חפש בבלוג זה

Life is unpredictable; eat dessert first

Avatarכינוי:  אוקה

בת: 37

תמונה

פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

9/2014

סופשבוע באתונה

הכל התחיל בפרסום שליידי גאגא באה להופיע בארץ. רציתי לראות את ההופעה אבל איפשהו בחו"ל קרוב יחסית... הוחלט על אתונה, יוון. גם קרוב וגם לא היינו שם אף פעם.

צ'פי שלי הזמין כרטיסים, מלון וכרטיסי טיסה. מה שנשאר לטפל זו זה מי יהיה בחנות בזמן היעדרי. שלחתי הודעה לעובדת שעבדה איתי בחנות אם תוכל לעבוד יומיים מלאים והיא ענתה שלא כי יש לה מבחן ממש גדול...עצובאמא שלי ישר התנדבה לקחת חופש מהעבודה שלה ולבוא לעבוד בחנות כמו שעשתה בשנה שעברה שהיינו בברלין.

אחרי מספר ימים העובדת הודיעה לי שהיא התקבלה לסטאז' בתל אביב ושהיא עוברת לגור שם ושהיא עוזבת את החנות... זה היה תזמון טוב כי אמרתי לעצמי שבטח אמצא עובדת חדשה, אכשיר אותה ואז היא גם תוכל לעבוד בימים שאני בחו"ל. בסוף זה לא יצא לפועל... בקיץ זה לא זמן טוב כי כל הסטודנטים רוצים לעבוד הרבה שעות ואני לא צריכה עובדת להרבה שעות.

אמא שלי באה לחפיפה, ריעננתי לה נהלים ועשינו סגירה ביחד וזהו. הרגשתי שאני יכולה לטוס בשקט. היא העובדת הכי חרוצה ומסורה שיכולתי לבקשחיבוק של הסוררת

יום שלישי- צ'פי לא מרגיש טוב. הולכים לטרם ועושים בדיקות והרופא לא מתרגש שמחר אנחנו טסים...

יום רביעי- עבדתי כרגיל וסגרתי בזמן (19:30) - הגעתי הביתה, ארזנו מזוודה אחת לשנינו, הלכנו לישון מוקדם ובשעה 4:15 לפנות בוקר אבירם לקח אותנו לשדה (והמשיך לעבודה שלו בתל אביב).

יום חמישי- הגענו מוקדם לאתונה (פחות משעתיים טיסה)- בשדה התעופה קנינו מקרונים(!) והם היו מעולים, בהמשך הטיול קנינו בעוד מקומות והכל היה טעים וטרי.

עשינו צ'ק אין במלון המקסים שצ'פי הזמין (New hotel) . צ'פי שלי עדיין חלש וכל כמה דקות אנחנו עוצרים ונחים. אפילו בשבילי זה היה יותר מדי מנוחה... טיילנו ברחבי העיר והיה לנו סיור מודרך שארך 3 שעות שהיה סביב האקרופוליס. צ'פי הזמין מסעדה לערב- המסעדה עם הנוף הכי יפה שראיתי- האקרופוליס המואר וגבעת הזאבים המוארת גם היא. נוף עוצר נשימה. למסעדה קוראים Chocolat Royal. למרות השם המטעה- לא מדובר במסעדה שכולה שוקולד... אבל בזכות הנוף המהמם, האוכל פחות רלוונטי.

הגענו למלון מותשים אך מרוצים.

יום שישי- צ'פי כבר מרגיש טוב וזה אומר שבמקום לטייל באיזי, מטיילים עם טורבו. התחלנו את היום בארוחת בוקר במלון. לא ארוחת בוקר ישראלית אבל טעימה. הלכנו למוזיאון האקרופוליס ואחר כך טיפוס לאקרופוליס עצמו. שם קצת נחנו ושעשענו את עצמינו.

אכלנו במסעדה צמחונית+ ידידותית לטבעונים ורגישים לגלוטן- הזמנתי פיצה אבל אכלתי רק את הקשה כי הטביעו אותה בגבינה (חשבתי שבמסעדה ידידותית לטבעוניים אני לא צריכה לבקש שישימו מעט גבינה). לפחות שייק הפירות היה טעים (לפי מתכון שנתתי להםמוציא לשון). הלכנו למלון להתרעננות ומשם נסענו לעבר ההופעה. פתיחת דלתות היתה ב-18:30. הגענו ב-19:30 וההופעה עצמה התחילה רק ב-21:15.

בדרך להופעה ראיתי מעריצה שהשקיעה בלוק אז ביקשתי להצטלם איתה. קוראים לה אנטיגונה :)

ההופעה היתה באצטדיון האולימפי באתונה, מקום ענקי. הופעת החימום היתה סתמית ביותר- הביאו DJ שניגנה מוסיקה סתמית ביותר... ממש היה מיותר. בניגוד להופעה בברלין- כאן לא היו בירות- רק קולה, פופקורן וסטיקלייט- ממש ילדים טובים היוונים. ההופעה התחילה והליידי ממש התחנפה לקהל המקומי+סיפרה שעבדה ב-3 מסעדות יווניות בניו יורק והתחזתה ליווניה כדי לקבל טיפיםקריצה + הקריאה מכתב שנזרק אליה מהקהל+ הזמינה את כותב המכתב למאחורי הקלעים...+התעטפה בדגל יוון שנזרק אליה מהקהל. בקיצור- נתנה אחלה שואו. לא הכרתי את כל השירים- רק את הלהיטים המוכרים אבל התרשמתי לטובה מההופעה ובכלל מהעיר שהזכירה לי את ירושלים בהרבה מובנים.

יום שבת- עשינו צ'ק אאוט ושמנו מזוודות בחדר מזוודות והלכנו לטייל. צ'פי מצא אטרקציה שדורגה במקום טוב בטריפאדוויזור (ככה הוא מוצא דברים ממש שווים) שנקראת Adventure room. מסתבר שזב קטע כזה שיש בכל מיני ערים בעולם- מכניסים אותך לחדר חשוך כשאתה כבול באזיקים לסורגים שבחדר והמטרה לצאת מהחדר תוך 60 דקות. רק 30% מצליחים. איך יוצאים מהחדר? פותרים 7001 חידות בדרך- חלקן קלות וחלקן מסובכות. תוך חצי שעה חשבנו שפתרנו את כל החידות וסיימנו בזמן שיא ואז גילינו שיש עוד המשך לחדר ושיש עוד המון חידות בדרך... בסוף היינו ממש קרובים- אם היו לנו עוד 3-5 דקות היינו מצליחים אבל בשורה התחתונה לא הצלחנו עצבני. אין ספק שזו אטרקציה ממש כיפית- לא דורשת כושר, החדר ממוזג- מה רע? אנחנו צוות מעולה- היו המון חידות שבלעדי צ'פי לא היה לי סיכוי לפתור ולהיפך! הבחורה שליוותה אותנו מרחוק ממש התלהבה מזה שהצלחתי לפתור את הקוביה ההונגרית (לא באמת הצלחתי לסדר את הקוביה, אני אף פעם לא הצלחתי בזה אבל כן הצלחתי להבין מה הפתרון... מה יהיו המספרים במידה ואסדר את הקוביה... וזאת כל החוכמה!).

אחר כך הלכנו לטייל בשוק הפשפשים וביריד אומנים בסובב אקרופוליס. הלכנו לקנות מתנה לאמא שלי וכמעט ופספספנו... ראיתי משהו יפה- סימנו אותו כאופציה והמשכנו לטייל, הכי הרבה נחזור אליו בהמשך. הגענו למסקנה שאנחנו רוצים אותו כמתנה, הלכנו לחנות וראינו שהיא סגורה. שאלית בחנות הסמוכה מתי פותחים שוב והם ענו "ביום שני" - לא טוב... זה היום האחרון שלנו... ממש התבאסנו. פתאום ראינו שמישהו נכנס לחנות הסגורה, נכנסנו אחריו ופשוט לקחנו את מה שרצינו לקופה, שילמנו ויצאנו. מזל... מסקנה- רואים משהו יפה- קונים אותו. אי אפשר לדעת מה יקרה. קנינו בקבוק מעוטר בעבודת יד עם ציורים של פרחים ובבית שמנו בו שמן זית ונתנו לאמא שלי מתנה.

אחרי שביום הראשון ראיתי אוניה בחנות בפלקה (איזור אומנים סטייל נחלת שבעה בירושלים) ולא קניתי אבל היא לא עזבה את מחשבותיי, חזרנו וקנינו! מוי כיף! זה הזכיר לי שאנשים רואים משהו יפה אצלי בחנות, לא קונים, ישנים על זה ואז חוזרים וקונים- זה הכי כיף :)

היה קצר אבל כיף.

קצת תמונות:

יוגורט יווני עם תוספות מתוקות

צולם בחדר המלון שלנו

אני אוהבת את השילוב כחול לבן

אני מקפצת לי!

יש צב בתמונה!

בינתיים אמא שלי עשתה חיל בחנות- גם מבחינת מכירות וגם מבחינת ניקיונות- אין ספק שהיא העובדת הכי חרוצה שיש!

נכתב על ידי אוקה , 26/9/2014 14:53   בקטגוריות תמונות
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט