לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הסאטירה של ישרא
Avatarכינוי: 

בן: 24



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2014    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: ֳ₪ֳ¸ֳ¡ֳ₪ ֳ°ֳ¦ֳ· ֳ¡ֳ´ֳ§ֳ¥ֳ÷ ֳ®ֳ ֳ®ֳµ. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

שני הגרושים שלי על אירועי השבוע


השבוע בקושי התחיל, גם אם לצורך העניין נתחיל אותו בשבת, וכבר הוא אזור מוכה אסון. ברצוני להתייחס כאן בעיקר לירי בנער מכפר כנא, אבל אתייחס גם לדברים אחרים. למי שלא יודע על מה אני מדבר אז נער מכפר כנא התנפל על ניידת משטרתית עם סכין, וכאשר השוטרים פתחו את הדלת הוא ברח מהם, נורה בגבו ונהרג. למה אני רוצה להתחיל דווקא בזה ולא באקטואליה מעכשיו? כי אחרי דקירת החייל היום (כולי תקווה שהוא ייצא בשלום מהתקרית הזו) חנוך דאום, איש מצחיק ושנון בדרך כלל, כתב כי לטובת מי שלא יודע (דהיינו, אלה שהיו להם טענות למשטרה על מה שאירע), זה מה שמחבל עושה עם סכין.

 

אז בואו נבהיר את העניין: את הנער מכפר כנא היה צריך לעצור. אבל, אפעס, לעצור זה לא להרוג. יש הנחיות מאוד מפורטות - בעיקר למשטרה שבהגדרתה מתמודדת עם אזרחים ולא עם כוח צבאי מאורגן, בניגוד לצה"ל - מתי אפשר לירות במטרה להרוג. מצב בו החשוד (כן, חשוד, עד אשר שופט יקבע שהוא אשם, גם אם אפשר לראות שהוא אשם) בורח הוא לא אחד מהם. במקרה כזה אמורים לירות לעבר הרגליים, ואפילו לירות לפני כן לאוויר יריית אזהרה אם אפשר. כשהשוטרים יצאו מהרכב ושלפו את האקדח (כן, ראיתי את הסרטון) הוא כבר רץ לכיוון הנגדי מהם (וזה לא משנה אם זה במטרה לברוח או כדי לצבור תנופה לעוד ניסיון דקירה), כך שהם לא היו בסכנת חיים.

 

תגידו, אבל מה זה משנה שירו בו? הרי גם ככה זה מחבל. אז זהו, שלא. סביר להניח שכן, אבל לא אני, לא אתם ולא המשטרה בעמדה לקבוע את זה. לשם כך המציאו את ההמצאה הזו שנקראת בית משפט. בהחלט יכול להיות, ואף סביר מאוד, שקריאות ה"אללה אכבר" של אותו נער לא היו מתוך שובבות נעורים או משהו כזה, אבל גם קיימת האופציה שהוא הפסיד בהתערבות או משהו בסגנון. נכון, זו תאוריה מטומטמת ואני לא חושב שזה מה שקרה, אבל לדעות שלי אין פה משמעות. כל עוד הוא לא נחקר ובית המשפט קבע במה הוא אשם, המצב הוא שכל האופציות קיימות.

 

עכשיו, אני גם מאוד רוצה להאמין לשוטר שהוא אמר שהוא כיוון ליד ושלא הייתה כוונה להרוג. אבל, למעט העונש שיינתן לו במקרה ויועמד לדין (והוא לא, כי שוטרים עומדים מעט מאוד פעמים לדין על פגיעה באזרחים, מכל סוג), זה לא באמת משנה - את הגיבוי שדורשים שכולנו ניתן לו אין לי כוונה לתת. לא סתם אמורים לכוון לרגליים, זה בדיוק כדי להימנע ממצבים כאלה. וגם, למה בדיוק לכוון ליד? כדי שיפיל את הסכין? מה, הוא היה נשאר לאחוז בו אם הוא היה נפגע ברגל? לא יודע מה אתכם, אני הייתי נופל וככל הנראה מאבד את האחיזה בסכין. שוטר שפועל בניגוד לנהלים האלו, שעוסקים בחיי אדם, עוד יפגע בי יום אחד, בלי כוונה, וממש לא בא לי שהוא יאחוז בנשק.

 

וכן, זה אומר שאני מרוצה מאוד מזה שהדוקר של החייל יצא חי מהתקרית, לא כי חייו יקרים לי, אלא כי כעת אפשר לחקור אותו, להבין את מניעיו, ולקבל עוד אינפורמציה לגבי שאלות כמו האם מדובר במשהו מאורגן או בפעולות ספונטניות שמקבלות גב מכל מיני ארגונים (הרשות, חמאס וכו'). כמו כן, שוב, אנחנו לא שופטים. אם אתם רוצים עונש מוות למחבלים זה עניין אחד, אבל זה לא יכול להיעשות במשפט שדה. היום יהרגו מחבל, מחר יהרגו אותי כי עשיתי תאונה, דרסתי אנשים ומישהו חמוש ששהה במקום החליט שזה ניסיון לפיגוע. אני מסכים שבמידה ואעשה תאונה כזו שתעלה בחיי אדם מגיע לי עונש, אבל תסכימו איתי שהייתם רוצים שזה יקרה בדרך המקובלת. נכון, יש מקרים בהם צריך להרוג את המחבל במקום כי אם לא אז הוא עלול לפגוע בעוד אנשים, אבל אסור שחיסול המחבל במקום יהיה לנוהל עבודה - כל עוד ניתן לעצור אותו מבלי להרוג אותו, צריך לשאוף לכך.

 

ולא, זה ממש לא אומר שאני נותן איזשהו גיבוי למהומות האלימות שקרו כתוצאה מתקרית הירי, שהגיעו בין השאר להצתת רכבו של אדם. אני מסכים ששוב נהיה פה מפחיד, ושצריך לעצור את זה (לידיעת ממשלת ישראל, יש פה אינתיפאדה, לטיפולך המסור אודה), ואולי הגיע הזמן שמישהו יעיף את אהרונוביץ' מהתפקיד שלו כי הוא חתיכת שר לבטחון פנים מחורבן, אבל אסור על הדרך להתנהל כמו מיליציה שקובעת את החוק, מבצעת אותו ושופטת לפיו. כלומר, כל עוד ניתן לעצור מישהו בלי שזה יעלה בחיי אדם נוספים, כך צריך להיעשות, ולא משנה כמה היינו רוצים לראות אותו נורה במקום כנקמה על מה שכבר הספיק לעשות. באסה, אבל ככה זה עובד, במיוחד כשמדובר באנשים שחיים בשטחה הריבוני של ישראל.

 

בתקווה לימים של שקט.

נכתב על ידי , 10/11/2014 14:19   בקטגוריות הרבה נזק בפחות מאמץ, חוק בלי סדר, כי הייתי חייב לכתוב משהו, לשם שינוי זה לא הומור, פוליטיקה לעניים, אקטואליה, פסימי  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אוריה בר-מאיר ב-25/11/2014 09:57
 



מתקנים בחולות


אתמול בערב הרשת רחשה וגעשה בשל החלטת בג"צ לסגור את מתקן חולות שמאכלס שוהים בלתי חוקיים שמגיעים בעיקר מסודן ואריתריאה. המתנגדים, כמובן, התעצבנו על בג"צ שמעז ככה לפגוע בהחלטות הכנסת ושמפקיר את תושבי דרום תל-אביב. יש אפילו כאלו שהציעו לבטל את חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. לכן, לפני שמאבדים את העשתונות, הרי ההסבר שלי מדוע זו החלטה נכונה:

 

נתחיל בזאת: אותם שוהים - בין אם הם פליטים ובין אם הם מסתננים (עוד אחזור לזה) - יצרו בדרום תל-אביב ובעוד אזורים "מארחים" בעיה שיש לפתור. לפני קצת פחות משנה פרופ' דני גוטוויין כתב היטב על כשלונו של השמאל להתייחס גם למצוקה של תושבי דרום תל-אביב בסוגיה הזו. אכן, אי-אפשר להתייחס אך ורק למצוקתם של השוהים ולא להתייחס למצוקה של האזור ש"מארח" אותם בעל כורחו. עם זאת, מתקן חולות הוא לא הפתרון לעניין הזה.

 

מדוע? ראשית, כי הוא לא באמת עושה משהו. מבין כל עשרות אלפי השוהים שנמצאים בישראל, המתקן מאכלס כמה אלפים בודדים. מי שיגיע לדרום תל-אביב ואפילו למרכזה ימצא שהשוהים לא הלכו לשום מקום. הם שם. אולי יש קצת פחות, אבל הם עדיין שם. באופן מפתיע אמנם היה לנתניהו איזשהו מענה - גם אם שנוי במחלוקת - לכניסתם של השוהים לישראל, אבל לא הוא ולא אף אחד בממשלתו מציעים פתרון אמיתי לגבי אלו שכבר נמצאים פה. לא מפתיע, כי להסית נגד סמולנים וערבים זה כיף, אבל אלו המשבצות של יואב אליאסי וארגון להב"ה בהתאמה, אז צריך מישהו אחר שיהיה השעיר לעזאזל של הפוליטיקאים.

 

שנית, כי תחשבו מה קורה במדינות אחרות: אם בארצות הברית ייתפס ישראלי בלי ויזה, הוא יישלח בחזרה לישראל. לזה אין צורך במשפט של ממש, ולו מהסיבה ששום זכות של אותו ישראלי לא תיפגע - הוא יוכל לממש את זכויותיו באופן מלא מחוץ לארצות הברית. המצב של השוהים לא ממש מאפשר את זה, כי חוץ מההבטחה הלא ממש אובייקטיבית של שגריר אריתריאה אין משהו שיבטיח שלא יפגעו במי שיישלח חזרה לארצו. נחזור לדוגמא: אם ארצות הברית תחליט ששהייה בלתי חוקית היא עבירה שדינה מאסר, היינו מצפים שלאותו ישראלי יתקיים משפט, כשיש לו סניגור שמשמש אותו, ובסופו של דבר השופט גם יגיד לאותו ישראלי כמה זמן הוא הולך לבלות בפנים. למה? כי מדובר בשלילת חירותו של אדם, דהיינו פגיעה בזכויות שלו על-ידי המדינה, ולכן לפני שזה קורה אנו מצפים להליך משפטי תקין. מתקן חולות אמנם לא שולל לחלוטין את חירותם של השוהים, אך הוא מגביל אותה מאוד, וכל זה בלי משפט, בלי עורך-דין ובלי לדעת מתי נגמר העונש.

 

הזכות למשפט הוגן היא לא זכות אזרח, אלא זכות אדם. דהיינו, שבניגוד לזכות ההצבעה בבחירות לפרלמנט שמותנית באזרחות של אותה מדינה, הזכות למשפט הוגן נתונה לאדם באשר הוא אדם בלי קשר לשאלה מאיפה הוא בא, איפה הוא נמצא ובאיזה צבע הכריכה של הדרכון שלו. כלומר, שאם אתם באמת מאמינים שמתקן חולות הוא התשובה למצוקת תושבי דרום תל-אביב, אתם בכל זאת חייבים לכל מי שאתם רוצים להכניס לשם משפט הוגן, עם כל הכללים שיש במשפט של נאשמים ישראליים, ורק אז תוכלו לחזור ולאכלס את המתקן.

 

אז מה צריך לעשות? בגלל שכאמור יש כמה עשרות אלפי שוהים בלתי חוקיים במדינת ישראל, שפיטה של כולם תסתום את מערכת המשפט האיטית ממילא. לכן, יש למנות כמה שופטים בדימוס לעמוד בראש בית דין מיוחד אד-הוק (עם שלוחות רבות שיעבדו במקביל), שידון באופן אינטנסיבי אך הוגן (דהיינו, לא לקטוע נאומי הגנה והבאת ראיות רק כדי לזרז תהליכים, וגם לספק לכל שוהה עורך-דין ומתורגמן במקרה הצורך) כל שוהה ושוהה, או כל משפחה ומשפחה, בהתאם למצב. מי שזכאי למעמד של פליט (וצר לי לבשר לכם, הקטע הזה שהם הגיעו למצרים לא הופך אותם ללא-פליטים כשהם מגיעים לישראל. לא רק מבחינה משפטית: תגידו לי אתם אם הייתם מרגישים בטוחים לבדכם ובלי אף אחד שאתם מכירים במצרים. הגיוני לחלוטין לנסות להגיע למקום שנחשב ליותר בטוח, גם אם הדרך מסוכנת) יקבל את סל הזכויות שלו בהתאם, ואם הוא אכן מהגר עבודה ("מסתנן"), אז הוא יטופל בהתאם, תוך שמירה על כל הזכויות שמקבל מורשע ישראלי.

 

אבל המדינה לא תעשה את זה. למה? קודם כל כי כאמור הממשלה הזו מורכבת מחבורת אנשים חסרי חזון ו/או יכולת לחשוב יותר משלושה ימים קדימה. הסיבה השנייה, לדעתי, היא שצעד מסוג זה ממש יצריך את הממשלה להכיר במעמדם של שוהים רבים כפליטים, מה שיכריח אותה לטפל בהם. אתם יכולים לראות את הפרצוף של מירי רגב ואיילת שקד כשדבר כזה יקרה? אבוי לנו. הרבה יותר נוח להקים איזה מתקן באמצע שום מקום, לתקוע שם אנשים ללא משפט ולהאשים את בג"צ בהרס הדמוקרטיה (כי מסתבר שלפגוע בהליך המשפטי התקין לא פוגע בדמוקרטיה).

 

ומילה לתושבי דרום תל-אביב: כן, צריך לפתור את הבעיה שלכם. אבל את הממשלה הזו הבעיה שלכם לא מעניינת. איך אני יודע? כי גם לפני שהגיעו הפליטים ומהגרי העבודה היו לא מעט בעיות בשכונות שלכם, כמו זנות וסמים - אבל זה עניין מישהו? לא ממש. פתרון לבעיה שלכם הוא פתרון שצריך להיות מיושם בעוד הרבה מקומות אחרים: הגברת האכיפה במקום ועיבוי הכוחות המשטרתיים, תוך כדי שימת דגש על פשעים אמיתיים ועזיבת אנשים עם קנביס בכיס ומפגינים שלא נוחים לשלטון לנפשם. כמו כן, בהחלט יש מקום לנסות "לפזר" את הפליטים והמסתננים, כך שלא יהוו מסה אדירה באותן שכונות. הפתרונות למצוקות הפליטים ולמצוקת תושבי דרום תל-אביב לא צריכים לבוא אחד על חשבון השני, ובטח שלא צריך לפגוע בזכויותיה של קבוצה אחת למען זכויותיה של הקבוצה האחרת.

 

כמו כן, שתי הערות בעניינים אחרים:

  1. צה"ל הודיע שהוא חיסל את הרוצחים של שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו בגדה ביוני האחרון. איך להגיד את זה? מחסלים יקרים, חיסלתם חשודים ברצח. לא חקרתם ובטח שלא שפטתם אותם. אני יודע שזה כיף להתייחס אליהם כאויב, אבל בניגוד לחזבאללה שנמצא במדינת אויב ובניגוד לאנשי חמאס שברצועה שהיא פחות או יותר אוטונומיה, אנשי הגדה נמצאים תחת שלטונה הישיר של ישראל (גם שטחי A ו-B לא באמת באוטונומיה מוחלטת), ולפיכך ישראל אחראית לכל הזכויות של האוכלוסייה בה. יש חשודים ברצח? מעולה, כמו שידעו לחסל אותם, ניתן היה גם לעצור אותם, לחקור אותם, להגיש כתבי אישום, ואם היו מורשעים להענישם בהתאם. לכן, מחילה על כך שאיני מצטרף לצהלולים על החיסול.
  2. התחלתי לכתוב טור סאטירי במגזין סטיקר. את הטור הראשון שלי ניתן לראות בעמוד הפייסבוק של המגזין, או בקיצור, כאן. כמו שאתם רואים, אני מתויג שם, אז אם אתם שייכים למיעוט הזה שאוהב לקרוא את השטויות שלי, אתם גם מוזמנים לעשות לי follow כדי לראות את השטויות שאני מפרסם בפייסבוק (פעם ראשונה ואחרונה שאני עושה לעצמי קידום חסר בושה מעין זה). הטורים שיעלו בעמוד הפייסבוק ובמגזין עצמו לא יתפרסמו בבלוג, אך אני מבטיח לעדכן (לפחות את המנויים) על כל טור כזה שיתפרסם.

מחר אברך את כולכם בשנה טובה.

נכתב על ידי , 23/9/2014 10:59   בקטגוריות אנטי ממסדי, הצעות לעולם טוב יותר, הרבה נזק בפחות מאמץ, ח"כ = חולה כוח/כסף/כיסא, חוק בלי סדר, לכו תלמדו מה זה אומר, לשם שינוי זה לא הומור, מעט בושה, פוליטיקה לעניים, רק בישראל, רשמים שלי, שטח ציבורי, אקטואליה  
17 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Golum ב-29/9/2014 16:42
 



נסראללה הוא פרטנר?


כמו שכולכם בטח כבר הספקתם לשמוע, פיקוד הצפון מתריע שחזבאללה עלול לנסות ולפשוט על גבול הצפון או איזשהו תסריט אימה בסגנון הזה. אני אמנם לא השתייכתי לחיל המודיעין בזמן שירותי הצבאי (כך שלצערי מכתב הסרבנים לא פגע בגאוות היחידה שלי), וכך גם היום, ולכן אין לי גישה למקורות המידע של צה"ל, ובכל זאת כל הסיפור הזה נראה לי מפוקפק. להלן הגרסא שלי לעניין:

 

לשכת שר הביטחון, הטלפון מצלצל

מזכירה: (עונה לטלפון) לשכת שר הביטחון, איך אפשר לעזור? (פאוזה) רק רגע. (ליעלון) שר הביטחון, זה בשבילך.

יעלון: (מחפש את הסבתא ב"הציור השבועי לילד") אני עסוק עכשיו.

מזכירה: זה נשמע לי קצת דחוף.

יעלון: מה דחוף מה? את לא רואה שאני עסוק?

מזכירה: (לטלפון) שר הביטחון לא יכול לדבר כרגע, תוכל להתקשר שוב עוד מעט? (פאוזה) רק רגע. (ליעלון) זה חסן נסראללה על הקו והוא נשמע ממש עצבני.

יעלון: תגידי, את לא רואה שאני מחפש פה את הסבתא?!

מזכירה: תירגע, זה בסך הכל ציור, לא חטפו אותה או משהו.

יעלון: מה המודיעין שלך?

מזכירה: אתה מוכן לענות לטלפון בבקשה?

יעלון: בסדר, בסדר, תעבירי אותו. (מקבל את השיחה) הלו?

נסראללה: (מהצד השני של הקו) תגיד, אתה רוצה מכות?

יעלון: מה קרה?

נסראללה: מה זה הקטע הזה שאתם אומרים שחזבאללה מתכנן מתקפה על גבול הצפון או משהו?

יעלון: מה הבעיה עם זה?

נסראללה: לא יודע אם שמת לב, אבל יש לנו עסק עם אל-קאעידה בסוריה ודאע"ש מתחילים לזלוג לנו ללבנון. בקיצור, יש לנו חזית עם שני ארגונים סוניים לא סימפתיים במיוחד. זה שאתם קוראים לנו "נאצים" לא אומר שאנחנו בקטע של ריבוי חזיתות.

יעלון: אבל מה אכפת לך?

נסראללה: אה, בטח, "מה אכפת לך? מה כבר אמרנו?". אנחנו הרי ערבים וטרוריסטים, אז מה אכפת לנו שאתם מוציאים אותנו מטומטמים חסרי יכולת ונטולי חשיבה אסטרטגית? מה, אנחנו כמוך? אחר-כך גם לח'אמנאי יש ציפיות מאיתנו בגלל שאתם מפרסמים שטויות כאלה.

יעלון: תראה, זה בסך הכל בשביל התקציב.

נסראללה: מה לי ולתקציב שלכם? אני נראה לך כמו כותב טורים שלא יודע לבדוק עובדות בגוגל שאתה חושב שאכפת לי מהתקציב שלכם?

יעלון: שמע, צריך איזשהו איום רציני כדי להגדיל את תקציב הביטחון, ודאע"ש עוד עסוקים בלרצוח מוסלמים אחרים, חמאס בהפסקת אש, אנחנו מתכחשים לכך שמה שהולך ביו"ש ובמזרח ירושלים זה אינתיפאדה, בסוריה כולם נלחמים אלה באלה, אז אתם מה שנשאר.

נסראללה: אה, אז לא רק שאני אהבל, אני גם האופציה האחרונה שלך?

יעלון: אתה יודע שזה לא ככה.

נסראללה: מה לא ככה? אתה הרגע אמרת שאני זה מה שנשאר. תגיד לי, אני עובד אצלך שאתה מרשה לעצמך להתייחס אליי ככה?

יעלון: (חושב רגע) רוצה לעבוד אצלי?

נסראללה: מה?!

יעלון: אם אתה תדאג שחזבאללה תהיה איום רציני, אני דואג שמכל תוספות התקציב שצה"ל יקבל חזבאללה יקבל שני מיליארד שקל. מה אתה אומר?

נסראללה: תגיד לי, יא מג'נון, איך בדיוק אתה מתכוון להעביר לארגון טרור שני מיליארד שקל?

יעלון: מה אתה דואג? אין שקיפות בתקציב הזה, אני יכול לבנות לך בונקר חדש עם פועלים ישראליים ואף אחד לא ישים לב.

נסראללה: שבעה.

יעלון: מה שבעה?

נסראללה: מה כמה?

יעלון: לא יודע, אתה התחלת, תגיד לי אתה.

נסראללה: שבעה מיליארד.

יעלון: השתגעת? אני צריך גם משהו לפנסיות.

נסראללה: חבל, יש לי טילים יפים, לא היינו רוצים שהם יחלידו, נכון?

יעלון: בסדר, בסדר, שבעה מיליארד. סחטן מניאק.

נסראללה: תראו מי שמדבר.

יעלון: יאללה, אח שלו, נדבר.

נסראללה: נשתמע ככה בראש השנה. (ניתוק)

יעלון: (למזכירה) תאמיני לי, נסראללה זה פרטנר.

 

ושיהיה לנו בהצלחה.

נכתב על ידי , 15/9/2014 12:19   בקטגוריות אנטי ממסדי, הומור, הרבה נזק בפחות מאמץ, טפשת נפוצה, מלחמה ושלום, משרד הביטוח, סיטואציות, פוליטיקה לעניים, רק בישראל, תיאוריית קשר, אקטואליה, פסימי  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אוגניה ב-18/9/2014 08:34
 




דפים:  
55,525
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , הומור וסאטירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאוריה בר-מאיר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אוריה בר-מאיר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2014 © נענע 10 בע"מ