לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה




מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2017    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: openu. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .


 

החלטתי להשקיע את הזמן עכשיו רק בחדו"א

למרות שיש לי עוד קורס שבו יש לי גם מבחן

אבל אני ממש לא יכולה להתפרש על שני הקורסים האלה יחד

זה עושה לי סוג של סלט במוח

שלא לדבר על זה שמשבוע הבא מתחיל סימסטר חדש ואני אמורה ללמוד 2 קורסים

אין לי מושג איך אני אעשה את זה... אבל אני בטוחה שאסתדר

 

התחלתי לעשות חזרה על החומר בחדו"א

הפעם אני עוברת על המחברת שהייתה לי מההרצאות הפרונטליות

כן, אני לא אהבתי את המנחה שהיה לי, הוא לא ממש לימד את החומר

גם כשלמדתי בקורס, הייתי רואה את ההרצאות המוקלטות לפני השיעורים איתו כדי להבין על מה הוא מדבר וכדי שאני אוכל להשתתף בשיעור

אחרת הייתי יושבת שם כמו רוב הסטודנטים, נועצת עיני עגל ומעל הראש ענן של סימני שאלה

 

עכשיו כשאני עוברת על המחברת של הקורס

אני מבינה את החומר

ואני מבינה גם את מה שכתבתי

כשלומדים עם המנחה הזה אחרי שיודעים את החומר זה טוב

הוא נתן לא מעט טיפים בשיעורים שלו

נתן הרבה יותר דוגמאות שממחישות את החומר

(אני אפילו פותרת אותן בעצמי בשביל התרגול בכ"ז צריך להרגיש את החומר בידיים)

וזה לגמרי לא רע לעבור על המחברת הזאת

 

אמנם עכשיו כשאני עושה את זה בצורה יסודית לוקח לי זמן

בין שעה לשעה וחצי לשיעור

אני גם כותבת את הדברים החשובים בדפים שאני מכינה לעצמי

דפי טיפים שאני אקח איתי למבחן (למקרה שאני אשכח משהו)

 

מדהים אותי שהמנחה שלמדתי איתו הקדיש 6 שיעורים לחומר הבסיסי

לתרגול שלו, ויש שם לא מעט דוגמאות של תרגילים, שעוזרים להבין את החומר

וטריקים, שטריקים אלה דברים שלומדים רק תוך כדי תרגול

 

בעוד הרכז של הקורס, שהוא מלמד בשיעורי אופק וכולם סוגדים לו

לא הראה כל כך הרבה תרגילים בכלל, למעשה הוא הראה בעיקר תרגילים בסיסיים, או דוגמיות

ועל חומר הבסיס הוא עבר בסך הכל שיעור וחצי, שזה עם כל הכבוד לגמרי לא מספיק

במיוחד בהתחשב בעובדה המצערת משהו, שאין שום דרך לתרגל את החומר הזה באמת

נכון שיש את הממ"נים - העבודות שמגישים באו"פ

אבל... תרגול זה לתרגל המון תרגילים, לא 5-6 תרגילים שונים שיש בממ"ן אחד (שגם הם עוסקים בנושאים שונים)

 

עכשיו אני מבינה למה הוא אמר לי בזמנו בתחילת הקורס שהמנחה ששובצתי אליו הוא מעולה

למרות שכשלמדתי איתו הסקה סטטיסטית, הוא היה גרוע ברמות על

 

בכל מקרה זה שונה כשלומדים את החומר שכבר יודעים אותו, אחרי שנוגעים בו

זה כבר לא נראה כמו סינית, זה נראה כמו משהו שאני מבינה

 

ביום שבת אני מתחילה לתרגל מבחנים, שוב

יותר משבועיים לפני המבחן

(לפני המבחן הקודם התחלתי רק 6 ימים לפני המבחן, זה היה בלתי מספיק בעליל)

ככה שאני מקווה להגיע הרבה יותר מוכנה למבחן הבא מהמבחן הראשון שעשיתי

 

אני יושבת ללמוד בלילה, בדרך כלל מ10-11 בלילה עד 7-8 בבוקר

עם הפסקות לקפה/תה או אם אני רעבה אני אוכלת משהו

יש יתרון ללימודים בלילה, מעבר לזה שאלה שעות שמשום מה אני יותר מרוכזת בהן

אין שום דבר ואף אחד שיפריע לי - כולם ישנים

אף אחד לא כותב שומדבר בפייסבוק

אף אחד לא שולח לי הודעות בוואטסאפ

אני שמה לעצמי מוזיקה (בTV) בשקט, שיהיה לי רעש מונוטוני בחדר

ועוברת על החומר ביסודיות כדי ללמוד, להבין, לסגור פינות

יש לי הספקים לא רעים ואני דיי מרוצה מהעניין הזה

בשעות היום, זה פשוט לא עובד עבורי העניין הזה

אני יכולה ללמוד, אבל זה ב50% פחות אפקטיבי מאשר בלילה

אני באמת לא יכולה להסביר למה זה

אבל תמיד למדתי יותר טוב בלילה מאשר ביום

 

 

 

 

נכתב על ידי , 17/3/2017 05:51   בקטגוריות openu, לימודים אקדמאים, תקופת מבחנים  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-20/3/2017 06:08
 



after shock


 

השבוע היה המבחן

נכשלתי

ידעתי שאני אכשל

כתבתי את זה בפוסט האחרון שכתבתי

שבוע לפני המבחן

 

הסטודנט ביקש ללמוד איתי

אמרתי בסדר

שוב אותה סאגה מעצבנת

שאנחנו קובעים שעה בבוקר, הוא מאחר בשעתיים שלוש

לא טורח להגיד לי

 

לא משנה אם הסיבה מוצדקת או לא

פעם זה היה בגלל שהוא היה חייב להגיע לבנק

פעם הוא היה חייב לשלם משהו בדואר

ופעם הגיע לו טכנאי לבית והוא היה חייב להיות שם

כשאתה קובע שעה ואתה יודע שאתה מאחר - תודיע

אז אחרי כמה ימים פשוט קבעתי איתו לשעה מאוחרת יותר

דווקא ביום הזה הוא הגיע שעה מוקדם יותר ממה שקבענו

אני התעוררתי 10 דקות לפני השעה שקבענו (הוא תמיד מאחר!)

הוא כמובן שלח לי הודעה שהוא כבר שעה מחכה לי בחוץ

אני לא עניתי כי ישנתי (וכשאני ישנה הטלפון שלי על מצב טיסה)

 

וכשהוא נכנס אלי הבייתה הוא היה עצבני ומבואס מבזבוז הזמן

(ואני אמרתי לעצמי, סוף סוף הוא מרגיש מה שאני מרגישה)

מה למדתי מזה? בפעם הבאה אני תמיד אקבע איתו לשעה מאוחרת

מה שהוא יעשה עם הזמן שלו עד אז - עניינו

זה שהוא בוחר לעשות דברים אחרים שהם לא לימודים בזמן הזה זו בעיה שלו

 

או כמו שידיד שלי אמר לי

זה שאת עוזרת לו זה נהדר

אבל את קודם כל צריכה לחשוב על עצמך ועל מה את צריכה

ואז לחשוב איך הוא משתלב בכל זה

 

הסטודנט הגיע אלי כל יום עם חוסר מוטיבציה מוחלט

זה אחד הדברים הנוראיים להיות בחברה של בן אדם עם חוסר מוטיבציה

כי זה משפיע

במקום לשבת ללמוד הוא ישב ושיחק בסמארטפון שלו

או שהוא תפס תנומה על הספה לשעה-שעתיים-שלוש

כשהיינו יושבים לאכול צהריים הוא היה פותח TV וצופה בתוכניות עד לשעה שבה הוא החליט ללכת

 

אני בגלל שהייתי קמה אחרי 3 שעות שינה בלילה (כי אני לומדת טוב יותר בלילה)

ומוקדם כי קבענו מוקדם, לא ממש היו לי הספקים בשעות האלה

לפעמים אפילו הייתי הולכת לישון (בזמן שהוא היה פה) אם הייתי ממש עייפה

אבל זה לא אותו הדבר כמו שנת לילה רציפה של 5-6 שעות)

 

היו לזה תוצאות מאוד קשות עבורי שהרגשתי אותן בימים שאחרי המבחן

כי למעשה לא הייתי מסוגלת לתפקד כמו שאני רגילה

כל הגוף כאב לי, לא הייתי מסוגלת לפתוח ספר או משהו כדי ללמוד

ובעיקר ישנתי רוב הזמן

 

הפעם היחידה שהצלחתי לגרום לסטודנט ללמוד זה שלקחתי לו את הטלפון וכיביתי לו את הTV

זה לא היה מספיק

 

ביום של המבחן במקום לשבת וללמוד בבוקר הוא הלך לרופאה שלו להוציא ימי מחלה

ואחר כך ניסה לשכנע אותי למה הוא לא צריך לגשת למבחן

זה אחד משני המועדים האחרונים שאנחנו יכולים לגשת

הוא טען שאני מוכנה ואני בקלות עוברת (ממש לא!)

ושזה יבזה אותו אם הוא ייגש למבחן ויכשל

אמרתי לו שגם אני ניגשת למבחן בידיעה שאני אכשל

כי אני לא יודעת טוב את החומר, מה לעשות מתמטיקה יודעים דרך הידיים לא דרך ידיעת החומר התיאורטי

 

בסוף אמרתי לו שאני לא אגש למבחן אם הוא לא ייגש למבחן

ובסוף הוא אכן ניגש

שנינו נכשלנו

רק שהוא עדיין היה עסוק בעניין שזה מבזה

כאילו שהרכז של הקורס זוכר מי הוא בכלל וכמה הוא קיבל

(בכ"ז מדובר בקורס עם אחוז גבוה יחסית של נכשלים)

 

המבחן כאמור לא היה קשה

מי שידע את החומר לו הייתה צריכה להיות לו בעיה לעבור עם ציון טוב

 

יום אחרי שקיבלנו את התוצאות של המבחן הוא שלח לי הודעה

"אני מבואס רצח מזה שניגשתי למבחן... סתם התבזיתי"

כתבתי לו:

"ואני לא? הציון שלי לא גבוה בהרבה משלך"

אחר כך כשדיברנו בטלפון הוא אמר שזו הייתה טעות שהוא ניסה לשכנע אותי לגשת

אני הרי מראש ידעתי שאני ניגשת ונכשלת

אני פשווט לא מבינה מה הוא עושה מזה כזה עניין

ולמה זה כל כך מבזה לדעתו

 

לדעתי זה יותר מבזה שהבן אדם

גם לא למד במשך כל השבוע של לפני המבחן

גם הפריע לי ללמוד (והוא יודע את זה)

אף פעם לא הודיע לי שהוא מאחר

גם במקום ללמוד עשה 20 אלף דברים אחרים העיקר לא ללמוד

ותמיד מצא גם תירוצים למה הוא חייב לעשות את הדברים האלה עכשיו

וזה שהוא הלך לרופאה שלו להוציא ימי מחלה זה לדעתי היה השיא

לרדת יותר נמוך מזה?

 

עכשיו יש לי (וגם לו) ללמוד ל2 מבחנים בו זמנית

במבחן השני אני גם צריכה ללמוד את כל החומר מההתחלה

בכל זאת קורס שעשיתי בקיץ ועכשיו אני ממש לא זוכרת את החומר מאז

כל הסאגה הזאת של לדחות מבחנים היא דבר גרוע ביותר

זה כמו תאונת שרשרת שלא נגמרת, זה ממשיך לרדוף אחרייך עד שלא גומרים עם זה

 

אז יש לי תוך פחות מחודש מבחן נוסף

שבועיים לאחר מכך מבחן נוסף

ושבועיים לאחר מכן... כן עוד מבחן

(עדיף כל שבועיים מבחן מאשר כל כמה ימים)

תענוג צרוף

 

ובל נשכח שעוד שבוע מתחיל סימסטר חדש

2 קורסים שאני עושה

עבודות שצריך להגיש

הרצאות שצריך לראות

הסטנדרט...

 

מצחיק אגב שלאחד הקורסים קיבלתי את החבילה רק בשבוע האחרון

מצחיק כי בדר"כ מקבלים את זה חודש מראש (פלוס מינוס)

ובחבילה היה רק ספר אחד מסכן של הקורס

שגם מסביר למה היה כזה איחור עם החומר

הדפיסו את הספר ב2017...

(בקורס השני יש לי 3 ספרים עבי כרס)

 

מה שכן, עכשיו כדי ללמוד את החומר של הקורס השני

קניתי לי כבל HDMI של 4K אז אני יכולה לחבר את המחשב הנייד לTV

ולראות את ההרצאות על מסך של 40 אינצ' :)

ולשבת על השזלנוג בכייף ולא מול המחשב

 

והדבר הכי חשוב הוא בעצם ניהול זמן נכון

ולעמוד בזמנים שקבעתי לעצמי כדי ללמוד את החומר

לתרגל מבחנים, תרגילים וכל מה שאפשר

כדי להגיע למבחנים הקרובים במטרה לעבור (רצוי עם ציון טוב)

 

 

 

 

 

נכתב על ידי , 11/3/2017 15:11   בקטגוריות openu, לימודים אקדמאים, תקופת מבחנים  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-17/3/2017 05:40
 



חדו"א השתלטה לי על החיים


 

זה פחות או יותר מה שאני עושה בימים האחרונים

ואחרי שהתחלתי לפתור מבחנים

כמובן לא לפי הלו"ז שתיכננתי אלא מאוחר יותר

הגעתי למסקנה שאני לא בטוחה בכלל שאני יודעת את החומר

זאת אומרת חשבתי שכן

אבל כשאני פותחת מבחן, אני לא ממש זוכרת את החומר כמו שחשבתי

 

סך הכל השאלות לא מי יודע מה קשות

יש כאלה שמצריכות קצת מחשבה

אבל הן בעיקר מצריכות לדעת את החומר טוב

ובמתמטיקה יודעים את החומר טוב רק כשמתרגלים

שזו מלכתחילה הייתה ה-בעיה בקורס הזה

התרגול ברמת מבחנים שהיה חסר (לפחות מבחינתי)

 

בכל מבחן שאני פותרת, אני נתקלת בדברים שאני לא מבינה עד הסוף

אני תמיד מוצאת מישהו שיסביר לי את החומר או איפה טעיתי בדרך או הכוונה לכיוון הפתרון

ובכל פעם שאני פותרת שאלה או נופל לי האסימון לגבי משהו שלא הבנתי

אני לומדת מזה

אבל עכשיו זה מעט מדיי מאוחר מדיי

כך לפחות זה מרגיש לי

 

אני אלך למבחן בכל מקרה

כדי להרגיש איך זה ולדעת איפה אני נמצאת

אבל ביום שהתחלתי לתרגל מבחנים וראיתי או בעצם הרגשתי שאני לא באמת יודעת את החומר כמו שחשבתי

הבנתי שלא יהיה מנוס מלגשת למועד ב'

 

לעשות את המבחן

ופשוט להמשיך ללמוד למועד ב' ביום שאחרי כאילו כלום

המועד ב' אגב 29 יום אחרי  המועד הראשון שאני עושה בו את המבחן

44 ימים אחרי המבחן הזה יש לי מבחן בקורס נוסף

ו62 יום אחרי מבחן בקורס נוסף

 

אין מה לעשות לומדים מניסיון

ואין כמו ניסיון כדי ללמוד ממנו

 


 

נכתב על ידי , 1/3/2017 05:06   בקטגוריות openu, לימודים אקדמאים, תקופת מבחנים  
17 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-4/3/2017 03:42
 




דפים:  
Avatarכינוי: 

בת: 35




הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , סטודנטים , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לn_lee אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על n_lee ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2017 © נענע 10 בע"מ