לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


שמי אילנה שקולניק. אני מידענית בספרייה 'כותר ראשון' בראשל'צ ומנהלת את מרכז מידע וייעוץ לתושב בשיתוף ש.י.ל. פתחתי בלוג זה על מנת: להרחיב דעת, לשתף, וליחצ"ן את מרכז המידע ואת המקצוע. הפלטפורמה התרחבה גם ליומן אישי (שכפי הנראה די השתלט...) לעונג לי.
Avatarכינוי:  אילנה שקולניק ilana shkolnik

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2006    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2006

מ.נ.ע - מרכז זכויות נשים עירוני בראשון-לציון


 

                                       

                                 (תמונה זו איננה הלוגו של מ.נ.ע....)         

הערב השתתפתי בכנס הפתיחה של מ.נ.ע - מרכז זכויות נשים עירוני של עיריית ראשון-לציון.

המרכז אמנם פעיל מזה מספר חודשים, אך הערב נפתח רשמית.

את המרכז הציגה המנהלת הצעירה והאנרגטית שלו, עו"ד דנה אייזנר - לביא. 

בין דבריה, הזכירה עו"ד אייזנר את הקשרים בין מ.נ.ע לבין ארגונים אחרים בעירייה,

 כולל מרכז המידע והייעוץ לתושב - ש.י.ל - שלנו.

ברכו: ישראלה בן-אשר -  יועצת ראש העירייה למעמד האשה, הרוח החיה מאחורי המרכז.

        (לעיון במאמרים פרי עטה של ישראלה, בנושא זה, ראה: כאן.)

        עו"ד אהובה קרוק - היועצת המשפטית של העירייה.

        והגב. נעמי ניצן - אשת ראש העירייה, מר מאיר ניצן.

 

עו"ד רבקה אדלר - ראש הלשכה לסיוע משפטי, מחוז ת"א והמרכז,

הרצתה על "נגישות לזכויות - היבטים מעשיים".

 עו"ד אדלר הזכירה כי גם בראשון לציון קיים סניף של הסיוע המשפטי.

סיוע הניתן לתושבים בעלי הכנסה נמוכה, חינם ללא תשלום.

אני חייבת לציין שגם אנחנו, במרכז המידע והייעוץ לתושב, מרבים לשלוח פונים אל הסיוע

 המשפטי בעיר, בתיווך המינהל לשילוב חברתי.

 

עו"ד שירי דביר, מנהלת תכנית "שכר מצווה" בלישכת עורכי הדין,

התייחסה לתכנית ה"פרו בונו" =  סיוע משפטי בהתנדבות הניתן למעוטי אמצעים.

 

ד"ר דפנה הקר, מהפקולטה למשפטים והתכנית ללימודי נשים ומגדר באוניברסיטת ת"א,

המתמחה בנושאי משפט ומגדר, משפחה ושיטות מחקר, הירצתה  על "מגדר והמשפט הישראלי".

ד"ר הקר פעילה בעמותת "איתך" -  משפטניות למען צדק חברתי.

 

הקשר בין מ.נ.ע לבין מרכז המידע והייעוץ לתושב ב"כותר ראשון":

לפני מספר חודשים התבקשתי לפגישה עם עו"ד אייזנר והגב. ישראלה בן-אשר.

השתיים הגיעו אל מרכז המידע והייעוץ שלנו, ב"כותר ראשון", לצורך היכרות, למידת הפעילות

שלנו ובדיקת שיתוף פעולה. נעניתי ברצון ובשמחה.

מאז, נשאלתי יותר מפעם אחת, ע"י מתנדבים שלנו, האם אין כאן ניגוד אינטרסים, ותמיד חזרתי

על אותה התשובה:

להיפך! המרכז שלנו נותן מענה לכל כך הרבה תחומים! ייעוץ משפטי לנושא המשפחה הוא רק תחום

אחד בו אנו עוסקים. לנושא זה יש לנו מענה מצומצם, משמרת אחת בשבוע של המתנדבת

עו"ד מיכל טרמצ'י.  ידיה מלאות עבודה, ולא נותר לנו אלא לברך על פתיחת מ.נ.ע הנותן מענה

מקצועי לנשים, בכל ימות השבוע!

אני תמיד חוזרת ומדגישה בפני המתנדבים כי אין כאן ניגוד אינטרסים ולא תחרות:

כולנו כאן לאותה מטרה - לשרת את התושבים ! ולכן כל כך חשוב הקשר ושיתוף הפעולה בינינו

לבין הגורמים האחרים בעירייה ובעיר.

 

להלן מידע מפורט על מ.נ.ע ראשון-לציון: (מצ"ב מסמך שלהם)

 

  מנ"ע מרכז זכויות נשים עירוני
 
החקיקה המתקדמת  בעת האחרונה מעגנת כלים חדשים להגנה ולקידום זכויות נשים.
 למצער הניסיון מלמד כי נשים ממעטות לעשות שימוש בשדה המשפטי למיצוי
 זכויותיהן וכן הן נמנעות מלהעזר ברשויות וזאת כתוצאה ממכלול גורמים ובינהם:
 הבושה, החשש מתגובת הסביבה ומאופן הטיפול ע"י המערכת/הממסד, העדר אמצעים
כלכליים, אי ידיעת החוק וחסמים נוספים.
מכאן נולד החזון להקמת מנ"ע, המושתת על ההכרה בכך שנשים מתמודדות עם קשיים
 שנובעים גם מההקשר החברתי, הפוליטי והערכי של החברה, ובשאיפה לסייע לכל אישה
 להעריך את כוחותיה  ולאפשר לה להרחיב את אפשרויות הבחירה והפעולה שלה ולממש
את זכויותיה.
 
 
החזון:
 
 הובלת שינוי חברתי והעצמת נשים באמצעות הרחבת הנגישות למימוש ומיצוי זכויותיהן
במרחב הפרטי והציבורי, וע"י מתן כלים שיאפשרו להן להחזיר את השליטה על חייהן לידיהן.
 
מחזון למציאות:    
 
עקרונות הפעולה של מנ"ע לצורך מימוש החזון מן הכוח אל הפועל, מבוססים על ניסיון
 והכרות עם נשים המתקשות לפעול למיצוי זכויותיהן הן ברמה המהותית והן ברמה
הפרוצדוראלית.
השירותים שמעניק מנ"ע משלבים בין מספר שיטות מוכרות שמטרתן ליצור אקלים
המאפשר ומעודד העצמה ופרואקטיביות:
מידע, תמיכה וליווי.
 
מידע: ("ידע=כוח")
1.      מתן מידע לפונה  על זכויותיה עפ"י חוק ועל מהות ההליך המשפטי (הפלילי והאזרחי).
2.       הסברת דרכי הסיוע המוצעות לפונה ע"י הרשויות ו/או הארגונים הוולונטריים
       בהתאם לנסיבות המקרה לרבות עמידתה בקריטריונים לקבלת הסיוע.
      פריסת האפשרויות והמידע מציגים בפני הפונה את קשת אפיקי הפעולה העומדים
      בפניה תוך ניתוח היתרונות והחסרונות בכל צעד בו תבחר.
3.      העלאת המודעות בשיח הציבורי לזכויות נשים  באמצעות סדנאות ופעילויות הסברה,
      וכן יצירת ו/או השתתפות בלובי לשינוי סדר היום הציבורי.
 
תמיכה:
1.      הכרה בחוויה אותה  חווה הפונה  ובכוחותיה.
2.      הבנה שהתחושות המלוות אותה הינן טבעיות ולגיטימיות.
3.      קבלת דבריה של הפונה באופן  אמפטי,  תוך הקשבה רגישה וסבלנית למצוקתה
      ולצרכיה וללא ביקורתיות ושיפוטיות.
4.       חיזוק הפונה ומתן לגיטימציה לכל החלטה אותה היא מקבלת ולכל דרך בה היא בוחרת.
 
לווי: 
1.      מעקב אחר הקשר שנוצר בין הפונה ובין הרשויות הממסדיות והארגונים הווולונטריים 
      המעניקים לפונה את הסיוע הנדרש לבקשתה ולצרכיה.
2.      לווי פונה המעוניינת לפעול בכוחות עצמה, ללא ייצוג משפטי, ללשכת ההוצל"פ,
      למשטרה, לביטוח הלאומי וכיוצ"ב.
3.      חיבור וקישור הפונה אל גורמים ספציפיים ומוכרים בארגון הממסדי ו/או
     הוולונטרי המטפל (גורמים עמם פועל מנ"ע בשיתוף פעולה ) תוך צרוף מכתב הפנייה
     מתאים על מנת להפחית את החשש מפני המפגש עם הרשויות ולחזק את ביטחונה
     של הפונה שכן אינה לבדה אל מול המערכת.
4.      סיוע במילוי הטפסים הנדרשים ע"י  הגורם המטפל.
5.      במידת הצורך ניהול משא ומתן עם הגורם שהפר את זכויותיה וסיוע בכתיבת בקשות
      בשם הפונה ובהתאם לבקשתה, וזאת בניסיון לתקן את ההפרה מחוץ לכותלי בית המשפט.
 
תחומי סיוע מרכזיים:
 
·        מזונות (הוצאה לפועל, ביטוח לאומי)
·        אלימות במשפחה
·        אפליה בעבודה
·        הטרדה מינית
 
ייחודיות המרכז :
 
·        ריכוז שירותים (מידע, תמיכה ולווי)- במרכז פועל מערך מקצועי ותומך המאפשר
      קבלת החלטות המבוססות על מידע, וזאת תוך הבנה ורגישות לתחושותיה של הפונה
      ולמכלול צרכיה. בדרך זאת קל יותר לפונה לארגן את מחשבותיה  ולבחור באמצעי או
      באפיק  המתאים להשגת מטרותיה ולהתמודדות עם מורכבות הסיטואציה בה היא מצויה.
 
·  ייעול המפגש עם מוסדות וארגונים המטפלים/מסייעים - הפונה מקבלת
  מידע על אופן הסיוע/הטיפול שמעניקה הרשות ו/או הארגון והתנאים לקבלת הסיוע.
  במידת הצורך מנ"ע ישמש "מתווך" בין הפונה לבין הגורם המסייע וידריך את הפונה
  באשר לאופן השתלשלות העניינים ולדרישות הפרוצדוראליות של הגורם המסייע
  וזאת על מנת לחסוך מהפונה חסמים פרוצדורלים ולחסוך בזמנה של הפונה (הטפסים
  והמסמכים הדרושים יוכנו מראש, הפנייתה לגורם המתאים לאחר בדיקת זכאותה  לסיוע וכו').
 
 
·    נגישות לכלל הנשים בעיר-  הקריטריון היחיד לקבלת הסיוע במנ"ע הינו היות הפונה
   תושבת העיר ראשל"צ. השירות במנ"ע לא מחייב מבחני זכאות נוספים ולכן גם נשים
   שאינן זכאיות לסיוע משפטי ממשלתי לאור מצבן הכלכלי תוכלנה להיוועץ במנ"ע ללא
   כל תשלום. שעות הפעילות במנ"ע הינן גמישות במיוחד, וכך מתאפשרת נגישות גם לנשים
   שעובדות ויכולות להגיע למרכז רק בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות אחה"צ המאוחרות
   ובכל ימות השבוע. בנוסף, מנ"ע מעניק סיוע ראשוני טלפוני במידת הצורך ובכך מקל
   על נשים שמתקשות להגיע למנ"ע והטלפון הינו אמצעי נגיש יותר עבורן שכן חוסך עלויות
   נסיעה או שמרטף וכו'.
 
·        העצמת נשים- במנ"ע מעניקים לפונה כלים להתמודדות ומאפשרים לה לקבל את ההחלטה
      הנכונה ביותר לדידה על בסיס המידע שניתן והלגיטימציה לכל החלטה /בחירה שלה.
      בדרך זו יקל על הפונה  להחזיר את השליטה והסדר לחייה, ומתחזקת תחושת הביטחון
      העצמי שלה שעשויה להוביל את הפונה לנקוט בצעדים אקטיביים למימוש זכויותיה
     תוך מודעות למרחב הסיכון והסיכוי הטמון בכל החלטה שתקבל. 
 
·        קידום זכויות נשים- נוכח המפגש עם מגוון בעיות עמן מתמודדות נשים יפעל מנ"ע
      לזיהוי צרכים ובעיות מערכתיות הן ברמת החקיקה והן ברמת היישום במישור
      המוניציפאלי והארצי, וזאת במטרה להציע  פתרונות מעשיים בתוך המערכות.
      בנוסף, יקויימו פעילויות הסברה להעלאת המודעות בשיח הציבורי לזכויות נשים
     וינקטו צעדים לקידום הגדרת הצרכים שזוהו בשטח  באמצעות עקרונות תחיקתיים.
                                                                                                         
 

אנו כאן בשבילכן

 
 קבלת קהל (בתאום מראש):                                                           ייעוץ טלפוני: 
 

ימים א', ה'- 07:30-15:30                                                            בימים ב',ג',ד' בין השעות 15:00-17:00                              

יום ג'- 09:00-17:00                                                                        בימים א',ה,  בין השעות 09:00-10:00

ימים ב', ד'- 11:00-19:00 

_____________________________________________________________

רחוב נורדאו 3, טלפון: 9678247- 03, פקס: 9654105- 03

 
נכתב על ידי אילנה שקולניק ilana shkolnik , 20/11/2006 23:38   בקטגוריות עבודה, צדק תרדוף, rishon lezion, ברכות, המלצות, העצמה מקצועית, הרצאות, העשרה, זכויות נשים, חוקים, ייעוץ משפטי, מידע, מרכז מידע וייעוץ לתושב, משפט, נשים, סקירה, עיריית ראשון-לציון, צדק, ראשון-לציון, רווחה, ש.י.ל, שיתוף, תודות, תושבים, מ.נ.ע, סיוע משפטי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



142,795
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , התנדבות ומעורבות חברתית , שונות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילנה שקולניק ilana shkolnik אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילנה שקולניק ilana shkolnik ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2014 © נענע 10 בע"מ