לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הסאטירה של ישרא
Avatarכינוי: 

בן: 23



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2014    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: ֳ₪ֳ¶ֳ©ֳ¡ֳ¥ֳ¸ ֳ®ֳ¨ֳ¥ֳ®ֳ¨ֳ­ ֳ¥ֳ¬ֳ«ֳ¯ ֳ₪ֳ¶ֳ©ֳ¡ֳ¥ֳ¸ ֳ©ֳ¹ֳ¬ֳ­. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

הרוב קובע


כמו בכל פסח, עולים להם הוויכוחים ברשת על האם כן או לא לאסור על מכירת חמץ בפסח. רוב המצדדים מביאים את הרעיון שלמדינה יהודית (מה זה בדיוק? אנחנו דורשים מהפלסטינים להכיר בנו כמדינה יהודית ואין לנו מושג מה זה אומר) צריך להיות צביון יהודי (כמה אומלל הצביון שלכם שהוא לא יכול להחזיק חמש דקות בלי חוקים?). אבל, משתתפת אחת בדיון נתנה עוד טיעון: זה מה שהרוב רוצה, והרוב קובע, כי זה דמוקרטיה פה. ניסיתי להסביר שדמוקרטיה פירושה הכרעת הרוב ולא עריצות הרוב, והואשמתי בתמימות.

 

אז אני מודה שזה קצת נאיבי מצדי לצפות ממדינה שנבחריה ומושליה בטוחים שהם מינימום גרסא משודרגת של פרנק אנדרווד* להתנהג כמו דמוקרטיה מתוקנת, או אפילו כמו אוליגרכיה מתוקנת. נכון גם שבאופן כללי הרוב קובע: רוב חברי הכנסת הצביעו בעד העלאת אחוז החסימה, והנה, קיבלנו פוטנציאל לאיחוד של בל"ד ורע"ם-תע"ל. לרוב אכן יש את היכולת להעביר את החוקים שהוא רוצה, ולמיעוט נשאר לפנות לבג"צ. עם זאת, זה שהרוב החליט על משהו זה עדיין לא הופך את החוק שעבר ליותר דמוקרטי.

 

הבעיה עם דמוקרטיה היא שהמשטר הזה דורש עוד כמה דברים חוץ מהליכה לקלפי שתביא לבחירתם של 120 אידיוטים (טוב, נפרגן להם קצת. 119 אידיוטים) שיצביעו על חוקים, יעבירו אותם ואז כשיתרעמו על החוקים האלו הם יגידו "הרוב קובעך וקקה בידיך". דמוקרטיה גם צריכה להתחשב בזכויותיו של המיעוט. הרי אם באירופה יאסרו על מכירת מצות כי מדובר בשימוש לרעה בחומרי בניין (עשו לי טובה, אתם יודעים שזה בעצם דיקט. אתם משקרים לעצמכם ואומרים שזה ראוי למאכל, אבל זה דיקט), אנחנו לא נקבל את זה בקטע של "טוב, הרוב קובע", אלא נזעק משהו עם אנטישמיות, עריצות, פגיעה בחופש הדת וכל הדברים האלו - דברים שהם, אפעס, נכונים.

 

הרוב, מה לעשות, חושב הרבה פעמים שטויות. פעם הרוב חשב שהאישה צריכה להיוולד, לגדול, לחיות ולמות במסגרת המצומצמת הזו שנקראת "המטבח". פעם הרוב חשב שלקחת למישהו את החירות שלו ולהגיד לו "אתה שייך לי מעכשיו ועד יום מותך ואתה תעשה מה שאני אגיד" זה בסדר. הרוב פעם חשב שלהרוג הומוסקסואלים זה לגיטימי (אוקיי, בחלק מהמקומות זה לא "פעם"). פעם הרוב (לפחות הרוב של המצביעים) חשב שג'ורג' בוש צריך להיות נשיא (אבל רק פעם אחת, ייאמר לזכות הרוב הזה). בקיצור, לא פעם הרוב מוכיח שהוא לא כשיר לקבל אפילו רשיון נהיגה.

 

אז כשזה מגיע לבחירת נשיא, אכן אם הרוב טמבל גם המיעוט יצטרך לסבול. אבל כשזה מגיע למה שאני אוכל או לא אוכל, אמכור או לא אמכור (כל עוד לא מדובר במשהו שמסכן את הציבור או פוגע באחרים), אקנה או לא אקנה - דמוקרטיה מתוקנת אמורה לשלוח את הרוב לחפש את החברים שלו. הרי זה לא הגיוני שאם לרוב יימאס לראות מכוניות בצבע אדום אז נוריד מהכביש מכוניות בצבע אדום. זה לא הגיוני שאם הרוב יחליט שצריך להגלות את נתניהו (מודה שבלהט הרגע אני גם עלול להיות חלק מהרוב הזה) אכן נגלה את נתניהו. זה לא הגיוני שאם הרוב יחליט להרוג את ג'סטין ביבר אכן נעמיד אותו מול כיתת יורים (למרות שעצם המחשבה על כך מעלה חיוך).

 

הרוב יכול לכפות את דעתו על המיעוט כשהבחירה היא בינארית, או זה או זה. או שבוש יהיה נשיא או שקרי יהיה נשיא. או שניתן לפלסטינים את הגדה המערבית או שלא ניתן. אבל כל העסק הזה של חמץ, לדוגמא, הוא היברידי - זה שאני אפיקורס מוחלט שאוהב לאכול בפסח לחמניה עם חזיר בשמנת (כדאי לכם לנסות) לא מונע מאף אחד אחר לאכול את הדיקטים שלו (תתמודדו, זה דיקט) או את הלחמניות לחולי צליאק שלו. הרי זה לא שאם נרשה למכור חמץ בפרהסיה כל הסופרים יפציצו עם לחמניות - אנשים רוצים לשמור על תעודת הכשרות שלהם - זה פשוט ייתן לכל בעל עסק את הבחירה האם הוא רוצה או לא רוצה למכור ולהציג חמץ בפרהסיה במהלך פסח. ואם זה לא בא לכם טוב בעיניים, איך אומרים, תתמודדו. יש אנשים ממורמרים שלא מסוגלים לראות ביטויים של אושר ושמחה אצל אנשים אחרים, אבל גם אם הממורמרים האלו יהיו הרוב (אנחנו בדרך לשם) אנחנו לא נאסור על הפגנת שמחה וחיבה בפרהסיה.

 

אז האם הרוב קובע? בהחלט, לפחות הרוב של חברי הכנסת. האם זה אומר שכל החלטה של הכנסת היא דמוקרטית? לא ממש. אם הרוב יחליט לאסור עלינו להגיד נאצי זה יהיה, מה לעשות, לא דמוקרטי (ואפילו קצת נאצי). אז עם כל הכבוד לרוב, הגיע הזמן שמישהו יגיד לו שבדברים מסוימים הוא יכול לשמור את הרצונות שלו לעצמו בלי להתעמר במיעוט שלא מסכים איתו.

 

*בואו נסגור עניין, ח"כים ושרים יקרים: אתם לא פרנק אנדרווד. אתם אפילו לא דאג סטמפר, יו"ר הלשכה שלו (למרות האובססיה שלכם והרצון שלי לשלוח את כולכם למפגשים של אלכוהוליסטים אנונימיים). אתם אולי, אולי, גרסא ממש גרועה של דון דרייפר, ובזה אני מתכוון שאתם מסוגלים למכור את הזבל שלכם להמונים, לא שיש לכם איזשהו קסם אישי או תחכום.

נכתב על ידי , 21/4/2014 10:43   בקטגוריות אנטי ממסדי, הומור, הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם, הרבה נזק בפחות מאמץ, ח"כ = חולה כוח/כסף/כיסא, חברה לא חברותית, חוק בלי סדר, טפשת נפוצה, כי הייתי חייב לכתוב משהו, לכו תלמדו מה זה אומר, מעט בושה, פוליטיקה לעניים, פלורליזם רבתי, רק בישראל, רשמים שלי, שטח ציבורי, פסימי  
21 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אוריה בר-מאיר ב-24/4/2014 12:38
 



חרד לגורלי


ניסיתי. באמת שניסיתי. שמעתי את כל הטיעונים וניסיתי להבין. אבל כמה שניסיתי והתעמקתי והקשבתי ולא שפטתי - נכשלתי. אני לא מבין בשביל מה זה טוב להתעקש על גיוס חרדים.

 

קודם כל, הרשו לי להרגיע - חוסר הרצון שלי לגייס חרדים ממש לא נובע מאיזשהו מניע גזעני של "אוי, ומה יקרה אם ניתן לחבורת פנאטים נשק ביד?" (בעיקר כי כולנו יודעים שפנאטים יש גם בקרב החילונים והכיפות הסרוגות, אבל להם אף אחד לא מפחד לתת נשק ביד, כנראה כי במקרה שלהם יש מודעות לכך שהם לא מקשה אחת), אלא פשוט כי אני לא רוצה להכריח אף אחד להתגייס, כולל חילונים. אם יש חרדי שרוצה להתגייס, שיהיה לו לבריאות, אבל למה צריך לגייס גם את אלו שלא רוצים?

 

יופי, אז אחרי שפירקנו את מוקש הכותב-הזה-גזען-סמולן-מניאק-לא-צריך-להקשיב-לו, בואו נתמקד בעיקר: מה הפאקינג קטע שלכם לגייס חרדים?!

 

כלומר, את יאיר לפיד אני מבין - הוא רץ על הטיקט הזה ולאור העובדה שבנושא הכלכלי הוא נראה יותר כמו לוביסט של כמה חברות גדולות מאשר כמו שר אוצר, נשארו לו שינוי שיטת הממשל (הוא לא באמת משנה אותה אבל נניח לזה) וגיוס החרדים, שעליהם הוא חייב לעבוד היטב אם הוא רוצה לעבור את אחוז החסימה (זה שקיים וזה שהוא מתכוון להביא לנו) בבחירות הבאות. אז את לפיד, כאמור, אני מבין (כואב לי לכתוב את זה, אבל זה המצב) - אבל מה התירוץ שלכם? הרי ברור שלפיד רץ על השטות הזאת רק כי הוא הבין שיש לזה קהל (ואולי גם בגלל חינוך מהבית, אבל לא רצים על חינוך מהבית כשאין מי שיצביע לו), ואת זה אני מתקשה להבין.

 

מה, יכול להיות שבגלל האהבה הישראלית לשנוא את כל מי שהוא אנטי-ציוני ובגלל שלשנוא ערבים ממתג אותך עם החבר'ה של מיכאל בן-ארי ובנצי גופשטיין, אנשים פשוט החליטו לשנוא חרדים? כלומר, זה נראה ככה כשמסתכלים על המטליות הלחות שצעירי יש עתיד חילקו, שעל העטיפה שלהן כתוב "כשהחרדים יעבדו אתם תזיעו פחות" (אהה. בטח. כי את הכסף שכיום מעבירים לישיבות לא יעבירו לעוד גלידת פיסטוק לביבי). מה השלב הבא, צעירי יש עתיד? קריקטורות של חרדים כתאבי בצע שהורגים את המדינה? אם זה התכנון ואתם לא רוצים להתאמץ, תרשו לי להמליץ לכם על קריקטורות מ"דר שטירמר", צריך רק להוסיף לדמויות הרלוונטיות זקן ארוך ושטריימל.

 

כמובן, זו לא הסיבה המוצהרת של אף אחד. יאיר לפיד, בין סיפורים על זה שעוד חודש כל חרדי בן 17 יקבל צו גיוס למרות שהמתווה לגיוס חרדים רק אושר בוועדה ולא עבר עדיין בקריאה שלישית (לפני כמה חודשים הוא קישר בין הצעה שעברה בקריאה ראשונה לירידת מחירי הקוטג'. הבנאדם כבר שנה חבר-כנסת, אז אולי מישהו שם יכול להסביר לו איך העסק הזה של חוקים עובד?!) לבין גניבת הקרדיט לגדעון סער על הארכת שעון הקיץ (כואב לי להגן על גדעון סער, אבל זה המצב), הוא מסביר, במילים האלו, ש"הבן שלי שירת בצבא, אז גם הילדים שלהם צריכים".

 

וואו, יאיר, וואו.

 

דפקו אותך ואת הבן שלך, אז במקום לתקן את זה שדופקים את החילונים וחובשי הכיפה, החלטת שהכי טוב זה לדפוק גם את החרדים? אני לא רוצה לאכזב אותך, אבל בדקתי, ומסתבר שאם יגייסו חרדים זה לא יחזיר לך, לבן שלך או לכל אחד אחר את השנים שהצבא לקח לו. זה בסך הכל ייקח לעוד כמה אנשים שנתיים-שלוש מהחיים. זה באמת עוזר לך להרגיש יותר טוב עם עצמך?

 

גם קשה להגיד שהדרך בה המציאות מוצגת על-ידי התומכים בגיוס חרדים לא ממש עושה נחת רוח לכל מי שאכפת לו מהדבר הזה שנקרא "מציאות". אם לשפוט לפי מה שמספרים לנו, היה אפשר לחשוב שכל חרדי מקבל פטור משירות צבאי עם היוולדו ושהוא צריך לעשות איזו פרוצדורה מסובכת על מנת להתגייס לצבא המנופח בעולם. אתם יכולים לחפש עם פנס ומימיה (בעיקר יאיר), ולא תמצאו שום דבר כזה בחוק. המציאות היא שגם החרדים חייבים בגיוס, ושהפרוצדורה שעליהם לעשות היא במקרה שהם לא רוצים להתגייס - ללכת ללמוד בישיבה. עקרונית, גם חילוני יכול ללכת ולהיות תלמיד ישיבה במקום להתגייס, פשוט בשבילו זה יהיה כנראה יותר מסובך. זו עובדה ידועה שהרבה מתלמידי הישיבות לא רוצים להיות כאלה, אבל הם הולכים להיות כאלה כדי להימנע מגיוס צבאי ומתגובת הקהילה שלהם שתבוא במידה ויתגייסו לצבא.

 

למה אני מתעכב על כל העניין הזה? פשוט מאוד - כי זה אומר שהטיעון ש"חרדים שמתגייסים לצבא משתלבים טוב יותר בחברה אחר כך" הוא בגדר בולשיט. אמנם נכון שמקרב אלו שמתגייסים לצבא יש יותר כאלו שמשתלבים בשוק העבודה לעומת אלו שלא מתגייסים (אם לא סופרים את מי שעובד בשחור), אבל יש פה עיוות של תהליכי סיבה-תוצאה: הצבא הוא הסיבה שבגללה חרדים רבים, שלא מתאימים לכך, הולכים ללמוד בישיבות במקום ללכת לעבוד. הצבא הוא לא הפתרון, הוא הבעיה.

 

טוב, אז אחרי שסיימתי להסביר למה כל הנימוקים בעד גיוס חרדים הם דיי אומללים, כדאי גם להסביר למה גיוס שלהם לא יהיה סתם צעד למל"מי שלא יתרום לנו בכלום, אלא בצעד שיגרום להרבה מאוד נזק: קודם כל, הצבא ממש לא צריך אותם, כמו שהוא לא צריך הרבה מהחילונים וחובשי הכיפה שמתגייסים אליו (את זה לא אני קבעתי, אלא ועדות מקצועיות של צה"ל). נכון, יש טענות על חוסר בסד"כ ביחידות הקרביות, אבל אם באכ"א יפסיקו לתת תקנים באופן עקום וייתנו לאנשי קבע שהם לא קצינים להיות חלק מהמערך הלוחם כמו שצריך (תהיו כנים עם עצמכם: כמה נגדים שאינם מקצועיים - רס"ר, קשר, חימוש וכו' - יש לכם בגדוד? נכון שלא הרבה?), פתאום תגלו שגם לוחמים אתם יכולים לשלוח הביתה. אז מה ההיגיון לגייס עוד חיילים?

 

מעבר לזה, קיים גם השיקול הכלכלי - החרדים מתחתנים בגיל הרבה יותר מוקדם מהחילונים ומחלק נכבד מחובשי הכיפה (למרות שגם חילונים וחובשי כיפה נשואים לא חסר בצבא), מה שאומר תוספת במשכורת לעומת שכר הרעב הרגיל של כל חייל, ואנחנו מדברים על תוספת משמעותית להרבה מאוד מתגייסים חדשים. לפני ההעלאה בדמי הכיס לחיילים, ג'ובניק בקרייה שאין לו ת"ש עלה בערך מאה שקלים יותר מאשר בן ישיבה (בן ישיבה עולה כ-3,400 ש"ח בחודש, לעומת חייל שעלה לצבא עד ההעלאה כ-3,500 ש"ח בחודש). בהתאם לכך, נחשו כמה עולה חייל נשוי לעומת בן ישיבה - הניחוש שלי הוא שפחות או יותר רוב המסים שלפיד מבטיח לנו שהחרדים ישלמו יילכו כדי לממן את הגיוס שלהם, יחד עם הכסף שייחסך מהישיבות.

 

ואם אתם אנשים ערכיים שמאמינים שערך השוויון בנטל הוא מעל לכל שיקול פרגמטי-צבאי (תזכירו למה בדיוק בכנסת מדברים על גיוס חרדים בלי שאף אחד שקל לרגע את הצורך הצבאי?) או כלכלי (אבל העיקר שנזיע פחות), אז הנה שיקול ערכי שכנגד: ממתי לגייס מישהו כנגד רצונו ולתת לו שכר מגוחך זה משהו שאפשר להחשיב לערכי? העסק הזה נעשה מול חילונים וחובשי כיפה, וכדי להצדיק את העוול הזה דורשים לעשות אותו לכולם. לא הגיע הזמן שנתחיל לבנות צבא על מכסות, בו החיילים יתוגמלו כראוי להם, במקום לנסות לדפוק כל פלח באוכלוסייה בתורו (ועד אז לא להגדיל את הנזק והעוול באמצעות גיוס חרדים)? חוץ מזה, מה זה שוויון בנטל? אתם חושבים שיש שוויון בין הנטל שהיה לי כתומך לחימה שסגר שבת אחת לשלוש, לבין הנטל שיש לקרבי ששוכב בבוץ כל הלילה ויוצא הביתה פעם בחודש או לבין הנטל של מישהו שמשרת בקרייה וחוזר הביתה כל יום בחמש? אתם חושבים שיש שוויון בנטל בין גבר לאישה שעושים את אותו תפקיד? אתם חושבים שיש שוויון בנטל בין שני אנשים באותו תפקיד, כשאחד מגיע מבית במצב טוב והשני מבית שלא מתפקד? אתם חושבים שיש שוויון בנטל בין חייל לבין מישהו שעושה שירות לאומי? המציאות קשה, והדרך היחידה להביא לשוויון בנטל היא להוריד אותו לאפס, לא לזיין את השכל על כמה שלגייס חרדים יעשה לנו טוב.

 

ומה בקשר לישיבות שלהם? פשוט מאוד - לקבוע מכסות של אנשים שיקבלו מלגות כדי להתעמק בתורה (אם המדינה נותנת מלגות ומסבסדת לימודים באוניברסיטה, היא יכולה גם לעשות את זה עם לימודי תורה), ואת השאר פשוט לשלוח לעבוד, תוך כדי יצירת תכניות הכשרה רלוונטיות. הרבה יותר פשוט, הרבה יותר חכם, הרבה פחות דמגוגי.

 

תחשבו על זה.

 

נ.ב. תעזבו כבר את בני ישיבות ההסדר בשקט. נכון שכולנו מקנאים שחלקם משרתים רק חצי מהזמן וכל זה, אבל אתם באמת חייבים להפסיק לדרוש לדפוק את כולם כי דפקו גם אתכם, ולהתחיל לדרוש לשפר את התנאים שלכם.

נכתב על ידי , 21/2/2014 11:08   בקטגוריות אחראי בלי אחריות, אנטי ממסדי, אני רק שאלה, הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם, הצעות לעולם טוב יותר, הרבה נזק בפחות מאמץ, ח"כ = חולה כוח/כסף/כיסא, חברה לא חברותית, חוק בלי סדר, חצי הומוריסטי חצי רציני, טפשת נפוצה, פוליטיקה לעניים, פלורליזם רבתי, רק בישראל, רשמים שלי, אקטואליה, פסימי, צבא  
88 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של golum ב-4/3/2014 15:56
 



איזה מזל


איזה מזל שיש את כל הסיפור הזה של הזמר המפורסם (שלא אציין את שמו כי ראיתי מה עשו למי שחשף את שמו ולא בא לי גם) שחשוד בקיום יחסי מין עם קטינה. ממש טוב שהפרשה הזאת נחשפה, לא?

 

כלומר, מה? הייתם מעדיפים להמשיך להתעסק בפיגוע שהתרחש באותו יום בו הפרשה נחשפה, כשפלסטיני רצח חייל בשנתו (כן, רבותיי הלאומנים, גם סמולנים חושבים שזה מעשה שלא ייעשה)? אין פה שום דבר מצחיק, ובאמת אין שום סיבה להתעסק בזה כי הסטטוסים על זה לא יהיו שנונים ומצחיקים כמו איזה סטטוס על זמר שלכאורה משתתף באיזו תכנית ריאליטי לצדו של איש היח"צ שמקדם את קשרי ההון-שלטון בלי להתבייש. כלומר, למי באמת יש כוח לדון בשאלה האם העולם צבוע בגלל שהוא התרגש מרצח של חייל בריטי באמצע הרחוב ולא עשה פיפס על הפיגוע שהתרחש כאן, או שזו השוואה אידיוטית בעליל כי הרוצחים בבריטניה גם טרחו לצלם את הרצח ולדאוג שכולנו, בכל העולם, נוכל ליהנות מהמראות (בניגוד למחבל אצלנו)? למי יש כוח לשאול מה זה אומר על המצב שלנו ומה הפתרון שלו? נכון, לאף אחד אין כוח לשטויות האלה. מזל שיש זמרים שחשודים בקיום יחסי מין עם קטינה.

 

והיינו עלולים ממש להתעסק ברעיון של יצחק אהרונוביץ', לבצע מעצרים מנהליים לאזרחים. למי יש כוח להתעסק בשאלה מה יהיה פה כשלשוטר תהיה היכולת לעצור אותך לתקופה ממושכת רק כי לא באת לו טוב בעין? נכון שעל זה אפשר לכתוב כמה סטטוסים ציניים ומרושעים בלי להיות מואשם בזילות כלשהי (אלא אם כן מישהו יזרוק משהו על זה שזה יהפוך את המשטרה לגסטאפו, אז כבר תואשמו בזילות יותר מהר ממה שעוצרים פה בלוגרים שחושפים שמות של זמרים מפורסמים שחשודים בקיום יחסי מין עם קטינה. אם אתם חייבים, תשוו את המשטרה לקג"ב), אבל זה פוליטי ואז זה הרבה פחות כיף והרבה פחות לייקים. לא מתאים. מזל שיש זמרים שחשודים בקיום יחסי מין עם קטינה.

 

ועוד היינו עלולים להיזכר שיש לנו ממשלה שהאכפתיות שלה לאזרח הקטן נגמרת פחות או יותר איפשהו ברגע שהפוליטיקאים מאשרים את הסטטוס המבריק להפליא שהם כתבו. נכון שיאיר לפיד מבדר כל פעם מחדש עם הסטטוסים שלו שהוא בטוח שהם גאוניים (תנו לו להמשיך לחלום), איילת שקד קורעת אותנו עם המושגים שהיא לא מכירה (היא באמת חושבת שהטענה של ציפי לבני שהבית היהודי מהווים מכשול לשלום זו הסתה) ומירי רגב היא פשוט מירי רגב ולא נותר לתהות בפעם המאה איך היא נהייתה דוברת של משהו יותר רציני ממחסן של מכולת ביישוב מבודד בערבה - אבל זה לא כיף כמו זמר שלצחוק עליו נהיה קונצנזוס תוך שלוש דקות. מזל שיש זמרים שחשודים בקיום יחסי מין עם קטינה.

 

וחס וחלילה שניזכר שכל יום עולה גאון תורן שמציע לתקוף את איראן לבד (כי באמת המצב זהה במאה אחוזים למה שהיה עם הכור העיראקי לפני 30 שנה), לפעמים עם נשק גרעיני טקטי (כי כנראה שנשק אסטרטגי להשמדה המונית זה קצת מוגזם), ושיש בממשלה שלנו אנשים שחושבים שזה כיוון לא לגמרי מטומטם. כלומר, נכון שאפשר לתמוך ברעיון בלי להיות מטומטם, אבל למי יש כוח באמת להביא נימוקים ולנהל דיון על העניין הזה? הרי גם ככה מדיי פעם עולה מישהו שמזהיר מפני דיון ציבורי על דברים כאלה (אני באמת מתנצל, באמת שכחתי שממשלת ישראל שמה קצוץ על מה שהציבור חושב), אז מזל שיש זמרים שחשודים בקיום יחסי מין עם קטינה.

 

כלומר, זה לא שהנושא הזה לא חשוב, וזה לא שאין פה איזו בעיה מוסרית שצריך לטפל בה ולדון בה, אבל הרי זה לא מה שמעניין אותנו. הרבה יותר כיף לפרסם איזה סטטוס מצחיק שכולל רמיזה קורעת לגבי הזמר המפורסם שעל שמו הוטל צו איסור פרסום (יום אחד אני אבין את ההיגיון בזה שהמשטרה רצה לספר על זה שהיא הצליחה לעצור מישהו אבל מטילה צו איסור פרסום על כל הפרטים הרלוונטיים) מאשר ממש לדון במשמעויות של המקרה הזה. גם לא צריך, זה בסך הכל זמר מפורסם, לא איזה משהו משמעותי באמת.

 

פשוט מזל שיש זמרים שחשודים בקיום יחסי מין עם קטינה.

נכתב על ידי , 15/11/2013 11:03   בקטגוריות אנטי ממסדי, הומור, הערה רצינית, הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם, הרבה נזק בפחות מאמץ, ח"כ = חולה כוח/כסף/כיסא, חברה לא חברותית, טפשת נפוצה, כי הייתי חייב לכתוב משהו, מעט בושה, פוליטיקה לעניים, קצת תרבות לא הרגה אף אחד..., רק בישראל, רשמים שלי, שטח ציבורי, תשקורת עוינת, אקטואליה, פסימי, שחרור קיטור  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אוגניה ב-16/11/2013 09:57
 




דפים:  
50,544
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , הומור וסאטירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאוריה בר-מאיר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אוריה בר-מאיר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2014 © נענע 10 בע"מ