לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 37

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2006    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2006

פלאפון כן לוקחת שבויים


 

בישראל, נכון להיום, ישנן ארבע חברות המציעות שירותי רט"ן (רדיו טלפון נייד, או בקיצור – טלפונים סלולאריים).

נכון לעתה, לי יש מכשיר ברשת פלאפון. בעבר, היה לי מכשיר בסלקום.

בכל מקרה, אני לא כל כך מרוצה מחברת פלאפון ולכן אני כותב את הקטע הזה, על מנת שתחשבו פעמיים אם אתם רוצים לעבור לחברה הזו.

 

אז להלן מספר סיבות מדוע פלא-פון היא חברה כל כך גרועה.

 

ראשית, מסיבות היסטוריות, החברה היא חברה-בת של בזק.

חברת בזק אינה חברה אהודה במיוחד. היא לא הייתה כזו כאשר הייתה חברה ממשלתית. על אחת כמה וכמה היא אינה כזו לאחר שנרכשה על ידי חיים סבן.

דוגמא אחת מיני רבות לדברים שרעים בבזק: יום אחד, כך סתם, החליטו אנשי החברה לנתק את הקישור שהם מחויבים לו על פי חוק לטלפונים של חברת הוט. העניין נחקר על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים.

 

אני מניח שהסיבה הנ"ל ודאי לא מספקת, אם ברצוני לשכנע אתכם לא לעשות עסקים עם חברת פלאפון.

אז נעבור לסיבה הבאה.

אתמול, כאשר בדקתי את החשבונית, התחוור לי שחויבתי עבור "שירות מתקדם" חדש בשם "שירות חסימת זיהוי שיחה". הנחתי שהם מתכוונים לכוכבית 43. השתמשתי בו בעבר ומעולם לא ראיתי שחויבתי על כך. לכן התקשרתי על מנת לברר מה פתאום חויבתי בשלוש יחידות על השירות הזה.

הבירור העלה שאכן *43 היא הסיבה ששילמתי. כאשר שאלתי מדוע פתאום החלו לחייב, הסבירו לי שבחשבונית של חודש מרץ הודיעה החברה (באופן חד צדדי כמובן) שהיא מתחילה לגבות החל מ-1 במרץ על השירות הזה 30 אגורות. כמו כן, גם על *34, שזה השירות ההפוך, כלומר זיהוי שיחה למי שלא מזוהה באופן קבוע.

30 אגורות. על שום מה?

האם אין זה עניין בסיסי לבחור בפני מי להיות מזוהה ובפני מי לא?

 

בעבר, השיחה לשירות הלקוחות של החברה (*166) עבד 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.

לפני כשנה, החברה צמצמה את שעות הפעילות שלו. כעת המוקד הטלפונים עובד בימים ראשון עד חמישי בין השעות 07-23 (שבע בבוקר עד אחת עשרה בלילה), בימי שישי בין השעות 7-16 (שבע עד ארבע) ובשבת הוא סגור.

אולי זה נשמע מספיק, אבל כאשר יש שאלה באחת עשרה וחמישה לילה או בשבת, ושומעים הודעה שהשירות סגור זה מרגיז, במיוחד לאור זה שבעבר הם כן פעלו בשעות ובימים הללו.

אגב, צמצום שעות הפעילות, העמיס ודאי על אנשי השירות שלהם. אחרת, אני מתקשה להבין מדוע כמעט בכל פעם שמתקשרים לשירות הלקוחות שלהם, שומעים הודעה שהם עסוקים ומתנצלים על זמן ההמתנה הארוך מהרגיל.

אל תתנצלו. תתקנו!

 

האם זה לא מספיק כדי לשכנע אתכם מדוע לא לבחור בפלאפון?

בעוד כחודש וחצי אני טס לגרמניה ושוויץ. זכרתי כי ניתן לקחת מהחברה מכשיר ללא תשלום (בעבר זה היה לשבוע, כעת זה לחודש. בכך הם השתפרו) ולקבל כרטיס SIM מקומי, כך שהשיחות הנכנסות הן בחינם (זה קיים גם באנגליה. ואני מניח שבעוד מדינות באירופה. באוסטריה למשל זה לא היה קיים).

לדעתי, זה שווה את הטרחה של החלפת מכשיר (שלא קיימת נאמר בשתי החברות המתחרות – סלקום ואורנג'. זה נכון אגב למעט מכשיר אחד של פלאפון שכן פועל בשתי הרשתות, אך הוא יקר וגם עלות השימוש בו יקרה מהחלפת מכשיר ושימוש בכרטיס סים מקומי).

בכל מקרה, התקשרתי לעשות את הבירורים לפני מספר ימים ובאותה הזדמנות להזמין מכשיר וכרטיסי סים, אפילו שאין צורך של ממש לעשות את זה כל כך הרבה זמן מראש.

לאחר שביצעתי את ההזמנה, ביקשתי מהנציג לדעת מה יהיו המספרים שילוו אותי בשוויץ וגרמניה, כי רציתי להעביר לאירינה שאני אמור לפגוש במינכן את המספר.

החמור הקריא לי מספר ישראלי.

 

כברירת מחדל, על אף שבמפורש ביקשתי כרטיסים של שוויץ וגרמניה, הוא החליט לתת לי כרטיס ישראלי.

המשמעות היא שאני משלם (ובכלל לא מעט) על שיחה נכנסת.

נזפתי בו, ואחרי מספר דקות הוא תיקן את הטעות שלו.

כאשר שאלתי מדוע הוא נהג כפי שנהג, הוא הסביר לי שהוא בעצם חשב על טובתי, כי אולי אני לא יודע להחליף כרטיס SIM ואז אני אסתבך ואגיע לסכום של "עשרות אלפי שקלים" (כך הוא אמר) כשאעבור ממדינה למדינה, אם לא אחליף לסים הנכון.

אתם יודעים, דווקא אם ה-SIM הישראלי, עולה ביוקר. כל שיחה נכנסת, עולה מספר שקלים לדקה. וטורחים לכסות זאת על ידי ציון התעריפים במטבעות בעלי ערך רב מהשקל, כמו הדולר האמריקני או הלירה שטרלינג הבריטית, כדי שהלקוח ידבר הרבה בלי לחשוב.

טעות שנעשתה בתום לב של הנציג?

לי זו נראית מדיניות מכוונת, לא להציע כלל את האפשרות הזולה יותר ללקוח, כאשר הנציג הזה החליט לקחת את המדיניות צעד אחד קדימה ולנסות לדחוף לי סים ישראלי על אף שהבעתי התנגדות מפורשת.

 

אז לא אכפת לכם מהקשרים עם בזק, אתם לא חוסמים זיהוי שיחות, לא אכפת לכם ששירות הלקוחות פועל בעצלתיים אם הוא פועל בכלל ואתם לא לוקחים סלולאריים לחו"ל.

אז אולי בכל זאת להתחבר לפלאפון?

אני עדיין סבור שלא וכעת אשלוף את השפן האחרון (לבינתיים). שמו טכנולוגיית ה-CDMA.

 

במסגרת המסלול העסקי דרכו אני מחובר, קיבלתי הצעה "לשדרג את המכשיר" ולקבל תעריפים, שכפי שאשת המכירות של החברה אמרה "ממש טובים" (כאילו הייתה אומרת אחרת).

אז אחרי שמכניסים "בקטנה" תשלומים של 30 עד 45 שקלים (כפול 36, מה שאומר כ-1,000 עד 1,600 שקלים) על מכשיר שבסופו של דבר הוא אינטרס שלהם שיהיה לי (כי לי נכון לעכשיו יש מכשיר שעובד ומכשיר חדש אומר מבחינת החברה שיש סיכוי טוב שאשתמש בו בכל מיני שירותים מיותרים), נותר לבחון את תנאי המסלול.

 

כיום דמי המנוי החודשיים שלי עומדים על 0 שקלים. הווה אומר, לא דיברתי, לא שילמתי. הוגן לעניות דעתי. דקת זמן אוויר שלי לא זולה במיוחד – כ-55 אגורות. משלוח SMS  בתוך הרשת עולה כ-24 אגורות ויש תשלום של 5 אגורות נוספות במשלוח לרשתות אחרות.

במסלול החדש שהציעו לי זמן אוויר עולה רק 35 אגורות. ומשלוח הודעת טקסט לכל הרשתות 30 אגורות.

נשמע משתלם לקבל הנחה של 20 אגורות, לא?

רק מה, המסלול המוצע כולל תשלום חודשי קבוע של 35 שקלים, עבורו מבטיחה החברה 100 דקות שיחה לכל הרשתות (לא כולל ג'וואל הפלשתינית שאגב, באופן מעניין, שמה מוזכר בלפחות שלושה סעיפים).

 

לשון אחר, אני מתחייב לדבר בסכום של 35 שקלים לפחות, לא כולל משלוח הודעות טקסטואליות. כלומר רק אחרי קצת למעלה משעת שיחה בחודש, משתלם לי לדבר דרכם.

אך אל חשש, לא בעיה להגיע לשעת שיחה בשיטת החיוב המרגיזה שמנסים לדחוף בפלאפון (וגם בחברות מתחרות אגב).

יחידת הזמן לצורך חישוב הדקה הראשונה היא 60 שניות. במילים אחרות, גם אם דיברתי שנייה, אני מחויב עבור כל הדקה (בניגוד ל-12 שניות במסלול הנוכחי שאני נמצא בו).

הנתונים מראים אגב שחלק נכבד מהשיחות שלי קצר מ-12 שניות (ותודה לפירוט השיחות), למשל שיחות בהן אני שומע תא קולי ומחליט לא להשאיר הודעה.

כלומר התשלום עבור אותו פרק זמן, גבוה פי 5! כך שגם המחיר הזול יותר של זמן אוויר, עדיין נותר יקר בהרבה).

הנחמה היחידה היא שיכול להיות גרוע יותר, כפי שהראיתי ב"מבצע מאי הגדול", שם כל דקות השיחה מחושבות על פי 60 שניות ולא רק הדקה הראשונה.

 

אין ספק שבפלאפון מחפשים כל דרך אפשרית להגדיל את מאזן הרווחים, הן על ידי פיטורי עובדים והרעת השירות והן בגביית כסף רב מהלקוח, גם בעורמה, כי הרי מי שלא בודק, עלול לחשוב שמחיר דקת זמן האוויר הוא המחיר הגולמי שישלם בסוף, והרי 35 אגורות זה פחות מ-55 אגורות, אם לא מכניסים את המשתנים הנוספים.

הואיל והמסלולים הנוכחיים גרועים, בכך אין ספק, תהיתי אם אפשר להישאר באותו מסלול ורק להחליף מכשיר.

ומה אתם חושבים?

כאשר שאלתי אם במוקד המכירות של החברה אם אפשר לרכוש מכשיר ללא שינוי המסלול התשובה שניתנה לי ישר הייתה "לא".

אם לא ניתן לרכוש שם מכשיר, אני מתקשה להבין מדוע החברה מכנה את המרכז מרכז "מכירות". שיכנו אותו "מרכז החלפת מסלולים", יהיה זה שם הולם יותר. אולי "מרכז הונאת לקוחות" גם יהיה שם טוב מ"מרכז מכירות".

וכאן בא היתרון הגדול של שתי המתחרות על חברת פלאפון. ציינתי כבר, טכנולוגיית ה-CDMA.

בניגוד לשתי הרשתות האחרות (ברשת הרביעית – מירס-אמיגו, הטכנולוגיה דומה לזו של פלאפון), הטכנולוגיה של פלאפון הופכת את הלקוח לשבוי של החברה.

בסלקום וב-Orange, פרטי המנוי נאגרים בכרטיס ה-SIM הקטן, כך שניתן להחליף מכשיר ללא ה"טובה" שעושה הספק הסלולארי.

פשוט הולכים לחנות, בוחרים מכשיר ואפשר להשתמש בו עם החשבון שלכם.

ברשת ה-CDMA, כל המידע צרוב על המכשיר, כך שרק החברה יכולה לחבר אתכם (כמובן שבטח אפשר בצורה לא חוקית, אבל זה סיכון לא קטן).

 

כפועל יוצא מזה, מחיר המכשירים בפלאפון יקר, לא רק בהשוואה למה שנמכר על ידי שתי החברות האחרות, כי שם זה פחות בולט לאור תיאומי מחירים, אלא בהשוואה למחירים הזולים של מכשירים GSM שניתן למצוא בחנויות שלא שייכות לספקי הרשת.

במילים אחרות, הטכנולוגיה בה משתמשת פלאפון, כופה עליכם תשלום גבוה יותר על מגוון מצומצם יותר של מכשירים ובנוסף, כאשר תרצו להחליף מכשיר, תהיו מחויבים לעבור מסלול, שכפי שהראיתי, עשוי (וכך ברוב המקרים, מצטער שאין לי פנאי להדגים זאת בכל המקרים) להיות גרוע יותר לכם הלקוחות.

אז מדוע מלכתחילה לעשות עסקים עם פלאפון?

 

וכלל לא נכנסתי ליתרונות טכנולוגיים שיש למתחרים, למשל בדור השלישי. אמנם מהירות החיבור לאינטרנט של פלאפון גבוהה.

אבל כאשר שאלתי נציגת מכירות של פלאפון האם גם להם ישנה אפשרות לבצע שיחות וידיאו במחיר שיחה רגילה, כפי שמופיע בפרסומות של אורנג' שראיתי בתחנת הרכבת יום קודם לכן, התחוור לי שפלאפון כלל לא תומכים בשיחות וידיאו.

או המכשירים של נוקיה וסוני-אריקסון המשמשים כמצלמות ונגני MP3 איכותיים (בניגוד לאלו הבינוניים שיש בפלאפון) שאפשר לרכוש במחירים סבירים בחו"ל ולהשתמש בהם בארץ, בהנחה ואתם ברשת GSM.

בקיצור, לא פלאפון!

הסיבה היחידה שאני עדיין לקוח פלאפון, היא כי המכשיר שלי עדיין עובד ואני מחכה שאפשר יהיה לעבור מפעיל סלולארי ולשמור על המספר, כי נראה לי כאב ראש להודיע לכל מיני אנשים שהחלפתי מספר.

וכשזה יקרה, בעוד מספר חודשים (אלא אם שר התקשורת החדש, אריאל אטיאס שמו, ייכנע לחברות הסלולארי, על אף שהן חויבו לעשות כן עד סוף השנה על פי חוק ההסדרים מלפני למעלה משנה), אני אעבור.

כי פלאפון הם חברה גרועה.

אלעד

נכתב על ידי ashmash , 7/7/2006 12:11   בקטגוריות תקשורת, צרכנות  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מה מצחיק בזה ב-24/2/2008 12:37




460,602
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2019 © נענע 10 בע"מ