לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג יעסוק בביקורת שלי ורשמים אישיים שלי של הצגות תיאטרון מופעים אופרה בלט קונצרט וכו הכל קשור למוצג על בימותינו כאמור הכל רשמים אישים בלבד אשמח לקבל רשמים של אחרים


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


4/2017

1575תחרות רובינשטיין לפסנתר2017


1575תחרות רובינשטין לפסנתר2017
צילומים-מהתכניה
 
 
 
אמש היתי בקונצרט במשכן האמנויות בתא מעמד חגיגי ביותר
קונצרט מקסים
סולנים מעולים
פתיחה ראשונה באולם האופרה בתל אביב
 
כך אוכל לסכם בכמה מילים את פתיחת התחרות שהתקיימה אמש .
התחרות בשלביה השונים תתקיים מ27.4.17 כאשר הסיום יהיה ב11.5.2017 בו יוכרזו הזוכים השונים
התחרות מתקיימת בתל אביב כל 3 שנים.
זאת התחרות ה15 במספר והיא  מתקיימת כבר 43 שנה
 
התחרות נוסדה ב1974 ע'י יעקב ביסטריצקי.
ארתור רובינשטיין נתן את הסכמתו במטרה לאחד את מורשתו האמנותית עם חיי התרבות בישראל
התחרות פתוחה לפסנתרנים מכל העולם.
גיל המתחרים הנו בין הגילאים 18 לפחות ל32 מקסימום בשנת התחרות. 
צוות השופטים הנו בינלאומי והשנה לא התקבלו מתחרים אשר למדו אצל אחד השופטים אחרי 1.8.2016 
בראש צוות השופטים עומד פרופ אריה ורדי ולצידו 10 שופטים .
 
השנה יש 32 מתחרים מ16 ארצות ביניהם 8 נשים ו24 גברים
הצעיר השנה הוא מתחרה בן 18 מדרום קוריאה.
מספר הרב ביותר של מתחרים יש מסין 7  ומישראל יש 3.שמותיהם-תומר גבירצמן-27.יבגני יונטוב-28 ,רפאל סקורקה 28.
 
שלבי התחרות הם כמה
הראשון כולל רסיטל של כ35-40 דקות
לשלב הבא מגיעים 16 מתחרים בלבד הנותנים רסיטל שני של 50-60 דקות.
השלב השלישי הנו שלב הגמר אליו מגיעים 6 מתחרים אשר מנגנים בשני ערבים. בכל ערב מנגנים  שלושה מתחרים קונצ'רטו קלאסי עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית בהיכל התרבות בתא.
 
בכל אחד מהשלבים המתחרה יכול לבחור יצירות כרצוני בתנאי שמה שינגן בכל שלב יכלול יצירות מהקטגוריות שצויינו בתקנון התחרות.
יש גם יצירת חובה ישראלית מבין שתי יצירות שנכתבו במיוחד לתחרות והן 'על המים,פעמונים ורוח ' מאת בטי אולברו ו'סונטה לפסנתר מס 5' מאת אבנר דורמן.  
 
 השנה התחרות ראתה חשיבות רבה בהרחבת מעגל האוהדים מחוץ לתל אביב  ושני ערבי הגמר יוקרנו בשידורים חיים  על מסכים בדימונה,אור יהודה והמועצה
האזורית עמק יזרעאל בהם גם תתקיים בחירת אהוב הקהל של כל אחד מהישובים כמו בתל אביב
 
מאחר ובתחרות רובינשטיין יכולים להשתתף רק מתחרים מגיל 18 יש תחרות רובינשטיין מגבילה למתחרים עד גיל 18 המתקיימת בבג'ין ב2016.
לאור זאת שגריר סין בישראל כיבד את האירוע אמש בנוכחותו.
 
המתחרים שזכו בשלושת המקומות הראשונים בבגין היו
סואה יה מדרום קוריאה שזכתה במקום הראשון,אליזבטה קליוצ'רבה מרוסיה ודויד חריקולי מג'יאורגיה -מקום שלישי וכן הזוכה בפרס הראשון בתחרות רובינשטיין האחרונה שהתקיימה ב2014 בתל אביב אנטוני ברישבסקי מאוקריינה, ניגנו בערב הפתיחה של התחרות אמש
 
כל שלושת הנגנים ניגנו את הקונצ'רטו לשלושה פסנתרים מאת מוצרט ק242  בניצוחו של ירון גוטפריד עם התז הסימפונית הישראלית רשל'צ וכן סולו.
כל השלושה היו מעולים, נגנים וירטואוזיים עם טכניקה טובה ביותר.
התבלטה במיוחד הדרום קוריאנית ביופי נגינתה ודויד נחרקולי שניגן בעוצמה רבה עם הדגשות מיוחדות וכבש את הפסנתר בסערה.
 
התזמורת והסולנים ניגנו גם יצירה ישראלית של כ6 דקות מאת משה זורמן-וריאציאות לשלושה פסנתרים ותזמורת על שירה של נעמי שמר '12 הירחים'
זאת יצירה מקסימה ,קלילה ,מלאת הומור שבוצעה בצורה נהדרת וזכתה למחיאות כפיים ממושכות וסוערת מצד הקהל
 
לאחר ההפסקה שמענו את הפתיחה קנדיד מאת ברנשטיין בביצוע נהדר ומבריק  והסולן אנטוני ברישבסקי מאוקרינה שזכה, כאמור בפרס הראשון בתחרות הקודמת ב2014.
הוא ניגן את הקונצ'רטו בסול מג'ור מאת רוול ואת הרפסודיה בנוסח בלו מאת גרשויין.הנגינה שלו היתה יפה ביותר והוא הוכיח את עצמו כוירטואוז גדול שמתרכז בנגינה ובמוסיקה ולא באפקטים חיצוניים העושים רושם.
 
כאמור היה זה קונצרט גדול שאוהב מוסיקה קלאסית ופסנתר במיוחד, שלא שמע את הקונצרט אמש, הפסיד ערב מעולה ומקסים.
 
לראות או לא לראות;התחרות רק מתחילה. וודאי יתגלו כוחות מעולים רבים.זאת נדע רק ב11.5 בתום הקונצרט בהיכל התרבות בתא.
 
 
אלי ליאון
03-6856786
0542493488
עיתונאי-מבקר אמנות
תיאטרון,מחול,מוסיקה,קולנוע,פנאי
חבר אגודת העתונאים של תל אביב
ותא המבקרים שליד האגודה
מנהל קהילות התרבות והפנאי-אתר מוטקה
מבקר תרבות בדעתון,עסקים,ק. דה מרקר,הפורטל שלנו,פרשן,
WORD PRESS  

נכתב על ידי , 28/4/2017 12:50  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



1574ג'סיקה לאנג-מחול במשכן האמנויות בתל אביב


1574ג'סיקה לאנג-מחול באופרה הישראלית
צילומים-יחצ'ן
 
ראיתי את להקתה של ג'סיקה לאנג  במשכן אמנויות הבמה בתל אביב.
להקה זו מוכרת בארץ כי זו הפעם השניה שהיא כאן.
הלהקה נחשבת לאחת הלהקות הטובות הקיימות היום בארה'ב לכן הציפיות היו גבוהות ובדרך כלל כמה שהן גבוהות יותר כך גם האכזבה גדולה יותר.
 
בתכנית הפעם הלהקה הביאה חמישה ריקודים כולם בכוריאוגרפיות של ג'סיקה לאנג.
הרושם  מהלהקה היה שזו להקה עם רקדנים טובים ביותר.
זו להקה המציגה ריקוד מודרני כמעט ללא תפאורה לצלילי מוסיקה קלאסית שברובה לא מוכרת  לקהל הרחב.
 
 לחמשת הריקודים שנרקדו  לא היה כל מחנה משותף פרט לעובדה שכולן היו יצירות של אותה כוריאוגרפית
אמנם כל מה שנרקד היה מבוצע היטב, היה אסטטי עם חן מסויים,היו בו גימיקים נחמדים, אך משום מה  נשפה מהבמה רוח קרירה שלא הצליחה לחמם מספיק את הקהל
.
הערב כולו נראה כאילו נאספו קטעים מתוכניות שונות של הלהקה, כאוסף מקרי ללא אמירה מסויימת או נושא מסויים.
לא היה כל יחוד ללהקה זו ,הידועה  כמצויינת עם רקדנים טובים מאוד וכוריאוגרפיות נהדרות ,והיא נראתה 'כאחת מני רבות.
 גם חמשת הריקודים שנרקדו לא הציגו אותה כמשהו מיוחד אלא אולי רק את יכולת רקדניה.לפעמים גם זה מספיק. אך הפעם לא.
  
התכנית התחילה ,לדעתי,ברגל שמאל.
כריקוד ראשון נבחר ריקוד סולו של מבצע בשם פטריק קוקר שנהנה לרקוד,עשה את זה יפה אך הורגש שאינו מצליח ליצור קשר עם הקהל כי הקהל ציפה להתחלה שונה ,התחלה בה משתתפת כל הלהקה.
הרקדן רקד לצלילי מוסיקה מאת באך מתוך 6 הסונטות והפרטיטות לכינור סולו.
המעלה היחידה בריקוד זה היתה שהיה קצר .מאחר ולא הצליח ליצור קשר אם הקהל זכה למחיאות כפיים נימוסיות בלבד.
התנועות שלו היו יפות,הן הדגימו את יכולתו אך אלו לא הספיקו הפעם לעורר סימפטיה או התרגשות כל שהיא בקהל.
 
שם ריקוד נוסף היה'מחשבה חרישית מתוקה'.על פי מוסיקה מאת ג'אקוב צ'ופינסקי.ככתוב בדף התכניה יצירה זו הושפעה מהסונטות של שיקספיר..
לא הצלחתי לרדת לסוף דעתה של הכוריאוגרפית מדוע בחרה להתחיל את הריקוד בנגינת מוסיקה מתקליט חורג בצורה מרגיזה שלא הוסיפה דבר לריקוד אלא בחנה את סבלנות הקהל לרעש לא נעים-אולי זו היתה ההשפעה של שיקספיר
הריקוד היה יפה,הביצוע טוב מאודן אך המוסיקה הפריעה להנאה ממנו.
 
ריקוד נוסף היה "הייעוד" קטע מתוך "בדידות זוהרת' על פי מוסיקה-הו מריה ,סטלה מאריס'.
כאן היה מהפך בחשיבות.
התפאורה- שמלה עשויה רצועות בד היוצרות בשוליים משטח עגול גדול על הרצפה היה מענין יותר מהריקוד .
הרקדנית שלבשה את השמלה המקסימה והמיוחדת עמדה באמצע מבנה השמלה  מבלי יכולת לזוז אלא 'רקדה' בהזזת הידיים בלבד.
התמונה היתה מרהיבה ביופיה, לא כן הריקוד שלא היה קיים..
היה מענין,יפה,מיוחד אך לא מחול.
 
ריקוד מענין  אחר,קצת שונה, היה בביצוע הרקדנים הגברים של הלהקה בו השתתפו,אם זכרתי נכון,תשעה רקדנים.
 היו בו שורה של תרגילי סדר,צעדה הלוך וחזור ,החלפת מקומות עמידה,הרמת ורקיעות רגליים ,זחילה ,יצירת קצב על ידי מכות עדינות על החזה ועוד.
כולם היו לבושים בבגדי חיילים- חקי בצבע ירוק אפור אחיד.המוסיקה היתה איטית ולא נראתה לי מתאימה למחול
הכל נרקד לצלילי רביעית מיתרים מס 5 של בטהובן.
לו הריקוד היה נרקד כל הזמן באור מלא היה נראה טוב יותר.
 
 מתוך ריקוד שלם בשם 'טיפה'נלקח קטע בו היה משחק בין אור וצל.היה זה שילוב בין ריקוד והקרנות על מסך בו הופיע כתם קטן שהתפשט ויצר דימויים שונים על המסך.הכתם התפתח ל'מפלצת'המכסה את כל שטח המסך.הופיעו כתמים קטנים שהתפוצצו,כתמים שעמדו להתנגש והתרחקו אחד מהשני ועוד.
בו בזמן על הבמה רקדו אך תשומת הלב של הצופה היתה מרוכזת במסך ובחצי עין ,אם לא פחות,ברקדנים.
ושוב גימיק  שהיה מענין יותר מהריקוד.
הקשר בין הריקוד למוקרן רופף ביותר אם בכלל,להוציא קטע קצר בו הרקדנים מנסים לקפץ בין כתם לכתם מבלי להתנגש בהם.
 
הריקוד האחרון היה המענין ביותר-'מחול על סרט צילום'
בריקוד זה חלק מהרקדנים רקדו בסרט וביצעו פעלולים שאפשר לעשות רק בסרט כגון לרקוד בצורה איטית תוך כדי שאתה באויר ונופל לכיון הקרקע,ריקוד שאינו יכול להתבצע במציאות אלא בסרט בלבד.
רקדני הסרט מתערבבים עם רקדני  המציאות כאשר כולם לבושים בלבן אחיד ויוצרים מצבים בלתי אפשריים במציאות.
 
לסיכום היה זה ערב מענין ויפה אך הלהקה הראתה הרבה פחות מהידוע לה במחול  ושהיתה יכולה להראות.
 
לראות או לא לראות;נחמד.ביצוע טוב מאוד.קטעים מענינים.הרבה גימיקים.
 
 
אלי ליאון
03-6856786
0542493488
עיתונאי-מבקר אמנות
תיאטרון,מחול,מוסיקה,קולנוע,פנאי
חבר אגודת העתונאים של תל אביב
ותא המבקרים שליד האגודה
מנהל קהילות התרבות והפנאי-אתר מוטקה
מבקר תרבות בדעתון,עסקים,ק. דה מרקר,הפורטל שלנו,פרשן,
WORD PRESS  

נכתב על ידי , 23/4/2017 21:33  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



1573פרח קטן 2-שנסונים צרפתיים-נוסח שני מתוקן


1573פרח קטן2-שנסונים צרפתיים

צילומים-יחצ'ן

אמש ראיתי את המופע 'Petite Fleur  - פרח קטן 2' ש 'אבן חיים הפקות מוסיקה ותיאטרון' הפיקה.חברת הפקות זו, הנה חברה של בני משפחה והמופע הופק ביוזמת האבא, ג'ו ובהשתתפותו כנגן גיטרה וזמר, בהשתתפות בתו כזמרת ובנו – כמעבד מוסיקלי ונגן גיטרה. על ניהול ההפקה כולה אמונה אשתו – יהודית.

המופע הראשון באותו שם 'פרח קטן', הועלה לפני כ-8 שנים וזכה להצלחה גדולה מאוד.בעקבות ההצלחה הופק מופע שני בשם 'פרח קטן 2 ' שאותו ראיתי בבית ציוני אמריקה, ושכלל שירים צרפתיים בלבד, כולם מוכרים ומפורסמים, ממלחינים ומבצעים צרפתיים ידועים כאדית פיאף, אנריקו מסיאס, שארל אזנבור, ז'אק ברל, איב מונטאן, זילבר בקו, ג'ורג' מוסטקי ואחרים.

 כאשר הופק המופע הראשון עתון 'גלובס' כתב עליו שהוא 'אחת התופעות הגדולות של המהפכה התרבותית הצרפתית בישראל'. מילים שאפשר להסכים איתן בהחלט.

שני הזמרים, המופיעים במופע, מלווים בתזמורת מעולה של 6 איש וכן בחלק מהשירים, גם בשני רקדנים.

הריקודים שלהם, בכוריאוגרפיה של הרקדן, מסוגננים היטב ומבוצעים בצורה מעולה ומעוררת התפעלות בקרב הצופים מצורת הריקוד, מהזריזות והביצוע המושלם, אשר כלל לפעמים אף אקרובטיקה. שמה של הרקדנית - ליקה כספי ושמו של הרקדן והכוריאוגרף - אילייה גוחמן. מיותר לציין שבכל ריקוד הרקדנים החליפו בגדים בעיצוב מעולה. תוך כדי השירה, הזמין הרקדן נשים מהקהל לרקוד איתו - מחווה שהתקבלה על ידי הקהל בהתלהבות.

הקהל, גם ליווה חלק מהשירים המפורסמים בשירה. כל השירים, זכו לעיבודים מוסיקליים על ידי המעבד והמנהל המוסיקלי של ההרכב - מני אבן חיים, שהנו בנו של ג'ו -יוזם המופע. השירים, מעוררים בקרב הקהל הדובר צרפתית, נוסטלגיה צרפתית מלאת זכרונות ילדות והתרגשות.בין השירים ששמענו היו גם השירים המפורסמים שתי גיטרות (Les Deux Guitares), היא היתה כה יפה (Elle Etait is Jolie), שיר הוא לא רק מילים (Chante), סיפור של אהבה  (Une belle histoire), או גיטרה (Oh Guitare), מלאד (Malade), שנז אליזה (Champs Elysées) ועוד רבים.

השנסון הצרפתי מפורסם בכל העולם והרבה מיצירותיו תורגמו לעברית, כך שאנו אימצנו אותן כשירים ישראליים כפי שעשינו בזמנו עם השירים הרוסיים שנחשבים לשירים ישראליים ואפילו עממיים.

הרכב המופע, בחר לעשות את ההפך - לחפש שיר עברי בעל גוון שנסוניירי – הן מבחינת הטקסט והן מבחינת הלחן, כדי לתרגמו לצרפתית ולשלבו במופע. וכך, כמחווה לזמרת שושנה דמארי, ביצע ההרכב את שירה 'לאור הזכרונות' הן בצרפתית והן בעברית. שיר, אשר ייכלל באלבום עליו עובד ההרכב ויהיה כולו בניחוח צרפתי.

ברקע, כדי ליצור אווירה צרפתית, בעומק הבמה, היתה שקופית של נהר הסיין, הגשרים שעליו ומגדל אייפל.

המופע החדש 'פרח קטן 2', עלה לפני למעלה משנתיים ובו ניתן להאזין לשיריהם של גדולי השנסוניירים הצרפתיים שאת שמותיהם כבר ציינתי. המופע, הופק על פי רעיון של האב, ג'ו, שכאמור הינו גם גיטריסט וזמר שספג את התרבות הצרפתית בילדותו והדביק בה את כל בני המשפחה.

הזמרת שני גלבוע, בתו של ג'ו, הנה גם במאית המופע, אשר גם הנחתה את המופע בקיצור,לענין ובחן רב. ביצוע השירים על ידה והן על ידי האב היה נהדר. הכל הוגש והושר בטוב טעם, בחן ובכשרון רב.

היה זה ערב בו שמענו את השירים הקלאסיים של הזמר הצרפתי שאקטואליים ומבוצעים עד עצם היום הזה.  

בתום הערב היוצא מהכלל, הקהל עזב את המופע מאוהב בו ובתקווה שבעתיד הקרוב יהיה מופע 'פרח קטן 3'.

לראות או לא לראות: ערב נהדר, בידור קל ומעולה בביצוע מצויין שאפשר להמליץ עליו ברצון ומהלב. 

 
 
נכתב בתאריך 14 באפריל 2017 בשעה 09:11, מאת leonely <leonely@gmail.com>:
 
 
אלי ליאון
03-6856786
0542493488
עיתונאי-מבקר אמנות
תיאטרון,מחול,מוסיקה,קולנוע,פנאי
חבר אגודת העתונאים של תל אביב
ותא המבקרים שליד האגודה
מנהל קהילות התרבות והפנאי-אתר מוטקה
מבקר תרבות בדעתון,עסקים,ק. דה מרקר,הפורטל שלנו,פרשן,
WORD PRESS  

נכתב על ידי , 15/4/2017 11:11  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

כינוי: 

מין: זכר




הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לelybikoret אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על elybikoret ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2017 © נענע 10 בע"מ