לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

איך לעשות קומיקס - צעד אחר צעד (כל 8,734,514 הצעדים)


כל מה שצריך לדעת על יצירת קומיקס (פרטים בקישורים בצד)

כינוי: 

גיל: 30

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2014

האור והצל :)


וידוי:

אני גרוע בהצללות.

ממש.

 

שימו לב לעבודות שלי ותראו שלרוב אני לא משתמש בהצללות,

ואם כבר אז בטח אל על בני אדם,

ואם כבר אז לרוב זה מתבצע בשלב הצבע, שם המצב פחות בולט.

 

הסיבה לכך היא שמעולם לא התאמנתי על העניין :/

כדי לדעת ליצור הצללות ממש טובות צריך כמה דברים:

 

1. לצייר המון מהחיים האמיתיים.

לא להעתיק ציורים של אחרים,

אלא פשוט לקחת חפץ ולצייר אותו.

עדיף בתאורה דרמטית שתייצר שטחים ברורים של אור וצל (אור של נר, או פנס חזק מכיוון אחד).

זה הכלי העיקרי שלכם להבין כיצד אור עובד, וכיצד צל נופל.

איך אור וצל עובדים ביחד כדי לתאר משפטחים.

מתי הגבול ביניהם חד ומתי הוא הדרגתי.

זה הכלי הכי חשוב - ואין לי כמעט ניסיון בו :/

 

2. עוד דבר שצריך לדעת היא אנטומיה (במידה ואתם רוצים להצליל בני אדם).

כשאנחנו מציירים קומיקס לא תמיד יש לנו דוגמנים להעתיק,

ולכן אנחנו מציירים "מהראש",

ולכן חשוב שנדע איך באמת בנוי הגוף:

אילו חלקים בולטים, אילו שקועים, וכ'ו...

כאשר משלבים ידע אנטומי עם אימון כמו בסעיף 1,

אנחנו בעצם משכללים את הזיכרון שלנו בכל מה שקשור לאיזורים בגוף שבד"כ תמיד יהיו חשוכים,

או איזורים שבד"כ יש עליהם הכי הרבה אור,

וכ'ו...

 

3. ולסיום,

להעתיק מאחרים D:

אבל זה צריך להיעשות בחוכמה.

ואני לא מתכוון "בחוכמה" במובן של "שלא יתפסו אותנו",

אלא לקחת איורים טובים ומעניינים שאנחנו רוצים ללמוד מהם,

ולהעתיק אותם כך שנבין גם מה אנחנו מציירים ולא רק נעתיק.

 

אז... איך עושים כזה דבר בדיוק?

בואו נגיד שיש לנו את האיור הבא של בראיין לי:

 

 

 

 

יש כאן מבנה הצללה קלאסי והאיור הוא בחדות גבוהה ככה שיהיה לנו קל להתחיל מכאן.

תזכרו שאנחנו רוצים ללמוד,

להפנים,

להיות מסוגלים לקחת את מה שאנחנו נעתיק מהציור הזה וליישם אותו על ציורים אחרים.

לשם כך אנחנו קודם כל צריכים לשקר על המוח שלנו.

 

המוח שלנו מומחה בהעתקות.

בגלל זה לא חסרים אנשים שיודעים להעתיק ציורים ברמה גבוהה מאוד,

ואפילו ילדי פלא שעושים זאת נפלא.

אבל זה לא האיזור במוח שאנחנו רוצים לפתח,

ולכן אנחנו נעתיק את הציור - אבל בהיפוך מראה.

יענו,

ככה זה ייראה במחברת:

 

 

 

 

כמובן שאתם אל אמורים לעשות לזה היפוך במחשב ואז להעתיק.

ממש לא.

ההיפוך מתבצע בראש שלכם.

מה שזה עושה זה בעצם לנטרל את החלק במוח שאחראי על העתקה,

ומכריח אתכם לחשוב על הקווים והכתמים שאתם מציירים.

מה הקו הזה עושה?

האם הוא מתאר את האף? את העין? את הקמט שמתחת לעין?

ומה הכתם הזה עושה?

האם הוא צל שנופל על הלחי? הצל שבצידי האף?

 

ברגע שאתם מבינים מה הקו עושה,

אז אתם יכולים ליישם את זה בציור שיש לכם במחברת.

אתם מוזמנים לנסות את העניין ולגלות עד כמה זה קשה יותר יחסית להעתקה פשוטה :)

 

יש אפשרויות נוספות וזה גם להעתיק בהיפוך מראה,

אבל גם ליישם את הדרך שבה האור והצל עובדים אבל על דמות אחרת.

אם במקור יש לכם ציור של גבר,

אז תעתיקו את אותו הציור אבל על אישה.

גם כאן ברגע שתווי הפנים משתנים אתם כבר לא יכולים פשוט להעתיק,

אלא אתם חייבים לחשוב היכן כל כתם מתחיל ונגמר - ולמה?

 

בקיצור,

זה מצויין ללמוד דרך עבודות של אחרים,

אבל כדי באמת לנצל את ההזדמנות אתם חייבים להקשות על עצמכם.

אסור לכם סתם להעתיק,

אלא באמת להבין למה האמן עשה מה שהוא עשה,

וכיצד אתם יכולים ליישם את זה בעבודות שלכם.

 

לדעתי זאת שיטה שעובדת נהדר.

הנה ציור "מוצלל" טיפוסי אצלי לפני שהתחלתי להתאמן:

 

 

 

 

והנה תהליך האימונים,

כאשר כל העבודות מסודרות בסדר כרונולוגי,

כדי שתוכלו לראות את השיפור.

(כולם עבודות בהם אני מעתיק איורים של אחרים לפי השיטה שהדגמתי למעלה):

 

 

 

 

לפעמים הדמות עוברת שינוי מין,

לפעמים אני סתם משנה לה את תווי הפנים,

ולפעמים אני בכלל מצייר אותה מזווית אחרת.

הכל כדי להימנע ממצב שבו אני מעתיק בלי להבין מה אני מעתיק.

עכשיו כבר היה לי ביטחון לנסות ולראות האם אצליח להצליל דמות מזווית ובאור שעדיין אל העתקתי בעצמי,

אלא רק לראות האם הבנתי את העקרונות:

 

 

 

 

יש שיפור,

אבל עדיין - לא טוב.

בעיקר חסרה לי טכניקה טובה של אינקינג,

שזה לא עניין פשוט,

כי אני צריך גם ללמוד טכניקה וגם למצוא את השפה האישית שלי בתוך כל זה.

אז בשלבים הבאים אני ממשיך להעתיק,

אבל גם מאייר בעיפרון וגם עושה אינקינג,

וזאת על מנת לפתח את שניהם ביחד:

 

 

 

 

מהשלב הזה אני כבר מפסיק להעתיק ציורים של אחרים,

ועובר לצייר לפי תמונות של אנשים אמיתיים:

 

 

 

 

ועכשיו נותר רק לראות האם הצלחתי להפנים משהו?

האם אצליח ליישם את העקרונות האלה על דמות שאמציא מהראש?

בואו ננסה :)

 

 

 

 

שיפור לא רע בשביל שבועיים עבודה, לא? :)

 

בינתיים אני ממשיך ומתאמן.

ממשיך להעתיק ציורים של אחרים,

לצייר תמונות של אנשים,

וגם להמציא מהראש.

מותר להיכשל!!!

מותר שזה ייצא חרא!!!

אבל מניסיון לניסיון אתם רק תשתפרו :)

 

אגב,

כשאני מחפש דוגמאות לאיורים להעתיק מהם,

פתאום שמתי לב שלרוב אמני קומיקס לא עושים הצללות על הפנים,

ומשאירים אותם כמעט נטולי צל...

אלא אם כן מדובר בשוט ממש דרמטי,

או בקומיקס אימה שדורש המון דרמה.

אבל מעבר לכך,

גיליתי שממש קשה למצוא רפרנסים דרך גוגל תמונות,

וצריך ממש להוציא אותם מתוך החוברות עצמן.

נכתב על ידי , 11/9/2014 17:25   בקטגוריות אימונים באנטומיה, הציור, ציורים שלי  
23 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של stam76 ב-13/9/2014 18:41
 





129,118
הבלוג משוייך לקטגוריות: מגיל 14 עד 18 , 20 פלוס , יצירתיות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לstam76 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על stam76 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2014 © נענע 10 בע"מ