולמה שקורה היום"


 


ס59: לסיום, מי לדעתך קהל יעד של האלבום המשותף?


ק.ג.ר: "נראה לי שאלה קודם כל המעריצים השרופים שלנו, משני הצדדים.
וכל אחד שמחובר להיפ הופ אוריגינלי בצורה הטהורה ביותר שלו. ואנשים שאוהבים
אנדרגראונד היפ הופ. לא אלה שקונים את מה שכרגע בפלייליסט של הרדיו המיינסטרימי,
שמורכב מאותם שישה-שבעה אמנים שמנגנים כל הזמן"


 


קול ג'י ראפ ונקרו - פייסבוק


www.facebook.com/thegodfathersnyc


סגול 59 – פייסבוק


https://www.facebook.com/pages/Sagol-59/10290033986


 

נכתב על ידי , 18/4/2012 15:19  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




62,672
הבלוג משוייך לקטגוריות: אהבה למוזיקה , הומור וסאטירה , מוזיקאים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לTakTik אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על TakTik ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2018 © נענע 10 בע"מ